Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1207
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke meningen,
    men jeg føler du ikke helt ser poenget mitt, virker litt rart for meg etter første innlegget ditt , å ville allikevel betale mer for lossless, da ett slikt tilbud vil være basert på samme crappy innspillingene , allså vil du bare få en høyere oppløsning basert på shit
    og shit in er shit out :-D :-D hvorfor betale mer for det ?
    Fordi allt er ikke påvirket av loudness greia. Jeg vil jo ha musikken i best mulig kvalitet. Lossless istede for lossy er ett skritt nærmere.
    Og som jeg prøvde å presisere, det spiller ingen rolle hvilket format man kjøper musikken på. Det ene eller andre vil ikke påvirke (mener jeg) plateselskapene til å loudness mixe eller ei.
    Skal man påvirke plateselskapene med lommaboka si så måtte man hatt en mulighet til å kunne kjøpe samme albumet mikset på 2 forskjellige måter.
    Da hadde plateselksapet sett selv at, Oi, folk kjøper heller versjonen som ikke er loudness mikset (eventuelt det motsatte alternativet), kansje vi må satse mer på dette og mikse album i 2 versjoner. 1 for salg og en for radio.

Forstår du mer hva jeg mener nå?

Edit: Og ja, ang loudness war så mener jeg radio er en myye større syndebukk (den største) enn spotify, mp3 og andre ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Fordi allt er ikke påvirket av loudness greia. Jeg vil jo ha musikken i best mulig kvalitet. Lossless istede for lossy er ett skritt nærmere.
    Og som jeg prøvde å presisere, det spiller ingen rolle hvilket format man kjøper musikken på. Det ene eller andre vil ikke påvirke (mener jeg) plateselskapene til å loudness mixe eller ei.
    Skal man påvirke plateselskapene med lommaboka si så måtte man hatt en mulighet til å kunne kjøpe samme albumet mikset på 2 forskjellige måter.
    Da hadde plateselksapet sett selv at, Oi, folk kjøper heller versjonen som ikke er loudness mikset (eventuelt det motsatte alternativet), kansje vi må satse mer på dette og mikse album i 2 versjoner. 1 for salg og en for radio.

Forstår du mer hva jeg mener nå?

oh yes og det hadde vært ideelt sett en god løsning, helt klart

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det i tilfellet masse skit ute og går på spotify :-D
    Hva vet du om det?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så stort utvalg som spotify har så er det ikke til å unngå at det er litt skit der... :lol:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det går gale veien med hørsel etter som man blir eldre. Dermed merker men ikke den tiltagende lossy mixen :sad:. Med all den støyen vi dytter i øra i dag hører vel dagens 30 åringer omtrent som en 50 åring gjorde for 20 år siden - beklageligvis...

Det finnes mange omtaler av dette som denne: Jobb og helse: Døv av MP3-spillere - DinSide Økonomi
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hvorfor går da utviklingen nedover, og har gjort det i lang tid nærmest i takt med utviklingen som tilsier mer nedlasting, mp3, streaming osv? At dette kommer nærmest parallelt er selvsagt ikke tilfeldig. Folk har blitt mindre kvalitetsbevisste, fordi kvantitet og tilgjengelighet kommer over alt annet.
    Et annet stykke informasjon som har blitt gjentatt flere ganger er at loudness war startet mye før og helt uavhengig av både mp3 og streaming. Det er ingen som helst sammenheng.

Rent tidsmessig så startet det snarere omtrent når CDen kom.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prater vi så himla båndbredde at vi i 2011 ikke kan streame lossless musikk?
    Nå skal ikke jeg gå så veldig dypt ut i teknologien, og vi snakker vel ikke 2011, men nærmere bestemt 2007-2008 når denne tjenesten ble utviklet. For det første så er ikke alle besittelse av stabile og raskt interenett, men det skal fungere for dem også. Musikken streames ned fra en server, du kan jo selv tenke deg når så store mengder data det vil bli når alle i verden skal igjennom den "ene" kablen. MEN nei, vi har vel velkommet til en tid hvor dette iallefall snart bør la seg gjøre.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Et annet stykke informasjon som har blitt gjentatt flere ganger er at loudness war startet mye før og helt uavhengig av både mp3 og streaming. Det er ingen som helst sammenheng.

Rent tidsmessig så startet det snarere omtrent når CDen kom.

Sludder og vås: Og slutt å oppføre deg som det du og andre mener eller har skrevet tidligere i tråden er en untouchable fasit i denne tråden. Loudness war startet alldeles ikke omtrent når CD platen kom. Problemet har forsterket seg i større og større grad de seneste 5-10 årene, og har således klar connection med vår tids nedlasting og streaminghungrige lytterskare.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Hybris:
    Og som ett tillegg til det.
    Uten å ha noe å bakke opp med, så vil jeg tro at det er langt fra bare formatet/distribusjon som er skyld i loudness war.
    Musikk typen tror jeg også har mye av skylden. Se på musikken på 90 og 00 tallet. Mye mer Hip hop/RnB, elektronisk musikk o.l. som jeg mener er meget mye påvirket av loudness problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man ikke har mulighet til å velge mellom loudness mikset vs "skikkelig" mikset" sanger/album så har vi utrolig liten mulighet til å påvirke musikkbransjen med pengene våres.
    Vel, det er vel heller mye som tyder på det motsatte. Da disse tjenesten utgjevner lydnivået mellom sangene så forsvinner en del av poenget med "loudness war".

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sludder og vås: Og slutt å oppføre deg som det du og andre mener eller har skrevet tidligere i tråden er en untouchable fasit i denne tråden. Loudness war startet alldeles ikke omtrent når CD platen kom. Problemet har forsterket seg i større og større grad de seneste 5-10 årene, og har således klar connection med vår tids nedlasting og streaminghungrige lytterskare.
    Loudness war - Wikipedia, the free encyclopedia

Les og lær.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vel, det er vel heller mye som tyder på det motsatte. Da disse tjenesten utgjevner lydnivået mellom sangene så forsvinner en del av poenget med "loudness war".
    Dette er en funksjon du kan skru av (noe jeg alltid har gjort).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loudness war startet alldeles ikke omtrent når CD platen kom. Problemet har forsterket seg i større og større grad de seneste 5-10 årene, og har således klar connection med vår tids nedlasting og streaminghungrige lytterskare.
    What! Når startet loudness war da? Det kan hende den har utviklet seg mer, men jeg vil gjerne se en undersøkelse som beviser at det har med streaming å gjøre... for det tror jeg ikke før jeg før se det...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk, alt som er negativt er streamingbransjens feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Dette er en funksjon du kan skru av (noe jeg alltid har gjort).
    Jepp, men har det noe for seg å slå den av?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Og interessant er også vurderingen under avsnittet "2010s":

With music sales moving towards digital downloads and away from CDs, there is a possibility that the loudness war will be blunted by normalization technology such as Replay Gain and Apple's Sound Check.[18] Other proposals include the use of dynamic range expansion such as a system proposed by DTS which aims at restoring transients that have previously been reduced in dynamic range.[19]

Dvs at man ved bruk av f.eks Spotify kan bruke normaliseringsfunksjonen dersom man er i et støyende miljø, mens man kan lytte til ikke-dynamisk-komprimert når man vil nyte musikken i ro og fred. Altså er det ikke lenger noen grunn for artister og plateselskaper å dynamisk komprimere bare for å høres høyest ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Husk, alt som er negativt er streamingbransjens feil.
    Har du tuklet med det? - ja! Kan du skylle på noen andre? -ja! Da er problem løst, hehe...

Har du sett den? Fantastisk bra...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jepp, men har det noe for seg å slå den av?
    Jeg kan si såppass at det har lite for seg å ha den på, volumet på forskjellige sanger endrer seg ikke sååå mye.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok engang: Slutt og spill orakel, og slutt med hersketeknikkene dine. Blir det ikke en slutt på at du fremstiller det du selv og dine meningsfeller skriver som en urørlig fasit kommer jeg til å kontakte moderator, dette tullet gidder jeg ikke lenger.

Forøvrig kan det nevnes at jeg har lest masse om loudness war, komprimering og tap av lydkvalitet på innspillinger. Det finnes andre debattanter med kunnskap selvom de ikke sluker streamingbølgen ned på høykant uten videre.

Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •