Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1207
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Dette er vel en spøk antar jeg? Hvis ikke foreslår jeg at du setter deg inn i elementær statistikk.
    Hehe, var absolutt ment som en spøk ja, beklager om noen oppfattet det feil.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify, CD, SACD, DVD-Audio, osv.

Når det kommer til loudness problematikken så er det samma f**** hvilket format musikken kommer på.
    Så lenge man ikke har mulighet til å velge mellom loudness mikset vs "skikkelig" mikset" sanger/album så har vi utrolig liten mulighet til å påvirke musikkbransjen med pengene våres.

Så å skylde på spotify for dårlig mikse kvalitet syns jeg blir litt drøyt.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa

Når det kommer til loudness problematikken så er det samma f**** hvilket format musikken kommer på.
    Så lenge man ikke har mulighet til å velge mellom loudness mikset vs "skikkelig" mikset" sanger/album så har vi utrolig liten mulighet til å påvirke musikkbransjen med pengene våres.

Så å skylde på spotify for dårlig mikse kvalitet syns jeg blir litt drøyt.

Det er ikke drøyt for fem øre, det er svært relevant. Som jokris også var tidligere inne på i denne tråden er loudness war og den type produksjon laget for å tilfredsstille iphone,ipad, spotify og andre alt i ett løsninger som i praksis skal fungere overalt. Når markedet viser så tydelig at man gir blaffen i lydkvalitet bare man får 200 000 skiver tilgjengelig overalt så er det slett ikke rart at utviklingen går den veien.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Om du skiller mellom "normal" spotify og spotify mobile, så kansje jeg kan si meg delvis enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Streaming av lossless krever mye båndbredde, og siden det er så få som hevder å kunne høre forskjell så har de vel valgt å streame lossy. Ikke for det, har nevnt før at Spotify gjerne ha kunne lagt til et nivå "over premium" med flac eller tilsvarende. De kunne sikkert tatt ekstra betalt, la oss si 149,- i måneden.

Spørs om de har tenkt på det.
    Ja, lossless krever mye båndbredde, det er ikke bare å kjøre opp til høyoppløselig formater, infrastrukturen må være klar for å motta dette. Det er viktig når en slik satsing kommer at det fungerer for alle til en hver tid, dem vil jo være dødsdømt om det til stadighet ville bryte ned og stoppe... Det er sikkert mange grunner til for at dem ikke satser på høyoppløselig format fra dag én, det er helt sikkert blitt nøye vurdert hvordan det har blitt gjort idag. "Jorden ble ikke skapt på én dag" - man må gi dem litt tid på å videre utvikle seg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er ikke drøyt for fem øre, det er svært relevant. Som jokris også var tidligere inne på i denne tråden er loudness war og den type produksjon laget for å tilfredsstille iphone,ipad, spotify og andre alt i ett løsninger som i praksis skal fungere overalt. Når markedet viser så tydelig at man gir blaffen i lydkvalitet bare man får 200 000 skiver tilgjengelig overalt så er det slett ikke rart at utviklingen går den veien.
    Hvor mange ganger må du informeres om at plater som er offer for "loudness war" låter DÅRLIGERE på Spotify enn plater med fornuftig dynamikk?

Hvis noen hardt komprimerer album for at de skal låte bedre på Spotify, så har de i allefall svært lite greie på hva de holder på med. Så la oss legge den påstanden død, ok?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    info:
    Nå har jeg sendt en mail til Spotify og bedt dem om å få igang en lossless-tjeneste.

supert , tar du kampen mot miksingen og masteringen også så blir det bra :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange ganger må du informeres om at plater som er offer for "loudness war" låter DÅRLIGERE på Spotify enn plater med fornuftig dynamikk?

Hvis noen hardt komprimerer album for at de skal låte bedre på Spotify, så har de i allefall svært lite greie på hva de holder på med. Så la oss legge den påstanden død, ok?

da er det i tilfellet masse skit ute og går på spotify :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, lossless krever mye båndbredde, det er ikke bare å kjøre opp til høyoppløselig formater, infrastrukturen må være klar for å motta dette. Det er viktig når en slik satsing kommer at det fungerer for alle til en hver tid, dem vil jo være dødsdømt om det til stadighet ville bryte ned og stoppe... Det er sikkert mange grunner til for at dem ikke satser på høyoppløselig format fra dag én, det er helt sikkert blitt nøye vurdert hvordan det har blitt gjort idag. "Jorden ble ikke skapt på én dag" - man må gi dem litt tid på å videre utvikle seg.

prater vi så himla båndbredde at vi i 2011 ikke kan streame lossless musikk?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem må bruke mer penger på servere også regner jeg med. Tar jo en god del plass om man skal ha allt lagret osm lossless også.

Men jeg krysser fingrene og betaler gjerne litt mer for det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem må bruke mer penger på servere også regner jeg med. Tar jo en god del plass om man skal ha allt lagret osm lossless også.

og her scratcher vi kanskje overflaten på en mulig årsak til komprimering ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

etter denne uttalelsen undrer jeg meg over ditt innlegg om viljen til å betale mer ?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor går da utviklingen nedover, og har gjort det i lang tid nærmest i takt med utviklingen som tilsier mer nedlasting, mp3, streaming osv? At dette kommer nærmest parallelt er selvsagt ikke tilfeldig. Folk har blitt mindre kvalitetsbevisste, fordi kvantitet og tilgjengelighet kommer over alt annet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jokris

Tror du missforstår.
    Jeg sa ingenting som sa noe om min vilje til å betale mer eller ei.

Poenget mitt er at så lenge vi ikke har muligheten til å kjøpe ett album i 2 forskjellige versjoner:
    1. Loudness mikset
    2. Ikke loudness mikset
    så har vi meget liten mulighet til å påvirke bransjen den ene eller andre veien med pengene våres.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor går da utviklingen nedover, og har gjort det i lang tid nærmest i takt med utviklingen som tilsier mer nedlasting, mp3, streaming osv? At dette kommer nærmest parallelt er selvsagt ikke tilfeldig. Folk har blitt mindre kvalitetsbevisste, fordi kvantitet og tilgjengelighet kommer over alt annet.

når det blir lagt frem slik ser jeg poenget ditt bedre, og da kan jeg nok være til dels enig med deg hvis man ser litt lengre perspektiv på det mtp mp3 osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jokris

Tror du missforstår.
    Jeg sa ingenting som sa noe om min vilje til å betale mer eller ei.

Poenget mitt er at så lenge vi ikke har muligheten til å kjøpe ett album i 2 forskjellige versjoner:
    1. Loudness mikset
    2. Ikke loudness mikset
    så har vi meget liten mulighet til å påvirke bransjen den ene eller andre veien med pengene våres.

her sa du det

"Dem må bruke mer penger på servere også regner jeg med. Tar jo en god del plass om man skal ha allt lagret osm lossless også.

Men jeg krysser fingrene og betaler gjerne litt mer for det "

lossless har ingenting med miks/mastering å gjøre , men for det vil du gjerne betale mer for samme loudness produktet i høyere oppløsning?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå surrer du og forvirrer meg og deg selv.

Det er snakk om 2 forskjellige ting. Ja jeg vil ha slutt på loudness tingen, og ja jeg vil gjerne ha lossless mulighet på spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå surrer du og forvirrer meg og deg selv.

Det er snakk om 2 forskjellige ting. Ja jeg vil ha slutt på loudness tingen, og ja jeg vil gjerne ha lossless mulighet på spotify.

ikke meningen,
    men jeg føler du ikke helt ser poenget mitt, virker litt rart for meg etter første innlegget ditt , å ville allikevel betale mer for lossless, da ett slikt tilbud vil være basert på samme crappy innspillingene , allså vil du bare få en høyere oppløsning basert på shit
    og shit in er shit out :-D :-D hvorfor betale mer for det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk ikke enig i at artikkelen kun omhandler loudness war zatz. Personlig synes jeg å øyne en liten frustrasjon hos artikkelforfatteren, over at markedet tillater og åpenbart ønsker et slikt forfall.
    Vel, det handler om Loudness War, og artikkelforfatter var åpenbart frustrert over at markedet tillater slikt. Vel ja, men artikkelnforfatter hadde ingen svar på hvordan løse problemet. Saken er heller ikke at vi og entusiastene godtar slikt "forfall", altså selv om vi som bruker Wimp så ønsker vi ikke slik komprimering. Resten av den store verden, som er i stort fler tall bryr seg fint lite om slik problematikk. Dette er ikke noe som har utviklet seg, slik har det alltid vært, og kvaliteten for deres bruk er helt topp. DEN KAN FAKTISK IKKE BLI BEDRE!

Streaming, spotify, youtube og alskens moderne musikklytting er selve definisjonen for kvantitet og tilgjengelighet. Sålenge det er dette folk ønsker istedet for å søke bedre og bedre kvalitet som jo er mulig i dagens musikk og teknologiverden.
    Kvantitet er intet negativt i denne sammenheng - dette er ikke em motsettning til kvalitet.
    Tilgjengelighet er intet negativt i denne sammenheng - dette er ikke en motsettning til kvalitet.

Altså det du påpeker er for oss andre bare positivt.

Som nevnt tidligere så er jeg uenig hvordan du fremstiller disse begrepene, og da spesielt kvalitet. Du fremstiller deg selv som referanse til kvalitet - kvalitet er subjektiv, den er egentlig verken god eller dårlig. Det handler om at kvaliteten er enten riktig eller feil i forhold til den som vurderer den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto,- og jo det er hersketeknikk å lire av deg påstander om at jeg ikke får med meg det du sier istedet for å svare på det jeg faktisk skrev i innlegget. Svar på det som skrives istedet for å servere hersketeknikker.
    Gilmour,
    Jeg føler vel egentlig også at dette er motsatt, du svarer skjeldent på konkrete innlegg og spørsmål. Når andre svarer deg så får dem sværte lite feeback, det virker som du hopper over innlegg og spørsmål når du ikke makter og klarer å svare. Når du gouter så deler du heller ikke opp innleggene, det er tidvis vanskelig å skjønne hva du svarer på når du ikke er spesifikk.

Innlegget mitt er ikke ment som hersketeknikk, bare som konstruktivkritikk. Jeg er heller ikke perfekt, så vi alle har sikkert noe å gå på her....

Side 52 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •