Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 61 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1207
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må faktisk innrømme at jeg har, inspirert av denne tråden, krypet til korset og testet spotify for første gang

Virker jo greit til sitt bruk, har ikke fått testet lydkvaliteten enda men brukergrensesnittet med squeezeboxen er jo ikke helt ideel. Ser for meg at det er bedre med f.eks. i.pad

Kommer aldri til å slutte å handle plater uansett, men er ett greit suplement. Forøvrig artig at jeg fant Harmonium - Les Cinq Saisons plata der, en lp jeg har letet etter i sikkert fem år uten å finne til fornuftig pris. Neste test blir Bacamarte

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Det nytter ikke diskutere Grandiosa med meg. Jeg har mye peling. Sjekk blogginnleggene

Erik Ribsskog: Grandiosa VII. (In Norwegian).

Mer om Grandiosa. (In Norwegian). « Erik Ribsskog

Men Men, vi får se hva som skjer :-)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Samleboksen er jo vel og bra, men MUSIKKEN? Hvorfor skal den kun være tilgjengelig for noen få?

Fordi det er et eksklusivt konsertopptak som U2 selv har valgt ikke gi ut som en egen utgivelse, men sette pris på sine trofaste fans som legger igjen penger til bandet gjennom å kjøpe fysiske utgivelser. U2 selv bestemmer naturligvis over sitt eget produkt og jeg syns det er helt på sin plass at de står helt fritt til å gi ut limiterte bokser med sjeldent materiale som i dette tilfellet. Det er en av de store fordelene med fysisk format, at man kan få kjøpt slike spesielle utgivelser av sine favorittband. Musikksporet til konserten mener jeg muligens er tilgjengelig på spotify, men bildet fra konserten som er vel så viktig for meg får man jo av naturlige årsaker ikke tilgang til på Spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jo, du kverulerer.....
    Vel, det er enkle spørsmål jeg kommer med... siden du ikke gidder å svare på noen av disse så er det vel du som kverulerer?
    når du begynner å så tvil om at Grandiosa er søppelmat. Jeg har ingen interesse av å diskutere om vann er vått eller ikke,- alle vet svaret på det.
    Jeg snakker ikke spesifikt om Grandiosa, men heller ditt standpunkt til det fysiske medie og musikk - og det kontra andre sine oppfattelser. (tema grandiosa er like relevant)

Kvalitet er subjektivt - jeg gjentar wikidipedia:
    I mer teknisk forstand brukes ikke begrepene god eller dårlig kvalitet, men derimot RETT kvalitet. Kvalitet i teknisk sammenheng angir samsvar med brukerens forventninger. Den korrekte definisjonen i henhold til ISO 9000 er: Helheten av egenskaper en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Må faktisk innrømme at jeg har, inspirert av denne tråden, krypet til korset og testet spotify for første gang

Virker jo greit til sitt bruk, har ikke fått testet lydkvaliteten enda men brukergrensesnittet med squeezeboxen er jo ikke helt ideel. Ser for meg at det er bedre med f.eks. i.pad

Kommer aldri til å slutte å handle plater uansett, men er ett greit suplement. Forøvrig artig at jeg fant Harmonium - Les Cinq Saisons plata der, en lp jeg har letet etter i sikkert fem år uten å finne til fornuftig pris. Neste test blir Bacamarte
    Som vi ser i denne tråden så er nok ikke spotify for dem "hardeste" lyd entusiastene. Hvis man er veldig "fysisk medie freak", så er det sikkert vanskelig å legge fra seg CD'en. Selv om dem seriøse testene som er gjort sier det er meget god lyd på både wimp og spotify.

Jeg har ikke spotify, men wimp. Første gang jeg prøvde denne var jeg litt i samme bås som deg, men tenkte jeg skulle prøvd dette aktivt siden det var gratis i 30 dager. Begynte å legge opp spillelister og navigere rundt - vips så var jeg hektet. Dette styrer jeg med iPad'en på squeezebox touch - brukergrensesnittet her helt greit, men selve Wimp Appen er mye bedre.
    Av det jeg har prøvd spotify på squeezebox, så liker jeg faktisk wimp via squeezebox bedre med tanke på brukergrensesnitt på IPaden.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er et eksklusivt konsertopptak som U2 selv har valgt ikke gi ut som en egen utgivelse, men sette pris på sine trofaste fans som legger igjen penger til bandet gjennom å kjøpe fysiske utgivelser. U2 selv bestemmer naturligvis over sitt eget produkt og jeg syns det er helt på sin plass at de står helt fritt til å gi ut limiterte bokser med sjeldent materiale som i dette tilfellet. Det er en av de store fordelene med fysisk format, at man kan få kjøpt slike spesielle utgivelser av sine favorittband. Musikksporet til konserten mener jeg muligens er tilgjengelig på spotify, men bildet fra konserten som er vel så viktig for meg får man jo av naturlige årsaker ikke tilgang til på Spotify.
    Vel, jeg synes ikke det er spesielt naturlig at ikke bilder og tekst er tilgjengelig via streamingtjenester - det er vel ingenting som er mer egnet til å spre bilder og tekst til folk enn digitale medier?

Hvis jeg ønsket å se bilder fra en U2-konsert hadde vel det naturlige valget vært å søke på nettet, ikke kjøpe en limited edition picturedisc.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Som vi ser i denne tråden så er nok ikke spotify for dem "hardeste" lyd entusiastene. Hvis man er veldig "fysisk medie freak", så er det sikkert vanskelig å legge fra seg CD'en. Selv om dem seriøse testene som er gjort sier det er meget god lyd på både wimp og spotify.

Jeg har ikke spotify, men wimp. Første gang jeg prøvde denne var jeg litt i samme bås som deg, men tenkte jeg skulle prøvd dette aktivt siden det var gratis i 30 dager. Begynte å legge opp spillelister og navigere rundt - vips så var jeg hektet. Dette styrer jeg med iPad'en på squeezebox touch - brukergrensesnittet her helt greit, men selve Wimp Appen er mye bedre.
    Av det jeg har prøvd spotify på squeezebox, så liker jeg faktisk wimp via squeezebox bedre med tanke på brukergrensesnitt på IPaden.

Nei, 99,- imåneden er jo helt ok som for litt ekstra musikk eventuelt. Ser ikke for meg at når jeg virkelig skal lytte/kose meg med anlegget at jeg setter på spotify. Men sikkert kjekt på fest eller når man driver med noe annet samtidig

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Vel, jeg synes ikke det er spesielt naturlig at ikke bilder og tekst er tilgjengelig via streamingtjenester - det er vel ingenting som er mer egnet til å spre bilder og tekst til folk enn digitale medier?

Hvis jeg ønsket å se bilder fra en U2-konsert hadde vel det naturlige valget vært å søke på nettet, ikke kjøpe en limited edition picturedisc.

Det er ikke bilder da sin sopp, men konserten filmet i sin helhet på dvd.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at vi får en ny surround vs stereo tråd her snart

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 99,- imåneden er jo helt ok som for litt ekstra musikk eventuelt. Ser ikke for meg at når jeg virkelig skal lytte/kose meg med anlegget at jeg setter på spotify. Men sikkert kjekt på fest eller når man driver med noe annet samtidig
    Ja, det blir sikkert litt smak og behag - MEN jeg lytter og koser meg foran anlegget med wimp:-D . Hører det er flere som bruker ekstern DAC for å virkelig få ut potensialet, men jeg føler at min Primare gjør jobben godt nok.

Det som er litt negativt med squeezebox er at du må inn på PC'en for å lage og redigere spillelistene - på squeezeboxen kan du bare spille av og søke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at vi får en ny surround vs stereo tråd her snart
    Jepp... er redd for det ja, jeg synes generelt i det siste at forumet har fått litt lav takhøyde. Folk bør tenke seg om to ganger før dem sender inn et innlegg - fort gjort at tråden blir stengt eller at innleggene blir moderert bort.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Röyksopp tenker jeg?

Men altså, Gilmour, det hadde vært gøy om noen (jeg har ikke tid eller ork) satte opp en skikkelig blindtest for deg. Kanskje du liker grandiosa bedre enn biff.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sopp er godt.

Streaming av konserter er da heller ikke noe problem. Føler vi beveger oss litt vekk fra poenget her.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å prøve å komme tilbake til det jeg trodde var poenget med tråden.

Vil spotify føre til at de som bruker penger på CD bruker mindre penger på musikk i fremtiden.

Ja. Det tror jeg.

Vil spotify føre til flere kutter ulovlig nedlasting.

Ja absolutt.

Vil de totale inntektene for musikkbransjen falle?

Ingen aning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    For å prøve å komme tilbake til det jeg trodde var poenget med tråden.

Vil spotify føre til at de som bruker penger på CD bruker mindre penger på musikk i fremtiden.

Ja. Det tror jeg.

Vil spotify føre til flere kutter ulovlig nedlasting.

Ja absolutt.

Vil de totale inntektene for musikkbransjen falle?

Ingen aning.

Problemet med streaming er jo at lydkvaliteten er forferdelig.. Vi som vil ha god lydkvalitet vil nok fortsette å kjøpe cder eller være pirat...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Problemet med streaming er jo at lydkvaliteten er forferdelig.. Vi som vil ha god lydkvalitet vil nok fortsette å kjøpe cder eller være pirat...
    Forferdelig?

Da tror jeg du ikke har sjekket ut streaming....

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye dårligere mener du lyden er? Er det som å putte en bøtte over hodet?

Sjekk gjerne denne tråden før du svarer:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ntlig-lyd.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Forferdelig?

Da tror jeg du ikke har sjekket ut streaming....

Ihvertfall mye av musikken på spotify har dårlig kvalitet i mine ører. på free versonen ihvertfall. Mp3 duger ikke som erstatning for CD.. Flac er det bransjen burde satse på. og ikke den 25 år gamle Mp3-en. Da er det muligens kveld og mørkt for cd platen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ihvertfall mye av musikken på spotify har dårlig kvalitet i mine ører. på free versonen ihvertfall. Mp3 duger ikke som erstatning for CD.. Flac er det bransjen burde satse på. og ikke den 25 år gamle Mp3-en. Da er det muligens kveld og mørkt for cd platen
    Jeg tror det du kommer med der er myte, og er en generell oppfattning som ikke helt er tilfelle. Det er noe som enkelte forestiller seg helt frem til dem har gjort en kvalifisert sammenligning (mulig free versonen er dårligere?)... men med gamle MP3 filer fra The Piratbay, så stemmer det helt sikkert det du sier...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som jeg liker veldig godt med Spotify, er det at du kan ha offline playlister på mobilen. Sånt at du slipper å ha masse cd'er som blir ripet opp i bilen. Jeg har koblet en fm-sender til min iPhone, sender lyden fra Spotify som ligger på mobilen til anlegget.

Har ikke peiling på hvor mange cd'er som har blit ødelagt i bilen. Av den enkle grunn at du ikke alltid kan følge med om du treffer rett når du stapper cd'en inn. Eller at du må svinge brått og coveret og hele skjiten havner på gulvet og blir ripete.

Musikken som blir handlet i fast for hos meg, er musikk jeg virkelig må/vil ha. Resten bruker jeg Spotify til. Og de cd'ene som blir kjøpt, blir ofte lagt inn på data'en. Det som ikke blir lagt inn på data hos meg. Det er musikk dvd. Det tar alt for stor plass. De nyter jeg heller på dvd spilleren min.

Fruen handler mye cd plater, men hu ber meg om legge det inn på data'en og brenne ut en kopi, ellers så bruker hun også Spotify offline i bilen. Rett og slett for det er enklere.

Mye av grunnen til at Spotify er fantastisk for meg som er student. Jeg hadde alldri hatt mulighet til å kjøpe all den musikken som jeg hører på gjennom Spotify. Da hadde det ikke vært mye igjen av stipendet etter på.

Side 6 av 61 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •