Kilde vs Forsterker vs Høyttalere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 144
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Høyttalere: Andersson L6 kr.990,-

Andersson L6 - Front Speakers Treveis gulvhøyttalere på 200 W effekt!

Forsterker: Yamaha HTR6230 kr.1490,-

Yamaha HTR6230 5.1-receiver med mange funksjoner!

Signalkilde: LG BD550 kr.590,-

LG BD550 Enkel Blu-ray med basisfunksjoner

Signalkabel: HQ HDMI 0,75m kr.69,-

HQ HDMI-cable 0,75m 0,75 m HDMI-kabel

Høyttalerkabel: VDH the Nova kr.22998,-

VAN DEN HUL The NOVA kabel | Hi-Fi Klubben

Hahaha Hadde vært moro og hørt på dette oppsettet faktisk, spent på om hva slags lyd man hadde fått.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så relevant å bruke masse på kilde hvis kilden sender signalet digitalt ut? Poenget med til dømes en dyr cd-spiller er som jeg har forstått gode analoge utganger. For de som ikke driver med cd ser jeg ikke poenget i å ha annet enn en billig kilde med digitale utganger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1/2 Tam
    Hjelper ihvertfall ikke med dyre høytalere og billig forsterker.
    Har selv huset fullt i høytalere, alt fra rimelige stativ og selvbygger høytalere til profesjonelle Jbl høytalere. Kvalitetsforsterkere sparker uforskammet mye liv i mine billige stativhøytalere.

Det som fungerrer dårligst hos meg er Jbl Høytalerne, men det har med dårlig matching å gjøre.

Mitt tips 20000 til forsterker 10000 til høytalere, pc har du vel fra før
    og kabler finner du i boden eller på fyllingen. Vanlig elektroledning beregnet på husinstallasjon Fungerer utmerket.

Meget godt poeng som jeg er helt enig. Kvalitetsforsterkere tryller frem nesten skummelt god lyd/trykk på budsjetthøyttalere. Hvilket jo er et sterkt argument for at man bør legge en anseelig sum i forsterkeriet. Etter å ha tenkt meg om en stund ville jeg jeg disponert pengene slik jmf eksempelet på 30000 kr i budsjett:

Kilde: Ca 5000 kr
    Forsterker: Ca 15000 kr
    Høyttalere: Ca 10000 kr

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hahaha Hadde vært moro og hørt på dette oppsettet faktisk, spent på om hva slags lyd man hadde fått.
    Haha, lurer på om det faktiskt er noen som har prioritert slik :P

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du liker tråden Forøvrig syns jeg tråden ble nesten mer interessant enn først forventet da man ser tildels store sprik i svarene og prioriteringer. Det mest interessante hittils syns jeg dog er at tilnærmet 9 av 10 legger svært lite penger i kilden. Hvis dette medfører "korrekthet" over hva man bør prioritere har jeg fått indoktrinert ganske grov vranglære hos blant annet flere HFK butikker i en årrekke. Der har jeg av flere selgere fått påpekt hvor viktig det er med kilde av god kvalitet fordi en kjede aldri er bedre enn sitt svakeste ledd, og en kjede begynner jo som vi vet med signalet fra en kilde
    Hvor mye man bør legge i kilden, avhenger - etter min erfaring - av kvaliteten på resten av anlegget. I et typisk 30.000 kroners anlegg - som tråden startet med - tror jeg at man kommer ganske langt med la oss si opptil 5.000 kroner til kilde. Kan hende ikke mer enn 10-15% til kilde.

I et anlegg til 200.000 kunne jeg kanskje tenke meg å doble denne andelen - la oss si en 20-25% til kilde. Jeg kjenner folk som har enda dyrere anlegg enn dette også - over halvmillionen - og flere av disse har dyre DCS-løsninger - og da snakker vi en enda høyere prosentandel til kilden. Oppimot 50% i enkelte tilfelle. Jeg vet ikke om dette er verdt pengene - det får hver enkelt av dem som holder på på dette nivået avgjøre. Men - tilbake til 30.000 kroners anlegget: jeg tror ikke at man uten videre kan bruke nøkkeltall som er hentet fra langt dyrere anlegg - hvor kilden kan hende gjør seg adskillig mer gjeldende gjennom hele signalkjeden. Eller fra langt billigere anlegg - hvor kilden trolig har enda mindre betydning for helhetsinntrykket.

Og dette er for såvidt det samme jeg prøver å få frem når det gjelder resten av anlegget også: Fordelingen mellom de forskjellige delene av et anlegg blir antageligvis forskjellig etterhvert som man beveger seg opp eller ned i totalsum.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvor mye man bør legge i kilden, avhenger - etter min erfaring - av kvaliteten på resten av anlegget. I et typisk 30.000 kroners anlegg - som tråden startet med - tror jeg at man kommer ganske langt med la oss si opptil 5.000 kroner til kilde. Kan hende ikke mer enn 10-15% til kilde.

I et anlegg til 200.000 kunne jeg kanskje tenke meg å doble denne andelen - la oss si en 20-25% til kilde. Jeg kjenner folk som har enda dyrere anlegg enn dette også - over halvmillionen - og flere av disse har dyre DCS-løsninger - og da snakker vi en enda høyere prosentandel til kilden. Oppimot 50% i enkelte tilfelle. Jeg vet ikke om dette er verdt pengene - det får hver enkelt av dem som holder på på dette nivået avgjøre. Men - tilbake til 30.000 kroners anlegget: jeg tror ikke at man uten videre kan bruke nøkkeltall som er hentet fra langt dyrere anlegg - hvor kilden kan hende gjør seg adskillig mer gjeldende gjennom hele signalkjeden. Eller fra langt billigere anlegg - hvor kilden trolig har enda mindre betydning for helhetsinntrykket.

Og dette er for såvidt det samme jeg prøver å få frem når det gjelder resten av anlegget også: Fordelingen mellom de forskjellige delene av et anlegg blir antageligvis forskjellig etterhvert som man beveger seg opp eller ned i totalsum.

Og det er dynamikken i dette som gjør at det egentlig kanskje ikke finnes noen fasit her heller Men det er klart, jeg tror at man kan finne en ca formel for fordeling av pengene som er tilnærmet optimal innenfor en gitt prisklasse. Jeg tror vel også at rundt 5000 kr kommer man langt med her jmf 30000 kr eksempelet. Hva er egentlig tankerekken din bak at kilden blir viktigere jo høyere man kommer i pris? At detaljene i alle ledd tilskrives en større rolle proporsjonalt med prisnivået på anlegget?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig tankerekken din bak at kilden blir viktigere jo høyere man kommer i pris? At detaljene i alle ledd tilskrives en større rolle proporsjonalt med prisnivået på anlegget?
    Å kalle det tankerekke, var å ta hardt i - hehe...

En slags erfaring, bare... Som bygger på det ganske enkle "faktum" at selv en billig høyttaler - det vi foraktelig ville kalle en budsjetthøyttaler eller en gutteromshøyttaler - kan fås til å spille ganske allright hvis den kobles til en bra forsterker. I starten - på det ekstreme budsjettnivået - er det altså (stadig etter min erfaring) samspill mellom høyttaler og forsterker som er cluet. Jeg har f.eks. hørt Cerwin Vega koblet opp mot et ganske velvoksent Krell effekttrinn - bare for moros skyld, naturligvis - og ingen har hørt CV spille slik noen gang, tror jeg.

Å oppgradere kilden på dette nivået, har ingen hensikt (stadig etter min erfaring). Selv en DCS-pakke av den dyreste sorten kommer til kort her. Antageligvis er de etterfølgende leddene i signalkjeden altfor dårlige til at kildens kvaliteter slår gjennom i noen særlig grad. Min erfaring er at selv dyre kilder representerer null forskjell hvis ikke resten av oppsettet henger med i svingene.

Men når man har investert en del i både forsterker og høyttalere, synes jeg selv at jeg stadig opplever at kilden begynner å markere seg og få større betydning. For å få frem klanger og nyanser som et dårlig anlegg ikke er i stand til å formidle. Detaljer, perpektiv, høyde, dybde etc. etc. alle disse hifiordene som ikke er lette å forstå før man plutselig opplever dem.

Jeg har gått denne veien selv - riktignok over mange år og i litt tilfeldige krumspring i to, og etterhvert tre, anlegg. Fra et 30.000 kroners anlegg - til noe som kostet omtrent det dobbelte - og til det dobbelte igjen. Og til enda en dobling - sånn omtrent. Og har gjennomgående erfart at når det klaffer med forsterker og høyttalere, er tiden kommet til å tenke kilde. Ikke endimensjonalt - alt henger sammen med alt - man kan altså ikke tenke utelukkende kilde selv om skulle være "der oppe" - men det er "der oppe" at man har mulighet til å bli oppmerksom på kildens betydning.

Det ble kan hende bare rot, dette. men som sagt: det har aldri ligget noen tankerekke eller noen veldig stram rød tråd bak. Bare en subjektiv oppsummering av litt erfaring.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at de kablene hadde klart å "redda" de høyttalerne. Receiveren og bluray'en er det nok grei lyd i da, men lite krefter.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En slags erfaring, bare... Som bygger på det ganske enkle "faktum" at selv en billig høyttaler - det vi foraktelig ville kalle en budsjetthøyttaler eller en gutteromshøyttaler - kan fås til å spille ganske allright hvis den kobles til en bra forsterker. I starten - på det ekstreme budsjettnivået - er det altså (stadig etter min erfaring) samspill mellom høyttaler og forsterker som er cluet. Jeg har f.eks. hørt Cerwin Vega koblet opp mot et ganske velvoksent Krell effekttrinn - bare for moros skyld, naturligvis - og ingen har hørt CV spille slik noen gang, tror jeg.

Å oppgradere kilden på dette nivået, har ingen hensikt (stadig etter min erfaring). Selv en DCS-pakke av den dyreste sorten kommer til kort her. Antageligvis er de etterfølgende leddene i signalkjeden altfor dårlige til at kildens kvaliteter slår gjennom i noen særlig grad. Min erfaring er at selv dyre kilder representerer null forskjell hvis ikke resten av oppsettet henger med i svingene.

Men når man har investert en del i både forsterker og høyttalere, synes jeg selv at jeg stadig opplever at kilden begynner å markere seg og få større betydning. For å få frem klanger og nyanser som et dårlig anlegg ikke er i stand til å formidle. Detaljer, perpektiv, høyde, dybde etc. etc. alle disse hifiordene som ikke er lette å forstå før man plutselig opplever dem.

Jeg har gått denne veien selv - riktignok over mange år og i litt tilfeldige krumspring i to, og etterhvert tre, anlegg. Fra et 30.000 kroners anlegg - til noe som kostet omtrent det dobbelte - og til det dobbelte igjen. Og til enda en dobling - sånn omtrent. Og har gjennomgående erfart at når det klaffer med forsterker og høyttalere, er tiden kommet til å tenke kilde. Ikke endimensjonalt - alt henger sammen med alt - man kan altså ikke tenke utelukkende kilde selv om skulle være "der oppe" - men det er "der oppe" at man har mulighet til å bli oppmerksom på kildens betydning.

Det ble kan hende bare rot, dette. men som sagt: det har aldri ligget noen tankerekke eller noen veldig stram rød tråd bak. Bare en subjektiv oppsummering av litt erfaring.

Det var da en fin forklaring syns jeg, meget godt innlegg forøvrig og formulert på en lett forståelig måte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her var det mye slikt som jeg også tenker, godt skrevet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er dynamikken i dette som gjør at det egentlig kanskje ikke finnes noen fasit her heller Men det er klart, jeg tror at man kan finne en ca formel for fordeling av pengene som er tilnærmet optimal innenfor en gitt prisklasse. Jeg tror vel også at rundt 5000 kr kommer man langt med her jmf 30000 kr eksempelet. Hva er egentlig tankerekken din bak at kilden blir viktigere jo høyere man kommer i pris? At detaljene i alle ledd tilskrives en større rolle proporsjonalt med prisnivået på anlegget?
    Personlig tror jeg ikke det finnes en "formel" for en gitt prisklasse. Alt i alt er det så enormt mange faktorer inne i bildet, at mulige løsninger kanskje er så mange som 500? Muligens flere.
    La oss si det er 3 "ledd"
    Kilde
    Forsterker
    Høyttalere

Eksempel: I en gitt prisklasse vil det kanskje være 10 mulige høyttalere. Og det kanskje er 10 forskjellige forsterkere og sikkert 10 forskjellige kilder. Da er vi oppe i 10*10*10 = 1000 forskjellige kombinasjoner.

Du kan jo selv teste å se hvor mange høyttaler du finner for 10k, hvor mange forsterkere til 10k, og finne kilder til 10 k. Videre kan du også kutte Kilde budsjettet med 5k, og legge på 5k på høyttalerbudsjettet. Det er så enormt mange muligheter, så noen generell formel er umulig å oppdrive.

Lyd er også veldig subjektivt. Noen har behov for å bruke 10k på en dac. Andre nøyer seg med youtube og ipod. Noen kjøper kabler for 10-20% av anleggets verdi, andre nøyer seg med 1%
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skal no bruka bobbelt så mykje på forsterkar som på HT. Hadde ikkje trudd det kom til å skje...

For 30 000 hadde eg nok brukt ca. 15 000 på HT og 8-10 på receiver og resten på effekt. Kilde hadde eg rukt det eg har. Gamal dvd eller pc.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man leter frem til de beste DACene i prisklassen 10-15k, så tror jeg man så og si har nådd taket for kvalitet. Jeg skal ikke si det med sikkerhet, da det muligens fortsatt er ørlite å hente, men jeg ville tro de fleste ville slite å skille en slik DAC med en til 50k selv i et meget habilt anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dersom man leter frem til de beste DACene i prisklassen 10-15k, så tror jeg man så og si har nådd taket for kvalitet. Jeg skal ikke si det med sikkerhet, da det muligens fortsatt er ørlite å hente, men jeg ville tro de fleste ville slite å skille en slik DAC med en til 50k selv i et meget habilt anlegg.

interesant det der, skal på jakt etter en dac og da skal jeg jaggu teste ut hjemme før kjøp, kjøper ikke en an eller naim dac hvis en ec eller rega dac gjør jobben, kan hende jeg blir sittende med den jeg har også for den saks skyld
    sikler litt på mc c50 og den har jo en dac innebygd
    brukte i vinter ca 7 k på oppgradering av min pre og det gav merkbart løft og var absolutt verdt kronene synes jeg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    interesant det der, skal på jakt etter en dac og da skal jeg jaggu teste ut hjemme før kjøp, kjøper ikke en an eller naim dac hvis en ec eller rega dac gjør jobben, kan hende jeg blir sittende med den jeg har også for den saks skyld
    sikler litt på mc c50 og den har jo en dac innebygd
    brukte i vinter ca 7 k på oppgradering av min pre og det gav merkbart løft og var absolutt verdt kronene synes jeg
    Det er mye mer å hente på å oppgradere pre enn DAC etter min mening.

Her har du et tips du kan vurdere:
    Test Lavry DA10 - D/A omvandlare
    Tror det er mulig å spare en del på å kjøpe fra USA.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at dette er helt avhengig av hva man legger i begrepet "habilt anlegg".

Jeg trodde også at det var slik du sier - jeg hadde en Benchmark DAC-1 som jeg var godt fornøyd med i mitt anlegg til nypris rundt 150.000. Inntil jeg fikk en Weiss DAC-2 til litt over 2 ganger Benchmarks nypris på hjemlån fra Prolyd. Det tok et par sekunder på kjent og kjær musikk - og jeg var hektet. Kjøpte på flekken.

I et anfall av galskap bestilte jeg deretter storebror Weiss (Weiss DAC-1) til bortimot 3 ganger prisen for lillebror Weiss - og da snakker vi 50.000 kroner pluss - og om lillebror Weiss representerte en positiv overraskelse, kan jeg ikke si annet enn at storebror Weiss representerte et hakeslepp. Mens jeg er åpen for at jeg kan komme til selge både Benchmark'en min og lillebror Weiss, har jeg så langt bestemt meg for å beholde den dyreste Weiss DAC'en - den representerer en av de største og mest overraskende oppgraderinger jeg har gjort.

Det interessante her, er at jeg har hatt med både Benchmark og lillebror Weiss på lytterunder hos familie, venner og kjente - og noen ganger er det "wow!", men som oftest er det "tja?". "Wow!" i de mer habile anleggene - hvor det klaffet med matchingen - og "tja?" i de mer ordinære anleggene. Ikke mulig å sette noen direkte grense prismessig eller på annen måte - men det er åpenbart ikke gitt at enhver endring i kilden - verken til det bedre eller til det dårligere - slår gjennom bestandig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at dette er helt avhengig av hva man legger i begrepet "habilt anlegg".

Jeg trodde også at det var slik du sier - jeg hadde en Benchmark DAC-1 som jeg var godt fornøyd med i mitt anlegg til nypris rundt 150.000. Inntil jeg fikk en Weiss DAC-2 til litt over 2 ganger Benchmarks nypris på hjemlån fra Prolyd. Det tok et par sekunder på kjent og kjær musikk - og jeg var hektet. Kjøpte på flekken.

I et anfall av galskap bestilte jeg deretter storebror Weiss (Weiss DAC-1) til bortimot 3 ganger prisen for lillebror Weiss - og da snakker vi 50.000 kroner pluss - og om lillebror Weiss representerte en positiv overraskelse, kan jeg ikke si annet enn at storebror Weiss representerte et hakeslepp. Mens jeg er åpen for at jeg kan komme til selge både Benchmark'en min og lillebror Weiss, har jeg så langt bestemt meg for å beholde den dyreste Weiss DAC'en - den representerer en av de største og mest overraskende oppgraderinger jeg har gjort.

Det interessante her, er at jeg har hatt med både Benchmark og lillebror Weiss på lytterunder hos familie, venner og kjente - og noen ganger er det "wow!", men som oftest er det "tja?". "Wow!" i de mer habile anleggene - hvor det klaffet med matchingen - og "tja?" i de mer ordinære anleggene. Ikke mulig å sette noen direkte grense prismessig eller på annen måte - men det er åpenbart ikke gitt at enhver endring i kilden - verken til det bedre eller til det dårligere - slår gjennom bestandig.
    For all del. Men nå vet vi heller ikke om Benchmark er blant de bedre i sin prisklasse. Den er regnet som god, men har hørt flere eiere av Benchmark som byttet til andre DACer i tilsvarende prisklasse og sier de har fått en oppgradering.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del. Men nå vet vi heller ikke om Benchmark er blant de bedre i sin prisklasse. Den er regnet som god, men har hørt flere eiere av Benchmark som byttet til andre DACer i tilsvarende prisklasse og sier de har fått en oppgradering.
    Hehe - kjært barn er ikke alltid like kjært, nei. Men poenget mitt er at selv Benchmark - med sine sider - representerte en hørbar forandring i noen av anleggene hvor jeg hadde den med til utprøving, mens det i ganske mange anlegg ikke var mulig å merke at man hadde koblet på en annen DAC i signalkjeden. Bedre eller verre - det er en smakssak - men først må man jo oppdage at kilden utgjør en forskjell. Og det gjør man åpenbart ikke i ethvert anlegg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - kjært barn er ikke alltid like kjært, nei. Men poenget mitt er at selv Benchmark - med sine sider - representerte en hørbar forandring i noen av anleggene hvor jeg hadde den med til utprøving, mens det i ganske mange anlegg ikke var mulig å merke at man hadde koblet på en annen DAC i signalkjeden. Bedre eller verre - det er en smakssak - men først må man jo oppdage at kilden utgjør en forskjell. Og det gjør man åpenbart ikke i ethvert anlegg.
    Jeg er enig i det. Samtidig synes jeg man bør veie den oppgraderingen opp mot andre mulige oppgraderinger i anlegget. Har hørt ganske mange dyre anlegg etterhvert og har aldri opplevd at det er kilden som er svakheten. Utfordringene sitter så og si alltid helt andre steder.

Når var du skulle sende den Weissen til meg, så jeg kan teste den?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i det. Samtidig synes jeg man bør veie den oppgraderingen opp mot andre mulige oppgraderinger i anlegget. Har hørt ganske mange dyre anlegg etterhvert og har aldri opplevd at det er kilden som er svakheten. Utfordringene sitter så og si alltid helt andre steder.

Når var du skulle sende den Weissen til meg, så jeg kan teste den?

For min del har det med kilde av god kvalitet endel med det psykiske å gjøre også, at man kan si med sikkerhet at flaskehalsen/det svakeste leddet i anlegget ikke er kilden. Investerer man i en kilde for eks en solid universal blu-ray spiller til 20 000 kr er man også godt rustet for fremtidige oppgraderinger da kilden holder så¨godt nivå at man ikke trenger bytte den ut før man kommer opp i meget høye prisklasser.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •