Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1207
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ser at du har noen gode og viktige poeng, og jeg tror som du at flere formater vil overleve over en tid ihvertfall, store deler av kundemassen vil jo ha usynlige ht og enklest mulig avspilling så sånn blir det vel bare på sikt for mange, men tror og at det er de som vil holde liv i entusiast delen med
    formater, kjenner til ett par gode butikker som drives av entusiaster for entusiaster som liker fysiske formater, da gjelder det bare for oss kunder å besøke de jevnlig for å holde liv i de
    streaming vil vel også foregå på en annen måte om noen år kontra idag, vil vel utvikle seg videre
    Her er vi helt enige, så lenge det finnes entusiaster (i en viss mengde) vil det finnes produkter for disse. (Og jeg er så absolutt en av disse/dere). Så det å være redd for at bokser og fysiske objekter forsvinner tror jeg ikke på. Bare se på utviklingen av lp de sister årene, og salget av lp spillere. Man må bare være ekte entusiast. og en ekte entusiast kjøper ikke kasetter, dat, minidisk eller CD, han/hun kjøper LP.

Og så vil massedistribusjonen følge massene, og det er det å prøve å kjempe mot dette, som etter min mening er idiotisk.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du snur det på hode - det er du som går en usikker fremtid i møte - det er jeg som ikke kan hjelpe deg. Jeg har lite tro på at du klarer å overbevise noen som aktivt bruker streamingtjenester - det vil jo være som å gå fra mobiltelefon tilbake en gammeldags fast "snurre-telefon". Sikkert mange som også syntes dem gamle telefonen hadde sjarm og sjel - ref min bestemor som ikke er med oss lenger.

Disse limiterte utgavene vil jeg tro at vil bestå, for det vil alltid være et marked for spesielt intresserte som deg. Men for meg og den gjennomsnittelig mann i gata så har vi ikke behov for å sitte med et stykke papir i handa.

Hva er det som er så tragisk med internett?
    Jeg bruker den ofte, jeg får en del info via streamingtjensten Wimp og med litt googling så finner jeg mye mer enn det som vil ligge ved en CD.

Det er ingenting tragisk med internett i seg selv, men det er tragisk å fable om at deluxe utgaver, tekster, bilder og håndskrevne notater i disse boksene blir det samme på nett, og det vet du meget godt. Som nevnt kan jeg ikke hjelpe deg hvis du ikke engang forstår slike elementære ting.

Forøvrig er mannen i gata ikke interessant for mitt syn da veldig mange dessverre har elendig smak. Et konkret eksempel her er at Grandiosa selger i bøtter og spann her til lands, det forteller vel det aller meste om "mannen i gata". Jeg gjør meg opp mitt eget syn uavhenig av hva som er in i tiden, eller hva folk flest foretrekker. Og det burde også flere gjøre.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg syns den er langtfra idiotisk, bare så det er sagt. Syns du den er så idiotisk og bakstreversk som du kaller det så føl deg fri til å la være skrive i tråden.
    Nå er vel det å trekke ut en setning i mitt inlegg og hisse deg opp over det litt drøyt. Prøv å les mere en første setning. Og at du er bakstreversk har jeg ikke sakt, jeg kalte de artistene som prøvde å holde seg unna streaming for bakstreverske.

At dine meninger er gammeldagse er vel en annen sak, men poenget mitt er at du vil alltid ha produkter, du trenger ikke være redd for det. (akkurat som jeg ikke er redd for at min nye platespiller ikke vil få tilgang til LPer.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke sammenlignes med å ha fysiske plater hvor man faktisk må planlegge kjøp, og enten hente skiva i en butikk eller vente på den i posten. Spotify er for meg som å se en dame splitter naken på første date og spolere all spenning,- istedet for å se henne i en trang ettersittende sexy topp på denne daten som forteller om hva man kan se frem til på fremtidige dater. Bygge opp en spenning, bygge opp en lidenskap. Tragisk at ikke flere evner å se verdien i disse momentene.
    Å bruke damer som analogi er absolutt noe vi gutter liker. Derimot er analogen din feil.

En CD plate er som et tvangsekteskap hvor du ikke har møtt dama før, men kanskje mora. Når du har giftet deg med dama risikerer man å bli skuffet og det ender i skillsmisse. I værste fall varer forholdet ut i et trist ekteskap, eller skiller du deg (selger plata brukt), men da får du bare beholde halvparten av verdiene.

Spotify derimot er å få gå til sengs med all verdens damer, og deretter få møte dem igjen så ofte du selv ønsker uten noen forpliktelser. Sjansen for å finne drømmadama er langt bedre.

Spotify lar deg møte damer som henne: (og hun hører ikke på CD)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Å bruke damer som analogi er absolutt noe vi gutter liker. Derimot er analogen din feil.

En CD plate er som et tvangsekteskap hvor du ikke har møtt dama før, men kanskje mora. Når du har giftet deg med dama risikerer man å bli skuffet og det ender i skillsmisse. I værste fall varer forholdet ut i et trist ekteskap, eller skiller du deg (selger plata brukt), men da får du bare beholde halvparten av verdiene.

Spotify derimot er å få gå til sengs med all verdens damer, og deretter få møte dem igjen så ofte du selv ønsker uten noen forpliktelser. Sjansen for å finne drømmadama er langt bedre.

Spotify lar deg møte damer som henne: (og hun hører ikke på CD)

Analogien min er helt korrekt jmf mitt poeng, din analogi illustrerer ditt poeng og ikke mitt. Forøvrig fin dame du greide hoste opp der.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting tragisk med internett i seg selv, men det er tragisk å fable om at deluxe utgaver, tekster, bilder og håndskrevne notater i disse boksene blir det samme på nett, og det vet du meget godt. Som nevnt kan jeg ikke hjelpe deg hvis du ikke engang forstår slike elementære ting.

Forøvrig er mannen i gata ikke interessant for mitt syn da veldig mange dessverre har elendig smak. Et konkret eksempel her er at Grandiosa selger i bøtter og spann her til lands, det forteller vel det aller meste om "mannen i gata". Jeg gjør meg opp mitt eget syn uavhenig av hva som er in i tiden, eller hva folk flest foretrekker. Og det burde også flere gjøre.
    Jeg har før vært som deg å irritert meg over at folk ikke bryr seg om kvalitet, men holdningen er feil. Det er kun snakk om priorteringer og pris. F.eks er det masse folk som kjøper hardangerbestikk til tusenvis av kroner. Disse har sikkert mye dårligere annlegg en meg som kun har bestikk fra IKEA. Er det slik at det er jeg eller dem som ikke bryr seg om kvalitet? Eller hva med oss som ikke kjører BMW eller Mercedes. Er det slik at jeg ikke bryr meg om kvalitet, jeg har jo tross alt brukt tusenvis av kroner på Hifi?

På samme måte er Grandiosa et helt greit måltid i forhold til prisen og tiden man bruker på det. Folk bruker penger på den kvalitetenen man ønsker. Det er kun de superrike som kan kjøpe det beste i alle varegrupper.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har før vært som deg å irritert meg over at folk ikke bryr seg om kvalitet, men holdningen er feil. Det er kun snakk om priorteringer og pris. F.eks er det masse folk som kjøper hardangerbestikk til tusenvis av kroner. Disse har sikkert mye dårligere annlegg en meg som kun har bestikk fra IKEA. Er det slik at det er jeg eller dem som ikke bryr seg om kvalitet? Eller hva med oss som ikke kjører BMW eller Mercedes. Er det slik at jeg ikke bryr meg om kvalitet, jeg har jo tross alt brukt tusenvis av kroner på Hifi?

På samme måte er Grandiosa et helt greit måltid i forhold til prisen og tiden man bruker på det. Folk bruker penger på den kvalitetenen man ønsker. Det er kun de superrike som kan kjøpe det beste i alle varegrupper.

Jeg kjøper ikke denne tankerekka i det hele tatt. Man må ikke ha den beste kvaliteten på alle områder,- det finnes en mellomting naturligvis. Grandiosa som var mitt eksempel er for meg noe av det grelleste jeg kan tenke meg innen mat, og jeg ville knapt foret et dyr med den labre kvaliteten der.En råtten pappskive med en like råtten tomatguffe gnidd utover og toppet med noe de kaller skinke men som minner om en kvernet blanding mellom spy og skinkebiter. Og dette selger altså i bøtter og spann til voksne mennesker. Slik forteller meg at folk flest har elendig smak og sans for kvalitet,- og slik er det på mange andre felt. Ikke minst musikk og fysisk format/ vs elektronisk streaming. Poenget mitt er at jeg gir blanke i "mannen i gata" fordi jeg kjenner meg selv og vet at jeg er milevis unna mannen i gata hva anngår sans for kvalitet. 100 millioner fluer kan ikke ta feil eller hva, avføring er dritdigg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har prøvd å forklare deg - jeg trenger ikke HJELP - jeg er komfortabel med den situasjonen som er ferd med å skje. Jeg forstår når du skriver at du føler at det fysiske medie gir deg noe mer (sjarm og sjel), men du må prøve å forstå hvorfor dette forsvinner fra markedet. For det er jo ikke uten grunn? Det du henviser til gir meg så og si ingnting, men jeg forstår at det gir deg noe.

Folk har forskjellig interesser og vaner, noen synes det er har sjarm og sjel å kunne gå til postkassen, eller stå på verandaen å røyke - men det betyr ikke at jeg har dem samme preferansene og eller får den samme følelsen.

Det ser jo litt merkelig da du starter en tråd, som også går på tvers av markedet. Litt intressert i hva andre mener må du da være? Eller forventet du bare at alle skulle være enig med deg?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming er fremtiden. Det neste er TV/Film.

Men fortvil ikke, du får kjøpt dine fysiske plater så lenge det er marked for dette.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at jeg gir blanke i "mannen i gata" fordi jeg kjenner meg selv og vet at jeg er milevis unna mannen i gata hva anngår sans for kvalitet.
    At du gir blaffen i "mannen i gata" er for "mannen i gata" uinteresant. Fordi "mannen i gata" gir blaffen i deg også, og det er han som bestemmer.

Og hadde din "fantastiske" kvalitetssans vært helt alene der på toppen så hadde du hatt et problem. Men du har nokk ikke så fantastisk unik kvalitets sans (noe anlegget ditt bærer preg av, du har jo ganske mainstreem produkter). Så igjen, ikke vær redd, du vil få kjøpt dine harde og fysiske produkter i årevis fremover.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    At du gir blaffen i "mannen i gata" er for "mannen i gata" uinteresant. Fordi "mannen i gata" gir blaffen i deg også, og det er han som bestemmer.

Og hadde din "fantastiske" kvalitetssans vært helt alene der på toppen så hadde du hatt et problem. Men du har nokk ikke så fantastisk unik kvalitets sans (noe anlegget ditt bærer preg av, du har jo ganske mainstreem produkter). Så igjen, ikke vær redd, du vil få kjøpt dine harde og fysiske produkter i årevis fremover.

Jepp, i know. Men jeg gir meg ikke uten å få frem mine syn og påvirke så godt jeg kan ved å spre mine tanker/budskap om saken. Personlig har jeg aldri betalt en eneste krone til spotify eller andre slike tjenester, og vil antagelig ikke gjøre det heller med mindre utvalget i fysiske produkter blir totalt ulevelig.

Forøvrig angående mitt anlegg er det mer enn bra nok for mitt bruk og ikke minst min økonomi. Hvis du ser på hva folk flest har som musikkanlegg hjemme så tror jeg mitt Marantz/B&W oppsett går gjennomsnittet en høy gang bare så det er slått fast med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette selger altså i bøtter og spann til voksne mennesker. Slik forteller meg at folk flest har elendig smak og sans for kvalitet,- og slik er det på mange andre felt. Ikke minst musikk og fysisk format/ vs elektronisk streaming. Poenget mitt er at jeg gir blanke i "mannen i gata" fordi jeg kjenner meg selv og vet at jeg er milevis unna mannen i gata hva anngår sans for kvalitet. 100 millioner fluer kan ikke ta feil eller hva, avføring er dritdigg?
    Dette forteller deg bare at du har en annen smak, i værste fall så kan vi konkludere med at du har dårlig smak. Du kan ikke heve deg over andre selv om du har en annen smak.... isåfall er det ikke rart det er krig i verden.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Streaming er fremtiden. Det neste er TV/Film.

Men fortvil ikke, du får kjøpt dine fysiske plater så lenge det er marked for dette.
    +1

skjønner ikke hva du bekymrer deg for, la nå bare de som vil streame gjøre dette, også kan de som vil kjøpe plate gjøre det.

Hva er det du ser for deg? At alle platebutikker forsvinner, selv de på internett? Tro meg den dagen du opplever det er du såpass gammel at du har andre ting og bekymre deg over.

Og det her med grandiosa er jo helt på styr, kan jo ikke begynne dra sammenligninger mellom norske personers matvaner og norske personers musikkvaner?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper ikke denne tankerekka i det hele tatt. Man må ikke ha den beste kvaliteten på alle områder,- det finnes en mellomting naturligvis. Grandiosa som var mitt eksempel er for meg noe av det grelleste jeg kan tenke meg innen mat, og jeg ville knapt foret et dyr med den labre kvaliteten der.En råtten pappskive med en like råtten tomatguffe gnidd utover og toppet med noe de kaller skinke men som minner om en kvernet blanding mellom spy og skinkebiter. Og dette selger altså i bøtter og spann til voksne mennesker. Slik forteller meg at folk flest har elendig smak og sans for kvalitet,- og slik er det på mange andre felt. Ikke minst musikk og fysisk format/ vs elektronisk streaming. Poenget mitt er at jeg gir blanke i "mannen i gata" fordi jeg kjenner meg selv og vet at jeg er milevis unna mannen i gata hva anngår sans for kvalitet. 100 millioner fluer kan ikke ta feil eller hva, avføring er dritdigg?
    Jeg syns Grandisoa er en helt ok Pizza og jeg har tilogmed spist i jula, den tiden man var fattig student. Jeg valgte da heller å bruke penger på Hifi enn å bruke 200 kr å masse tid på en Biff som smaker mange ganger bedre. Jeg blir mett uansett. Du sier da at jeg har elendig kvalitetsans fordi jeg spiser pizza. Det samme sier sikkert de tøffe gutta med sykler til 50.000 om min 3999,- sykkel jeg kjøpte rett før påske. (eller treningsbuksa mi som ikke er super duper microfiber eller noe)

Hvorfor skulle Hifi anlegg være noe bedre målepunkt på kvaltietsans enn andre typer varer eller opplevelser folk kjøper?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forøvrig angående mitt anlegg er det mer enn bra nok for mitt bruk og ikke minst min økonomi. Hvis du ser på hva folk flest har som musikkanlegg hjemme så tror jeg mitt Marantz/B&W oppsett går gjennomsnittet en høy gang bare så det er slått fast med en gang.
    Nettopp mitt poeng, anderledes en normalen, men ikke veldig anderledes. Altså finnes det et marked for disse produktene. Som det vil være for LP plater. (Du må bare høyne kvalitets sansen din litt til, og kjøpe deg en platespiller).

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vi ikke spore helt av med det here matgreiene da.

Se her, regnskapstall fra platekompaniet.

LINK

Blaster av gårde i pluss selv om det er streaming og nedlasting fra nettet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Dette forteller deg bare at du har en annen smak, i værste fall så kan vi konkludere med at du har dårlig smak. Du kan ikke heve deg over andre selv om du har en annen smak.... isåfall er det ikke rart det er krig i verden.

Naturligvis kan jeg det. Jeg kan sjeldent i slike spørsmål relatere meg til folk flest, fordi folk flest har elendig smak jmf Grandiosa salgstallene i Norge. Når jeg tenker på at det er Grandiosaspiserne som antagelig også heller ikke forstår verdien av et fysisk musikkformat så har man melodien gående.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, i know. Men jeg gir meg ikke uten å få frem mine syn og påvirke så godt jeg kan ved å spre mine tanker/budskap om saken. Personlig har jeg aldri betalt en eneste krone til spotify eller andre slike tjenester, og vil antagelig ikke gjøre det heller med mindre utvalget i fysiske produkter blir totalt ulevelig.

Jeg oppfatter det mer som du ønsker å skille deg ut fra de som bare streamer og vise at du er en "ekte fan" av en artist ved å kjøpe noe spesielt. Kan du ikke heller skille deg ut med å bruke penger på en ekstra konsert med artisten? Jeg vil jo tro at å bruke 800 på en konsert + spotify gir en bedre opplevelse enn å bruke 800 på en spesiell CD boks merket med Limited Deluxe Edition?

Jeg aner ikke selv hvor mange spesielle utgivelser jeg har på DVD og Blu-Ray, men jeg ser aldri på det spesielle.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfatter det mer som du ønsker å skille deg ut fra de som bare streamer og vise at du er en "ekte fan" av en artist ved å kjøpe noe spesielt. Kan du ikke heller skille deg ut med å bruke penger på en ekstra konsert med artisten? Jeg vil jo tro at å bruke 800 på en konsert + spotify gir en bedre opplevelse enn å bruke 800 på en spesiell CD boks merket med Limited Deluxe Edition?

Jeg aner ikke selv hvor mange spesielle utgivelser jeg har på DVD og Blu-Ray, men jeg ser aldri på det spesielle.

For meg er det viktig å støtte oppom favorittartistene mine økonomisk ja gjennom å kjøpe utgivelser , da jeg syns dette vitner om respekt for de som har laget denne kunsten( musikk er å annse som kunst mener jeg). Musikk er faktisk noens eiendom, det er noen som har lagt ned masse tid og arbeid med å få frem et musikkstykke.

Og nei: Spotify gir ingen god opplevelse i det hele tatt. Jeg ble prakket på tjenesten av en kompis som installerte Spotify på pcen min og fikset gratisversjonen. Tror jeg har hørt 3 låter derfra eller noe i den duren. For et grusomt og kjipt musikkformat totalt rensket for alt som måtte minne om sjarme og sjel. Spotify er et format for de som egentlig ikke er musikkinteresserte, de som bare spiller musikk i bakgrunnen mens de støvsuger, eller de som bare rasker med seg de to øverste platene på vg lista på bensinstasjonen. Ekte entusiaster og musikkinteresserte kjøper lp plater/cd plater.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er et format for de som egentlig ikke er musikkinteresserte, de som bare spiller musikk i bakgrunnen mens de støvsuger, eller de som bare rasker med seg de to øverste platene på vg lista på bensinstasjonen. Ekte entusiaster og musikkinteresserte kjøper lp plater/cd plater.
    Det er jo hyggelig at du stempler meg som ikke ekte musikkinteressert. Kona derimot vil påpeke at jeg _aldri_ har støvsugd i mitt liv og basert å det trekker hele din påstand i tvil.

Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •