Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1207
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Jeg kan si såppass at det har lite for seg å ha den på, volumet på forskjellige sanger endrer seg ikke sååå mye.
    Det spørs jo litt hvor variert musikk man hører på. Hører man først på noe fra 1981, og så noe fra 2011 - så vil det i de fleste tilfeller være ganske stor forskjell nettopp pga dynamisk kompresjon.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Riktig. Og interessant er også vurderingen under avsnittet "2010s":

With music sales moving towards digital downloads and away from CDs, there is a possibility that the loudness war will be blunted by normalization technology such as Replay Gain and Apple's Sound Check.[18] Other proposals include the use of dynamic range expansion such as a system proposed by DTS which aims at restoring transients that have previously been reduced in dynamic range.[19]

Dvs at man ved bruk av f.eks Spotify kan bruke normaliseringsfunksjonen dersom man er i et støyende miljø, mens man kan lytte til ikke-dynamisk-komprimert når man vil nyte musikken i ro og fred. Altså er det ikke lenger noen grunn for artister og plateselskaper å dynamisk komprimere bare for å høres høyest ut.

det at det ikke lenger er en vits er vel en sannhet med modifikasjoner,
    avhengig av musikken så er det mange allmensen anlegg som ganske fort vil ta kvelden når når ukomprimert musikk treffer kommer gjennom kablene dessuten vil man ha behovet for tilfredstille massens krav til
    musikk som egner seg på bærbare medium
    dynamisk range kontroller er jo heller ikke noe nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hva vet du om det?

utifra hva sem ble skrevet av hybrid, det finnes jo ett hav av dårlige innspillinger på cd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg gå så veldig dypt ut i teknologien, og vi snakker vel ikke 2011, men nærmere bestemt 2007-2008 når denne tjenesten ble utviklet. For det første så er ikke alle besittelse av stabile og raskt interenett, men det skal fungere for dem også. Musikken streames ned fra en server, du kan jo selv tenke deg når så store mengder data det vil bli når alle i verden skal igjennom den "ene" kablen. MEN nei, vi har vel velkommet til en tid hvor dette iallefall snart bør la seg gjøre.

merkelig , kan jo streame film med 5.1 lyd problemfritt

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Nok engang: Slutt og spill orakel, og slutt med hersketeknikkene dine. Blir det ikke en slutt på at du fremstiller det du selv og dine meningsfeller skriver som en urørlig fasit kommer jeg til å kontakte moderator, dette tullet gidder jeg ikke lenger.

Forøvrig kan det nevnes at jeg har lest masse om loudness war, komprimering og tap av lydkvalitet på innspillinger. Det finnes andre debattanter med kunnskap selvom de ikke sluker streamingbølgen ned på høykant uten videre.
    Altså, det er ikke jeg som har skrevet den artikkelen. Det blir litt tannløst hvis du avfeier meg med bruk av hersketeknikker fremfor å komme med saklige motargumenter. Du beskyldte meg nylig for ikke å svare på det du spør om, men når du selv blir konfrontert med faktafeil prater du det uten unntak bort med at det er bagateller, at andre farer med "tøys og tull" eller at dette gidder du ikke lenger.

Dette er vanskelig å tolke som noe annet enn at du ikke kan dokumentere påstandene dine, og du bygger de på fri fantasi.

Jeg har faktisk hittil ikke lest en eneste artikkel hvor streamingtjenester blir anklaget for å være årsaken til The Loudness War, du er den første som har kommet med den teorien såvidt jeg har fått med meg.

Så jeg hadde satt pris på at du sendte meg en link til et par-tre artikler som understøtter ditt syn.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok engang: Slutt og spill orakel, og slutt med hersketeknikkene dine. Blir det ikke en slutt på at du fremstiller det du selv og dine meningsfeller skriver som en urørlig fasit kommer jeg til å kontakte moderator, dette tullet gidder jeg ikke lenger.

Forøvrig kan det nevnes at jeg har lest masse om loudness war, komprimering og tap av lydkvalitet på innspillinger. Det finnes andre debattanter med kunnskap selvom de ikke sluker streamingbølgen ned på høykant uten videre.
    Ja, men du svarte med "sludder og vås". Du regelrett feide Hybris av bannen, som at han drev med feil informering, men så kommer han tilbake og forsvarer seg godt med konkrekt fakta.

Og det du svarer er qoutet over - og at du har lest mye?? Og så truer du han med å rapportere han til modratorer! Jeg kan ikke se at han er verre en deg....

Jeg synes du burde kun forholde deg til linken han henviste til... Er den riktig eller gal?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet godt at det ikke er du som har skrevet wikipedialinken Hybris.poenget om herskteknikk og spille orakel gjaldt generelt og flere av dine innlegg. jmf les og lær og denslags. implisitt at dine synspunkter er fasit.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    avhengig av musikken så er det mange allmensen anlegg som ganske fort vil ta kvelden når når ukomprimert musikk treffer kommer gjennom kablene dessuten vil man ha behovet for tilfredstille massens krav til
    Det finnes jo en mellomting. Begrenset dynamisk kompresjon er jo et verktøy for produsenten, ikke nødvendigvis et onde.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Altså, det er ikke jeg som har skrevet den artikkelen. Det blir litt tannløst hvis du avfeier meg med bruk av hersketeknikker fremfor å komme med saklige motargumenter. Du beskyldte meg nylig for ikke å svare på det du spør om, men når du selv blir konfrontert med faktafeil prater du det uten unntak bort med at det er bagateller, at andre farer med "tøys og tull" eller at dette gidder du ikke lenger.

Dette er vanskelig å tolke som noe annet enn at du ikke kan dokumentere påstandene dine, og du bygger de på fri fantasi.

Jeg har faktisk hittil ikke lest en eneste artikkel hvor streamingtjenester blir anklaget for å være årsaken til The Loudness War, du er den første som har kommet med den teorien såvidt jeg har fått med meg.

Så jeg hadde satt pris på at du sendte meg en link til et par-tre artikler som understøtter ditt syn.

Videre har jeg heller ikke påstått at streamingtjenester er _årsaken_ til loudness war og overdreven komprimering. Det jeg har sagt er at dagens musikklyttere, som setter tilgjengelighet og kvantitet i høysetet har bidratt til at fokuset på kvalitet gradvis har svunnet hen gjennom de siste årene. Og da spesielt kanskje de siste 5-10 årene. Man har tatt ett veivalg, massene, markedet har tatt et veivalg. Og det valget er _ikke_ tuftet på høyeste mulig lydkvalitet, la det være sagt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet godt at det ikke er du som har skrevet wikipedialinken Hybrisoenget om herskteknikk og spille orakel gjaldt generelt og flere av dine innlegg.
    Jeg spiller ikke orakel. Jeg påpeker klare faktafeil i argumentasjonsrekkene dine, for å unngå at flere begynner å gå rundt og tro på tullballet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utifra hva sem ble skrevet av hybrid, det finnes jo ett hav av dårlige innspillinger på cd
    Ja, da er det vel et godt argument for å gå bort fra CD....

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspillet mitt gjaldt ikke nødvendigvis nå, men var en kommentar til spådommen om at streaming og nedlasting i nær (eller fjern?) framtid vil kunne dempe kravet fra platebransjen selv om absolutt å måtte høres høyest ut.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med ukomprimert. Jeg snakker om dynamisk kompresjon, ikke nødvendigvis lossless. Men veldig gjerne lossless også for hjemmebruk.
    Jeg ser vel for meg at det vil komme tjenester der man kan betale for den oppløsning man ønsker (men fortsatt altså helst ikke-dynamisk-komprimert)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre har jeg heller ikke påstått at streamingtjenester er _årsaken_ til loudness war og overdreven komprimering. Det jeg har sagt er at dagens musikklyttere, som setter tilgjengelighet og kvantitet i høysetet har bidratt til at fokuset på kvalitet gradvis har svunnet hen gjennom de siste årene. Og da spesielt kanskje de siste 5-10 årene. Man har tatt ett veivalg, massene, markedet har tatt et veivalg. Og det valget er _ikke_ tuftet på høyeste mulig lydkvalitet, la det være sagt.
    Dette har jeg også kommentert tidligere, de store massene har aldri hatt et kvalitetsfokus i den forstand du sikter til. Det er ingen forskjell fra 2005 og 1975 i så måte.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loudness war har nok eksistert lenge, ihvertfall siden digital mediet kom , men jeg mener dette er en problemstilling som kan taes helt tilbake til tidlig grammafon tider faktisk
    jeg mener ikke at spotify kverker kvaliteten, men digital mediet har nok vært en medvirkende årsak til hastigheten på utviklingen mener jeg.
    sammensatt dette her tror jeg,
    det jeg er mer bekymret for er at utviklingen bare skal forsette i ett hurtigere tempo, blir opp til markedet, hva som kan selges av aps og tilleggsfunksjoner kanskje?
    og brukernes evne til å følge opp om man får det man betaler for
    så denne debatten er nok ganske så kompleks egentlig og ikke svart hvitt i det hele tatt
    man får bare håpe på det beste og i mellomtiden prøve å nyte musikken ihvertfall

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo litt hvor variert musikk man hører på. Hører man først på noe fra 1981, og så noe fra 2011 - så vil det i de fleste tilfeller være ganske stor forskjell nettopp pga dynamisk kompresjon.
    Helt klart. Jeg har 232 spillelister på spotify, der (99%) en spilleliste er 1 artist/band.
    Mye varierende, og helt tilbake til 70 tallet iaf.

Men nå skal det sies at jeg er ikke noe fan av shuffle. Jeg setter på ett album, eller en artist og da er det jo egentlig ikke noe variasjon mellom sangene.
    Men jeg bytter jo artist nå og da også, så om det hadde hvert noen drastisk forskjell så ville jeg jo merket det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Innspillet mitt gjaldt ikke nødvendigvis nå, men var en kommentar til spådommen om at streaming og nedlasting i nær (eller fjern?) framtid vil kunne dempe kravet fra platebransjen selv om absolutt å måtte høres høyest ut.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med ukomprimert. Jeg snakker om dynamisk kompresjon, ikke nødvendigvis lossless. Men veldig gjerne lossless også for hjemmebruk.
    Jeg ser vel for meg at det vil komme tjenester der man kan betale for den oppløsning man ønsker (men fortsatt altså helst ikke-dynamisk-komprimert)

oki, da skjønner jeg deg bedre, ja jeg vil ha ukomprimert jeg også, mer dynamikk det er på mange måter hjertet i musikken synes jeg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, det er et argument for å fokusere på lydproduksjon og lydkvalitet på innspillingene - for det er der de store forskjellene ligger, ikke på hvilket medium innspillingen ligger på.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror du misset poenget mitt helt jeg, se på innlegget til hybris og deretter hva jeg svarte, ellers blir det vanskelig, meget vanskelig å si noe fornuftig:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, det er et argument for å fokusere på lydproduksjon og lydkvalitet på innspillingene - for det er der de store forskjellene ligger, ikke på hvilket medium innspillingen ligger på.

j...... godt sagt igrunnen det er felles grunnen våres

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loudness war har nok eksistert lenge, ihvertfall siden digital mediet kom , men jeg mener dette er en problemstilling som kan taes helt tilbake til tidlig grammafon tider faktisk
    jeg mener ikke at spotify kverker kvaliteten, men digital mediet har nok vært en medvirkende årsak til hastigheten på utviklingen mener jeg.
    sammensatt dette her tror jeg,
    det jeg er mer bekymret for er at utviklingen bare skal forsette i ett hurtigere tempo, blir opp til markedet, hva som kan selges av aps og tilleggsfunksjoner kanskje?
    og brukernes evne til å følge opp om man får det man betaler for
    så denne debatten er nok ganske så kompleks egentlig og ikke svart hvitt i det hele tatt
    man får bare håpe på det beste og i mellomtiden prøve å nyte musikken ihvertfall
    Min største bekymring er hvordan jeg eller du eller en annen person skal klare å påvirke denne store bransjen i positiv retning?

Nå hjelper det ikke at mannen i gata er "dum", ignorant, ikke bryr seg.
    Og i flertall :sad:

Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •