Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1207
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppfordrer mod til å rydde litt i tråden og slå hardt ned på uønsket oppførsel. Slik jeg ser det har toleransen vært alt for høy så langt. Ts har hatt ryggrad nok til å beklage tidligere tidligere opptreden i tråden, og det står det respekt av. Vi trenger ikke at noen skaper mer dårlig stemning.

Så, tilbake til topic. Det er tross alt et interessant emne....

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er greit du har en annen oppfatning enn tråd startet rundt emnet, da får du holde deg til emne og ikke gå på person!
    Trådstarter har angrepet personer fra a til å i både denne og andre tråder. Hvorfor er han ikke utestengt?

Temaet var ferdigdiskutert på side 2, og konklusjonen var at trådstarter ikke har noe å tilføre all den tid han mangler kunnskaper og dessuten ikke evner å skille mellom egne subjektive preferanser og objektive fakta.

Resten handler om en person som bør beskyttes mot seg selv, og det bør en oppegående moderator se.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Men Mp3 var jo tidvis helt forferdelig sett fra et lydkvalitetsperspektiv. Har selv hørt forskjell flere ganger fra Mp3 låter brent på cd og originale innspillinger. Noe som sikkert har sin sammenheng med at det var mye tyverier av dårlige filer i Mp3 tilfellet (ulovlig nedlasting).
    Ja, det er ekstremt stor forskjell på encodingen. Mye jeg har lastet ned på tpb og slike steder er ikke mulig å høre på, selv om bitraten er høy. Men med bra programvare kan selv svært lav bitrate bli vanskelig eller umulig å skille fra cd.

Gjorde en del trials for min egen del i forkant av at jeg rippet cd-samlingen min, og med L3ENC tynet jeg det ned til 112kbps uten å kunne skille fra wav-filen. Riktignok var det marginalt hørbar forskjell fra wav til cd, som trolig kan forklares med at en gammel soundblaster 16 hadde dårligere lyd enn en stasjonær cd-spiller.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Ja, det er ekstremt stor forskjell på encodingen. Mye jeg har lastet ned på tpb og slike steder er ikke mulig å høre på, selv om bitraten er høy. Men med bra programvare kan selv svært lav bitrate bli vanskelig eller umulig å skille fra cd.

Gjorde en del trials for min egen del i forkant av at jeg rippet cd-samlingen min, og med L3ENC tynet jeg det ned til 112kbps uten å kunne skille fra wav-filen. Riktignok var det marginalt hørbar forskjell fra wav til cd, som trolig kan forklares med at en gammel soundblaster 16 hadde dårligere lyd enn en stasjonær cd-spiller.

Store forskjeller på Mp3 kvaliteten, ingen tvil om det. Forøvrig finnes det også svært gode Mp3 filer også, de kvalitativt dårlige filene tror jeg var for det meste forbeholdt filer lastet ned ulovlig. Kjøper man for eksempel et Mp3 album på kompaniet er kvaliteten en helt annen.

Dog hvor stor forskjellene reelt er lydmessig mellom mye omtalte spotify og cd plater hadde det absolutt vært interessant og utført en blindtest på. Personlig tror jeg forskjellen er større enn mange ynder å tro, ikke minst sammenlignet med gratisversjonen.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøsssss

Det slo meg plutselig at jeg sitter her å skriver på forum uten å høre på musikk.... hva er vitsen i det da ?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg forskjellen er større enn mange ynder å tro, ikke minst sammenlignet med gratisversjonen.
    Forskjellen er så liten at 99 % ikke hører forskjell. Så da blir konklusjonen enten at (1) forskjellen er liten, eller at (2) 99 % er "berme". Jeg gjetter i fleng: du går for konklusjon (2).

De som klager over lydkvaliteten på Spotify er gjerne de samme som aldri har hørt om DAC, eller eventuelt er livredde for DAC fordi de ikke forstår at det kan skje noe positivt innenfor produktutvikling etter 1983, da cd-en kom på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Forskjellen er så liten at 99 % ikke hører forskjell. Så da blir konklusjonen enten at (1) forskjellen er liten, eller at (2) 99 % er "berme". Jeg gjetter i fleng: du går for konklusjon (2).

De som klager over lydkvaliteten på Spotify er gjerne de samme som aldri har hørt om DAC, eller eventuelt er livredde for DAC fordi de ikke forstår at det kan skje noe positivt innenfor produktutvikling etter 1983, da cd-en kom på markedet.

sier du det? vet utmerket godt hva dac er jeg , hvem er det som kommer med usaklige påstander i tråden nå ? i mine øyne er det vel software det har vært utvikling av , dac hører jo sammen med cd spiller formatet og er ikke en nyvinning for streaming, nå synes jeg du virkelig la egget med å avsløre dine kunnskaper

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    sier du det? vet utmerket godt hva dac er jeg , hvem er det som kommer med usaklige påstander i tråden nå ? i mine øyne er det vel software det har vært utvikling av , dac hører jo sammen med cd spiller formatet og er ikke en nyvinning for streaming, nå synes jeg du virkelig la egget med å avsløre dine kunnskaper

Godt poeng jokris, DAC er ingen nyvinning i så måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøsssss

Det slo meg plutselig at jeg sitter her å skriver på forum uten å høre på musikk.... hva er vitsen i det da ?

hufff, det var dagens blemme har du noe svar på min kommentar angående ditt innlegg om teoretisk kunne fjerne stillheten uten å gå på kompreomiss med kvalitet

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mangel på DAC som er den vanligste grunnen til at folk ikke får god lyd med Spotify. Dette bør være elementært. Selv spiller jeg både streaming og cd-er gjennom DAC, men for folk flest (les: bermen) er det streaming som har gjort DAC til et attraktivt produkt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng jokris, DAC er ingen nyvinning i så måte.
    DAC er ikke en ny oppfinnelse, men den er først i det siste at det har kommet på alles lepper. Grunnen til det er DACs evne til å forvandle dårlig pc-lyd, primært fra streamingtjenester, til god lyd ut av høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mangel på DAC som er den vanligste grunnen til at folk ikke får god lyd med Spotify. Dette bør være elementært.

herregud for en påstand, tenk deg noe om, vi som er glad i de andre formatene vet vel hva en dac er, eide min første for 15 år siden
    bruker det idag sammen med cd spiller også (driverk)
    er ikke elementært for alle sb brukere engang det med separat dac, ikke for alle receiver fans engang, men stort sett alle som har interesse for stereo vet godt hva det er

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC er ikke en ny oppfinnelse, men den er først i det siste at det har kommet på alles lepper. Grunnen til det er DACs evne til å forvandle dårlig pc-lyd, primært fra streamingtjenester, til god lyd ut av høyttalerne.

var på manges lepper for 10-15 år siden.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hufff, det var dagens blemme har du noe svar på min kommentar angående ditt innlegg om teoretisk kunne fjerne stillheten uten å gå på kompreomiss med kvalitet
    Det kan være mye kvalitet i stillhet, men en av de beste måtene å fjerne den på er å spille musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være mye kvalitet i stillhet, men en av de beste måtene å fjerne den på er å spille musikk.

hehe :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mitt spørsmål var vel egentlig om man ikke fjerner noe av opplevelsen av innspillingen hvis man fjerner stillheten i filen ?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud for en påstand, tenk deg noe om, vi som er glad i de andre formatene vet vel for f.... hva en dac er, eide min første for 15 år siden
    bruker det idag sammen med cd spiller også (driverk)
    er ikke elementært for alle sb brukere engang det med separat dac, ikke for alle receiver fans engang, men stort sett alle som har interesse for stereo vet vel j........... godt hva det er
    Mitt poeng er at folk flest som klager over dårlig lyd fra Spotify, adresserer problemet feil når de skylder på Spotify fremfor sitt eget dårlige avspillingsutstyr uten DAC.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advarsel til: ToneLoc og jokris for sine person angrep. Dere får holde dere til tema ellers blir det 1 uke AVforum pause på dere!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Hifiklubb-avis fra '92 liggende som brukes som oppslagsverk for bruktutstyr.... Allerede da solgte de seperate DAC'er. Audio Alchemy var det den gang, men de er historie for lengst.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Advarsel til: ToneLoc og jokris for sine person angrep. Dere får holde dere til tema ellers blir det 1 uke AVforum pause på dere!
    Takk for den, trengte en oppstrammer nå, lot meg rive med og beklager det

Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •