Hjelp til oppsett av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til oppsett av hjemmekino

Hei.

Jeg har skummet litt rundt på dette forumet på leten etter kunnskap om emnet, men det fører nesten bare til flere spørsmål enn svar.

Vi har nylig kjøpt oss ny leilighet, og i den forbindelse ønsker jeg å tilføre stuen en hjemmekino med høy WAF.
    Det viktigste kriteriet for fruen er at anlegget er hvitt og ikke alt for stort, slik at anlegget ikke skiller seg alt for mye ut med resten av stuen.
    Jeg startet litt i feil ende og slo til på Soundgardens helgetilbud på KEF IQ60C til 1995,-, da dette virket som en meget god pris og en mer enn god nok senter til mitt bruk. Bortsett fra dette har jeg en PS3 som er en god nok bluray-spiller inntil videre. Utenom dette trenger jeg i første omgang forsterker, fronthøytalere, sub og bakhøytaler.

I hovedsak ønsker jeg anlegget for å få en surround-effekt til film og spill, men god lyd er selvsagt ingen ulempe. Jeg har en variert musikksmak, så det er ikke én spesiell type lyd jeg er ute etter.
    Jeg har ikke satt et helt fastlåst budsjett, men over 15 000 i første omgang er ikke aktuelt(da får jeg heller kjøpe til/bytte ut komponenter)

På forhånd takk for hjelpen

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk her: 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Her får du mye lyd, og god lyd til en billig penge Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye forskjellig inne på den siden ja, men ingen av de oppsettene som er helt som jeg tenker meg.

Det som er den største utfordringen er å finne en god løsning for bakhøytalerene, da sofaen står helt inntil bakveggen. Har prøvd å lage en skisse med oversikt over stuen, om dette kan være til hjelp.

Bildr.no

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0