Denon avr 1910 Sterk nok for Jamo s606 hsc3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon avr 1910 Sterk nok for Jamo s606 hsc3?

Jeg snakket litt med Jamo, de sa som følgene:

The bigger issue is likely that you only have a receiver that is rated at 90 watts per channel.
    This with a speaker that is rated at 130 watts which means that you are very under-powered and can potentially reach a distortion/clipping level which can cause damage to the tweeter and not provide enough power for the bass reproduction. The Jamo S606 speakers are large, floor standing speakers and do have a respectable 89 db sensitivity however, it is always better to have a bit more power rather than not enough when it comes to audio reproduction.

Har alt stående hjemme, tenkte det er litt kjipt hvis Denon min ikke levere nok watt og kan ødelegge høytaleren.
    Vil det hjelpe å Bi-amp?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo tar feil, men har også rett.
    Man kan se helt bort fra høyttalerens belastbarhet, den betyr ingenting overhodet. Det der betyr noe er hvordan høyttaleren er å drive for en forsterker.

Men, surround receivere er ofte målt med sol og vind i ryggen, nedoverbakke og i èn kanal med en 6 ohms motstand på en testbenk, derfor er mange billigere receiveres specs håpløst optimistiske og passer ikke med virkeligheten.
    En 50 watt forsterker kan spille helt kanon på et sett "200 watt" høyttalere, problemet er bare at en 200 watter sikkert gjør det bedre, derfor ser du så mange med eksterne effektforsterkere.
    Så jeg vil vel tro du fint kan spille med det du har, men hvorfor prøver du ikke bare? Glem alt om teknikk og specs og spil musikk......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvde og spille med de fra PC, syns det var lite trykk eller bass fra s606.
    Fikk heldigvis Lydkort av en venn Asus Xonar hdav1.3 .
    Har nå Bi amp de, men fikk ikke test de igår kveld ble for sent.
    Fant ut at Denon avr 1910 har 7x 125w 6 ohms og 7x 90w 8 ohms.
    Skal vel ikke være noe særlig problemer da?
    Bare redd for noe skal bli ødelagt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo sier om angående Bi amp:

Biamping speakers is an audiophile tweak and can be difficult to do with an integrated receiver unless the receiver manufacture specifically recommends or suggest this can be done. Typically you would not just want to use a “speaker A” connection and a “speaker B” connection. You would not want the same amount of power that needed for the woofers (bass) going into the tweeter (high frequencies). Additionally you may need some type of further electronic crossover. When using in “normal” position with the jumper straps connected, the crossover network in the speakers will function properly and sufficiently.

Jeg plugget da fra Front a speaker til woofers (bass) og surround back til tweeter (high frequencies) som det sto i bruksanvisning til Denon.

Fjernet short circuting plate(Er det jumper straps?) de platene som er ved pluggene bak høytaleren som går fra + til + fra woofer og tweeter.

Får jeg samme mengde watt inn til woofer og tweeter?
    Kanskje litt riski å bi amp.
    Har jo stilt inn at jeg Bi amp på receiver pluss stilt inn med mic.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azndmp

Biamping speakers is an audiophile tweak and can be difficult to do with an integrated receiver unless the receiver manufacture specifically recommends or suggest this can be done. Typically you would not just want to use a “speaker A” connection and a “speaker B” connection. You would not want the same amount of power that needed for the woofers (bass) going into the tweeter (high frequencies). Additionally you may need some type of further electronic crossover. When using in “normal” position with the jumper straps connected, the crossover network in the speakers will function properly and sufficiently.

Jeg plugget da fra Front a speaker til woofers (bass) og surround back til tweeter (high frequencies) som det sto i bruksanvisning til Denon.

Fjernet short circuting plate(Er det jumper straps?) de platene som er ved pluggene bak høytaleren som går fra + til + fra woofer og tweeter.

Jeg vurderer samme oppsett. Hvordan har det gått?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azndmp

Dette burde gå helt fint - ser ut til at du hat gjort alt riktig!

Hver inngang( HF & LF) på høyttaler "trekker" den strømmen den trenger!
    Men i utgangspunktet så gis det likt signal fra front og surr-back utgangen på receiver!

Så spill musikk,og kos deg,men ver selvsagt litt forsiktig med å vri på "full pupp" til du kjenner anlegget - blir ikke lyden høyere når du forsetter å vri på volumet,så vri noen hakk tilbake - da er grensen nådd:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klarer å spille fint, men må sett litt høy lyd for å høre dialog(det jo vanlig når ser på film) når det skjer noe så blir høyt.
    Noe dama mi klager på mens jeg smiler :P.
    Nettopp kjøpt 1067 yamaha merker den har litt mer kraft og slipper spille så høyt for høre dialog.
    Det er ikke snakk om veldig høyt altså.
    Nå skal selge Denon 1910 til bilig penger som skal være 1 år gamel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •