problemer med å spille flac gjennom squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer maxibully sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med å spille flac gjennom squeezebox

Bruker squeezebox duet koblet digitalt til dac og forsterker,
    streamer spotify og mp3 filer helt fint fra både nettet og fra hardisk på pcen min.
    men jeg har problemer med å finne flac filer som er lagret på samme hardisk som mp3 filene min på pcen.
    når jeg går inn på squeezeboxcontrolleren eller spotify på mitt bibliotek/my music finner jeg ikke flac filene.
    Men når jeg går inn på hardisk fra pc finner jeg dem med en gang
    Jeg har innstallert itunes foruten spotify
    vet at itunes ikke tar flac
    hvordan må jge gå fram for å steame flac fra pcen min gjennom squeezeboxen min
    må jeg innstalere foreksempel winamp eller et annet programn som har støtte for flac eller??
    alle tips mottas med stor takk8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du flac-filene dine i samme hovedmappa som mp3-filene dine, skulle det ikke være noe problem.
    Du må bare sette denne hovedmappa som "my music" under "innstillinger" for squeezeboxserver i webUI. "servernavn/ip.nr":9000/

At du også bruker iTunes skal ikke ha så mye å si, men muligens mister du album art når du setter riktig filbane på biblioteket ditt. Hvis du også "tikker av" itunes-integrasjon.

PS: winamp e.l. er det ingen vits i i denne sammenhengen.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezeboxen min leter etter musikkmapper i "Min musikk" - det er, såvidt jeg har forstått, default når man laster ned og installerer SqueezeServer.

I denne mappen - "Min musikk" - har jeg lagt snarveier til alle musikkmapper jeg bruker. Noen er snarveier til eksterne harddisker, andre er snarveier til mapper som ligger andre steder på PCens harddisk. Har du all FLAC-musikken din i en mappe du kaller FLAC, ligger det altså en snarvei kalt "FLAC" i musikkmappen - og da skal det virke.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer maxibully sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar og tips folkens
    det var slik jeg trodde det skulle virke rent teoretisk
    har bestillt en extern 2,5 hdd i dag så jeg får døpe denne flac eller noe gjenkjennelig og legge inn flac filer på denne
    går nok fint det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •