Nedgradering til Hybel anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nedgradering til Hybel anlegg

Hei, har søkt endel skoler, og om jeg kommer inn blir det nok student hybel.
    Noe som vil innebære nedgradering/bytting av anlegg.
    Sitter per idag med en xtz a100 d2, som jeg bruker preamp delen på, som går videre til en emotiva xpa-2.
    Bruker en dacmagik som kilde, og høytalerne varierer fra cerwin Vega v12f, dynavoice f6 og b&w 602 s3.
    Litt etter humøret, og hva jeg skal høre/se på.
    Har og en nad 320Bee stående, men er blitt litt mer kresen på lyd siden de dagene (Veldig bra forsterker, ikke ett vondt ord og si om den, veldig sterk).
    Xtz`en har en veldig spiss diskant på egenhånd jeg ikke liker spesielt, og emotivaen tviler jeg på att jeg får med (Siden den er grisestor).
    Så ser litt etter en billig stativ høytaler (Da bass sjelden er populært i kollektiv),
    og billig siden det er en viss sjanse for att det blir litt party med den, så bør og være litt størrelse. Har og to fence 8 tommere (Ja, man handler på netthandelen av og til), om det skulle bli mulig med bass supplement senere.
    Hadde tenkt meg emotiva xda-1 som dac/forforsterker, og upa-2 som forsterker.Sånn for og holde dte veldig enkelt.
    Og en billig høytaler som sagt, til ca 2000.
    Sett litt på Audio Pro Wigo130 og XLS-6.
    Lyden kan gjerne være litt farget, men vil helst unngå spiss diskant.
    Men klar lyd, og bra bass er veldig greit.
    Musikken går fra within temptation til in flames, til dubstep.
    Litt klønete skrevet innlegg kanskje.
    Håper på vennlige svar og forslag. :-)
    Lite klassisk og blues og slikt.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

hva med noen Dali lektor 3 eller 1(hvis budsjettet er mindre) eller B&W DM685 ?
    Disse er det kjempe lyd i
    Så får du si ifra om du ønsker forsterker med uten blueray osv. Så kan jeg godt anbefale dette også. Til fest så tror jeg kanskje DM685 "tåler" mest juling av de 2, men kommer jo veldig ann på hvordan lyd du ønsker. Dra på hifi klubben og hør på de 2 ihvertfall. anbefales.

Ps; eller så har jeg hørt at disse Definitive Technology ProMonitor 800 Stativhøyttaler - 4.5" + 4.5" PR - L-Sound AS skal være nokså bra.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke NAD'en på B&W?? Har hørt 320 på 601, og det låt slettes ikke ille.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •