Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1207
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Tja, personlig er jeg så oppdatert på musikk stort sett og hva jeg liker/ønsker sjekke ut at jeg absolutt ikke trenger spotify til dette. Totalt overflødig, ikke minst fordi jeg fra før har ca 1500 skiver, og da er et stort antall dvd og blu-ray konserter ikke medregnet i dette tallet. Så nok å høre på har jeg i bøttevis, og jeg har på ingen måte tenkt å følge etter bjellesauen over spotifyfjellet. Hva som er in og hot spiller ingen rolle på meg. Jeg går mine egne veier og lar ikke en massesuggerende utvikling fortelle meg hvilken retning jeg skal gå i. Så nei: Jeg er ikke med på "the program" på noen måte.
    Fint at det funker for deg Er det et mål i seg selv å ikke henge med bjellesauen og gå din egen vei, eller vil du uansett være fornøyd med tingenes tilstand? Jeg har ca like mange cd-er som deg, men hører på mer musikk pr i dag (med Wimp på anlegget via Matrix DAC) enn før. I mitt tilfelle har musikkbransjen tjent mer penger på meg etter Wimp enn før, så svaret til tråden vil være et bastant "NEI". Hva som er in og hot betyr lite for meg heller. Kos dere med musikken folkens.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fint at det funker for deg Er det et mål i seg selv å ikke henge med bjellesauen og gå din egen vei, eller vil du uansett være fornøyd med tingenes tilstand? Jeg har ca like mange cd-er som deg, men hører på mer musikk pr i dag (med Wimp på anlegget via Matrix DAC) enn før. I mitt tilfelle har musikkbransjen tjent mer penger på meg etter Wimp enn før, så svaret til tråden vil være et bastant "NEI". Hva som er in og hot betyr lite for meg heller. Kos dere med musikken folkens.

Jepp, det fungerer glimrende for meg og har gjort det i årevis. Det er ikke et mål i seg selv å skille meg ut fra mengden forsåvidt, men det hender nå og da at det skjer for jeg er en person som alltid tenker nøye gjennom hva som skjer i samfunnet,- jeg kjøper aldri noe på sekundet bare fordi det er hot og mange bruker det. Flere millioner fluer liker avføring, det betyr derimot slett ikke at avføring er digg. Behovet for spotify eller andre streamingtjenester har bare aldri vært der, og jeg har fortsatt behov lik null for spotify /elektroniske tjenester.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flue-sammenligningen hørte vel hjemme natt til i dag vel Gilmour. Den var veeeeel drøy. Vi er alle ulike, og denne debatten (i likhet med andre i samme kategori) vil aldri føre noe sted. Vi har alle forskjellige preferanser.

Jeg forventer ikke at alle er enige med meg, men trådens tittel påstår at:"Spotify (streaming) (Wimp, mitt tillegg) undergraver platebransjen". I mitt tilfelle stemmer dette på ingen måte da jeg kjøper mer musikk en før. Så i mitt tilfelle tjener platebransjen MER enn før. Jeg forstår at det ikke nødvendigvis er tilfellet for alle, men mener at platebransjen hadde tjent på å legge mer til rette for "sånne som meg".

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Flue-sammenligningen hørte vel hjemme natt til i dag vel Gilmour. Den var veeeeel drøy. Vi er alle ulike, og denne debatten (i likhet med andre i samme kategori) vil aldri føre noe sted. Vi har alle forskjellige preferanser.

Jeg forventer ikke at alle er enige med meg, men trådens tittel påstår at:"Spotify (streaming) (Wimp, mitt tillegg) undergraver platebransjen". I mitt tilfelle stemmer dette på ingen måte da jeg kjøper mer musikk en før. Så i mitt tilfelle tjener platebransjen MER enn før. Jeg forstår at det ikke nødvendigvis er tilfellet for alle, men mener at platebransjen hadde tjent på å legge mer til rette for "sånne som meg".

Hehe, fluesammenligningen var kun ment for å illustrere et konkret poeng: Det er ikke gull alt som glimrer selvom massene bruker det. Det _kan_ være gull, men det er ingen automatikk i det.

Og jeg er helt enig i at platebransjen har lukket øynene for lenge i forhold til å skape et produkt som møter behovene. Skrekkeksempelet var kopisperrene som medførte at flere skiver ikke lot seg spille av på for eks bilcdspillere eller til og med enkelte dedikerte stasjonære cd spillere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hehe, fluesammenligningen var kun ment for å illustrere et konkret poeng: Det er ikke gull alt som glimrer selvom massene bruker det. Det _kan_ være gull, men det er ingen automatikk i det.

Og jeg er helt enig i at platebransjen har lukket øynene for lenge i forhold til å skape et produkt som møter behovene. Skrekkeksempelet var kopisperrene som medførte at flere skiver ikke lot seg spille av på for eks bilcdspillere eller til og med enkelte dedikerte stasjonære cd spillere.
    Jeg "tok" sammenligningen din og er tildels enig. Man skal være skeptisk, uten å "slakte" alt nytt. (jeg sier ikke at det er det du gjør) De fleste av oss er nok enige i det du sier her, at platebransjen har lukket øynene og ikke lagt til rette for "mannen i gata". Det er utrolig synd. For meg (og de fleste andre vil jeg tro) gjør hverdagen at man "lytter" til musikk som bakgrunnsmusikk 90% av tiden. Da holder det lenge med streamingtjenester. Personlig er jeg utrolig fornøyd med Wimp og Spotify i den sammenhengen. For meg består de siste 10% (ofte mer egentlig) av BD-konserter i høyt/gøyt volum uten tanke på hifi. Funker så utrolig bra for meg. Jeg dømmer ingen. Det viktigeste er at uansett hva man velger, så funker det for hver enkelt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer patetisk slår det meg at motstanden mot streaming er.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer patetisk slår det meg at motstanden mot streaming er.

Det aller mest patetiske er dine "bidrag" i tråden når du presterer innlegg som dette.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke mer patetisk enn man gjør det til selv :-D
    men nok om det , for meg så blir svaret på spørsmålet i tråden , nei. Men at spotify ol kan være med
    på å forringe kvaliteten på lyden vi blir servert er en mulighet, men som hybris viser til det motsatte kan også skje, at det blir bedre, tiden vil vise.
    Det viktige dog er at det foregår diskusjoner som holder temaet levende
    fremover
    Og så får man håpe at musikk formatene kan leve ved siden av hverandre fremover og i beste fall vil streaming tjenester føre til at kvaliteten på både cd og avspillere økes, for det må nok til for at formatet skal ha livets retti fremtiden,vinyl har vist at det er mulig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du her? Ordet patetisk passer ikke inn slikt det står.
    Om du hadde skrevet:

....., jo mere slår det meg hvor patetisk motstanden mot streaming er.

Så ville det ha en mening.

Velger å tro at du mente det slik.

Uansett er påstanden din ufin og uten begrunnelse. Det er fint med meninger og jeg kjemper for at alle skal ha sin rett til sine meningen, men de bør begrunnes.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Uansett er påstanden din ufin og uten begrunnelse. Det er fint med meninger og jeg kjemper for at alle skal ha sin rett til sine meningen, men de bør begrunnes.
    Synes ikke innlegget var det minste ufint, tatt i betraktning at brukeren Gilmour nettopp hadde sammenliknet folk som benytter streaming med fluer som trekkes mot avføring.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Mener du "streaming" her?, eller Spotify / Wimp?
    Tror nok de fleste her inne er positiv til streaming, men noe mer skeptisk til Spotify ol., og kvalitet og konseptene rundt disse. Disse er vell også dem som har brukt/bruker en god del cd'er. Synes selv at streaming er helt konge, men ser foreløpig ingen grunn til å kaste meg på Spotify bølgen og betale for det, men den kommer kansje senere. Skjønner godt at personer som ikke selv har noe særlig musikk eller gidder å bruke penger på det, synes at Spotify er en genial løsning. Men jeg selv som sagt, foretrekker fremdeles cd'er, selv om de kun pr.dd kun rippes fortløpende og streames via SONOS.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Mener du "streaming" her?, eller Spotify / Wimp?
    Tror nok de fleste her inne er positiv til streaming, men noe mer skeptisk til Spotify ol., og kvalitet og konseptene rundt disse.
    Hva mener _du_ med streaming? Spotify / Wimp er pr. I dag de beste streamingtjenestene som eksisterer. Hva angår kvalitet og konsepter så er potensialet nærmest uendelig mye større ved streaming enn ved fysiske formater.

Folk som tror at CD er lossless tar jo også grundig feil. Nesten absolutt alt som selges av musikk er komprimert! Det være via Spotify eller i CD butikk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Hva mener _du_ med streaming? Spotify / Wimp er pr. I dag de beste streamingtjenestene som eksisterer. Hva angår kvalitet og konsepter så er potensialet nærmest uendelig mye større ved streaming enn ved fysiske formater.

Folk som tror at CD er lossless tar jo også grundig feil. Nesten absolutt alt som selges av musikk er komprimert! Det være via Spotify eller i CD butikk.
    Hei

Hva jeg mener med streaming?, jeg er som sagt positiv til streaming (SONOS AirPortExpess ol. er også Streaming), men litt skeptisk til Spotify/Wimp ol., er vell egentlig ikke skeptisk, men ser ikke helt behovet for det for min egen del. Grunnen til skeptisken, er ikke forde det er dårlig kvalitet eller noe sånt, mer at det vil bety døden for cd platen på sikt.
    Jeg håper det vil være plass til begge deler, slik at vi musikkentustiaster/samlere også i fremtiden vil ha muligheten til å kunne kjøpe favorittene våres på plater.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva jeg mener med streaming?, jeg er som sagt positiv til streaming (SONOS AirPortExpess ol. er også Streaming), men litt skeptisk til Spotify/Wimp ol., er vell egentlig ikke skeptisk, men ser ikke helt behovet for det for min egen del. Grunnen til skeptisken, er ikke forde det er dårlig kvalitet eller noe sånt, mer at det vil bety døden for cd platen på sikt.
    Jeg håper det vil være plass til begge deler, slik at vi musikkentustiaster/samlere også i fremtiden vil ha muligheten til å kunne kjøpe favorittene våres på plater.
    Dersom det er et marked for CD i fremtiden så vil det nok fortsette å bli produsert Bare se på feks. LP plater som henger med ennå! Ny musikk låter også fortreffelig på vinylen!

Jeg tenker slik som sikkert du og mange andre at Spotify ol. Ikke nødvendigvis er "fienden", men det er sundt å være skeptisk. Fienden til musikkbransjen er forsåvidt ulovlig nedlasting.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Synes ikke innlegget var det minste ufint, tatt i betraktning at brukeren Gilmour nettopp hadde sammenliknet folk som benytter streaming med fluer som trekkes mot avføring.
    Forskjellen er at han begrunner det.

På den annen side så er flueeksempelet ganske dårlig. En møkkahaug er som gull for en flue og er et utmerket sted å legge sine egg slik at de får masse næring. Fluenes "interesse" for møkkhaugen er en del av nedbrytingsprosessen og veldig viktig for naturens egen livssyklus.

Prosessen viser at det er her fluene har størst garanti for at flest mulig avkom vokser opp. Skulle man ta dette som eksempel over i musikkbransjen så vil det bety at artister så absolutt bør legge sine låter i møkkhaugen for å få mest mulig salg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at personer som ikke selv har noe særlig musikk eller gidder å bruke penger på det, synes at Spotify er en genial løsning. Men jeg selv som sagt, foretrekker fremdeles cd'er, selv om de kun pr.dd kun rippes fortløpende og streames via SONOS.
    Men hvis du ripper og legger det inn på SONOS så hadde det vel vært enda enklere å bruke Spotify, så slipper du både kjøpe og rippe?
    --
    Thorbjørn

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha supertramp
    Fantastisk avvæpning av en "stygg sammenligning"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis

Når man sier komprimert om musikk, så mener man gjerne komprimert som i redusert datastørrelse sammenlignet med kilden, hvor kilden typisk er ukomprimert PCM 16bit/44khz (formatet som ligger på en CD-skive).

Når man sier lossless, så mener man at all data fra kilden (i dette tilfellet CDen) er intakt.

Så nøyaktig hva mener du med at musikk på en CD er komprimert, og ikke lossless?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Men hvis du ripper og legger det inn på SONOS så hadde det vel vært enda enklere å bruke Spotify, så slipper du både kjøpe og rippe?
    Hei

Helt klart, det er nok "samleren" i meg som ikke vil gi slipp på cd'ene!
    Er som trådstarter nevner, blir noe annet med å ha produktet "fysisk", ift. en fil på en datamaskin. På en annen side tar det ikke akkurat lang tid å rippe en cd til datamaskinen idag når det gjøres fortløpende. Men ja, det var litt av en jobb første gangen, holdt på i ukesvis. Har faktisk "kvalitetstid" når jeg holder på med det, ripper cd'en, scanner coveret hvis jeg ikke finner det på nett i god kvalitet, voila, spill musikk ! Pleier å gjøre dette når jeg slapper av fra en ellers så hektisk hverdag. Etterpå pakkes cd'en ned, og oppbevares som en slags "orginal backup", he he Nå venter jeg bare på Thriller orginal utgivelse, skal rippes, legges bort og spilles!

Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •