Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1207
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Naturligvis kan jeg det. Jeg kan sjeldent i slike spørsmål relatere meg til folk flest, fordi folk flest har elendig smak jmf Grandiosa salgstallene i Norge. Når jeg tenker på at det er Grandiosaspiserne som antagelig også heller ikke forstår verdien av et fysisk musikkformat så har man melodien gående.
    Ja vel, det sier mer om deg som person enn din smak

Hva for deg til å for til å tro at du har bedre smak og mer kvalitets bevist enn andre? Hvordan vil du måle dette? Og for å snu litt på det - hvorfor har jeg bedre smak enn deg? For jeg kan vel hevde det samme om deg....

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det er jo hyggelig at du stempler meg som ikke ekte musikkinteressert. Kona derimot vil påpeke at jeg _aldri_ har støvsugd i mitt liv og basert å det trekker hele din påstand i tvil.

Baron: Det finnes naturligvis unntak jmf mitt utsagn her, det var en grov skissering over hvordan jeg opplever den typiske Spotifyforbruker.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify er et format for de som egentlig ikke er musikkinteresserte, de som bare spiller musikk i bakgrunnen mens de støvsuger, eller de som bare rasker med seg de to øverste platene på vg lista på bensinstasjonen. Ekte entusiaster og musikkinteresserte kjøper lp plater/cd plater.
    Her opphøyer du deg selv og din smak, og rakker ned på veldig mange andre. F.eks. meg, som hører mye på spotefy, og at du dermed stempler meg på denne måten, sier faktisk en god del om deg, og din fantastisk tro på deg selv, og din smak, og tydligvis din lydkvalitet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja vel, det sier mer om deg som person enn din smak

Hva for deg til å for til å tro at du har bedre smak og mer kvalitets bevist enn andre? Hvordan vil du måle dette? Og for å snu litt på det - hvorfor har jeg bedre smak enn deg? For jeg kan vel hevde det samme om deg....

Det gjør det ikke, for kvalitet kan til en viss grad måles. Blant annet er det vel ansett i matkretser at Grandiosa er søppelmat av verste sort, og dermed nærmest en faktapåstand at det er elendig mat.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Her opphøyer du deg selv og din smak, og rakker ned på veldig mange andre. F.eks. meg, som hører mye på spotefy, og at du dermed stempler meg på denne måten, sier faktisk en god del om deg, og din fantastisk tro på deg selv, og din smak, og tydligvis din lydkvalitet.

Som jeg også sa til Baron over her: Det finnes naturligvis unntak for den hovedskissen jeg satte på spissen i det innlegget. Jeg beklager hvis du oppfattet det som at jeg rakket ned og stemplet deg, det var ikke min intensjon med den gitte kommentaren.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke sammenlignes med å ha fysiske plater hvor man faktisk må planlegge kjøp, og enten hente skiva i en butikk eller vente på den i posten. Spotify er for meg som å se en dame splitter naken på første date og spolere all spenning,- istedet for å se henne i en trang ettersittende sexy topp på denne daten som forteller om hva man kan se frem til på fremtidige dater. Bygge opp en spenning, bygge opp en lidenskap. Tragisk at ikke flere evner å se verdien i disse momentene.
    Jeg ser poenget ditt, verdien i det og saken fra din side, men er allikevel uenig. Vi har da alle rett til hver vår mening. Metaforen med dama blir for meg veldig feil, og irrelevant. Men dog, det er din mening og den er du berettiget til.

Allikevel ser jeg ikke noe annet enn det "romantiske" og nostalgiske i det hele, da alt som et cover har, kan finnes på nettet (ofte også med supplerende info) mens en har iPaden i fanget mens musikken spiller.

Jeg har, etter min mening, den samme gleden av å nyte ny musikk som deg, men vi har to forskjellige måter å komme dit på.

Mitt hovedpoeng er: For det er vel ikke slik at selve handlingen, gleden av å ha fått en ny plate og ventetiden overskygger gleden over å nyte selve musikken? I fall det, så er etter min mening fokuset feil. Musikken skal etter min mening alltid være det viktigste, uansett om du nyter det på vinyl, CD, USB-disk, nettradio, streaming eller annet.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det ikke, for kvalitet kan til en viss grad måles. Blant annet er det vel ansett i matkretser at Grandiosa er søppelmat av verste sort, og dermed nærmest en faktapåstand at det er elendig mat.
    Kvalitet kan nok defineres i mange tilfeller, men det du gjøre er å sette likhet med matsmak og generell kvalitetssans. Det eneste du kan trekke utifra at folk spiser Grandiosa er at mange syns at pris/kvalitetsforholdet på Grandiosa er bedre enn Biff. Noe som egentlig tyder på at folk bryr seg om kvalitet på mat. (hadde prisen og innsatsen på biff eller annet snadder vært lik grandiosa så er jeg overbevist om at de fleste ikke ville valgt grandiosa)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg ta et konkret eksempel. Jeg sitter i dette øyeblikk og nyter en eksklusiv suveren konsert med favorittbandet mitt U2 på dvd. Konserten er tatt opp i Paris tilbake i 1986, og er kun tilgjengelig som en bonusdvd i lukusutgaven av The Joshua Tree.Konserten kan ikke kjøpes separat. Dette er en limitert boks som koster rundt 400-500 kr og som er et samleobjekt for min del. Hvordan skal man få til slike gleder ved elektronisk streaming? Svar: Det er ikke gjennomførtbart, enkelt og greit.
    Hvis du mener denne limited boksen er så fin, så synes jo jeg det er veldig synd at bare et fåtall skal få glede av den? Hvorfor skal ikke alle U2-fans få lov til å kose seg med denne konserten på samme måte som deg?

Personlig er jeg ikke interessert i hverken U2 eller konsertopptak (begge deler lider av notorisk dårlig lyd) - men jeg ser strengt tatt ikke poenget med å holde åndsverkene ekslusive på denne måten. Har jeg laget noe jeg er stolt av vil jeg vel dele det med flest mulig. Og har yndlingsbandet mitt laget noe DE er stolte av, vil jeg i likhet med alle andre fans få lov til å ta del i det.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om hvordan den kan måles? Hvordan måler din smak?
    Forøverig så ble Grandiosa sett på som sun mat i sverige.

Angående kvalitet så er det en subjektivt vurdering. Fra wikidipedia:
    I mer teknisk forstand brukes ikke begrepene god eller dårlig kvalitet, men derimot RETT kvalitet. Kvalitet i teknisk sammenheng angir samsvar med brukerens forventninger. Den korrekte definisjonen i henhold til ISO 9000 er: Helheten av egenskaper en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov.

At du påtar deg "jeg vet best og har du ikke samme smak som meg så kan du ryke og reise" - så tror jeg du har missforstått noe essensielt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om hvordan den kan måles? Hvordan måler din smak?
    Forøverig så ble Grandiosa sett på som sun mat i sverige.

.

Jeg har ingen interesse av å kverulere,- er det veien du vil gå så stopper dialogen fra meg her med dette innlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet kan nok defineres i mange tilfeller, men det du gjøre er å sette likhet med matsmak og generell kvalitetssans. Det eneste du kan trekke utifra at folk spiser Grandiosa er at mange syns at pris/kvalitetsforholdet på Grandiosa er bedre enn Biff. Noe som egentlig tyder på at folk bryr seg om kvalitet på mat. (hadde prisen og innsatsen på biff eller annet snadder vært lik grandiosa så er jeg overbevist om at de fleste ikke ville valgt grandiosa)
    Du har så rett så rett :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvis du mener denne limited boksen er så fin, så synes jo jeg det er veldig synd at bare et fåtall skal få glede av den? Hvorfor skal ikke alle U2-fans få lov til å kose seg med denne konserten på samme måte som deg?

Personlig er jeg ikke interessert i hverken U2 eller konsertopptak (begge deler lider av notorisk dårlig lyd) - men jeg ser strengt tatt ikke poenget med å holde åndsverkene ekslusive på denne måten. Har jeg laget noe jeg er stolt av vil jeg vel dele det med flest mulig. Og har yndlingsbandet mitt laget noe DE er stolte av, vil jeg i likhet med alle andre fans få lov til å ta del i det.

Ehh, fordi det er et samleobjekt når man gir ut en limitert boks på denne måten? Men siden du ikke ser poenget med noe som helst av det jeg sier så blir dette meningsløst. I rest my case.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fail, folk tar et valg om å kjøpe Grandiosasøppelet helt frivillig. Dette er tilsynelatende oppegående voksne mennesker som daglig tar slike valg, og det har kun med en eneste ting å gjøre: Bedriten smak og manglende sans for kvalitet innen mat. Hadde disse menneskene hatt sans for kvalitet for mat ville de ikke kjøpt Grandiosa, så enkelt er det.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro meg artistene kommer til å tjene millioner uansett, er ikke akkurat synd på dem, om de har lyst til å slutte lage musikk fordi de et år bare tjener 100 millioner og ikke 150 millioner så sier det vel også litt om dem som artister. De store artistene ville jo fremdeles laget musikk selvom de bare tjente et par hundretusen i året.

Musikkere lager jo musikk fordi de faktiskt er interrisert i det.

Limited ediotions er jo også akkurat limited, det vil si de lager små kvantum av det og allikevel er det lønnsomt. Det vil si at 50 år etter at CDen er "død" vil de fremdeles lage limited editions slik at personer som deg kan kjøpe og kose seg med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen interesse av å kverulere,- er det veien du vil gå så stopper dialogen fra meg her med dette innlegget.
    Nei, jeg verken kverulerer eller prøver å stoppe dialogen fra deg. Jeg prøver bare å forstå hva du legger til grunn når du praktisk talt sier du har bedre smak og kvalitetsans enn andre? Det må jo på en måte komme fra en plass, ellers så kan vi jo alle hevde det?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg verken kverulerer eller prøver å stoppe dialogen fra deg. Jeg prøver bare å forstå hva du legger til grunn når du praktisk talt sier du har bedre smak og kvalitetsans enn andre? Det må jo på en måte komme fra en plass, ellers så kan vi jo alle hevde det?

Jo, du kverulerer når du begynner å så tvil om at Grandiosa er søppelmat. Jeg har ingen interesse av å diskutere om vann er vått eller ikke,- alle vet svaret på det.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, du kverulerer når du begynner å så tvil om at Grandiosa er søppelmat. Jeg har ingen interesse av å diskutere om vann er vått eller ikke,- alle vet svaret på det.
    vær så snill slutt med det her grandiosa greien, har jo ingenting med noe som helst gjøre, langt ifra hifi, og er ikke i nærheten av sammenligningbart med noe av det som er skrevet i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Allikevel ser jeg ikke noe annet enn det "romantiske" og nostalgiske i det hele, da alt som et cover har, kan finnes på nettet (ofte også med supplerende info) mens en har iPaden i fanget mens musikken spiller.
    Helt enig, jeg bruker faktisk iPad selv. Den er genial til formålet, jeg styrer musikken tråløst fra denne, samtidig surfer jeg på nett og kan finne mye info artister, bilder og etc. Og det bare med "ett" taste trykk :-D .

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fail, folk tar et valg om å kjøpe Grandiosasøppelet helt frivillig. Dette er tilsynelatende oppegående voksne mennesker som daglig tar slike valg, og det har kun med en eneste ting å gjøre: Bedriten smak og manglende sans for kvalitet innen mat. Hadde disse menneskene hatt sans for kvalitet for mat ville de ikke kjøpt Grandiosa, så enkelt er det.
    Jeg tror du har mistet kontakten med virkeligheten når det angår hvorfor folk kjøper Grandiosa (eller andre produkter).

Personlig er det følgende ting som avgjør hva jeg kjøper til middag.

- Hvor lang tid tar det å lage.
    - Smak
    - Pris
    - Hva har jeg spist nylig (variasjon)

Jeg velger ofte Grandiosa når jeg må lage mat selv eller når det er seint. Hadde jeg hatt ubegrenset med tid og penger hadde jeg spist flott hele tiden.

På tilsvarende måter gjør forbrukere vurdering når man kjøper musikk, og det virker som de fleste velger streaming fremfor CD pga av alle fordelene de har.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, fordi det er et samleobjekt når man gir ut en limitert boks på denne måten? Men siden du ikke ser poenget med noe som helst av det jeg sier så blir dette meningsløst. I rest my case.
    Samleboksen er jo vel og bra, men MUSIKKEN? Hvorfor skal den kun være tilgjengelig for noen få?
    --
    Thorbjørn

Side 5 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •