Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1207
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Jada, da får vi bermen lytte til spotify, mens du kan sitte på din høye hest for fordømme oss som ikke eier kvalitetsans.

Jeg antar du også kun leser papiraviser, eller kanskje møter opp på torget for å lese offentlig oppslag over hva som har skjedd den siste uken. Gled deg til morgendagens papiravis. Da kan du lese hva som har skjedd i hele påsken.

Jepp, korrekt. Bermen får nøye seg med spotify og snylte på artistene totalt skamløst, mens jeg legger fysiske plater i skuffen på min nydelige Marantz BD 7400 hifispiller.

Forøvrig er jeg også innom nettaviser nå og da til din opplysning, men jeg er istand til å se verdien og kosen med papiraviser. Å lese papiraviser med en god kopp kaffe er noe ganske annet enn å lese de på nett. Men etter inntrykket jeg har fått av deg så forstår du heller ikke dette, så da er det som å pisse i motvind: Samme hvor hardt du pisser så blåser det tilbake på buksa.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Hovedpunktet er vel med Spotify så LEIER du en egendefinert radiokanal, går Spotify ned mister du alt av musikk, sitter ikke igjen med så mye som en mp3 fil den dagen det skjer...

Med CD/Fysiske medier eier du din egen musikk...
    Det er akkurat det argumenetet som gjør at jeg kjøper Blu-Ray og ikke leier film fordi jeg ikke eier filmene når jeg leier. Men det er kun pga av prisen på leie er så dyrt. Hadde det kostet meg 99,- pr mnd å leie så mye Blu-Ray film jeg ønsket og det haddet vært like tilgjengelig som musikk på spotify så ville jeg nok kjøpt min siste film.

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Som et eksempel så hadde jeg Premium og brukte det fullt ut på mobiltelefon og offline på PCer... Men en mnd var kontoen jeg bruker til internettkjøp tom..
    Så vips mistet jeg alt av musikk jeg "hadde" med en melding om at betalingen ikke var godkjent...
    Dette er jo bare tull. Jeg har selv mistet preimum mange ganger grunnet manglende dekning på kortet. Ja, jeg kan ikke lenger spille på Iphone, men spillelistene mine forsvinner ikke fra spotify av den grunn. Med en gang spotify har fått penger er den tilgjengelig igjen på iphone.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming og lydkvalitet...

Det er ikke noe problem pr i dag å tilby Lossless-lyd streaming (FLAC) til Bredbåndskunder (Fiber / ADSL)

Men å drømme om "Lossless"-video, Altså Blu-Ray kvalitet video og lyd i surround er LANGT frem i tid enda...

At en video er 1080i (Full-HD pr definisjon) er ikke det samme som Blu-Ray...
    (se foreksempel på mobiltelefoner med HD video opptak) det kan se ut som en gammel DivX med masse bortkastet båndbredde og kvalitet for å få kalle det 1080i...

Full-HD er ikke ekvivalent med god bildekvalitet, det er Mb/s som tilsier hvordan kvaliteten er, Mb/s vil aldri bli tilfredsstillende høy til å erstatte Blu-Ray med det første...

for de som vil teste ut "Spotify for video" så kom dette like etter Spotify og heter Voddler - Watch films and TV-series directly online. med en bildekvalitet som ikke ligner grisen...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Dette er jo bare tull. Jeg har selv mistet preimum mange ganger grunnet manglende dekning på kortet. Ja, jeg kan ikke lenger spille på Iphone, men spillelistene mine forsvinner ikke fra spotify av den grunn. Med en gang spotify har fått penger er den tilgjengelig igjen på iphone.
    Tull?

Inntil man kommer seg hjem og får overført penger og de blir trekt så sitter man uten å ha en eneste låt å høre på... (mobil og offline)
    Noe som ikke er spesielt populært når man ikke er hjemme så ofte...

Tipse deg om Brafilm.no...
    rundt 12-15kr pr leiefilm med Blu-Ray, inkl frakt...
    Men ja, der eier man heller ikke nåla i veggen, men det er ikke ofte jeg ser samme film flere ganger uansett..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jepp, korrekt. Bermen får nøye seg med spotify og snylte på artistene totalt skamløst, mens jeg legger fysiske plater i skuffen på min nydelige Marantz BD 7400 hifispiller.
    Jeg er veldig imot snylting, men spotify er ingen snylting. Det er artistene/selskapene som selv bestemmer om musikken skal ut på spotify.

Få ting irriterer meg mer en fjortisene som sier at de laster ned ulovlig fordi at plateselskapene har tungvindte løsninger og at de er griske.

Men skal man ta snyltere i dette landet så burde man først gå på de som sykemelder seg med sykepenger og mottar diverste trygder som andre arbeider betaler for. Men det er en helt annen diskusjon.

Forøvrig er jeg også innom nettaviser nå og da til din opplysning, men jeg er istand til å se verdien og kosen med papiraviser. Å lese papiraviser med en god kopp kaffe er noe ganske annet enn å lese de på nett. Men etter inntrykket jeg har fått av deg så forstår du heller ikke dette, så da er det som å pisse i motvind: Samme hvor hardt du pisser så blåser det tilbake på buksa.
    Jeg abonnerer selv på noen aviser (DN/Aftenposten), men jeg kommer nå til å si dem opp. Jeg leser dem aldri mer. Nå tar jeg heller Ipaden og leser mens jeg spiser. Mye mer oppdatert, mye bedre format. (jeg må ikke rydde hele frokostbordet for å få lest).

Syns du er kanskje forutintatt i dine holdninger. Det virker som du har bestemt deg for ting uten god grunn. Jeg har både CD spiller og Spotify og foretrekker spotify. Du har CD spiller og aldri prøvd spotify skikkelig og du foretrekker CD. Likavell hever du deg over oss andre som har prøvd begge og tatt et valg.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Sørge for at artistene/bandene jeg liker blir støttet med inntekter for varen de lager og bruker masse tid/ressurser på.

-Gleden av å ha et fysisk produkt, legge en fysisk plate i spilleren når jeg skal lytte til musikk osv.
    Den fysiske biten av det betyr lite for meg, og uansett er dette sterkt subjektivt og egner seg dermed dårlig som grunnlag for en diskusjon. Jeg har riktignok et såpass forhold til det at jeg fortsatt en sjelden gang kjøper cd'er, og de gangen jeg gjør det er det nå om dagen stor sett kun med bakgrunn i at jeg har oppdaget nye artister gjennom Spoitify jeg ønsker å ha også fysisk og som Flac. Dette er artister jeg neppe hadde oppdaget ellers, og dermed kan Spotify faktisk også bidra til salg.

Å gi noe støtte til artistene er også et moment, og jeg er til dels enig i dette punktet. Jeg tror derimot ikke at Spotify ødelegger det inntektsmessige grunnlaget i fremtiden rett og slett fordi - som det allerede har vært nevnte her - gratis-streamingen ganske sikkert kommer til å forsvinne. Selv har jeg premiumabonnement og bidrar så sett også gjennom mitt Spoitify-abonnement. Streming er uansett fremtiden, og kvaliteten, som allerede er god i mine ører (i alle fall hvis man betaler for seg), kommer sikkert til å bli enda bedre.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les her dere: LINK

95% av all musikk som blir lastet ned på nettet hvert år er ulovlig nedlasting.

Om du får alle de til å heller streame og kjøpe sanger via stramingtjenestene, så blir artistene dine så rike at de ikke klarer tørke seg i rompa med pengene engang.

Dessuten så vil alltid de store artistene ha fans, og det vil alltid bli gitt ut Limited editions som du kan kjøpe på nettbutikker.

Hele denne tråden burde forsåvidt vært slettet, er jo bare krangling om idiotiske ting her inne, og hele poenget her er jo så lite bekymringsfullt at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Den dagen du ikke får kjøpt fysiske medier lenger gilmour skal jeg lage en liten CD fabrikk til deg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Les her dere: LINK

95% av all musikk som blir lastet ned på nettet hvert år er ulovlig nedlasting.

Om du får alle de til å heller streame og kjøpe sanger via stramingtjenestene, så blir artistene dine så rike at de ikke klarer tørke seg i rompa med pengene engang.

Dessuten så vil alltid de store artistene ha fans, og det vil alltid bli gitt ut Limited editions som du kan kjøpe på nettbutikker.

Hele denne tråden burde forsåvidt vært slettet, er jo bare krangling om idiotiske ting her inne, og hele poenget her er jo så lite bekymringsfullt at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Den dagen du ikke får kjøpt fysiske medier lenger gilmour skal jeg lage en liten CD fabrikk til deg.

Du skriver at hele poenget med tråden er så lite bekymringsfullt at du ikke vet hvor du skal begynne. Men interessant nok til at du har postet flere innlegg i denne tråden i påskeferien? Da er den kanskje ikke så meningsløs alikevel?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli en rimelig meningsløs tråd, da det er en trådstarter som har bestemt seg for hva som er "rett" og alle argumenter om hvorfor en benytter streaming av Spotify bare preller av som vann på den berømte gåsa. Det er et særdeles dårlig utgangspunkt for diskusjon, i hvert fall en fruktbar en.

Ordet streaming er forøvrig et dårlig ord, da dette også dekker bruken av det å streame sin musikk (trådløst eller kablet) i eget nettverk fra disker som en selv har rippet ut av egne CD-plater som en da har kjøpt gjennom alle år. Er dette da også "forbudt", Gilmour?

Å sammenligne Spotify med Napster er i utgangspunktet håpløst. Napster ble erklært ulovlig er et fildelingssystem av brukere. Spotify er i høyeste grad lovlig, og har støtte og tillatelse til bruk av de plateselskapene som er representert der.

Å kalle streaming for "bermens måte" å høre på musikk på, er en grov generalisering og et godt eksempel på manglende ydmykhet og kunnskap. Se på en av verdens mest seriøse HIFI-produsenter som Linn. De har sett i hvilken retning markedet er på vei, og var en av de første (om ikke den aller første) seriøse HIFI-produsenten som kuttet ut CD-spilleren til fordel for DS-produkter. Når så samme produsent sitter på et plateselskap som gjør alle sine utgivelser tilgjengelig, i tillegg til CD/SACD, i høyoppløselige formater langt over 16/44-redbookstandarden, da går også kvalitetsargumentet ditt filleveien. Å kalle dem som ikke bruker CD-spiller, men DS-produkter for "ikke-seriøse" blir for dumt. Det håper jeg du også ser. Den aller beste lyden jeg noengang har fått høre er fra et anlegg til en meget god venn av meg der Linn Akurate DS og aktive høyttalere stod for serveringen.

At du nyter din musikk fra en "seriøs" kilde som BD7004, blir her nesten litt trist siden du er såpass kvalitetsbevisst. Du har mye å hente på å bytte kilde du og, til en skikkelig god dedikert CD-spiller. For å bruke din egen argumentasjonsteknikk. ;-)

Jeg har lest trådene dine med interesse, og du har vært et friskt pust de siste ukene, men i denne tråden synes jeg du bare rir din forutinntatte mening høyt på en hvit hest. Kom ned og lukt litt på gresset, ta diskusjonen for hva det er verdt med plusser og minuser. For da kan det kanskje komme noe godt ut av det. Skyttergravsargumentasjon bærer sjelden frukter, men kan til nød være underholdende. Underholdningen har for min del opphørt nå.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har postet flere tråder for å få deg til å forstå at du bekymrer deg over ingenting, og stoppe dette "korstoget" du har mot streaming.

Gudene vet hvorfor du har fått sånn oppheng i det, om det er fordi du ikke skjønner streamingtjenesten og blir frustrert ved bruk eller hva det er?

Bare sier at temaet er lite bekymringsfullt, til sammenligning burde vi heller bekymre oss over om vi har olje i norge fremover, selv om det er MANGE år til spesielt med store funnene som har skjedd om dagen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at hele poenget med tråden er så lite bekymringsfullt at du ikke vet hvor du skal begynne. Men interessant nok til at du har postet flere innlegg i denne tråden i påskeferien? Da er den kanskje ikke så meningsløs alikevel?
    Jeg poster ikke fordi jeg syns temaet er interresant, jeg poster for å få deg til å innse hvor blind du er

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2) Spotify er ikke aktuelt som kilde til mitt anlegg, så dypt synker jeg ikke rett og slett.
    Siden du påstår at andre er frekke, vil jeg gjerne benytte denne lekkert serverte anledningen til å påstå at du er direkte FREKK.

Hvis du virkelig innbiller deg at du befinner deg på et høyere "nivå" enn oss andre dødlige mennesker her inne så bør du sette deg ned, og tenke igjennom hele din virkelighetsoppfatning.
    Jeg har ikke noe problem med at du ikke vil bruke Spotify, men den begrunnelsen tar jeg som en fornærmelse. Synke dypt liksom..... hallo, våkn opp og lukt på kaffen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette begynner å bli en rimelig meningsløs tråd, da det er en trådstarter som har bestemt seg for hva som er "rett" og alle argumenter om hvorfor en benytter streaming av Spotify bare preller av som vann på den berømte gåsa. Det er et særdeles dårlig utgangspunkt for diskusjon, i hvert fall en fruktbar en.

Ordet streaming er forøvrig et dårlig ord, da dette også dekker bruken av det å streame sin musikk (trådløst eller kablet) i eget nettverk fra disker som en selv har rippet ut av egne CD-plater som en da har kjøpt gjennom alle år. Er dette da også "forbudt", Gilmour?

Å sammenligne Spotify med Napster er i utgangspunktet håpløst. Napster ble erklært ulovlig er et fildelingssystem av brukere. Spotify er i høyeste grad lovlig, og har støtte og tillatelse til bruk av de plateselskapene som er representert der.

Å kalle streaming for "bermens måte" å høre på musikk på, er en grov generalisering og et godt eksempel på manglende ydmykhet og kunnskap. Se på en av verdens mest seriøse HIFI-produsenter som Linn. De har sett i hvilken retning markedet er på vei, og var en av de første (om ikke den aller første) seriøse HIFI-produsenten som kuttet ut CD-spilleren til fordel for DS-produkter. Når så samme produsent sitter på et plateselskap som gjør alle sine utgivelser tilgjengelig, i tillegg til CD/SACD, i høyoppløselige formater langt over 16/44-redbookstandarden, da går også kvalitetsargumentet ditt filleveien. Å kalle dem som ikke bruker CD-spiller, men DS-produkter for "ikke-seriøse" blir for dumt. Det håper jeg du også ser. Den aller beste lyden jeg noengang har fått høre er fra et anlegg til en meget god venn av meg der Linn Akurate DS og aktive høyttalere stod for serveringen.

At du nyter din musikk fra en "seriøs" kilde som BD7004, blir her nesten litt trist siden du er såpass kvalitetsbevisst. Du har mye å hente på å bytte kilde du og, til en skikkelig god dedikert CD-spiller. For å bruke din egen argumentasjonsteknikk. ;-)

Jeg har lest trådene dine med interesse, og du har vært et friskt pust de siste ukene, men i denne tråden synes jeg du bare rir din forutinntatte mening høyt på en hvit hest. Kom ned og lukt litt på gresset, ta diskusjonen for hva det er verdt med plusser og minuser. For da kan det kanskje komme noe godt ut av det. Skyttergravsargumentasjon bærer sjelden frukter, men kan til nød være underholdende. Underholdningen har for min del opphørt nå.

Først av alt, godt innlegg. Såpass skal du ha for strevet Jeg skal være den første til å innrømme at jeg går hardt ut og setter ting på spissen i flere av mine innlegg. Så også i denne tråden. Artig at du syns mine tråder /innlegg har vært friskt pust, da har jeg oppnådd noe av min misjon. Dette med bermens måte å lytte til musikk på er da også satt på spissen og er som flere har påpekt en grov genralisering. Jeg håper ingen tar seg nær av mine utsagn personlig, det har aldri vært min mening/motivasjon.

Angående napster og andre ulovlige fildelingstjenester så dro jeg frem det jmf mangelen på moral og etikk i tankegangen hos mange. Jeg etterlyser mer fokus på det faktum at musikk er en vare man skal betale for og som noen har jobbet hardt for å skape,- og ikke noe som er en menneskerett å streame gratis inn i stua si fra nett. Fordi det mener jeg som overskiften i tråden sier er å undergrave platebransjen og artistene/bandene som ofte vier enormt med tid av sitt liv for å lage god musikk. Man ser at det går igjen: Det er mange av de samme som totalt ukritisk brukte napster og andre ulovlige fildelingstjenester i sin tid som idag totalt ukritisk kjører Spotify gratis og er såre fornøyd. Jeg mener derfor at flere bør åpne tunellsynet og ikke så egosistisk at det eneste som betyr noe er gratis musikk hjem i stua.

Mtp min kilde, Marantz BD 7004 så passer den prismessig og utseendemessig fint inn i mitt anlegg per dags dato. Jeg er klar over at jeg har endel å hente på å investere i en bedre multiavspiller/ren cd spiller, men det får jeg ta med tiden. Har kjøpt så og si helt nytt anlegg de siste ukene og det gjør sitt innhogg i lommeboka. Uansett foretrekker jeg BD 7004 anyday fremfor å bruke spotify og lignende som kilde i anlegget.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det værste av alt er at du antageligvis ikke vet hva du prater om engang?

Har du gjort research? Har du funnet konkret info eller tall som viser at artistene tjener mye mindre og har lyst til å stoppe lage musikk grunnet streaming, dette var jo en bølge som kom med nedlasting i tillegg, eneste forskjellen er at streaming faktiskt lager mer penger i kassa.

Hvis ikke er jo alt her inne bare synsing om noe som vi egentlig ikke vet noenting om.

Når var sist du var innom en platebutikk? Feks platekompaniet, har de fått veldig lite utvalg av cder om dagen siden du bekymrer deg? Sistgang jeg var på platekompaniet var det forstatt overflod av cder der.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Jeg har postet flere tråder for å få deg til å forstå at du bekymrer deg over ingenting, og stoppe dette "korstoget" du har mot streaming.

Gudene vet hvorfor du har fått sånn oppheng i det, om det er fordi du ikke skjønner streamingtjenesten og blir frustrert ved bruk eller hva det er?

Bare sier at temaet er lite bekymringsfullt, til sammenligning burde vi heller bekymre oss over om vi har olje i norge fremover, selv om det er MANGE år til spesielt med store funnene som har skjedd om dagen.

Jeg har som sagt blitt "presset" av kompiser til å installere Spotify på laptopen min. Tror jeg har hørt 3-4 låter eller noe til sammen. Det har for meg ingen verdi, og jeg har gjennom flere år opparbeidet en stor cd samling på mange hundre skiver som betyr mye for meg. Jeg vil eie musikken min som andre også har påpekt, filer på en pc er for meg verd null og niks.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående napster og andre ulovlige fildelingstjenester så dro jeg frem det jmf mangelen på moral og etikk i tankegangen hos mange. Jeg etterlyser mer fokus på det faktum at musikk er en vare man skal betale for og som noen har jobbet hardt for å skape,- og ikke noe som er en menneskerett å streame gratis inn i stua si fra nett.
    Artistene får fortsatt penger per sang spilt på den gratis versjonen. På en måte kan man se på det at, det er spotify selv som betaler per sang de hører på mot at de må høre reklame i ny og ne.

Blir jo som å si at radio er umoralskt man hører jo gratis på artistene der også.

Spotify gratisversjon er jo som en 24/7 radio med reklameinntekter, eneste forskjellen er at du kan bestemme hva du vil høre på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du er ikke alene - Spotify er like hard i låten om det er Free eller Premium, og ubrukelig til kritisk lytting i mine ører. Greit nok på mobilen, når man støvsuger, på jobb og har fest, men jeg bruker ikk 40' på anlegg for å høre på slikt piss. Pisset er forøvrig ikke MP3 men et annet format slik at du ikke skal kunne bruke det fritt.
    +1
    Og de som mener det er kilden, koblinger osv. Alt går digitalt via Hdmi kabel. Altså samme skjermkort, samme fdd show, samme input på forsterker, samme innstillinger som Flac Filene jeg har på samme datamaskin som spotify ligger på. Og kom ikke å si at jeg ikke hører forskjell, Kansje dere "eksperter" har ødelagte ører etter elektrostatflimmer eller no annet fancy og overdrevet..

Største problemet med spotify for min del er da ikke lydkvaliteten uansett.. I og med at man bor i en glemt del av Norge er ikke internetten fra CD så stabil som man kunne ønske, og da blir spotify meningsløst. (les: bortevekk)

Det som skal til for at jeg skal gå over til spotify er å slippe å sitte med en laptop i fanget for å bytte sang. En nettverkskabel rett i forsterker, og færdig hadde vært genialt. Kvaliteten må opp et hakk, og da kjøper jeg premium, og vips, da er ikke internettet nøye uansett..

Edit: Og, Spotify må da ligge i forsterkeren. Plug and play

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify kommer vel mer i årets generasjon recievere. Og med Sonos eller Squeezebox slipper du å ha laptop ifanget

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men fikk med meg et par temmelig bastante uttrykk fra gilmore vedrørende Appleprodukter og Spotify, så det er vel egentlig ikke mulig å nå gjennom.

Men jeg tror tvert i mot at musikkbransjen var i ferd med å undergrave seg selv ved å tviholde på det fysiske medium. Nå som de fleste selskapene og artistene har inngått avtaler med Spotify, er resultatet at folk faktisk ikke gidder å laste ned ulovlig lenger pga. tilgjengeligheten som Spotify gir. Altså har Spotify flyttet musikkforbrukere fra ulovlig nedlasting som gir artistene 0,- i inntekt, over på en Lovlig plattform som gir litt inntekt. Så hvilken plattform gir artistene mest inntekt: ulovlig nedlasting eller Spotify.

At enkelte så til de grader motsetter seg funksjonaliteten og opplevelsen man får ved å sitte i godstolen med et glass rødvin og bla rundt på Spotify på en iPad, oppleve grafikken, se på bilder, lese bibliografier, finne masse ny og spennende musikk, mens musikken strømmer ut av anlegget i høy (nok) kvalitet, ja det får bli deres problem.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1

At enkelte så til de grader motsetter seg funksjonaliteten og opplevelsen man får ved å sitte i godstolen med et glass rødvin og bla rundt på Spotify på en iPad, oppleve grafikken, se på bilder, lese bibliografier, finne masse ny og spennende musikk, mens musikken strømmer ut av anlegget i høy (nok) kvalitet, ja det får bli deres problem.

Jeg har røft regnet oppimot en 1500 cd skiver, og i tillegg et ukjent antall dvd konserter og blu-rays. Er det noe jeg _ikke_ trenger så er det filer på et pc program for å ha nok musikk. Å se på bilder, skrift på en pc skjerm? Kan ikke sammenlignes med å ha en fysisk booklet med for eks håndskrevet hilsen fra bandet eller fysiske bilder med kunst fra bandets glanstid slik som jeg har i den ene U2 deluxeutgivelsen min. _Det_ er eierskap, _det_ er eierglede og sjarme, ikke noe jalla streamingprogram på en laptop.

Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •