Kilde vs Forsterker vs Høyttalere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 144
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    For min del har det med kilde av god kvalitet endel med det psykiske å gjøre også, at man kan si med sikkerhet at flaskehalsen/det svakeste leddet i anlegget ikke er kilden. Investerer man i en kilde for eks en solid universal blu-ray spiller til 20 000 kr er man også godt rustet for fremtidige oppgraderinger da kilden holder så¨godt nivå at man ikke trenger bytte den ut før man kommer opp i meget høye prisklasser.
    Hvorfor kjøper du heller ikke en DAC til 10k? Så kan du både koble den dagens avspiller og PC/Mac om du ønsker det. Da har du også mulighet til streaming og nedlasting av hirez.

Vil du helst ha en avspiller og spille av på gamle måten, så ta en titt på Oppo sin blu-ray spiller. Den har topp innebygget D/A og er et kupp til prisen.
    Oppo BDP-95EU - OPPO

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvorfor kjøper du heller ikke en DAC til 10k? Så kan du både koble den dagens avspiller og PC/Mac om du ønsker det. Da har du også mulighet til streaming og nedlasting av hirez.

Vil du helst ha en avspiller og spille av på gamle måten, så ta en titt på Oppo sin blu-ray spiller. Den har topp innebygget D/A og er et kupp til prisen.
    Oppo BDP-95EU - OPPO

Fordi jeg er tilhenger av det gamle klassiske stereo oppsettet med 3 komponenter: avspiller,forsterker og høyttalere. Oppo er jeg heller ikke spes interessert mtp design og mitt nåværende oppsett med Marantz, men takk for tipset alikevel. Design og smakspreferanser mtp merker betyr veldig mye for meg, kanskje endel mer enn for andre. I sommer skal jeg holde utkikk og forsøke få tak i en multispiller fra Denon eller Marantz i 20 000 kr klassen Da begynner vi virkelig å snakke kvalitet i alle ledd for min del, greit å ha noe å se frem imot.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg er enig i det. Samtidig synes jeg man bør veie den oppgraderingen opp mot andre mulige oppgraderinger i anlegget. Har hørt ganske mange dyre anlegg etterhvert og har aldri opplevd at det er kilden som er svakheten. Utfordringene sitter så og si alltid helt andre steder.

Når var du skulle sende den Weissen til meg, så jeg kan teste den?
    Jeg er enig i det. Men jeg tror det er de færreste forunt å kunne velge fritt blant alle de mulige kombinasjonene - det kan jo bli ganske mange - som det er mulig å tenke seg av kilder, forsterkere og høyttalere.

Jeg har inntrykk av at veldig mange - i hvert fall gjør de fleste av dem jeg kjenner det - starter med et par høyttalere de liker lyden av, og som forøvrig passer mer eller mindre til det rommet de skal brukes i, og som sniker seg forbi WAF-barrieren. Deretter finner man frem til en passende forsterker - rør, transistor, stor liten, mono, stereo etc. etc.

Til slutt sitter man der og klør seg i hodet enda en gang når det gjelder kilden. For mange av oss innebærer det at vi allerede har malt oss inn i et hjørne - høyttalere og forsterker er på plass, og det er strevsomt å endre på det - og da går man altså ikke tilbake, selv om man teoretisk KUNNE ha gjort det. Vi velger kilde etter lommebok og beste skjønn.

Etter en tid i paradis, kommer det kan hende noen hifivenner på besøk og har med seg en DAC eller noen kabler - de har sjelden med seg høyttalere og/eller forsterkere - og så er man ute på galeien. Kan hende med fokus på de - i optimaliseringsøyemed marginale tingene - men de tingene man har tenkt eller er i stand til å gjøre noe med. Det andre - det man ikke har rammebetingelser til å gjøre noe med, det sitter gjerne litt lenger inne.

Men i en ideell verden.....

Hvem er han derre Weissen, forresten? I min alder glemmer man heldigvis rasende fort - hehe....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg Ulf-B.
    Tror du treffer godt der med dine beskrivelser.

Jaja. For se om jeg kan få noen til å snekre meg en Buffalo II da.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest interessante hittils syns jeg dog er at tilnærmet 9 av 10 legger svært lite penger i kilden. Hvis dette medfører "korrekthet" over hva man bør prioritere har jeg fått indoktrinert ganske grov vranglære hos blant annet flere HFK butikker i en årrekke. Der har jeg av flere selgere fått påpekt hvor viktig det er med kilde av god kvalitet fordi en kjede aldri er bedre enn sitt svakeste ledd, og en kjede begynner jo som vi vet med signalet fra en kilde
    HFK har ikke mange stjerner hos meg for å si det slik. Altfor mange negative opplevelser der, også i forhold til kompetanse i forhold til det man driver med.
    Kan ikke akkkurat si at kompetansenivået er høyt, selv om mange av de ansatte liker å gi inntrykk av at de har det.

However. Jeg hører definitivt størst forskjeller ved å bytte på forsterkeriet. (Noe jeg forøvrig synes er utrolig spennende, siden det gjør så mye med høyttaleren).

Kan selvfølgelig høre forskjeller på kilder også, men ikke i så stor grad. At man da skal bruke enorme summer på kilde er jeg ikke enig i. Legg penga i forsterkeri, det kan forandre en høyttaler formidabelt.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har det med kilde av god kvalitet endel med det psykiske å gjøre også, at man kan si med sikkerhet at flaskehalsen/det svakeste leddet i anlegget ikke er kilden. Investerer man i en kilde for eks en solid universal blu-ray spiller til 20 000 kr er man også godt rustet for fremtidige oppgraderinger da kilden holder så¨godt nivå at man ikke trenger bytte den ut før man kommer opp i meget høye prisklasser.
    Det er meget godt mulig at du vil få en god spiller for 20k. Men spørsmålet er jo hvor mye forbedring den gir kontra å velge en til 10k mindre, og heller kjøpe noen høyttalere som koster 10k mer.

Så la oss si vi skal ha et oppsett til 40k(for å gjøre det lettere):
    10k til fronter
    10k til pre
    10k til kilde.

Hvor vil folk legge de siste 10k? Legge til sub? Legge til effektforsterker? Dyrere høyttalere? Dyrere kilde? Mange muligheter..
    Hvilken av disse tre vil gi mest forbedring? For meg blir det et ganske håpløst spm, for det er så mange varianter, og muligheter.

Det oppsummerer vel egentlig det jeg mener med tråden også. Alt for mange muligheter til en fasit. For min egen del ville jeg ha lagt penger i en ekstra subb, og stor kraftg forsterker, og noen høyttalere som passer til deg jeg skal spille.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er sånn:

Focal JMlab Electra 926, 30 000kr

Denon AVR-3805, 11 000kr

Acer Aspire 6930g, 8 000kr

Har riktig nok kjøpt alt unntatt PCen brukt, men ser jo klart at det er høyttalerene det har gått mest penger til
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    RB 75 tåler jo forsterkere til doble prisen uten at den blir det svakeste ledd
    knall god høyttaler!

O
    Min erfaring er at dette gjelder for de fleste høyttalere. Heng et virkelig godt forsterkersett (f.eks i prisklassen 100k+) på et par 10k høyttalere og hør hva man får ut av dem. Det er veldig få som faktisk henter hele potensialet ut av høyttalerene sine da det for de fleste er mye tøffere med et par dyre lekre høyttalere enn en dyr sort firkantet kvalitetsboks som prosseserer signaler og leverer strøm. Høyttalerene i de fleste oppsett er sjelden det svakeste ledd. Mitt råd er at man finnet et par ht man liker lyd og utseende på, og jobber med elektronikken når man senere skal oppgradere

Hifioppsettet jeg har pr. idag er vel fordelt ca slik
    Høyttalere (nypris) ca 100000
    Forforsterker 65000
    Effektforsterker 91000
    Cd-spiller (Nypris) 75000 (brukes som drivverk)
    Dac (Nypris) 10000 (spiller faktisk bedre enn dacen i kilden)
    Kabler 15000

Høyttalere, kilde og dac er kjøpt brukt. Har derfor satt "nypris" i parantes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    HFK har ikke mange stjerner hos meg for å si det slik. Altfor mange negative opplevelser der, også i forhold til kompetanse i forhold til det man driver med.
    Kan ikke akkkurat si at kompetansenivået er høyt, selv om mange av de ansatte liker å gi inntrykk av at de har det.

However. Jeg hører definitivt størst forskjeller ved å bytte på forsterkeriet. (Noe jeg forøvrig synes er utrolig spennende, siden det gjør så mye med høyttaleren).

Kan selvfølgelig høre forskjeller på kilder også, men ikke i så stor grad. At man da skal bruke enorme summer på kilde er jeg ikke enig i. Legg penga i forsterkeri, det kan forandre en høyttaler formidabelt.

Jeg støtter erfaringene dine angående kompetanse på HFK, det er altfor mange som liker å gi inntrykk av at de har mer peil enn hva man faktisk har. Dog var ikke dette ment som et korstog fra HFK fra min side, bare så det for orden skyld er nevnt.

Mtp forsterkeri har du helt rett,spesielt gode stereoforsterkere syns jeg kan være rene fyrverkeriene selv på svært rimelige høyttalere.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp forsterkeri har du helt rett,spesielt gode stereoforsterkere syns jeg kan være rene fyrverkeriene selv på svært rimelige høyttalere.
    Nei, en griselekker preamp, med et par skikkelig fete monoblokker

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Nei, en griselekker preamp, med et par skikkelig fete monoblokker

Hehehe, det gjør også nytta

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min erfaring er at dette gjelder for de fleste høyttalere. Heng et virkelig godt forsterkersett (f.eks i prisklassen 100k+) på et par 10k høyttalere og hør hva man får ut av dem. Det er veldig få som faktisk henter hele potensialet ut av høyttalerene sine da det for de fleste er mye tøffere med et par dyre lekre høyttalere enn en dyr sort firkantet kvalitetsboks som prosseserer signaler og leverer strøm. Høyttalerene i de fleste oppsett er sjelden det svakeste ledd. Mitt råd er at man finnet et par ht man liker lyd og utseende på, og jobber med elektronikken når man senere skal oppgradere

Hifioppsettet jeg har pr. idag er vel fordelt ca slik
    Høyttalere (nypris) ca 100000
    Forforsterker 65000
    Effektforsterker 91000
    Cd-spiller (Nypris) 75000 (brukes som drivverk)
    Dac (Nypris) 10000 (spiller faktisk bedre enn dacen i kilden)
    Kabler 15000

Høyttalere, kilde og dac er kjøpt brukt. Har derfor satt "nypris" i parantes
    Hehe - nå snakker vi....

Går vi tilbake til de oppsettene jeg hadde før jeg litt utenom planen flyttet fra hus i Asker til leilighet i Oslo - det var oppsett slik jeg antageligvis hadde beholdt dem ganske lenge:

Oppsett 1:

Kilde: Squeezebox + Weiss DAC-1 - nypris 55.000
    Forforsterker: ML 320s - nypris ca. 60.000
    Effekttrinn: 2 x Bryston PowerPack 300 SST - nypris 42.000
    Høyttalere: ProAc Response D25 - nypris ca. 45.000

Oppsett 2:

Kilde: Squeezebox + Weiss DAC-2 - nypris ca. 25.000
    Forforsterker: Primare SP31 - nypris "for analogdelen" ca. 15.000
    Effekttrinn: Bryston 4B SST - nypris 42.000
    Høyttalere: ProAc Response D1 - nypris 16.000
    Sub: ProAc ER-1 - nypris ca. 15.000

Da jeg skulle selge hybelhøyttalerne til datteren min, koblet jeg fra stor-ProAc'ene i stuen og koblet til et par små B&W DM601 - og det låt av en annen verden. Han som kom for å høre dem, ble naturligvis ført fullstendig bak lyset - dårlig gjort av meg, det skjønner jeg nå i ettertid - men det låt altså som noe helt annet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching og rommet må være viktig også.
    Solgte Monitor Audio GS 60 filmpakke i dag,og med i prisen var at jeg skulle montere det.
    Det ble kun brukt en Denon 4310 receiver som ble biampet.
    Jeg var knallfornøyd med de i mitt oppsett og kjøper digget de også når han hørte de hos meg.
    Hos han var det jo noe HEEELLLTTT annet og jeg kjente ikke igjen høyttalerene,negativt ment.

Dempet ikke diskanten hos meg,hos han dempet jeg 5 db og likevel var det SKARPT og TYNT.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville puttet 2,000 i kilde (Squeezebox)
    Kanskje 8,000 i forsterker (vet ikke helt hva)
    Ville brukt 2,000 på en Antimode, og 3,000 på en Sub (XTZ 10")

Da gjenstår 15,000 til høyttalere.

Tror det kunne blitt et velspillende anlegg.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg ville puttet 2,000 i kilde (Squeezebox)
    Kanskje 8,000 i forsterker (vet ikke helt hva)
    Ville brukt 2,000 på en Antimode, og 3,000 på en Sub (XTZ 10")

Da gjenstår 15,000 til høyttalere.

Tror det kunne blitt et velspillende anlegg.

Hva legger du bak prioriteringen din? Spesielt er jeg interessert i forskjellen i ressurser på forsterker/høyttalere. Jeg angriper ikke valget ditt, er mer interessert i tanken bak.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du bak prioriteringen din? Spesielt er jeg interessert i forskjellen i ressurser på forsterker/høyttalere. Jeg angriper ikke valget ditt, er mer interessert i tanken bak.
    For 8,000 får man en kraftig stereoforsterker som bør kunne drive det meste av høyttalere i 15-20,000kr klassen. Kjøper man noe som passer til høyttalerne ser jeg ingen som helst grunn til å bruke mer enn det. Jeg er av den oppfatning at det uten tvil er høyttalerne som har mest innvirkning på lyd og lydkvalitet, derfor ønsker jeg å legge mest der.

Jeg mener også at bassfundament og korrekt justert bass har ekstremt mye å si for hvordan lydbildet oppfattes. Derfor sub og antimode.

Man kan jo se både sub og antimode som en del av høyttaleroppsettet, så sånn sett legger jeg totalt 20,000 i høyttalere, 8,000 på forsterker og 2,000 på kilde.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    For 8,000 får man en kraftig stereoforsterker som bør kunne drive det meste av høyttalere i 15-20,000kr klassen. Kjøper man noe som passer til høyttalerne ser jeg ingen som helst grunn til å bruke mer enn det. Jeg er av den oppfatning at det uten tvil er høyttalerne som har mest innvirkning på lyd og lydkvalitet, derfor ønsker jeg å legge mest der.

Jeg mener også at bassfundament og korrekt justert bass har ekstremt mye å si for hvordan lydbildet oppfattes. Derfor sub og antimode.

Man kan jo se både sub og antimode som en del av høyttaleroppsettet, så sånn sett legger jeg totalt 20,000 i høyttalere, 8,000 på forsterker og 2,000 på kilde.

Ja det er klart når man får en så god stereoforsterker som eksempelvis Cambridge 840 A v2 til 8500 kr så får man mye forsterker for den summen. Alikevel syns jeg 20 000 kr er en utrolig stor andel i høyttalere sammenlignet med både kilde og forsterker. Moro og sammenlignet her med lytteseanser med ditt oppsett, og så forandret på kvaliteten på kilden for eks etterpå. Bare for å gjøre seg erfaringene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er klart når man får en så god stereoforsterker som eksempelvis Cambridge 840 A v2 til 8500 kr så får man mye forsterker for den summen. Alikevel syns jeg 20 000 kr er en utrolig stor andel i høyttalere sammenlignet med både kilde og forsterker. Moro og sammenlignet her med lytteseanser med ditt oppsett, og så forandret på kvaliteten på kilden for eks etterpå. Bare for å gjøre seg erfaringene.
    Vel, kilde koster jo ikke mer - så ikke noe vits å legge mer der Kunne til nød slengt på en NOS Dac eller noe til et par tusen kroner, men forskjellen er liten. Jeg har testet med DAC opp til 10,000kr (Benchmark DAC1 eller hva den heter) på Squeezeboxen, og jeg synes på ingen måte at forskjellen er verdt pengene sammenlignet med å legge 10,000 ekstra på høyttaler.
    --
    Thorbjørn

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Matching og rommet må være viktig også.
    Solgte Monitor Audio GS 60 filmpakke i dag,og med i prisen var at jeg skulle montere det.
    Det ble kun brukt en Denon 4310 receiver som ble biampet.
    Jeg var knallfornøyd med de i mitt oppsett og kjøper digget de også når han hørte de hos meg.
    Hos han var det jo noe HEEELLLTTT annet og jeg kjente ikke igjen høyttalerene,negativt ment.
    Dempet ikke diskanten hos meg,hos han dempet jeg 5 db og likevel var det SKARPT og TYNT.
    Kjørte du Audyssey romkorreksjon oppsett på Denon'en da?
    Har også en vanskelig stue (mye vinduer og harde vegger) hvor de fleste høyttalere blir altfor skarpe i diskanten - var på vei til å returnere RS6'ene jeg har der, før jeg fikk kjørt det. Altfor skarpt uten romkorreksjon - helt fint med. Min konklusjon er at det er helt nødvendig med romkorreksjon i vanskelige rom der man av praktiske grunner ikke kan gjøre så mye ellers.

Ellers ad temaet i tråden, er jeg godt fornøyd fortsatt med flg oppsett i ca 20K prisklassen (evt 30K hvis begge forsterkere tas med) i en liten loftsstue:
    Polk Audio LSi9 (ca 10K)
    Atacama sandfylte stativ (ca 1K)
    XTZ A100 D2 (ca 6.5K) eller Ming Da EL-34 (ca 7K) - Dvs veksler mellom disse forsterkerne. XTZ i class A er tildels veldig bra, men synes rørforsterkeren i Triode drift (15W) gir mest av musikalitet. Utifra det ville jeg vært fristet til å bytte høyttalerne i noe mer lett-drevet for å se hva det kan gi, men det er bra nok som det er på lavt lyttevolum, og nå kan jeg tross alt koble om og bruke XTZ'en til film og musikk-DVD som blir enormt bra på LSi9'ene.
    NAD T514 DVD spiller (ca 1.5K) Overraskende musikal spiller ift pris synes jeg. Testet en T585 som jeg syntes var altfor dyr ift musikalske kvaliteter.
    Squeezebox Duet (ca 2K)
    Kabler (ca 1K) - mest penger i TMC høyttalerkabler

Dette oppsettet har fått min oppgraderingssyke til å slumre i flere år nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Kjørte du Audyssey romkorreksjon oppsett på Denon'en da?
    Har også en vanskelig stue (mye vinduer og harde vegger) hvor de fleste høyttalere blir altfor skarpe i diskanten - var på vei til å returnere RS6'ene jeg har der, før jeg fikk kjørt det. Altfor skarpt uten romkorreksjon - helt fint med. Min konklusjon er at det er helt nødvendig med romkorreksjon i vanskelige rom der man av praktiske grunner ikke kan gjøre så mye ellers.

Ellers ad temaet i tråden, er jeg godt fornøyd fortsatt med flg oppsett i ca 20K prisklassen (evt 30K hvis begge forsterkere tas med) i en liten loftsstue:
    Polk Audio LSi9 (ca 10K)
    Atacama sandfylte stativ (ca 1K)
    XTZ A100 D2 (ca 6.5K) eller Ming Da EL-34 (ca 7K) - Dvs veksler mellom disse forsterkerne. XTZ i class A er tildels veldig bra, men synes rørforsterkeren i Triode drift (15W) gir mest av musikalitet. Utifra det ville jeg vært fristet til å bytte høyttalerne i noe mer lett-drevet for å se hva det kan gi, men det er bra nok som det er på lavt lyttevolum, og nå kan jeg tross alt koble om og bruke XTZ'en til film og musikk-DVD som blir enormt bra på LSi9'ene.
    NAD T514 DVD spiller (ca 1.5K) Overraskende musikal spiller ift pris synes jeg. Testet en T585 som jeg syntes var altfor dyr ift musikalske kvaliteter.
    Squeezebox Duet (ca 2K)
    Kabler (ca 1K) - mest penger i TMC høyttalerkabler

Dette oppsettet har fått min oppgraderingssyke til å slumre i flere år nå...
    Nei,skal kjøre romkorreksjon til Mandag siden jeg langt i fra ble fornøyd med resultatet.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •