M1 til senter for 683?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M1 til senter for 683?

Hei,

Jeg er vel av typen som er mest kresen på musikk (stereo), men samtidig synes det er OK med muligheten for 5.1 til film.

Har i den anledning B&W 683 på en Hegel H100 stereoforsterker (effekt på film). Til film kjører jeg en Yamaha RX-V767 (m nevnte Hegel H100 som effekt til fronter) som driver B&W M-1 bakhøytalere.

Jeg mangler altså pr. nå en senterhøyttaler. Vil en ekstra B&W M-1 fungere som en OK senter? Ja, den blir selvfølgelig underproposjonert ift 683 frontene ... men det er liksom noe med å holde det fysiske til et fornuftig "familiestuenivå", samtidig som musikk tross alt er det viktigste for meg.

Noen tanker? Ja, jeg VET at HTM61/62 osv (evt LRC600) er bedre lydmessig, men M-1 er ekstremt mye mer praktisk for meg, fremfor å ha en diger kasse under TV-en. Vil det i det hele tatt fungerer, og vil romkorreksjonen i Yamaha receiveren utligne mye av forskjellen i høytalerne?

Takk for innspill

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en tråd om dette allerede?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan bli missfornøyd med den løsningen, senter kanalen er den viktigste i hjemmekinoen, så jeg ville nok vurdert noe litt større hvertfall når en stemme flytter seg fra midten og ut i en av sidene så tror jeg det vil bli stoor forskjell, noe som er irriterendes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis er nok alternativet å ikke ha noen senter. Kjøre to framme og to bak.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomaswilhelmsen
    I praksis er nok alternativet å ikke ha noen senter. Kjøre to framme og to bak.
    Da anbefaler jeg faktisk alternativet M1 som senter til 683 vil ødelegge mere enn det "fikser". Gått på smellen å velge mindre senter to ganger selv, og angret som en hund begge gangene. Selv om alle gode ting er tre, kommer jeg ikke til å gjøre den feilen igjen :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere andre enige i at ingenting (stereo framme) er et bedre alternativ enn M-1 til senter..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomaswilhelmsen
    Er dere andre enige i at ingenting (stereo framme) er et bedre alternativ enn M-1 til senter..?
    Ja

Som Per Christian skriver så er senteren den vitikste høyttaler i en hjemmekino (om ikke så er den iallefall der det normalt skjer mest). Jeg tror det ville føles som en nedtur og ville abefalle å gå for en av de senteren som er tilpasset frontene din eller å bruke phantomsenter (dvs ingen senter og rute lyden til frontene).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •