Forskjellige lydkvaliteter fra spotify/flac/cd/master recording - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    I følge Spotify er ca 10% av biblioteket 256kbps, resten 320kbps.
    På papiret, men hvordan sjekker man det uten å kjøpe filen fra tredjepart?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    På papiret, men hvordan sjekker man det uten å kjøpe filen fra tredjepart?

Skulle til å fyre av noe i den samme veien her: Er dette med at kun 10 prosent av filene holder 256 bps bekreftet informasjon, og kan man uten videre ta dette for god fisk om Spotify fra sentralt hold hevder dette?

Jeg vil tro at å tukle med slik informasjon er meget aktuelt for å få flere og flere kunder over på streamingtjenester, spesielt de som i utgangspunktet er skeptisk til lydkvaliteten.

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke videre bestemt at jeg skal kjøpe meg nas, men får se når tiden nærmer seg. Vet jo aldri hva som har komt da Det får holde med ny dac og trådløs spotify for nå. Takk for tipset ang. å legge in "helper" på pc. Må kanskje ha dette på alle pcer du skal bruke. Har litt forskjellig med jobbpc o.l. Mac mini er vel endel mye dyrere? føler alle mac produkter er ganske dyre. Men får vel veie de opp mot hverandre. Bedre å kjøpe en dyrere ting enn mange litt mindre bra :P

Er nysgjerrig på hva som kommer frem om kvalitet på spotify nå ihvertfall. Og håper det bare blir bedre og bedre kvaliteter fremover. Men jeg har jo endel oppgraderinger i vente for å bli virkelig fornøyd med anlegget. Hørt så mye på andre bra anlegg så jeg har et stykke igjen enda. Takker for alle tips igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    I teorien har Spotify 320 kbps og Wimp 256 kbps.
    I praksis kan du ikke høre forskjell på disse to, pga teorien som MP3, eller MPEG1-Layer III, er bygd på.
    I praksis kan du ikke høre forskjell på bitrate over 200 kbps, p.g.a fenomener som lydmaskering, som er en del av fenomenet som MP3 benytter seg av. (Nyquist er også innblandet i digital lyd behandling)

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bare en tanke, vet ikke helt hva du skal med en NAS og Squeezebox osv. For min del, den beste løsningen er en Mac Mini, den kan du bruke til alt, og du kan fjernbetjene den med din iPhone eller iPod Touch. Kobler du den digitalt til en ekstern dac har du et virkelig lekkert produkt.
    Apple – Mac mini – Funksjoner for Apples minste stasjonære datamaskin.
    Sonus er egentlig det alternativet jeg ellers ville tenke på....
    Hvis han allerede har en pc til å spille musikk fra, hva skal han da med en Mac mini?
    Han kan jo bare installere XBMC på pc'en, så har han mulighet for å spille av alle mulige musikk og filmformater fra den, og den koster ikke en døyt da han allerede har den!
    En kompis av meg installerte tilogmed XBMC på sin AppleTV da han syntes det var et bedre system en det som lå der, og han er i utganspunktet skikkelig epple-fanboy....
    Jeg har en Mac Mini (som står og støver ned) og en like liten ION-basert pc som kjører XBMC som jeg faktisk bruker, kan ikke si det er noe jeg savner av funksjonalitet.....

Når det gjelder NAS er det bare nødvendig hvis du IKKE skal ha på pc'en, hvis pc allikevel står på kan du likegodt la squeezebox eller hva det skal være hente musikken direkte fra denne.
    Min media-pc står alltid på, enten jeg bruker XBMC eller Squeezebox til å spille musikk, har ikke funnet noen god grunn til å flytte filene ut på et NAS...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hvis han allerede har en pc til å spille musikk fra, hva skal han da med en Mac mini?
    Han kan jo bare installere XBMC på pc'en, så har han mulighet for å spille av alle mulige musikk og filmformater fra den, og den koster ikke en døyt da han allerede har den!
    En kompis av meg installerte tilogmed XBMC på sin AppleTV da han syntes det var et bedre system en det som lå der, og han er i utganspunktet skikkelig epple-fanboy....
    Jeg har en Mac Mini (som står og støver ned) og en like liten ION-basert pc som kjører XBMC som jeg faktisk bruker, kan ikke si det er noe jeg savner av funksjonalitet.....

Når det gjelder NAS er det bare nødvendig hvis du IKKE skal ha på pc'en, hvis pc allikevel står på kan du likegodt la squeezebox eller hva det skal være hente musikken direkte fra denne.
    Min media-pc står alltid på, enten jeg bruker XBMC eller Squeezebox til å spille musikk, har ikke funnet noen god grunn til å flytte filene ut på et NAS...
    Fordelen med NAS er at du kan dytte den ikke i et skap eller en krok og glemme den. PC'n må du nødvendigvis ha tilgjengelig hvis du vil bruke den til noe mer enn en server.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fordelen med NAS er at du kan dytte den ikke i et skap eller en krok og glemme den. PC'n må du nødvendigvis ha tilgjengelig hvis du vil bruke den til noe mer enn en server.
    Eh, ja, som sagt nødvendig hvis du ikke skal ha på pc'en, skal du bruke pc'en til noe annet må du ha den tilgjengelig uansett om du bruker den som server, så den står vel gjerne tilgjengelig uansett?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Eh, ja, som sagt nødvendig hvis du ikke skal ha på pc'en, skal du bruke pc'en til noe annet må du ha den tilgjengelig uansett om du bruker den som server, så den står vel gjerne tilgjengelig uansett?
    Ser den. Er jo egentlig ikke noe vits når jeg bruker pc uansett.. Blir nok å prøve det sånn nå ihvertfall og eventuelt senere finne en annen løsning. Mac er vel dyrt og. Da blir det heller andre oppgraderinger i anlegget

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Ser den. Er jo egentlig ikke noe vits når jeg bruker pc uansett.. Blir nok å prøve det sånn nå ihvertfall og eventuelt senere finne en annen løsning. Mac er vel dyrt og. Da blir det heller andre oppgraderinger i anlegget
    Fikk du testet ut noen av app'ene jeg tipset deg om?
    Spotify remoteless kom med oppgradering i går, så jeg.

Jeg får ikke albumcover opp på mobilen (kun artist og låttittel), noe jeg har feilmeldt. Og tastaturet er til tider vrient å få frem på skjermen når man skal søke - tror den bug'en er rettet nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Spør Mozart om det går ann å ha en maskin som kan spille hans musikk nøyaktig som han spiller det, når som helst og hvor som helst...

Så tror jeg han sier det er umulig
    Ingen vet akkurat hvordan Mozart spilte musikken sin, og meg bekjent finnes det ingen opptak av Mozart som spiller.

Videre så var Mozart ingen vitenskapsmann eller grensesprengende teoretiker som Shannon og Nyquist, men en fantastisk komponist og (i følge vitnesbyrd) utøver. Hva får deg til å tro at en musiker kan gi grunnleggende teoretiske begrensninger for teknologi?

Når gjengen i CSI sier "zoom" og "enhance" på overvåkningsvideoer og får 2x2 pixler til å bli full hd så er det ønsketenkning.

-k

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått prøve de app´ene pga pcen min klikka plutselig nå, men skal formatere og fikse så skal jeg prøve i helga gleder meg! Høres ut som en fantastisk måte å gjøre det på Men har lastet ned app´ene på iphonen da..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3