Underrepresenterer jeg forsterker og høyttalere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høykvalitets BD, jaja, tror du kommer til å slite med se og høre forskjell på "High End BD" og en "vanlig spiller". Men men, dine penger. Men legg merke til at mange i denne tråden har anbefalt deg en ekstern DAC.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Høykvalitets BD, jaja, tror du kommer til å slite med se og høre forskjell på "High End BD" og en "vanlig spiller". Men men, dine penger. Men legg merke til at mange i denne tråden har anbefalt deg en ekstern DAC.

Jepp, jeg har merket meg det. Men jeg har etterhvert bestemt meg at jeg ikke ønsker en ekstern DAC. Jeg ønsker et enkelt oppsett bestående av en spiller, forsterker og 2 høyttalere med best mulig lyd. Jeg liker ikke noe særlig ekstra "krims krams",plain and simple liker jeg det.Du tror ikke ar jeg vil høre forskjell på en universal blu-ray spiller til 7000 kr som jeg har idag og en til 20 000 kr for eksempel? Det tror jeg at jeg vil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Du tror ikke ar jeg vil høre forskjell på en universal blu-ray spiller til 7000 kr som jeg har idag og en til 20 000 kr for eksempel? Det tror jeg at jeg vil
    Nope... i en blindtest skulle jeg ha lurt deg trill rundt...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nope... i en blindtest skulle jeg ha lurt deg trill rundt...

Du og blindtestene dine Men ærlig talt så hadde jeg ikke brydd meg om du hadde fått meg til å faile i en blindtest. For meg er som nevnt, helhet og det psykologiske ved å ha en flott spiller som ser estetisk pen ut kanskje vel så viktig som den bittelille forbedringen man vil oppleve i lyd/bilde. Og jeg tror som sagt at både forsterker og høyttalere i mitt oppsett er såpass gode at fint kan ha en kvalitativt bedre kilde enn min nåværende BD 7004.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må le litt når det er snakk om høykvalitets bd spiller, jeg kjøpte for et par år siden Pioneer bdp 320 til 3500 kr, en kompis kjøpte Lx 91 til 20000 kr, den har vært på inne på to rep allerede, min billig spiller har ikke hatt noe trøbbel. Og det er ikke mulig og skille de på bd avspilling.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det er lyden i stereo, som cd spiller med analoge kabler som diskuteres her? Lyd/Bilde i bd avspilling burde vel i tereorien være "lik" på alle bd spillere hvis det benyttes digitalt ut.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada forstår det men det ble nevnt "høykvalitet" her og bare måtte komme med det. Den imponerte ingen med analoge kabler heller for den saks skyld.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser den

Forøvrig trodde jeg pioneer var ganske driftsikre? Min gamle pd s-06 cd spiller var i hvertfall litt av en tanks, som uten å nøle spilte det som var av cder.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jeg må le litt når det er snakk om høykvalitets bd spiller, jeg kjøpte for et par år siden Pioneer bdp 320 til 3500 kr, en kompis kjøpte Lx 91 til 20000 kr, den har vært på inne på to rep allerede, min billig spiller har ikke hatt noe trøbbel. Og det er ikke mulig og skille de på bd avspilling.

Hehehe, man har noen sånne historier ja Lydmessig tror jeg det er mulig å skille dem, både på cd lyd, dvd lyd og BD lyd. På bilde anngår er det antagelig lik null forskjell.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bd lyd analogt ut, eller digitalt?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analogt ut er den noe bedre, digitalt er det selfølgelig ikke mulig å høre forskjell.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Analogt ut er den noe bedre, digitalt er det selfølgelig ikke mulig å høre forskjell.

Nope, det stemmer nok. Grunnen til at jeg også vil ha en fetere spiller etterhvert er også at jeg ønsker fullt utbytte av mine ganske brutale signalkabler fra Van den hul til en verdi av 2500 spenn. Så får se hva som dukker opp på brukten utover våren/sommeren

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •