Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1207
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Midt oppi debatten er det verdt å merke seg at Spotify og Facebook nå ser ut til å ha en plan om et samarbeid.

Ser vi her konturene av at Facebook blir en betalingstjeneste? (noe jeg inderlig håper på så vi blir ferdige med alle disse "sjekk oss på facebook" hintene vi får på hvert gatehjørne)

Rumor: Facebook is partnering with Spotify | ZDNet

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Spar deg hersketeknikkene Hybris, jeg har fått med meg det du her har sagt for lenge siden. Ingen av punktene dine forandrer på hva jeg forsøker få frem. Det er nettopp det at "ingen" gidder støtte oppom kvalitetsutviklingen i markedet ved å kjøpe CD,vinyl og SACD som gjør at kvalitetstapet er et faktum, fordi man ikke ser markedsverdien lenger fra plateselskapene sin side. "Gratis" streaming gjennom Wimp og spotify har tatt over, og det fenger saueflokken til de grader.

Og ikke forsøk å nekte på tilgjengelighet og kvantitet som streaming representerer og således må være tilnærmet definisjonen på. Tror ikke jeg har lest ett eneste innlegg om spotify i positivte ordelag som ikke lirer av seg skryt av alle de 100 000 skivene man har tilgjengelig, nærmest mens man sikler nedover magen. At folk flest velger kvantitet og tilgjengelighet fremfor kvalitet er et ubestridt faktum. Det er bare så trist at entusiaster på et hififorum åpenbart tar de samme valgene, og det forteller en hel del hvilken lost cause dette er.
    Det er ikke herskerteknikk. Du startet tråden for en måned siden, og du har ikke tatt til deg noe av informasjonen du har fått i retur i denne tråden, argumentene dine er identiske som når du startet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er ikke herskerteknikk. Du startet tråden for en måned siden, og du har ikke tatt til deg noe av informasjonen du har fått i retur i denne tråden, argumentene dine er identiske som når du startet.

Ditto,- og jo det er hersketeknikk å lire av deg påstander om at jeg ikke får med meg det du sier istedet for å svare på det jeg faktisk skrev i innlegget. Svar på det som skrives istedet for å servere hersketeknikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående fremtidens lydformater så er det lite tvil om at det vil baseres på allemansens utstyr og behov, på lik linje med cd formatet,
    cd formatet er jo gammeldags i så henseende fordi det er fysisk format og ikke minst pga piratkopieringen og nedlasting.
    fremtidens største kundegruppe innen streaming blir vel de som har vært den største kundegruppen med cd også, allså f.eks elkjøp handlerne og kvaliteten blir lagt opp deretter
    mange av brukerne her er jo mer opptatt av tilgjengelighet, og ikke minst hvilke gagdets man kan knytte utstyret opp mot
    fremtidens entusiaster vil forsatt ha lyden i fokus og henge etter med til dels utgåtte formater, men forhåpentligvis vil utgiverne av cd mediet skjønne
    hva som skal til for at det skal overleve i takt med vinyl.
    fremtidens entusiaster vil vel forsette kampen videre på streaming formatet også
    forringelsen av kvaliteten på innspillinger vil vel stort sett forsette med hederlige unntak, det beste man kan gjøre er faktisk å forsøke å spre det gode budskap og ikke minst øke kvalitetsnivået på omgangskretsens utstyr
    øke bevisstheten rettog slett imo

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto,- og jo det er hersketeknikk å lire av deg påstander om at jeg ikke får med meg det du sier istedet for å svare på det jeg faktisk skrev i innlegget. Svar på det som skrives istedet for å servere hersketeknikker.
    Jeg har gitt mitt motsvar til samtlige av argumentene dine flere ganger i denne tråden, så at du her ber meg om å svare understreker jo det faktum at du ikke følger med når jeg svarer.

Senest i samme innlegg som jeg sa du ikke fikk med meg det jeg skrev, skrev jeg fire konkrete tilsvar til deg, som DU har ignorert. Så du får bla litt bakover da vet du.

Mener du fortsatt det er noe jeg ikke har svart på, ber jeg deg stille konkrete spørsmål for å få belyst de, så skal jeg gjenta det en siste gang. Når du bare skriver en halv side med en rekke udokumenterte påstander, så er det vanskelig å trekke ut hvilke deler av dette du eventuelt ønsker svar på og ikke.
    --
    Thorbjørn

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye lettere å streame høy kvalitet enn å presse det inn på en pitte liten cd plate. Streamingtjenester som spotify gjør det faktisk enklere for platebransjen å gi kvalitet til de som ønsker det å loudness til de som ønsker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Det er mye lettere å streame høy kvalitet enn å presse det inn på en pitte liten cd plate. Streamingtjenester som spotify gjør det faktisk enklere for platebransjen å gi kvalitet til de som ønsker det å loudness til de som ønsker det.

ja, men det har lite å si når miksing og mastering gjøres på en måte som best passer radio , iphone og dårlige alt i ett løsninger
    platebransjen har vel aldri heller gått inn for å levere best mulig kvalitet, heller best mulig salg, når og hvis cd mediet dør ut vil vel priser og alt bli ganske annerledes på streaming tjenester

og til slutt, hvis det er lettere for platebransjen, hvorfor har de da ikke gjort det allerede ? på cd mediet var jo kvaliteten best i de tidligste årene

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    og til slutt, hvis det er lettere for platebransjen, hvorfor har de da ikke gjort det allerede ? på cd mediet var jo kvaliteten best i de tidligste årene
    Et poeng jeg har prøvd å få frem en del ganger, er at platebransjen har tviholdt på cd'en og har bevisst styrt unna andre medier og forsøkt å holdt igjen utviklingen. Kall det gjerne cd-bransjen i stedet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det har lite å si når miksing og mastering gjøres på en måte som best passer radio , iphone og dårlige alt i ett løsninger
    platebransjen har vel aldri heller gått inn for å levere best mulig kvalitet, heller best mulig salg, når og hvis cd mediet dør ut vil vel priser og alt bli ganske annerledes på streaming tjenester

Godt innlegg fra deg jokris,du holder høy kvalitet etter comebacket ditt Alle forstår at spotify og streaming er en vei som består av kvantitet og tilgjengelighet istedet for å prioritere kvalitet. Hadde man ønsket prioritere kvalitet så hadde alle her på avforum kjøp cd plater og SACD plater for å støtte opp om bransjen, og således oppmuntre til ytterligere format/kvalitetsutvikling. Istede er det som du påpeker type alt i ett løsninger, iphone, ipad, spotify, wimp og nedlasting som gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Et poeng jeg har prøvd å få frem en del ganger, er at platebransjen har tviholdt på cd'en og har bevisst styrt unna andre medier og forsøkt å holdt igjen utviklingen. Kall det gjerne cd-bransjen i stedet.

det høres så sykt ut at det sikkert kan stemme men det har lite med kvaliteten på streaming å gjøre vel?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det høres så sykt ut at det sikkert kan stemme men det har lite med kvaliteten på streaming å gjøre vel?
    Om datastrømmen streames fra en laser montert i en blikkboks eller om det streames fra en harddisk et eller annet sted på kloden har vel lite med lydkvaliteten å gjøre.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg fra deg jokris,du holder høy kvalitet etter comebacket ditt Alle forstår at spotify og streaming er en vei som består av kvantitet og tilgjengelighet istedet for å prioritere kvalitet. Hadde man ønsket prioritere kvalitet så hadde alle her på avforum kjøp cd plater og SACD plater for å støtte opp om bransjen, og således oppmuntre til ytterligere format/kvalitetsutvikling. Istede er det som du påpeker type alt i ett løsninger, iphone, ipad, spotify, wimp og nedlasting som gjelder.

kvantitet kan være bra det, sånn for å finne ny musikk er jo spotify midt i blinken
    jeg ville faktisk betallt ganske så gladelig for re mastrede utgivelser i høy kvalitet på ett fysisk format
    med dagens kvalitet jevnt over må man jo ofte tweake anlegget for å oppnå den lyden man søker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om datastrømmen streames fra en laser montert i en blikkboks eller om det streames fra en harddisk et eller annet sted på kloden har vel lite med lydkvaliteten å gjøre.....

kommer vel an på kilden det, poenget mitt med det innlegget du svarte på var, hvorfor har ikke spotify utnyttet kvalitetspotensialet sitt hvis det er så stort kontra cd ? samme svar som med cd mediet spør du meg

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilgode å treffe betjening i en platebutikk som VET HVA DVD-AUDIO er for noe, så det er vel ting som tyder på at de har styrt unna alternativer til cd-platen, i flere retninger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilgode å treffe betjening i en platebutikk som VET HVA DVD-AUDIO er for noe, så det er vel ting som tyder på at de har styrt unna alternativer til cd-platen, i flere retninger.

At butikkene styrer unna forklarer ikke annet enn at de vurderer kundegrunnlaget som for smalt for det gitte produkt. Ergo bringer dette oss tilbake til mitt mantra: Folk er mer opptatt av kvantitet og tilgjengelighet overalt, enn av kvalitet på lyden/innspillingen.

Edit: Forøvrig er det gledelig å se at blu-ray formatet nå eksploderer hardt, og prisene også etterhvert er blitt anstendige. Men det varer vel ikke lenge før man skal streame film også tenker jeg og det fysiske formatet dør ut innen film.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer vel an på kilden det, poenget mitt med det innlegget du svarte på var, hvorfor har ikke spotify utnyttet kvalitetspotensialet sitt hvis det er så stort kontra cd ? samme svar som med cd mediet spør du meg
    Streaming av lossless krever mye båndbredde, og siden det er så få som hevder å kunne høre forskjell så har de vel valgt å streame lossy. Ikke for det, har nevnt før at Spotify gjerne ha kunne lagt til et nivå "over premium" med flac eller tilsvarende. De kunne sikkert tatt ekstra betalt, la oss si 149,- i måneden.

Spørs om de har tenkt på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At butikkene styrer unna forklarer ikke annet enn at de vurderer kundegrunnlaget som for smalt for det gitte produkt. Ergo bringer dette oss tilbake til mitt mantra: Folk er mer opptatt av kvantitet og tilgjengelighet overalt, enn av kvalitet på lyden/innspillingen.

Edit: Forøvrig er det gledelig å se at blu-ray formatet nå eksploderer hardt, og prisene også etterhvert er blitt anstendige. Men det varer vel ikke lenge før man skal streame film også tenker jeg og det fysiske formatet dør ut innen film.

oh yes, streaming av filmer kommer uten tvil

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming av film har vært tilgjengelig en stund:

Voddler - Watch films and TV-series directly online.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Streaming av film har vært tilgjengelig en stund:

Voddler - Watch films and TV-series directly online.

sant nok, streamer fra viaplay av og til tenkte på større skala ala slik det er med musikken nå

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    info:
    Nå har jeg sendt en mail til Spotify og bedt dem om å få igang en lossless-tjeneste.

Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •