Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1207
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jeg snakket her selvsagt om DAC av en kvalitet som er istand til å yte filene fra Spotify rettferdighet ut av høyttalerne. Det skal ikke så mye til, men svært mange mangler det likevel.
    Det er jeg i utgangspunktet uenig i. DACer flest kan yte både spotify og et cd-drivverk rettferdighet.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    men hvorfor snakke om ikke av intereserte folk ? de klager vel lite på dårlig lyd, ellers må jeg vel si at du straks fortjener en pause hvis du ikke klarer å holde deg saklig istedenfor å kalle meg personlige ting
    Fordi svært mange musikkinteresserte folk ikke er hifinerds, og blant vanlige folk sprer det seg "sannheter" som er helt på trynet, for eksempel om lydkvaliteten på Spotify. Dette sprer seg til kunnskapsløse wannabe-hifinerds, som kommer med budskapet inn på forumet her for å belære andre om hvor håpløst Spotify er. Triste greier.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jøss. Folk snakket knapt om annet enn DAC i 1990. Det fantes knapt et stereoanlegg uten DAC i de tusen hjem på den tiden.
    Mens nå er det mange "vanlige folk" som har begynt å få øynene opp for separate DACer? Neppe.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er jeg i utgangspunktet uenig i. DACer flest kan yte både spotify og et cd-drivverk rettferdighet.
    Så du hører ikke forskjell på Spotify spilt rett i anlegget fra en gjennomsnittlig laptop og Spotify spilt via en ok DAC?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hører ikke forskjell på Spotify spilt rett i anlegget fra en gjennomsnittlig laptop og Spotify spilt via en ok DAC?
    Eksempelvis har jeg et Creative X-fi USB lydkort på jobben. Det koster den nette sum av 500kr. DACen i det lydkortet spiller både CD og Spotify svært godt.

Da vil jeg si du ikke akkurat må utenfor allfarvei for å få en helt ok DAC.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi svært mange musikkinteresserte folk ikke er hifinerds, og blant vanlige folk sprer det seg "sannheter" som er helt på trynet, for eksempel om lydkvaliteten på Spotify. Dette sprer seg til kunnskapsløse wannabe-hifinerds, som kommer med budskapet inn på forumet her for å belære andre om hvor håpløst Spotify er. Triste greier.

dette synes jeg du beviser til det fulle

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens nå er det mange "vanlige folk" som har begynt å få øynene opp for separate DACer? Neppe.
    Les hva jeg skriver før du er breial. Jeg skrev at folk flest fortsatt ikke har peiling på DAC, men det er likevel mye mer i vinden etter at streaming ble populært. Poenget mitt var nettopp av folk som uttaler seg om lydkvaliteten fra Spotify som regel ikke har utstyr som setter dem i posisjon til å uttale seg om annet enn nettopp deres eget utstyr.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støttes,- "vanlige folk" flest syns det er like ok med et såkalt midianlegg fra Elkjøp til 1500 kr for å spille musikk. Det er laaaangt derfra til en separat DAC for å si det forsiktig.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Støttes,- "vanlige folk" flest syns det er like ok med et såkalt midianlegg fra Elkjøp til 1500 kr for å spille musikk. Det er laaaangt derfra til en separat DAC for å si det forsiktig.
    Det er riktig. Selv folk med middelmådige anlegg forsår ofte ikke hva en DAC skal være godt for. Men nå var jo nettopp mitt poeng at folk flest, grunnet sitt dårlige utstyr, ikke er i posisjon til å vurdere lydkvaliteten fra Spotify, hvilket du med dette underbygger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Selv folk med middelmådige anlegg som ditt forsår ofte ikke hva en DAC skal være godt for. Men nå var jo nettopp mitt poeng at folk flest, grunnet sitt dårlige utstyr, ikke er i posisjon til å vurdere lydkvaliteten fra Spotify, hvilket du med dette underbygger.
    Jeg skjønner at du synes Gilmour har oppført seg teit i denne tråden, men det blir jo ikke noe bedre at av at du oppfører deg som en dust etterpå?

Nå er jo ikke jeg moderator eller noe - men kan vi ikke alle forsøke å diskutere sak, og i allefall ikke BEVISST gå inn for å provosere hverandre?
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempelvis har jeg et Creative X-fi USB lydkort på jobben. Det koster den nette sum av 500kr. DACen i det lydkortet spiller både CD og Spotify svært godt.

Da vil jeg si du ikke akkurat må utenfor allfarvei for å få en helt ok DAC.
    Det spørs hva du mener med "allfarvei". Jeg har aldri sagt at man må bla opp enorme summer. Jeg har sagt at de som klager over dårlig lyd fra Spotify, som regel i realiteten klager over sitt eget utstyr. Etter såpass mange gjentakelser bør selv du begynne å få inn i sagfliskula hva som er poenget.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hva du mener med "allfarvei". Jeg har aldri sagt at man må bla opp enorme summer. Jeg har sagt at de som klager over dårlig lyd fra Spotify, som regel i realiteten klager over sitt eget utstyr. Etter såpass mange gjentakelser bør selv du begynne å få inn i sagfliskula hva som er poenget.
    Det er helt greit, men sagfliskula mi er altså grunnleggende uenig i at det er DACen som typisk er det største problemet
    --
    Thorbjørn

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Selv folk med middelmådige anlegg som ditt forsår ofte ikke hva en DAC skal være godt for. Men nå var jo nettopp mitt poeng at folk flest, grunnet sitt dårlige utstyr, ikke er i posisjon til å vurdere lydkvaliteten fra Spotify, hvilket du med dette underbygger.
    Her er jeg MEGET enig med deg, folk flest har ikke utstyr til å gjengi god lyd. De er meget fornøyd med en lyd-"planke" av ett eller annet slag som de kan putte en et Appel produkt i og spille av lyd eller at de kan strime fra nett. De er heller ikke interessert i å bruke ekstra penger på en DAC og "anlegget" deres har ofte ikke mulighet for tilkobling av en DAC.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt greit, men sagfliskula mi er altså grunnleggende uenig i at det er DACen som typisk er det største problemet
    Du mener altså at det er bare tull å bruke mer enn 500 kroner på en DAC. Jeg tar det til etterretning. At det selvfølgelig kan være andre grunner til at folk klager over dårlig lyd, er så. Men da har de antakelig ikke god lyd fra cd-spilleren sin heller, hvilket gjør en konkret kritikk mot Spotify som sådan hjernedød.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså at det er bare tull å bruke mer enn 500 kroner på en DAC. Jeg tar det til etterretning. At det selvfølgelig kan være andre grunner til at folk klager over dårlig lyd, er så. Men da har de antakelig ikke god lyd fra cd-spilleren sin heller, hvilket gjør en konkret kritikk mot Spotify som sådan hjernedød.
    Jeg mener helt ærlig at det er høl i huet å putte f.eks 10,000kr i en DAC fremfor å putte de samme 10,000 i bedre høyttalere ja. De fleste som har råd til det har allerede en god nok DAC i den kilden de har, eller i receiveren sin (hvis de har en slik).

Noen bytter DAC for å få en annen lydsignatur, noe jeg også mener er høl i huet. Du bør ha en nøytral DAC, og ønsker du å endre lydsignatur så bør du bytte høyttalere eller skru på lyden andre steder (EQ eller forsterker), langt mer effektivt.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg er noe usikker på om dette er riktig kategori for denne tråden(diskusjonen), så moderator får bare flytte denne tråden hvis den passer bedre et annet sted.
    Denne tråden bør enten stenges, eller aller best flyttes til GC. Der vil debatten automatisk kjøle seg ned.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener helt ærlig at det er høl i huet å putte f.eks 10,000kr i en DAC fremfor å putte de samme 10,000 i bedre høyttalere ja.
    Dette blir litt på siden. Folk påstår ofte at de har bra lyd fra cd, mens Spotify er elendig. En debattant her kan brukes som illustrasjon. I slike tilfeller er det gjerne fordi koblingen mellom pc og anlegg ikke holder god nok kvalitet, og det er ingen som har sagt at man må bruke i nærheten av 10 000 kroner.

Men dette blir som vanlig bare mas og endeløs kverulering, så jeg takker for meg. Kos dere videre med 50 sider til om hvorvidt Spotify er selve symbolet på menneskehetens forfall.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vanlige folk jeg snakket om, da det er de som gjerne kommer med hjernedøde påstander om at Spotify har dårlig lyd når det egentlig er deres utstyr som er problemet. Poenget er at det blir håpløst å debattere med folk som er kunnskapsløse kombinert med sta og påståelige.
    Jeg påstår at Spotify har dårlig lyd sammenlignet med en godt innspilt CD og ikke minst sammenlignet med SACD og Blu-rays der nærmest all båndbredden er viet ren audio (jf. lydutgivelser fra 2L). Jeg er i besittelse av DACer internt i mine DVD-spillere, Squeezeboxer, surroundreceivere, PCer, har tre eksterne DACer og har testet flere andre i systematisk testing. Jeg vet hva en DAC er, skulle jeg mene.

Så .... mener du at det er utstyret mitt det er noe i veien med når jeg hører forskjell? Normalt er det når man ikke hører forskjell at man får beskjed om at enten utstyret eller hørselen svikter. Her møter man altså motsatt argument, at når man påstår å høre forskjell mellom to teknologier, så er det utstyret som er problemet. Det henger ikke sammen med noen virkelighet jeg kjenner til. Her må påstanden begrunnes betydelig bedre for å fremstå som noe annet enn absurd.

Og når det gjelder dette med kunnskapsløshet: Sensoriske evner og kunnskap trenger ikke henge sammen. Å slenge rundt seg med karakteristikker om andre debattanters kunnskapskvalitet har ingenting med saklig argumentasjon å gjøre.

Jeg ser BEF har tatt grep her allerede, og jeg håper han rydder skikkelig opp i dine karakteristikker av andre debattanter. De er ufine, selv når de forsøkes kamuflert som relatert til audiofile emner.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt på siden. Folk påstår ofte at de har bra lyd fra cd, mens Spotify er elendig. En debattant her kan brukes som illustrasjon. I slike tilfeller er det gjerne fordi koblingen mellom pc og anlegg ikke holder god nok kvalitet, og det er ingen som har sagt at man må bruke i nærheten av 10 000 kroner.

Men dette blir som vanlig bare mas og endeløs kverulering, så jeg takker for meg. Kos dere videre med 50 sider til om hvorvidt Spotify er selve symbolet på menneskehetens forfall.
    Jeg er jo helt enig med deg, jeg var bare uenig i fokuset på DAC. Jeg er tilhenger av Spotify, sånn for the record.
    --
    Thorbjørn

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, det er ikke slik at den musikken man allerede har forsvinner når man abonnerer på spotify. Og det nye man ønsker å kjøpe som mot formodning ikke finnes der, kan man naturligvis kjøpe på gamlemåten.
    Vet det. Men for min del vil jeg aldri gå for "kun" Spotify, da jeg for min egen del anser Spotify som et alldeles glitrende supplement til min allerede eksisterende vinyl- og CD-samling.

Tanken min bak det jeg skrev var at en ikke finner "absolutt all musikk som er laget" tilgjengelig på Spotify... ;-)

Side 45 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •