Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1207
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Der vrir du på det. Gå tilbake en side så ser du hva jeg skriver. Det hadde med CD cover og verdien av det som jo unektelig blir litt "overflødig" om man lukker øynene og nyter musikken
    oki

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Der vrir du på det. Gå tilbake en side så ser du hva jeg skriver. Det hadde med CD cover og verdien av det som jo unektelig blir litt "overflødig" om man lukker øynene og nyter musikken

OK, beklager hvis du følte jeg ga misvisende informasjon om hva du faktisk skrev,- det var ikke meningen.

Jokris: se oppklaring fra supertramp her.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    OK. Takk.

Kvantitet/tilgjengelighet og lydkvalitet er ikke gjensidig utelukkende alternativ. Det vet du jo.

PostScript: Spotify er ikke mp3.

Nei, spotify er ikke Mp3 filer. Det som er hovedlinjen og det interessante for meg i det store bildet er hvilken retning det går i? Hvilken retning går den generelle utviklingen i? Den retningen går nærmest utelukkende i retning kvantitet og tilgjengelighet til absolutt lavest pris(helst gratis, musikk skal ikke koste noe må vite) youtube, Mp3, wimp, spotify er ikke laget som et ledd i økt kvalitet, la det være slått fast en gang for alle. Disse formatene er designet for å fylle helt andre behov.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    OK, beklager hvis du følte jeg ga misvisende informasjon om hva du faktisk skrev,- det var ikke meningen.

Jokris: se oppklaring fra supertramp her.
    Ingen problem.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er ikke "lossless" lydformat det folk flest vil ha.
    De aller fleste greier seg med ræva mp3 på en ipod med orginale øreplugger og er helt fornøyd. Det gjennspeiles også i utvalget hos spotify. Er man litt sær i musikksmaken så 'mangler' det utrolig mye musikk der. Greit, man trenger ikke være sær i musikkveien engang, mange av de store banda er ikke der.

Derfor må vi ikke ta til takke med det selgerne vil gi oss og sitte stille.

Slik lydkvaliteten er på spotify i dag, med premium og high bitrate, er jeg personlig fornøyd.

Ang. det økonomiske aspektet kan jeg bare se på min egen situasjon. Tror jeg ca. har kjøpt ~10 cder/singler i mitt liv, har lastet ned mesteparten av musikken jeg har lyttet til.
    Nå betaler jeg 99,- hver mnd og laster ned cirka 0.

Cover/bilder og slikt bryr jeg meg nada om, for meg er musikken som står i fokus, samme hvilket format den kommer i.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Det som er hovedlinjen og det interessante for meg i det store bildet er hvilken retning det går i? Hvilken retning går den generelle utviklingen i? Den retningen går nærmest utelukkende i retning kvantitet og tilgjengelighet til absolutt lavest pris(helst gratis, musikk skal ikke koste noe må vite) youtube, Mp3, wimp, spotify er ikke laget som et ledd i økt kvalitet, la det være slått fast en gang for alle. Disse formatene er designet for å fylle helt andre behov.
    Oj. Her er det en blanding, slik jeg ser det. Kort kommentar:

a) Pris. Noen skal ha alt gratis, desverre. Slik vil det alltid være. Jeg tror også de får det slik, men de får ikke lydkvaliteten, slik du og jeg definerer det, gratis

b) Youtube vs. Wimp & Spotify. Tror ikke du egentlig mener de skal fylle samme rolle, så jeg ser bort fra sammenligningen

c) Mulig jeg er gammeldags, men jeg liker god lydkvalitet og har kjøpt musikk fra bla. Gubemusic og Linn Records via downloads til påstått kvalitet langt bedre enn RedBook

d) Man streamer filmer i dag til grei kvalitet. Dersom man tar bort "bildet" og kun streamer "lyd"; tror du egentlig ikke at den lyden du da får kan langt overgå CD?

Riktig. Det tror jeg også.

Mulig jeg er gammeldags som har slike synspunkter, men når man passerer 40 år med god margin, så er det ikke alltid man følger helt med på det siste og nyeste...

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    At du ikke har selvkontroll nok til å høre på en hel plate via en streamingtjeneste får du ta skylden for selv. Selv hører jeg på hele plater via Spotify daglig. At det liksom skal være en saga blott på grunn av streaming, er så langt fra virkeligheten at det smerter i sjelen å lese slike påstander.
    Hei

Joda, greier da det. Bare sier at det er blitt så enormt mye lettere å switche videre når alt ble så utrolig mye mer tilgjengelig, nesten litt for lett.
    Hvis du også leser hele innlegget mitt, så nevner jeg jo også positive sider med streaming, jeg sier ja takk begge deler. Men ønsker helst ikke at "streaming" skal totalt overta for mulighetene til å forsatt kunne kjøpe cd' er på sikt. Det synes jeg er en skremmende tanke. Ser allerede nå at det begynner å bli vanskelig å få tak i diverse plater som begynner å få noen år på baken. Man finner dem gjerne som nedlasting/kjøp via Amazon/iTunes, men der har man selvfølgelig greid å sette en sperre slik at det ikke er gitt at man får kjøpt de platene man ønsker hvis man befinner seg utenfor USA.
    Hadde aldri noen problemer ned å bestille plater/cd'er fra Statene tidligere.
    Og en annen ting, Spotify har per idag ingenting så og si av musikken jeg hører på mest, ser derfor ingen grunn til å hoppe på dette med det første.
    Musikken jeg liker å høre på finner jeg jo uansett på SONOS'en min, så det er igrunn ikke noe problem. Og har jeg noen gang nevnt at det å høre hele album er en saga blott?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prinsippet er det ingen forskjell å "switche" mellom streamet musikk, lokalt lagret musikk og CD-plate. Det hele handler om impulskontroll, som er uavhengig av mediet det avspilles fra.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Joda, greier da det. Bare sier at det er blitt så enormt mye lettere å switche videre når alt ble så utrolig mye mer tilgjengelig, nesten litt for lett.
    Hvis du også leser hele innlegget mitt, så nevner jeg jo også positive sider med streaming, jeg sier ja takk begge deler. Men ønsker helst ikke at "streaming" skal totalt overta for mulighetene til å forsatt kunne kjøpe cd' er på sikt. Det synes jeg er en skremmende tanke. Ser allerede nå at det begynner å bli vanskelig å få tak i diverse plater som begynner å få noen år på baken. Man finner dem gjerne som nedlasting/kjøp via Amazon/iTunes, men der har man selvfølgelig greid å sette en sperre slik at det ikke er gitt at man får kjøpt de platene man ønsker hvis man befinner seg utenfor USA.
    Hadde aldri noen problemer ned å bestille plater/cd'er fra Statene tidligere.

Støtter deg helt på dette. Det er som du påpeker utrolig mye enklere å bare pense fra sang til sang på streamingtjenester(kvantitet). Flyktig og overfladisk syn på musikk kan bli resultatet, hvis det ikke allerede er det. Man kan sammenligne det med bare å knulle damer etter en fuktig kule på fest og å inngå et langvarig kjærlighetsforhold: Man går glipp av utrolig mye med å bare ha tilfeldig sex. Det er overfladisk i lengden og gir ikke de store opplevelsene her i livet vil jeg påstå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg helt på dette. Det er som du påpeker utrolig mye enklere å bare pense fra sang til sang på streamingtjenester(kvantitet). Flyktig og overfladisk syn på musikk kan bli resultatet, hvis det ikke allerede er det. Man kan sammenligne det med bare å knulle damer etter en fuktig kule på fest og å inngå et langvarig kjærlighetsforhold: Man går glipp av utrolig mye med å bare ha tilfeldig sex. Det er overfladisk i lengden og gir ikke de store opplevelsene her i livet vil jeg påstå.
    Så, etter 700 innlegg så kulminerer tråden med at Spotify er som å ha tilfeldig sex. OK. Nå skjønner jeg hvorfor noen er forelsket i CD-en sin.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, etter 700 innlegg så kulminerer tråden med at Spotify er som å ha tilfeldig sex. OK. Nå skjønner jeg hvorfor noen er forelsket i CD-en sin.

Det var en sammenligning som jeg regner med de fleste har hjernekapasitet til å følge, ærlig talt:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prinsippet er det ingen forskjell å "switche" mellom streamet musikk, lokalt lagret musikk og CD-plate. Det hele handler om impulskontroll, som er uavhengig av mediet det avspilles fra.
    Hei

Selvfølgelig er det ikke det! Men det blir "lettere" når alt blir så tilgjengelig.
    Dette er som sagt både positivt og negativt. Positivt forde man gjerne hører mer på musikk, og forskjellig musikk. Negativt forde man som meg da, har dårlig impulskontroll og "switcher" oftere forde det er så mye å velge i, og det er bare et tastetrykk unna.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fristet til å dra en ny sammenligning: For min del blir jeg ikke lykkelig av og ha et flyktig og overfladisk forhold til 200 "venner", jeg blir lykkelig av og ha et nært,omsorgsfullt og godt vennskap til kanskje 5-6 venner som man virkelig kjenner godt.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man går glipp av mye. Jeg kan fort ramse opp fra et vanlig gift liv

1. Middag med svigers
    2. Utvelgelse av nye gardiner
    3. Mas om å ta ut av oppvaskmaskinen
    4. Mas om å vaske klær
    5. Meningsløse krangler om hun tøsen på jobb som alltid går i miniskjørt på kontoret
    6. Spørsmål om klær passer på den utvalgte
    7. Spørsmål om den utvalgte har lagt på seg
    8. Sutring fordi man må jobbe overtid
    osv osv osv

Ja det er mye man går glipp av. Eneste grunnen til at folk velger monogame forhold er fordi de er tvunget. Den store flertallet ville heller levd livet til Hugh Heffner hadde de hatt pengene eller utseendet for det. (selv om de fleste aldri vil innrømme det i frykt for kona)

Hadde Hugh Heffner hold seg til CD kunne han ikke oppdatert formatet etterhvert:

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fristet til å dra en ny sammenligning: For min del blir jeg ikke lykkelig av og ha et flyktig og overfladisk forhold til 200 "venner", jeg blir lykkelig av og ha et nært,omsorgsfullt og godt vennskap til kanskje 5-6 venner som man virkelig kjenner godt.
    Av og til lurer jeg på om du rett og slett ikke har internett og du heller vil ha 5-6 CD plater enn tusenvis å velge mellom. Skal jeg være ærlig så er jeg skuffet over deg. Du skryter at du støtter artistene, og så har du så få plater. Jeg forventet 1000++

Jeg foreslår du får lagt inn fiber til huset ditt: ;-)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Selvfølgelig er det ikke det! Men det blir "lettere" når alt blir så tilgjengelig.
    Dette er som sagt både positivt og negativt. Positivt forde man gjerne hører mer på musikk, og forskjellig musikk. Negativt forde man som meg da, har dårlig impulskontroll og "switcher" oftere forde det er så mye å velge i, og det er bare et tastetrykk unna.
    Du har hørt om CD-skiftere? Sony har noen som tar hundrevis av plater for hjemmebruk?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Du har hørt om CD-skiftere? Sony har noen som tar hundrevis av plater for hjemmebruk?
    Hei

Trenger jeg det når jeg har SONOS ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til lurer jeg på om du rett og slett ikke har internett og du heller vil ha 5-6 CD plater enn tusenvis å velge mellom. Skal jeg være ærlig så er jeg skuffet over deg. Du skryter at du støtter artistene, og så har du så få plater. Jeg forventet 1000++

meget innlegent innlegg :-D not

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm, kanskje det er bruk for lp allikevel, som impulskontrolls instrument i kampen mot switching

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du tror poenget med sammenligningen var at jeg har 5-6 cd plater? Haha, herregud da får du tro om igjen. Som jokris skrev: Intelligent innlegg,- not!

Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •