Remastered VS Orginal - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    James Taylors Live at The Beacon er faktisk verdt å ha på dvd også, meget god lyd der. Vet ikke om den kan fås på BD.
    Det var DVD'en jeg tenkte på (billed-linket til), Niels

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Denne er jo litt gøy når vi snakker om gjenutgivelser

[YOUTUBE]uby5-HinbGU[/YOUTUBE]

Cat Stevens-Tea For The Tillerman-200 Gram Vinyl Record | Acoustic Sounds
    God underholdning :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det var DVD'en jeg tenkte på (billed-linket til), Niels
    Åh f***, trodde det var en cd, sorry, ser jo nå det lille dvd merket der ja.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reissued cd'er ?

Hei

Ser endel cd'er blir merket med "Reissued", er dette cd'er som bare er gitt ut på nytt med orginal lyd?, altså ikke Remastered versjoner?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytter nå nøye på Dire Straits "Love over Gold" i remastered utgave, da jeg observerte at mange har kritisert lyden på denne utgivelsen tidligere i denne tråden. Skal bli interessant å se hva jeg selv ramler nedpå.

Er kommet godt ut i Telegraph road nå som er første låt ut, og det låter absolutt noe flatt og livløst,- liten tvil om det sånn på førsteinntrykket.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Love over Gold er nå nesten ferdig, og jeg må si meg enig i kritikkene. Lygjengivelsen etter remastringen har absolutt sine fordeler, blant annet en tung og kontant bass som kommer flott frem i lydbildet. Men man merker komprimeringen her, og det låter veldig flatt og spist på flere låter.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på Killswitch Engage/Parkway Drive/Metallica.

Musikken er HELT ødelagt av mastering. Synes banda er drit fete, men går **** ikke ann å høre på det! Er veldig synd egentlig.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og hører på noen Pink Floyd plater, fantastisk lyd.. hehe :-D

Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe LP-er av "nyere" artister, og få samme gode lyden...for lyden de gir ut på CD er mixet ihjel. Eller er det lite for seg å kjøpe LP av disse artistene?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Sitter nå og hører på noen Pink Floyd plater, fantastisk lyd.. hehe :-D

Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe LP-er av "nyere" artister, og få samme gode lyden...for lyden de gir ut på CD er mixet ihjel. Eller er det lite for seg å kjøpe LP av disse artistene?

Pink Floyd utgivelser syns jeg har super lyd, både når vi snakker vinyl og CD. Et foregangsband på alle måter lydmessig

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Pink Floyd utgivelser syns jeg har super lyd, både når vi snakker vinyl og CD. Et foregangsband på alle måter lydmessig
    Men hva tror folket om å kjøpe vinyl/LP versjoner av CDer man VET at låter drit?

Har lyst til å høre på div. favorittband, men CDene er så dårlig at man får vondt i ørene ved høyt volum..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev tidligere i tråden at jeg syntes de nye remasterne av Queen-albumene er kjipe, og så leste jeg i en annen tråd om en side som har register over dynamikk på forskjellige utgivelser. Der skjekket jeg ut A Night at The Opera, med dette resultatet:

2011-utgaven

1993-utgaven

Jeg vet ikke hvor troverdig denne siden er, men det stemmer i alle fall godt med min oppfattelse av remasterne.
    (Det er forresten ikke bare dynamikken som er problemet med de nye utgivelsene, men også at de har lagt på et slags bassforsterkningsfilter.)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg skrev tidligere i tråden at jeg syntes de nye remasterne av Queen-albumene er kjipe, og så leste jeg i en annen tråd om en side som har register over dynamikk på forskjellige utgivelser. Der skjekket jeg ut A Night at The Opera, med dette resultatet:

2011-utgaven

1993-utgaven

Jeg vet ikke hvor troverdig denne siden er, men det stemmer i alle fall godt med min oppfattelse av remasterne.
    (Det er forresten ikke bare dynamikken som er problemet med de nye utgivelsene, men også at de har lagt på et slags bassforsterkningsfilter.)
    Holder 100% med deg her. Fryktelig.
    Bassforsterkning kan jo være at Deacon ønsker seg mere fremtredende enn slik "anonym" han var i den kvartetten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om album på spotify generelt er remastered? Dire straits feks?

Ser de er merket med 1985 etc, men er vel ingen garanti det.

Edit. Legger merke til at det faktisk er forskjellige versioner i samme navn på spotify, og her er det volum forskjeller og etter hva jeg kan høre dynamikkforskjeller.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Noen som vet om album på spotify generelt er remastered? Dire straits feks?

Ser de er merket med 1985 etc, men er vel ingen garanti det.
    Ingen regel, verken at de er eller ikke er, tror jeg.
    Se på Queen. Nå ligger 2011 remasterne ute (dessverre) og ikke originalene der det finnes "Rematser 2011", mener jeg å huske (har ikke Spotify her nå...)

Om det er remaster skal det egentlig stå i tag'en; enten bak låtnavnen eller i albumtittel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja, det er visst mye som er merket Remastered ser jeg, får håpe det ikke ligger for mye umerket da

Kan jo bli spennende å teste spotify 320kbps (ikke remastered) vs cd remastered. spotify > cd? :P

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Holder 100% med deg her. Fryktelig.
    Bassforsterkning kan jo være at Deacon ønsker seg mere fremtredende enn slik "anonym" han var i den kvartetten
    He, he. Kanskje. Men jeg har mer tro på at remasterselskapet prøver å presse frem en slags bass i de standard hvite apple-ørepluggene.
    Og han er jo absolutt ikke anonym om man hører på for eksempel Another One Bites The Dust eller Under Pressure

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva tror folket om å kjøpe vinyl/LP versjoner av CDer man VET at låter drit?

Har lyst til å høre på div. favorittband, men CDene er så dårlig at man får vondt i ørene ved høyt volum..
    Skal bestille noen vinyler av CDer jeg allerede har, for å se om lyden er like "distorted" på vinylen. Håper ikke det, for jeg klarer ikke høre på CDene mine :'( bare bråk.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille noen vinyler av CDer jeg allerede har, for å se om lyden er like "distorted" på vinylen. Håper ikke det, for jeg klarer ikke høre på CDene mine :'( bare bråk.
    Spennende prosjekt. Jeg har en del eksempler på dette og det varierer veldig. Elton John Captain fantastic er betraktelig bedre på SACD (både redbook og SACD laget) i forhold til original LP fra 70 tallet.
    Queen ADATR på Elektra Japan import LP er bedre enn CD og mye bedre enn Remaster 2011 (Spotify).
    ANATO DVD-A (DTS) er ypperlig og noe bedre enn Elektra Japan import LP og hakket enda bedre enn LP fra 70 tallet.

Det taler ikke til fordel for LP fra 70 tallet at de alle er nokså mye spilt og sikkert ditto "slitne".

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer

2011-utgaven

1993-utgaven

Dine og mine inntrykk står 100% i stil til hva intensjonen til May/Taylor var da de gikk for remaster 2011. Det fikk man dokumentert i følgende intervju med Taylor som jeg fikk link til via Queenzone:

"The idea behind reissuing the albums is to get people to reassess their perception of the band as there is a view that we were just a singles band.

Now we can introduce the albums to a new audience technologically enhanced so that the bass is more defined and the sound is crisper. Freddie would have loved the remastering."

Den siste setningen der kan det være en viss sannhet i. Mr.Bad Guy albumet er jo heller ingen højdare rent lydmessig. Litt mye "club-sound", men det var vel også hensikten hans.

Det hadde vært interessant om han hadde sagt noe om dynamikken og det generelle volumnivået på remasteringen.

Hele intervjuet kan du lese her:
    ROGER TAYLOR: DEAF METAL

Og fyren er nå dessverre svært hørselshemmet, står det å lese.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Queen Remaster 2011 - "ikkje bra....forsåvidt"

Og sirkuset fortsetter - nå er de de 6 neste albumene som er remastered og relanseres på Universal:

https://epost.telenor.no/mobileoffic...no=53&partno=1

• Lydmessig, ikkje bra (se tidligere innlegg i denne tråden)
    • Bonusmateriale, MEGET spennende (med mindre man har dette fra før, som jeg har med det meste fra dette bandet)

Ser de også har funnet opp et nytt uttrykk: iTunes LP

Lurer på hva det er

News of the World (Deluxe Edition) [Remastered] by Queen - Preorder News of the World (Deluxe Edition) [Remastered] on iTunes

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •