Hvor går grensen ved High end/Ikke high end? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Korrekt. Sony eller Marantz vil aldri kunne lage High-End fordi Hifi eliten ikke definerer det som High-End. Det har stort sett kun med pris å gjøre.
    Der tror jeg du tar grundig feil. High-End produktene fra de begge har vel alltid vært godt anerkjent blandt de audiofile.

Ulf-B kom med en fornuftig forklaring på highend-begrepet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "High end" betyr "Jeg finner ingen annen måte å forklare prisen på..."

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI VÆR SÅ SNILL Å IKKE LAG FLERE SLIKE TRÅDER SOM DU ELLER ANDRE HER KAN GI ET FASIT SVAR PÅ.. Trådene dine er bare tullete dersom du ikke gir rom for flere svar. For jeg ser hvor denne tråden er på vei. Du som har drevet og er som du selv gir uttrykk for svært lydinteressert så vet du selv at high end ikke har et fasit svar. De som ikke er enige med deg er en saueflokk. Og nei, oppsettet ditt er ikke high end. Selv om det så mye gir så mye god lyd som du mener. Og ja! jeg vet at du ikke spurte om ditt oppsett var hig end. Ville bare konstatere det.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    NEI VÆR SÅ SNILL Å IKKE LAG FLERE SLIKE TRÅDER SOM DU ELLER ANDRE HER KAN GI ET FASIT SVAR PÅ.. Trådene dine er bare tullete dersom du ikke gir rom for flere svar. For jeg ser hvor denne tråden er på vei. Du som har drevet og er som du selv gir uttrykk for svært lydinteressert så vet du selv at high end ikke har et fasit svar. De som ikke er enige med deg er en saueflokk. Og nei, oppsettet ditt er ikke high end. Selv om det så mye gir så mye god lyd som du mener. Og ja! jeg vet at du ikke spurte om ditt oppsett var hig end. Ville bare konstatere det.

Herregud for en hjelpesløs tirade. Ellers står det bra til eller?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypex effektrinnene mine er high-end på lyd, men ikke på pris. Dæven, dette er forvirrende.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +10

var faktisk inne på tanken å poste et innlegg alla dette selv

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify lyd er definitivt IKKE High End 8)

Moa, høre du forskjell på Waw/Flac og Spotify har du High End anlegg lydmessig....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Spotify lyd er definitivt IKKE High End 8)

Moa, høre du forskjell på Waw/Flac og Spotify har du High End anlegg lydmessig....
    Så da er PC anlegget mitt med Dynavoice høyttalere til 900 kr, T-amp til 200 kr og et EMU lydkort 1500 kr high-end?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Så da er PC anlegget mitt med Dynavoice høyttalere til 900 kr, T-amp til 200 kr og et EMU lydkort 1500 kr high-end?
    Ut fra den massive motstanden jeg fikk når jeg hevdet at det var klare forskjeller å høre mellom Sportify og Waw/Flac, kan det virke sånn ja 8). Jeg mener ingen vits å bruke 100' på anlegg så lenge lyden fra Spotify er helt fin.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ut fra den massive motstanden jeg fikk når jeg hevdet at det var klare forskjeller å høre mellom Sportify og Waw/Flac, kan det virke sånn ja 8). Jeg mener ingen vits å bruke 100' på anlegg så lenge lyden fra Spotify er helt fin.
    Hva mener du med lyd fra Spotify? Spotify sin gratisversjon har 192 kbps, mens kjøpeversjonen gir 328 kbps. Det er stor forskjell og du bør spesifisere. Å høre forskjell mellom 192 kbps og WAV/Flac klarer nok de fleste, men tviler på at så mange ville greid å skille 328 kbps fra lossless.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"High End"?

Dussun V6i forsterker skrives å være "high end", og den koster ikke mange laken.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohlala
    Dussun V6i forsterker skrives å være "high end", og den koster ikke mange laken.
    Hehe - dette illustrer problemstillingen.

Jeg sakser fra Dussuns hjemmeside: The V6i is an extension of Dussun's high-end product line. Hva er det Dussun egentlig sier her? Jo, de sier at blant alle varianter av forsterkere som de lager, er V6i den mest eksklusive (altså i DUSSUNS produktsortiment). Dussun sier ikke - heldigvis for dem - at dette er en high-end forsterker i hele forsterkermarkedet, den er bare high-end i deres begrensede sortiment. Sånn sett har de antageligvis sine ord i behold.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High end skulle engang være merkelappen på den aller aller beste lyden i produktene.Det hadde egentlig ikke noe med pris å gjøre,for rett sammensetning av riktige komponenter hadde den største betydningen,uavhengig av pris.
    Det er ikke slik at de dyreste og kanskje beste komponentene til enhver tid er det beste i et gitt produkt.Man må bruke de som er riktig match i henhold til produktets intensjon;å levere så naturtro lyd som mulig.
    Selvfølgelig førte også denne måten å sette sammen et produkt på,ofte til at de kostet relativt mye,for kvalitetskomponenter kostet jo gjerne litt ekstra den gangen også.
    Likevel så var ikke prisene veldig skyhøye på de første "high-end" produktene,om vi legger til grunn hva produkter med det stempelet koster i dag.
    Dette kom seg av at high-end den gangen for det meste ble skrudd sammen av de store selskapene med dertil lavere produksjonskostnader.
    Ofte var også dette relativt kompliserte produkter med alle de betjeningsmuligheter du kunne tenke deg!

I dag er det gjerne noe mindre selskaper som lager "High-End" utstyr.Fremdeles så koster ikke kvalitetskomponenter fullstendig skjorta,og mtp at slike selskap gjerne har en lav produksjon,og at dette for det aller meste er svært enkle,og strippede produkter,så er det lett å forstå at det er eksklusiviteten som skal selge dette så dyrt som mulig,og ikke nødvendigvis lyden!

Uansett så finner du neppe en eneste forbruker som vil medgi at han har kjøpt katta i sekken med et anlegg til 100-200 000.Du vil også vanligvis finne ut at slike anlegg nok har god lyd,hvilket de langt fleste av dem faktisk har,men skjeldent så mye mer enn det!
    Subjektivt hørt selvfølgelig,men likevel påstår jeg at du finner mest valuta for pengene i det øvre segmentet hos de større produsentene.De blir aldri vurdert opp i mot de langt dyrere high-end produsentene,så skrevne lyttetester er det bare å se langt etter. Testing i fagbladene foregår etter
    prislikhet,og merkestatus,og ikke etter sammenlignbare produkter.

Når det står "en smak av high-end" i tidsskriftene,så tipper jeg at du like godt kan stryke alt annet enn "high-end" i sitatet.De er nok nærmere enn de tror.

En annen ting vedrørende tester,er jo at det typiske high-end anlegget gjerne er representrert ved et ruvende fulltonalt oppsett som krever halve stua,mens det typiske "smak av high-end" like ofte er representrert ved et lite midi-anlegg,eller enda værre; ved hodetelefoner!
    Nytter ikke å få oversikt via hi-fi blader "nu for tiden"!!

Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Kan ikke folk bare akseptere at begrepet "high-end" er noe som representerer det øvre segmentet av et bestemt marked, uavhengig av hva slags bransje det er snakk om.
    tvilsomt. jeg sa det for flere dager siden
    [QUOTE]
    det finns ingen grense. det er i grunn ingenting som heter high-end.
    det er en betegnelse produsentene ofte bruker på sine krem produkter.
    thats it. den korrekte betegnelsen er hi-fi uansett vilket produkt det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hig End, altså øvre enden.
    Burde være sammelignbart med bil industrien der Formel 1 er Hig End.
    Formel 1 er har ikke alle bilmerkene i hele verden, bare de som satser og har råd til og produsere noe så kompromisløst.
    Men selve benevnelsen er ekstremt misbrukt, altså Hig End.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Hig End, altså øvre enden.
    Burde være sammelignbart med bil industrien der Formel 1 er Hig End.
    Formel 1 er har ikke alle bilmerkene i hele verden, bare de som satser og har råd til og produsere noe så kompromisløst.
    Men selve benevnelsen er ekstremt misbrukt, altså Hig End.
    Hva er Hig End ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hva mener du med lyd fra Spotify? Spotify sin gratisversjon har 192 kbps, mens kjøpeversjonen gir 328 kbps. Det er stor forskjell og du bør spesifisere. Å høre forskjell mellom 192 kbps og WAV/Flac klarer nok de fleste, men tviler på at så mange ville greid å skille 328 kbps fra lossless.
    Vi legger den dø - dette blir en avsporing :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Før du lar den dø....
    High End har en klar definisjon: Det er når lommeboka er tykkere en forstanden....
    Neida, det er det ikke. (Eller var det sånn..)

High End er brukt som begrep for produkter som kan gjengi og reprodusere ren og ufarget lyd. Det vil si "forfinede" produkter.
    Og på det begrepet er det ingen prislapp, men produktene er dyrere....

Marantz i High End segmentet..........Ja, med topp produktene sine.
    Marantz har forresten samme eiere som Martin Logan, som jo regnes for High End. Tester du Martin Logan sitt utstyr og måler det så finnes det produkter i langt lavere segment, i Hifi segmentet, som har bedre tekniske data, som THD f.eks..... Det kommer av de brokoblede LM1876 chip'ene i et par av konstruksjonene som er brukt.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Abel
    Marantz har forresten samme eiere som Martin Logan
    Det stemmer ikke, bare for å nevne det....

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •