Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1207
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Er jo litt trist da, at Britney Spears ikke har råd til det nyeste Gulfstream-privatjetflyet, men må finne seg i å fly rundt i en modell som ikke engang har fjernkontroll til surroundanlegget.... stakkars jente

Vel, vil tippe at hu klarer seg alikevel så må ikke si jeg er veldig bekymret over det

Er vel forøvrig blitt mer vanlig med reklamefinansierte musikkvideoer også, med "snikreklame" av biler, apple produkter etc - er jo ikke usannsynlig at det er en bi-effekt av minkende platesalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    For å være helt ærlig syns jeg slike hentydninger om å leve i nåtiden er akkuratt det: frekk. Hva med å forsøke se det fra min vinkel istedet for å stemple meg som gammeldags? Jeg er til din og andres opplysning ikke spesielt gammel, tidlig i 30 årene er jeg. Til tross for dette ser jeg store fordeler ved fysisk format, både cd og blu-ray/dvd.
    Frekk? Nei, ikke i mitt hode - det er sannheten. For deg er så er jo det som er gammeldags likhet på positivt, det er det som har "sjel og sjarme". Så det burde ikke være noe å reagere på da det representerer deg. For det er uten tvil gammeldags da markedet forsvinner og går over til et nytt og enklere medie - det er vel lite diskutabelt?

Markedet avgjør hvordan fremtiden vil se ut - dessverre for noen få så vil den ikke gå den rettning dem vil. Markedet repesenterer den gjennomsnittelig mann i gata, men ikke nødvendigvis deg. Selv tror jeg ikke verken CD eller LP vil forsvinne på mange mange år... Det vil være et lite marked for slike ekslusive/gave versoner som er pakket inn med mye tekst og bilder, som du så pent omtaler. MEN det vil være for spesielt intresserte som deg.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Frekk? Nei, ikke i mitt hode - det er sannheten. For deg er så er jo det som er gammeldags likhet på positivt, det er det som har "sjel og sjarme". Så det burde ikke være noe å reagere på da det representerer deg. For det er uten tvil gammeldags da markedet forsvinner og går over til et nytt og enklere medie - det er vel lite diskutabelt?

Markedet avgjør hvordan fremtiden vil se ut - dessverre for noen få så vil den ikke gå den rettning dem vil. Markedet repesenterer den gjennomsnittelig mann i gata, men ikke nødvendigvis deg. Selv tror jeg ikke verken CD eller LP vil forsvinne på mange mange år... Det vil være et lite marked for slike ekslusive/gave versoner som er pakket inn med mye tekst og bilder.

Ja, for meg er det positivt med fysiske formater som inneholder egenskaper som ikke er mulig å oppnå med elektronisk streaming. Det som derimot er frekt er å forsøke devaluere en person som er uenig med deg ved å stemple han som gammeldags/følger ikke med i tiden osv som du og et par andre har forsøkt dere på i denne tråden. Slikt er å annse som nedrige hersketeknikker, som du bør holde deg for god til å bruke etter mitt skjønn.

Det er nettopp i et forsøk på å løfte frem og aktualisere denne problemstillingen at jeg startet denne tråden. Jeg misliker utviklingen sterkt, og jeg er ikke så sikker på at cd/lp/blu-ray og andre fysiske format vil holde seg på markedet i så veldig mange år til hvis denne utviklingen fortsetter like raskt. En konsekvens jeg er redd for er at fysiske formater blir så lite omsatt i markedet at de kun blir tilgjengelige i "spesialforretninger" med labert utvalg og med blodpriser. Min filosofi er også at artister og band trenger inntekter for å fortsette med faget sitt og lage god musikk som mange har glede av. Men da må de ha inntekter til å leve av, konsertopptredener er ikke nok for alle å leve av det sier seg selv.

Forøvrig er det glimrende at noen av de bedre bandene som eksempelvis Metallica har satt ned foten og ikke lar sin musikk være tilgjengelig på spotify. Skulle gjerne sett mer av dette fra flere band slik at man kunne kjempe denne kampen bredere og med mer kraft og ikke bare sitte passiv å godta utviklingen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger bekymre deg jeg.

Mulig cden dør, mulig ikke, vinylen er jo her enda.

Men det som hvertfall er 100% sikkert er at musikkbransjen aldri vil dø. Og du vil alltid kunne få tak i et fysisk medium, enten i form av cd, vinyl dvd, bd og lingende.

Kostprisen på en cd er vel kanskje 1øre, i og med at musikkbransjen aldri kommer til å dø så vil det alltid være mulig få tak i en cd fra enten onlinesjappe eller lignende, eventuelt kopiere den ut selv fra spotify.

LINK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for meg er det positivt med fysiske formater som inneholder egenskaper som ikke er mulig å oppnå med elektronisk streaming. Det som derimot er frekt er å forsøke devaluere en person som er uenig med deg ved å stemple han som gammeldags/følger ikke med i tiden osv som du og et par andre har forsøkt dere på i denne tråden. Slikt er å annse som nedrige hersketeknikker, som du bør holde deg for god til å bruke etter mitt skjønn.
    Du sa så pent tidligere i tråden - "du må prøve å se det fra min side". Det synes jeg du også burde prøve - å se det fra vår side - vi oppfatter deg ikke på annen måte enn det du fremstår her med din tekst.

Jeg stempler ingen eller bruker hersketeknikk, jeg bare sier det som det er - CD er et gammeldags medie - da du foretrekker dette fremfor dags nye tjenester så tolker "vi" deg derette. Det er nødvendigvis noe negativt, og du burde ta det til deg som som noe positivt og erkjenne at slik er det. Nå har vi lite takhøyde på dette forumet, men jeg håper folk tåler å få høre såpass.

Back to topic:
    Jeg ser dessverre ikke dem samme verdiene som deg i dem fysiske mediene. For meg er kun musikken i fokus, og jeg har aldri hørt mer på musikk etter jeg tok i bruk dem nye tjenestene. Det er en helt ny verden for meg :-) og jeg ser meg ikke tilbake. Angående tekst og bilder etc , så sitter jeg alikevel med dem i hånden (google), og det med samme enhet som jeg styrer musikken.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns som du påpeker at det er trist at så mange er kommet dit at de syns det er stas og flott å ha hele menyen tilgjengelig 24/7, hvor er da gleden ved å sjekke ut noe nytt? Som du sier, bestille et par skiver og glede seg til man får de i posten. Bygge opp en forventning, og ikke minst bygge opp en samling av noe man får eierskap til. At så mange musikkinteresserte åpenbart er likegyldig til slikt jmf flesteparten i denne tråden er bare trist i mine øyne. Forteller litt om hvor vi er på vei i samfunnet generelt,- alt skal moderniseres og gjøres enklest mulig. Snart bør vi vel ikke gå ut av huset engang for å handle melk og brød, men være der døgnet rundt.
    Selv om en har hele "menyen" som du skriver tilgengelig hele tiden, så betyr jo ikke det at du kan høre all musikk på en gang og sånn sett "tømme lageret". Du klarer godt å lade opp en forventning til et album som nytes over Spotify eller lignende også. Blant annet ved å lese den tråden jeg linker til i signaturen min. Etter å ha lest en plateanbefaling så kjenner jeg en god glede over å lete frem akkurat den platen på Spotify, høre gjennom den, gjerne flere ganger, og dersom den faller i smak så kjøper jeg den. Og kan da glede meg til å høre den om igjen i CD-spilleren til en da kanskje enda bedre lydkvalitet.

Livet er ikke alltid sort/hvitt. Det har mine vel førti år lært meg. Derfor er jeg også litt sånn "ja takk, begge deler". Om artistene mindre? Aner ikke. Men flere får høre om musikken deres gjennom eksempelvis Spotify, Wimp o.a. Og er ikke det det aller største grunne for at en holder på med dette; nemlig musikken?

I hvert fall for meg. Som sagt har jeg aldri hørt mer ny og spennende musikk etter at Spotify kom i oppsettet og er et supplement til hele den fysiske samlingen. Som igjen bidrar til økte kjøp av musikk. Ergo; alle tjener mer på det.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør da ikke beklage for å være uenig med meg, for all del:-D Personlig har jeg suveren orden i cd, dvd og blu-ray samlingen min. Alle skiver ligger der de skal være og det finnes ikke en ripe i noen av mine hundretalls skiver. Enten ligger skiva i skuffen på spilleren eller så ligger den i coveret: så enkelt er det. Så argumentet med rot er irrelevant i min verden. Noen greier å ta vare på tingene sine, så enkelt er det.

Og kan noen svare meg på hvordan man skal få tak i limiterte luksusutgaver for eks av utgivelser ved elektronisk streaming? Håndskrevne hilsner fra bandet i boooklets, bilder fra turneer mm? Slike "små" detaljer gleder en musikkinteressert som meg, og jeg har flere deluxe editions av utgivelser fra mine favortittartister som er verd sin vekt i gull for meg.
    Det var uheldig valg av verb fra min side, jeg mente "lete" eller "hente frem", ikke rote. Uansett hvor god orden du har i CD-hyllen tar det lenger tid å finne frem en CD enn å finne et album f.eks på Spotify. Men det er egentlig ikke hvoedargumentet, snarere at du slipper å vente dagesvis på å få en ny CD. Du synes det er stas å glede seg, og det er jo fint - jeg synes det er stas å få tilgang umiddelbart.

Ser andre kommenterer at man ikke lenger kan nyte "ordentlig" musikk som må lyttes til mange ganger fordi man utålmodig leter etter stadig ny musikk. Slik er det sikkert for noen, men jeg hører mye på musikk som tar litt tid å lære seg å like, og jeg har ikke noe problem med å høre samme album mange ganger selvom jeg hører på det via Spotify fremfor fra en CD.

At du synes det er gøy med fysiske objekter fra dine favorittartister er jo flott, og slike er jeg sikker på at man fortsatt vil kunne få tak i fremtiden også f.eks på konserter og sikkert bestille via nettet. Men jeg ser ingen grunn til å blande generell musikkdistribusjon opp i det.

At det ikke lenger er noen "sjel" i musikklyttingen sa folk når man gikk fra vinyl til CD også, men nyere generasjoner har akkurat samme følelse for CDen som andre hadde for vinyl. Og fremtidige generasjoner vil sitte og kose seg med albumillustrasjoner og sangtekster prosjektert over hele veggen i stua mens de laster på streamet lossless musikk fra Spotifylignende tjenester. De vil altså ha tilgang på den samme informasjonen og de samme bildene - bare ikke fysisk. Jeg er helt sikker på at sjelen i musikken ikke forsvinner av den grunn.

Jeg sitter f.eks ofte og leser biografien til bandene på Spotify mens jeg lytter til ny musikk - der ligger ofte langt mer informasjon enn hva man kunne finne i gammeldagse CD-cover.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er det glimrende at noen av de bedre bandene som eksempelvis Metallica har satt ned foten og ikke lar sin musikk være tilgjengelig på spotify. Skulle gjerne sett mer av dette fra flere band slik at man kunne kjempe denne kampen bredere og med mer kraft og ikke bare sitte passiv å godta utviklingen.
    Lenge siden jeg har lest et avsnitt jeg er mer uenig i. Min versjon av samme avsnitt:

"Forøvrig er det utrolig irriterende at noen av de bedre bandene som eksempelvis Metallica har satt ned foten og ikke lar sin musikk være tilgjengelig på Spotify. Skulle ønske alle band snart kunne innse at fremtiden ligger på nettet, slik at denne type tjenester kan standardiseres og inneholde ALL musikk som finnes. Dermed kan man få betalingsmodeller som fungerer både for forbruker og artister - slik at alle kan ha glede av denne fantastiske utviklingen."
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Lenge siden jeg har lest et avsnitt jeg er mer uenig i. Min versjon av samme avsnitt:

"Forøvrig er det utrolig irriterende at noen av de bedre bandene som eksempelvis Metallica har satt ned foten og ikke lar sin musikk være tilgjengelig på Spotify. Skulle ønske alle band snart kunne innse at fremtiden ligger på nettet, slik at denne type tjenester kan standardiseres og inneholde ALL musikk som finnes. Dermed kan man få betalingsmodeller som fungerer både for forbruker og artister - slik at alle kan ha glede av denne fantastiske utviklingen."

Fail,- de store bandene som for eks Pink Floyd og Metallica har forstått det. De er av den gamle skolen og ser verdien av et fysisk format, og ikke minst vokter de om sine verker slik at ikke streamingtilhengerne kan få tilgang til musikken de har laget gratis og ofte uten at artistene tjener noe som helst.

La meg ta et konkret eksempel. Jeg sitter i dette øyeblikk og nyter en eksklusiv suveren konsert med favorittbandet mitt U2 på dvd. Konserten er tatt opp i Paris tilbake i 1986, og er kun tilgjengelig som en bonusdvd i lukusutgaven av The Joshua Tree.Konserten kan ikke kjøpes separat. Dette er en limitert boks som koster rundt 400-500 kr og som er et samleobjekt for min del. Hvordan skal man få til slike gleder ved elektronisk streaming? Svar: Det er ikke gjennomførtbart, enkelt og greit.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Selv om en har hele "menyen" som du skriver tilgengelig hele tiden, så betyr jo ikke det at du kan høre all musikk på en gang og sånn sett "tømme lageret". Du klarer godt å lade opp en forventning til et album som nytes over Spotify eller lignende også. Blant annet ved å lese den tråden jeg linker til i signaturen min. Etter å ha lest en plateanbefaling så kjenner jeg en god glede over å lete frem akkurat den platen på Spotify, høre gjennom den, gjerne flere ganger, og dersom den faller i smak så kjøper jeg den. Og kan da glede meg til å høre den om igjen i CD-spilleren til en da kanskje enda bedre lydkvalitet.

Livet er ikke alltid sort/hvitt. Det har mine vel førti år lært meg. Derfor er jeg også litt sånn "ja takk, begge deler". Om artistene mindre? Aner ikke. Men flere får høre om musikken deres gjennom eksempelvis Spotify, Wimp o.a. Og er ikke det det aller største grunne for at en holder på med dette; nemlig musikken?

I hvert fall for meg. Som sagt har jeg aldri hørt mer ny og spennende musikk etter at Spotify kom i oppsettet og er et supplement til hele den fysiske samlingen. Som igjen bidrar til økte kjøp av musikk. Ergo; alle tjener mer på det.

Det kan ikke sammenlignes med å ha fysiske plater hvor man faktisk må planlegge kjøp, og enten hente skiva i en butikk eller vente på den i posten. Spotify er for meg som å se en dame splitter naken på første date og spolere all spenning,- istedet for å se henne i en trang ettersittende sexy topp på denne daten som forteller om hva man kan se frem til på fremtidige dater. Bygge opp en spenning, bygge opp en lidenskap. Tragisk at ikke flere evner å se verdien i disse momentene.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en helt idiotisk diskusjon, greit at det er et hjertesukk, men det er ikke mere en det.

Markedet bestemmer. Den store almuen vil ha alt digitalt, og ikke i noe fysisk format. Spotify, wimp etc. vil gjøre at folk bruker disse mediumene og ikke piratbay etc. altså vil artistene tjene bedre på dette en ikke noe. De får turnere litt ekstra for å bli virkelig rike. Mange som ikke er på spotify er på wimp, og noen helt få er ingen steder, men det er bakstreversk og vil bli borte. Kunn en kamp mot vinnmøllene.

Men så finnnes det marginale markedere det også ligger penger i. De få som vil ha et fysisk medium f.eks. For disse vil det finnes produkter, ikke vær redd for det. Men jeg tror ikke det vil være cd er. Det vil nokk være LPer. Disse er jo enda mere jobb å høre på, så bør jo være mye bedre en cder (de har også større bilder og tekst).

Bare det at du får motbør på et så ekstremt lite og sært forum som dette sier jo alt om hvor fremtiden ikke er (cder).

Vil du kjempe den gode kamp, så løp til din lokale lp selger og hjelp han å leve.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Dette er jo en helt idiotisk diskusjon, greit at det er et hjertesukk, men det er ikke mere en det.
    .

Jeg syns den er langtfra idiotisk, bare så det er sagt. Syns du den er så idiotisk og bakstreversk som du kaller det så føl deg fri til å la være skrive i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fail,- de store bandene som for eks Pink Floyd og Metallica har forstått det. De er av den gamle skolen og ser verdien av et fysisk format, og ikke minst vokter de om sine verker slik at ikke streamingtilhengerne kan få tilgang til musikken de har laget gratis og ofte uten at artistene tjener noe som helst.
    Du kan streame alle Pink Floyd albumene via Wimp - jeg også er helt uenig deg på dette punktet.
    La meg ta et konkret eksempel. Jeg sitter i dette øyeblikk og nyter en eksklusiv suveren konsert med favorittbandet mitt U2 på dvd. Konserten er tatt opp i Paris tilbake i 1986, og er kun tilgjengelig som en bonusdvd i lukusutgaven av The Joshua Tree.Konserten kan ikke kjøpes separat. Dette er en limitert boks som koster rundt 400-500 kr og som er et samleobjekt for min del. Hvordan skal man få til slike gleder ved elektronisk streaming? Svar: Det er ikke gjennomførtbart, enkelt og greit.
    Ja, du kan ikke få den limiterte boksen igjennom streaming, men du kan få akkuratt den samme opplevelsen av konserten via streaming. Og som Hybris sier - og veldig mye mer informasjon med bilder og tekst via internett.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke sammenlignes med å ha fysiske plater hvor man faktisk må planlegge kjøp, og enten hente skiva i en butikk eller vente på den i posten. Spotify er for meg som å se en dame splitter naken på første date og spolere all spenning,- istedet for å se henne i en trang ettersittende sexy topp på denne daten som forteller om hva man kan se frem til på fremtidige dater. Bygge opp en spenning, bygge opp en lidenskap. Tragisk at ikke flere evner å se verdien i disse momentene.
    Ser den, men var det ikke musikk vi snakket om 8) .

For egen del er jeg ikke så opptatt av mediet, så lenge man får det optimale formatet (lossless) og ikke Sportify (lossy) og dess like. Musikken hører vi over alt og setter mye større pris på å kjøpe en god CD, som jeg gjerne ripper til Flac og legger på min NAS og spiller av med Squeecebox m/en god DAC til anlegget eller en god film (blu-ray) som jeg nyter på min Pioneer i kino'n, i stedet for å ha tilgang på en hel masse søppel som i tillegg leveres på sekunda format.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser den, men var det ikke musikk vi snakket om 8) .

For egen del er jeg ikke så opptatt av mediet, så lenge man får det optimale formatet (lossless) og ikke Sportify (lossy) og dess like. Musikken hører vi over alt og setter mye større pris på å kjøpe en god CD, som jeg gjerne ripper til Flac og legger på min NAS og spiller av med Squeecebox m/en god DAC til anlegget eller en god film (blu-ray) som jeg nyter på min Pioneer i kino'n, i stedet for å ha tilgang på en hel masse søppel som i tillegg leveres på sekunda format.

Jo, det er musikk vi snakker om. Men jeg liker å illustrere mine poenger med analogier, det får frem poenget på et mer konkret vis.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke bort i fra at cden vil forsvinne ja, men tror neppe det blir så "fort" som mange forutseer, og at kun vinyl vil bestå. For meg som kun spiller flac (fra egne cder) og vinyl ser jeg for meg at jeg fortsatt kommer til å kjøpe vinyl i lang tid frem over og antageligvis suplimentere med streaming med tiden når cdene tar slutt.

Er jo ekstremt billig for cder f.eks. fra play, finner jo mye bra for 3-4£, i, så hvor mye artistene tjener på dette uansett er jeg meget sikker på ikke er mye. Når jeg selv var aktiv som seriøs hobbymusikker, var det kun merch vi tjente penger på uansett mens cd/vinyl var minimal. Dette var før spotify (men etter internett ).

Er også vel snakk om å finne den beste løsningen for seg selv.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du kan streame alle Pink Floyd albumene via Wimp - jeg også er helt uenig deg på dette punktet.

Ja, du kan ikke få den limiterte boksen igjennom streaming, men du kan få akkuratt den samme opplevelsen av konserten via streaming. Og som Hybris sier - og veldig mye mer informasjon med bilder og tekst via internett.

Korrekt, jeg kan ikke få den limiterte boksen gjennom streaming,- ergo er den ikke limitert lenger, ikke lenger eksklusiv og mister dermed mye av sin symbolverdi. Tekst og bilder gjennom internett? Herregud så tragisk. I den ene U2 boksen min har jeg blant annet håndskrevne notater fra bandets manager, eksklusive gamle bilder fra bandets gyldne år og mer til. Hvis ikke du forstår at slikt ikke blir det samme jmf sjel/sjarme/samlerverdi gjennom internett så kan jeg ikke hjelpe deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB

Markedet bestemmer. Den store almuen vil ha alt digitalt, og ikke i noe fysisk format. Spotify, wimp etc. vil gjøre at folk bruker disse mediumene og ikke piratbay etc. altså vil artistene tjene bedre på dette en ikke noe. De får turnere litt ekstra for å bli virkelig rike. Mange som ikke er på spotify er på wimp, og noen helt få er ingen steder, men det er bakstreversk og vil bli borte. Kunn en kamp mot vinnmøllene.

Men så finnnes det marginale markedere det også ligger penger i. De få som vil ha et fysisk medium f.eks. For disse vil det finnes produkter, ikke vær redd for det. Men jeg tror ikke det vil være cd er. Det vil nokk være LPer. Disse er jo enda mere jobb å høre på, så bør jo være mye bedre en cder (de har også større bilder og tekst).

Bare det at du får motbør på et så ekstremt lite og sært forum som dette sier jo alt om hvor fremtiden ikke er (cder).

Vil du kjempe den gode kamp, så løp til din lokale lp selger og hjelp han å leve.

ser at du har noen gode og viktige poeng, og jeg tror som du at flere formater vil overleve over en tid ihvertfall, store deler av kundemassen vil jo ha usynlige ht og enklest mulig avspilling så sånn blir det vel bare på sikt for mange, men tror og at det er de som vil holde liv i entusiast delen med
    formater, kjenner til ett par gode butikker som drives av entusiaster for entusiaster som liker fysiske formater, da gjelder det bare for oss kunder å besøke de jevnlig for å holde liv i de
    streaming vil vel også foregå på en annen måte om noen år kontra idag, vil vel utvikle seg videre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ser ikke bort i fra at cden vil forsvinne ja, men tror neppe det blir så "fort" som mange forutseer, og at kun vinyl vil bestå. For meg som kun spiller flac (fra egne cder) og vinyl ser jeg for meg at jeg fortsatt kommer til å kjøpe vinyl i lang tid frem over og antageligvis suplimentere med streaming med tiden når cdene tar slutt.

Er jo ekstremt billig for cder f.eks. fra play, finner jo mye bra for 3-4£, i, så hvor mye artistene tjener på dette uansett er jeg meget sikker på ikke er mye. Når jeg selv var aktiv som seriøs hobbymusikker, var det kun merch vi tjente penger på uansett mens cd/vinyl var minimal. Dette var før spotify (men etter internett ).

Er også vel snakk om å finne den beste løsningen for seg selv.

veldig godt sagt blir smak og behag hva man foretrekker. så kan man jo seff krangle til krampa tar en om hva som er best

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt, jeg kan ikke få den limiterte boksen gjennom streaming,- ergo er den ikke limitert lenger, ikke lenger eksklusiv og mister dermed mye av sin symbolverdi. Tekst og bilder gjennom internett? Herregud så tragisk. I den ene U2 boksen min har jeg blant annet håndskrevne notater fra bandets manager, eksklusive gamle bilder fra bandets gyldne år og mer til. Hvis ikke du forstår at slikt ikke blir det samme jmf sjel/sjarme/samlerverdi gjennom internett så kan jeg ikke hjelpe deg.
    Du snur det på hode - det er du som går en usikker fremtid i møte - det er jeg som ikke kan hjelpe deg. Jeg har lite tro på at du klarer å overbevise noen som aktivt bruker streamingtjenester - det vil jo være som å gå fra mobiltelefon tilbake en gammeldags fast "snurre-telefon". Sikkert mange som også syntes dem gamle telefonen hadde sjarm og sjel - ref min bestemor som ikke er med oss lenger.

Disse limiterte utgavene vil jeg tro at vil bestå, for det vil alltid være et marked for spesielt intresserte som deg. Men for meg og den gjennomsnittelig mann i gata så har vi ikke behov for å sitte med et stykke papir i handa.

Hva er det som er så tragisk med internett?
    Jeg bruker den ofte, jeg får en del info via streamingtjensten Wimp og med litt googling så finner jeg mye mer enn det som vil ligge ved en CD.

Side 3 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •