Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1207
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det finnes jo en mellomting. Begrenset dynamisk kompresjon er jo et verktøy for produsenten, ikke nødvendigvis et onde.

enig der, men dessverre brukes det for mye

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    merkelig , kan jo streame film med 5.1 lyd problemfritt
    Og ja, hva så? Leste du hva jeg skrev....? Totalsett så streames det lite film, burde ikke være noe problem med båndbredde når bare noen få streamer en film i ny og ne, og jeg er skrå sikkert på at nettet hadde fått problemer i 2008 hvis alle hadde godt over til kun streaming av HD over nett.... Og ikke minst at enkelte hadde for utstabile linjer....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du misset poenget mitt helt jeg, se på innlegget til hybris og deretter hva jeg svarte, ellers blir det vanskelig, meget vanskelig å si noe fornuftig:lol:
    Det var ment som en spøk og provokasjon fra min side.... :lol: beklager...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, det er et argument for å fokusere på lydproduksjon og lydkvalitet på innspillingene - for det er der de store forskjellene ligger, ikke på hvilket medium innspillingen ligger på.
    Selvfølgelig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Min største bekymring er hvordan jeg eller du eller en annen person skal klare å påvirke denne store bransjen i positiv retning?

Nå hjelper det ikke at mannen i gata er "dum", ignorant, ikke bryr seg.
    Og i flertall :sad:
    Helt enig... :smile:

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det har lite å si når miksing og mastering gjøres på en måte som best passer radio , iphone og dårlige alt i ett løsninger
    platebransjen har vel aldri heller gått inn for å levere best mulig kvalitet, heller best mulig salg, når og hvis cd mediet dør ut vil vel priser og alt bli ganske annerledes på streaming tjenester

og til slutt, hvis det er lettere for platebransjen, hvorfor har de da ikke gjort det allerede ? på cd mediet var jo kvaliteten best i de tidligste årene
    Det er ikke godt å si hvorfor potensialet ikke blir utnyttet, men det er hvertfall sikkert at potensialet er større med streaming.

kommer vel an på kilden det, poenget mitt med det innlegget du svarte på var, hvorfor har ikke spotify utnyttet kvalitetspotensialet sitt hvis det er så stort kontra cd ? samme svar som med cd mediet spør du meg
    Har lyst å bruke en bilmetafor her men drar en buss istede, hvorfor øke kvaliteten på buss setene når passasjerene betaler like mye for de gamle slitne setene de alltid har sittet på?

Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Spotify, CD, SACD, DVD-Audio, osv.

Når det kommer til loudness problematikken så er det samma f**** hvilket format musikken kommer på.
    Så lenge man ikke har mulighet til å velge mellom loudness mikset vs "skikkelig" mikset" sanger/album så har vi utrolig liten mulighet til å påvirke musikkbransjen med pengene våres.

Så å skylde på spotify for dårlig mikse kvalitet syns jeg blir litt drøyt.
    Helt enig!

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hvorfor går da utviklingen nedover, og har gjort det i lang tid nærmest i takt med utviklingen som tilsier mer nedlasting, mp3, streaming osv? At dette kommer nærmest parallelt er selvsagt ikke tilfeldig. Folk har blitt mindre kvalitetsbevisste, fordi kvantitet og tilgjengelighet kommer over alt annet.
    utviklingen går ikke nedover, den går oppover men siden vi fortsatt går på musikkbutikken å gir våre kroner i støtte selvom kvaliteten er foringet ser sikkert platebransjen gevinst i å gi mainstreamerne det de vil å å holde igjen kvaliteten til vi som er interessert i den å i tilleg gjerne allerede har kjøpt samme platen opp til flere ganger før.

Sludder og vås: Og slutt å oppføre deg som det du og andre mener eller har skrevet tidligere i tråden er en untouchable fasit i denne tråden. Loudness war startet alldeles ikke omtrent når CD platen kom. Problemet har forsterket seg i større og større grad de seneste 5-10 årene, og har således klar connection med vår tids nedlasting og streaminghungrige lytterskare.
    Full i drit du!

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Har du tuklet med det? - ja! Kan du skylle på noen andre? -ja! Da er problem løst, hehe...

Har du sett den? Fantastisk bra...
    Hehe den der er legendarisk

Nok engang: Slutt og spill orakel, og slutt med hersketeknikkene dine. Blir det ikke en slutt på at du fremstiller det du selv og dine meningsfeller skriver som en urørlig fasit kommer jeg til å kontakte moderator, dette tullet gidder jeg ikke lenger.
    Direkte oversatt: "slutt å ha rett ellers begynner jeg å grine å sladrer til mamma så kommer hun å kjefter på deg"

Vær så snill å slutt med barnehagetaktikken din?
    Hva er foresten denne herseteknikken som alle maser om? går ikke an å herske over noe som helst via et forum!

Jeg vet godt at det ikke er du som har skrevet wikipedialinken Hybris.poenget om herskteknikk og spille orakel gjaldt generelt og flere av dine innlegg. jmf les og lær og denslags. implisitt at dine synspunkter er fasit.
    Du glemmer det faktum at han faktisk har rett i mye av det han skriver og!

Videre har jeg heller ikke påstått at streamingtjenester er _årsaken_ til loudness war og overdreven komprimering. Det jeg har sagt er at dagens musikklyttere, som setter tilgjengelighet og kvantitet i høysetet har bidratt til at fokuset på kvalitet gradvis har svunnet hen gjennom de siste årene. Og da spesielt kanskje de siste 5-10 årene. Man har tatt ett veivalg, massene, markedet har tatt et veivalg. Og det valget er _ikke_ tuftet på høyeste mulig lydkvalitet, la det være sagt.
    Da ser jeg ingen annen løsning enn at vi slutter å bruke internett, at alle platesjapper må plasseres på finnmarksvidda å ingen av dem har lov å selge musikk. da har vi løst problemet med tilgjengelighet å kvantitet i ett renn så kanskje kvaliteten blir bedre?

Jeg ser for meg at streamingtjenester vil i fremtiden kunne gjøre det mulig for alle å spille musikken akkurat som den ble spillt inn bare ved hjelp av et par tastetrykk, at musikken kan gis ut som "raw" versjon og "remastret" versjon, kan se for meg at det vil være mulig å søke musikk etter foretrukket teknikker tilogmed. internett gir kortest mulig avstand mellom utgiver og sluttbruker dette åpner for uendelige muligheter til å medvirke å få produktet akkurat som man ønsker. platebransjen kommer til å bli nødt å gi oss alternativer istedefor å gi ut det som de fleste vil ha. Internett og streaming er fremtiden, ta imot det å bruk det for hva det er godt for!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ment som en spøk og provokasjon fra min side.... :lol: beklager...

kan skjønne hvorfor du ønsker å provosere, men det er lite konstruktivt i en tråd som denne og vil vel bare medføre til en ferie for din del hvis moderatorene finleser slike tråder :-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Hehe den der er legendarisk
    her er en versjon av "problemløseren":

[YOUTUBE]XqTkWKNp4hU[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan skjønne hvorfor du ønsker å provosere, men det er lite konstruktivt i en tråd som denne og vil vel bare medføre til en ferie for din del hvis moderatorene finleser slike tråder :-D
    Tja, joda, helt enig... beklager, men klarte ikke la vær... da var bare at jeg personlig synes dine i innlegge i dette tilfelle heller ikke var så konstruktive, jeg oppfattet "argumentet" som verken for eller mot. Jeg bare la på litt "reel" mottyngde, slikt at det skulle gå an å diskutere det... men du gikk jo ikke rett på limpinnen, dermed så slo ikke den ann.. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, joda, helt enig... beklager, men klarte ikke la vær... da var bare at jeg personlig synes dine i innlegge i dette tilfelle heller ikke var så konstruktive, jeg oppfattet "argumentet" som verken for eller mot. Jeg bare la på litt "reel" mottyngde, slikt at det skulle gå an å diskutere det... men du gikk jo ikke rett på limpinnen, dermed så slo ikke den ann.. :-D

man må ikke være enten eller, sannheten er vel noe i midten

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra spotify angående flac-spørsmålet, og ble henvist til dette forumet. Det er en tråd der, og jeg vil anbefale alle om å gi sin stemme:

Lossless FLAC streaming for Spotify movement!

Det skrives en del om tekniske utfordringer med streaming i høyere biltrater uten at jeg har satt meg særlig inn i det, men det som kan være er aktuelt i første runde er å få lossless i offlinemodus, og ikke direkte streamet.

Tøff han problemløseren

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Fikk svar fra spotify angående flac-spørsmålet, og ble henvist til dette forumet. Det er en tråd der, og jeg vil anbefale alle om å gi sin stemme:
    Lossless FLAC streaming for Spotify movement!
    Jeg betaler gjerne ekstra for lossless, så jeg henger meg på denne. Takk for linken!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige:

er det noen som kan svare meg på følgende enkle spørsmål:

Om man importerer katalogen sin fra harddisk til Spotify, hvilken bitrate spilles disse låtene av i? Spotify er da å regne som en avspiller, ikke streaming!!!

Er da lossless>lossless eller konverteres (komprimeres) låtene i det de importeres til Spotify?
    Tvilsomt, da det gikk rasende fort.....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Er da lossless>lossless eller konverteres (komprimeres) låtene i det de importeres til Spotify?
    Tvilsomt, da det gikk rasende fort.....
    Den spiller de nok bare av direkte.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller de nok bare av direkte.
    Og da tolker jeg det som at det er samme bitrate som om filen ble spilt av fra iTunes/Winamp/MediaMonkey og alle de der

Takk, Thorbjørn.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra tempoet på importen spilles det nok direkte ja. Tror det går noen år før det kommer kraftig nok cpu (og raskt nok nettverk) til å kode om så raskt i huset her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg testet ut sb en stunbd hjemme og hvis det er ønskelig kan jeg legge ut synspunktene her i tråden, hvis ikke hopper jeg gladelig over :-D

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg testet ut sb en stunbd hjemme og hvis det er ønskelig kan jeg legge ut synspunktene her i tråden, hvis ikke hopper jeg gladelig over :-D
    Jeg synes det hadde vært interessant. Veldig fint om du inkluderer hvordan den er koblet opp / til hvilket utstyr, og hva du har streamet gjennom SBen (mp3, flac, spotify.. ?)
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det hadde vært interessant. Veldig fint om du inkluderer hvordan den er koblet opp / til hvilket utstyr, og hva du har streamet gjennom SBen (mp3, flac, spotify.. ?)

Oki, da skal jeg bruke litt mer tid på å notere meg litt underveis fremover , hva jeg lytter på og hvilke format
    mitt foreløpig inntrykk er at det er litt mer støy? i lydbildet, detaljene kommer bedre frem via regaen enn sb, mer kropp,autoritet og utklinging, mer organisk rom klang?
    det aller tydeligste for meg så langt er dette "glass aktige sløret/støygulv" som ligger utenpå musikken,er klar forskjell på dette punktet kontra rega. litt vanskelig å helt finne rett ord
    men på den positive siden har funnet ett par nye artister
    bedre enn fryktet er det helt klart, og til bakgrunnsmusikk er det mer enn bra nok, har koblet med samme kabeltype som jeg bruker fra rega til dac
    allså coaxsial kabel til hele 150 kr
    pga at jeg ønsker å være mer objektiv skal jeg foreta noen fler runder hjemme her med matrialet jeg har på cd, har forsatt ett ønske om å få dette her til å funke hos meg
    skal også bite meg merke hva slags oppsløsning/format som avspilles, er grønn foreløpig på dette
    så en dom har jeg ikke kommet frem til enda :-D

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm.. sb?

Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •