Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1207
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ville det være en ide at det gjennom AVF gjennomføres en blindtest på
    - LP
    - CD
    - Spotify premium

AVF har tidligere avholdt test på kabler og DAC'er og da med nødvendig utstyr og egnede lokaler.

Jeg foreslår at AVF tar initiativ til dette og at man inviterer 8-10 forummedlemmer til testen. To av disse bør være Gilmour og Hybris.
    Dette er sannsynligvis den eneste og riktigste måten å få kartlagt om det er hørbare forskjeller og hvordan de arter seg.
    Tja, LP er jo litt mer vrient da oppsettet (platespiller/pickup) har mye å si for hvordan det låter, og det er ikke nødvendigvis så lett å finne samme produksjon (med lik miksing/mastring) på vinyl og CD heller. Da måtte man nesten tatt opp lyden fra en vinyl og så brent dette ut på h.hv CD og MP3.

Men CD og Spotify Premium kunne man sikkert fått til en noenlunde fornuftig sammenligning på hvis man nivåmatchet etc.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vel ærlig talt!? Han går jo selv har hardt ut å generalisere oss som benytter streaming som uten sans for kvalitet, og "stempler" oss som dumme. Hva kan han(du) forvente på et slikt forum, og ja han står alene... men det er jo ikke vår skyld.

det er vel en laber unnskyldning for å hoppe på han ? ligner mobbetaktikk lang vei ? du får også ta i betrakning at enkelte av uttalelsene fra sb fronten omtaler oss som liker fysiske mediumer som mindre smarte også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Tja, LP er jo litt mer vrient da oppsettet (platespiller/pickup) har mye å si for hvordan det låter, og det er ikke nødvendigvis så lett å finne samme produksjon (med lik miksing/mastring) på vinyl og CD heller. Da måtte man nesten tatt opp lyden fra en vinyl og så brent dette ut på h.hv CD og MP3.

Men CD og Spotify Premium kunne man sikkert fått til en noenlunde fornuftig sammenligning på hvis man nivåmatchet etc.

synes LP argumentet ditt faller på urimelighet, man kan jo bare sette opp en grei spiller i prisklasse 10+ , er ikke lp mediumet sin feil hvis man kan tune lyd bedre, hvis det er bedre innspillinger der ute, som f.eks 180g utgivelser
    kan ikke begynne å brenne ut lp utgivelser i en slik test, det blir helt feil mener nå jeg

mediumet må få vise seg fra sin beste side

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Var ikke mange som hørte forskjell men jeg hørte det klart.
    Og derfor HATER du Spotify? Seriøs, det har litt med ord valg her, det lukter litt kableargumentsjon.... hva med å prøve å få frem litt nøktern beskrivelse, så vi andre kan skjønne hva du prater om....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å si at kom ikke her å fortell....8)

Har ikke testet all verden, da jeg ikke likte lyden, men da koblert jeg en Dell laptop til anlegget med BelCanto USB DAC. Det er samme DAC som jeg bruker på CD spilleren, som forøvrig har en like bra DAC innebygd.

Noe senere fikk jeg det bekreftet ved "Blind testen" til Tiger -som det ikke ble noe av da den ble torpederte av en som ikke har vært her inne siden eller skiftet navn. Akkurat samme harde lyden på Spotify sporene, og da lå alle sporene i format Waw, Flac og Spotify på samme PC og ble spilt av på samme program så alle betingelser var like. Var ikke mange som hørte forskjell men jeg hørte det klart.

For all del Spotify er helt ok til ukritisk lytting, men duger ikke for med når jeg setter meg ned. Som sagt før: Livet er for kort til det nest beste.
    Jeg deler jo da ikke denne opplevelsen, men du må for all del velge det produktet du totalt sett oppfatter som best.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater Apple. Vedder på at mange av dere som liker Spotify også har Iphone, da begge deler er populært i visse (alders) grupper . For å si det slik blir det aldri et Apple produkt på meg, da jeg hater å gjøre som alle andre.
    Jeg har heller ikke mye til overs for Apple, selv om jeg nøyer meg med å styre unna. Haters gonna hate vet du

Jeg hater Spotify. Lyden er hard og jeg liker den rett og slett ikke. Videre finner jeg ikke all musikken jeg ønsker heller.
    Jeg klarer ikke å høre at lyden er hard. Men jeg hører forskjell på gratisversjonen og premium. Mulig det er placebo?

Jeg finner heller ikke all musikken jeg ønsker. Men på den andre siden finner jeg musikk jeg hadde gitt opp å finne andre steder og nesten hadde glemt eksisterte. Det veier opp i rikt monn, og har gitt meg mang en verdifull lyttestund. Det at Metallica og Pink Floyd ikke finnes på Spotify gjør meg ingenting da jeg allerede har det aller meste på cd...som har ligget i ei kasse på mørkeloftet i mange år nå. Disse er naturligvis rippet i flac før de ble gjemt unna, og streames fra filserveren til htpc`en i stua. Cover, bilder og innhold gjør seg fint på 50-tommeren, sett fra godstolen.

Ærlig talt folkens, dette begynner å likne mobbing der en flokk står rundt å hakker på en for å få han ned, bokstavelig talt.
    Synes du oppfatter hele situasjonen feil. Folk reagerer ikke på at Gilmour har sine meninger og sine verdier, om de er aldri så uenige med ham. På dette forumet er det og skal være takhøyde for mangfold.

Det de derimot reagerer på er den provoserende måten han opptrer på her inne. Uheldig språkbruk, nedsettende karakteristikker av motdebattanter og grupper, stråmannsargumentasjon, svarer bare på det som passer ham - for å nevne noe. En arrogant oppførsel som vitner om total mangel på folkeskikk - og som selvfølgelig medfører at temperaturen i tråden stiger.

Topic i denne tråden har stor interesse for min del - men dessverre har litt av motivasjonen for å se innom blitt å se hvor langt ts går i neste innlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og derfor HATER du Spotify? Seriøs, det har litt med ord valg her, det lukter litt kableargumentsjon.... hva med å prøve å få frem litt nøktern beskrivelse, så vi andre kan skjønne hva du prater om....

og på n igjen`, tåler du at andre har andre meninger enn deg selv ?
    kabelargument ? usaklig........
    hvor mange cd spillere / dac har du testet oppmot sb ? og på hvilket oppsett ?
    har du testet vinyl ? mer enn 1 time i butikk ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er vel en laber unnskyldning for å hoppe på han ? ligner mobbetaktikk lang vei ? du får også ta i betrakning at enkelte av uttalelsene fra sb fronten omtaler oss som liker fysiske mediumer som mindre smarte også
    Han hopper på oss! Skal vi bare la være å svare tilbake... tja...kansje... men dog uening din konklusjon. Han ber jo om det, å beskytte han for det blir jo for dumt.

Kan du henvise til sb fronten??
    Stortsett sett så har jeg kun sett saklig argmentasjon, riktig nok kan noen ha blitt trekt opp i denne tråden....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noen som etterlyste noen som var enige med Gilmour ?

Ærlig talt folkens, dette begynner å likne mobbing der en flokk står rundt å hakker på en for å få han ned, bokstavelig talt.

Ja jeg støtter Gilmour i mye men jeg har ikke sendt ham PM - så der har du en til 8) .
    Joda, jeg unner for all del folk å foretrekke et fysisk medium, det være seg CD, LP, kassetter, hva som helst, og jeg ser selvsagt sjarmen i å kjenne lukten av vinyl, bilder, legge masse ekstragreier som følger med samleboksene utover bordet og tanken på at "dette er min identitet". Hvem som helst skal få nyte denne følelsen uten at jeg mener vedkommende er idiot. Men når de de(n) samme personen(e) ikke evner å respektere andres verdisyn så til de grader som trådstarter, og i tillegg kaller sine meddebattanter for berme, så er det ikke så rart om reaksjonene blir som de har blitt.

Sitat Opprinnelig postet av ingeniør'n
    - Jeg synes forsatt CD er best selv om jeg har lagt musikken over på Squeezebox/NAS av bekvemmelighets hensyn slik at den kan dunke i bakgrunnen når jeg sitter på nettet, f.eks her. Skal jeg virkelig lytte tar jeg vel så gjerne frem en CD / Vinyl.

[snip]

- Jeg hater Apple. Vedder på at mange av dere som liker Spotify også har Iphone, da begge deler er populært i visse (alders) grupper . For å si det slik blir det aldri et Apple produkt på meg, da jeg hater å gjøre som alle andre.
    Jeg var nok også svært skeptisk til Apple og det Soup-nazi-regime de kjører, men det har også noen fordeler, uten at vi trenger å diskutere det her. Men man trenger ikke Apple-produkter for å nyte Spotify, man har de samme muligheter på Android-plattformen.

I bilen hører jeg også mye radio, men jeg ferdes i områder med mye dårlig radioforhold, og da er det fint med et alternativ. Dessuten slipper man den evinnelige reklamen på P4.

Både jeg og andre har vært inne på alle de mulighetene Spotify gir i forhold til tilgjengelighet og mobilitet, og at trådstarter klarer det kunststykket å se på dette som en ulempe, står for meg som et mysterium.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han hopper på oss! Skal vi bare la være å svare tilbake... tja...kansje... men dog uening din konklusjon. Han ber jo om det, å beskytte han for det blir jo for dumt.

Kan du henvise til sb fronten??
    Stortsett sett så har jeg kun sett saklig argmentasjon, riktig nok kan noen ha blitt trekt opp i denne tråden....

mine innlegg var ment som ett forsøk på "demping" av tråden, jeg har ingen
    store erfaringer med sb, derfor har jeg bestillt en, den skal få bryne seg mot en del utstyr utover sommeren, og jeg Håper virkelig at sb gruser motstnaden, for da kan jeg spare mye penger.
    har ingenting imot fremgang og nye formater men jeg kjenner igjen en del fra tiden når cd spilleren kom, kontra lp formatet.
    Man bør også ta takhøyde for en annen ting i denne diskusjonen og det er vel de som bruker eq kontra de som ikke gjør det, vil tro at med hjelp av eq er det lettere å skjule en dårlig kilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forøvrig enig at trådstarter har benyttet seg av svært uheldige ordlag her i tråden

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøker i det lengste å forholde meg saklig i denne tråden, og folk må gjerne høre på hvilket medium de vil for meg. Det jeg reagerer på er at det langt på vei antydes at de som lytter til streaming/mp3 både er dårligere mennesker og ikke minst er ansvarlig for musikkbransjens ruin.

Jeg reagerer også på at det tydeligvis ikke er lov for den enkelte å velge sin egen vei til Rom. Om det så betyr MP3 via iPod og Justin Biebers 40 beste (hvis han har så mange låter).

Personlig har jeg lite til overs for Pink Floyd, men jeg går da ikke rundt og synes ille om de som lytter til Pink Floyd av den grunn. Ikke tenker jeg negative tanker om de som ikke har stereoanlegg til mangfoldige tusen heller. De har ganske enkelt andre interesser enn meg.

Folk som kjører Porsche er kule typer.
    Folk som kjører Porsche og samtidig synes folk som kjører Toyota er mindreverdige, de er IKKE kule typer.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noen som etterlyste noen som var enige med Gilmour ?

Ja jeg støtter Gilmour i mye men jeg har ikke sendt ham PM - så der har du en til 8) .

- Jeg synes forsatt CD er best selv om jeg har lagt musikken over på Squeezebox/NAS av bekvemmelighets hensyn slik at den kan dunke i bakgrunnen når jeg sitter på nettet, f.eks her. Skal jeg virkelig lytte tar jeg vel så gjerne frem en CD / Vinyl.

- Jeg hater Spotify. Lyden er hard og jeg liker den rett og slett ikke. Videre finner jeg ikke all musikken jeg ønsker heller. Ikke at jeg trenger det heller for i bilen hører jeg P4 og på jobb høre jeg ikke musikk. Og jeg er for gammel til å henge på hjørnet.

- Jeg hater Apple. Vedder på at mange av dere som liker Spotify også har Iphone, da begge deler er populært i visse (alders) grupper . For å si det slik blir det aldri et Apple produkt på meg, da jeg hater å gjøre som alle andre.

- Det var jeg som sa at det var bedre dynamikk på Pink Floyd Vinyl utgivelser kontra CD, så hakk på meg for den. Klart CD har bedre dynamikk - teoretisk, men dette styres av hvordan det mikses og ikke av hva som er teoretisk mulg. Helt klart bedre dynamikk på PF Vinyl enne CD'er og det er det fler som har støttet meg på.

-++ som jeg ikke kommer på i farten

Har ikke orket å lese alt dere skriver, og jeg synes du kanskje har litt stivbent oppførsel Gilmour, men i mye støtter jeg deg.

Hyggelig at du støtter meg, som du har gjort flere ganger i tråden. Selvom Zatz, Martin logan mfl tar mit lille takkeinnlegg til inntekt for at jeg skryter av å ha meningsfeller. Herregud for et nivå, jeg har stått på i denne tråden i side på side på side, uavhengig av hvor mange som er enig med meg eller ikke. Og siden du så treffsikkert og enkelt sa det så vil jeg også si det :

Jeg hater spotify og Iphone

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og på n igjen`, tåler du at andre har andre meninger enn deg selv ?
    kabelargument ? usaklig........
    hvor mange cd spillere / dac har du testet oppmot sb ? og på hvilket oppsett ?
    har du testet vinyl ? mer enn 1 time i butikk ?
    1) - Jeg tåler helt klart andre meninger, det er jo det som jeg har argumentert for i hele den tråden - som jeg skrev jeg SYNES det er topp at du koser deg med CD. Jeg sier ikke at det ikke er forskjell, men det er forskjell på å drite og fise.

2) - Analogi - som du/dere presenter kabler som gull og grønneskoger, så presenterer dere Spotify og Apple som krig og fordrevelse. Kabel argumentet er neppe usakelig - sammenhengen er andre klarer bare ikke å forholde seg til hvordan dere beskriver deres oppfattning av ting.

3) - Jeg bruker DACen som står i min Primare som er gjennomsnittelig meget god. Forøverig så kjører helt OK CD-spiller til Primare... Jeg er ikke intressert i noe mer, det er utstyr som jeg vil påstå er over gjennomsnittet og godt nok for dem fleste.
    Venyl kjenner jeg ikke til - noe jeg heller ikke har argumentert fra eller til...

Edit - jeg trodde jeg skrev med Ingeniøren .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg forsøker i det lengste å forholde meg saklig i denne tråden, og folk må gjerne høre på hvilket medium de vil for meg. Det jeg reagerer på er at det langt på vei antydes at de som lytter til streaming/mp3 både er dårligere mennesker og ikke minst er ansvarlig for musikkbransjens ruin.

Jeg reagerer også på at det tydeligvis ikke er lov for den enkelte å velge sin egen vei til Rom. Om det så betyr MP3 via iPod og Justin Biebers 40 beste (hvis han har så mange låter).

Personlig har jeg lite til overs for Pink Floyd, men jeg går da ikke rundt og synes ille om de som lytter til Pink Floyd av den grunn. Ikke tenker jeg negative tanker om de som ikke har stereoanlegg til mangfoldige tusen heller. De har ganske enkelt andre interesser enn meg.

Folk som kjører Porsche er kule typer.
    Folk som kjører Porsche og samtidig synes folk som kjører Toyota er mindreverdige, de er IKKE kule typer.

Peace, da er vi på samme side

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) - Jeg tåler helt klart andre meninger, det er jo det som jeg har argumentert for i hele den tråden - som jeg skrev jeg SYNES det er topp at du koser deg med CD. Jeg sier ikke at det ikke er forskjell, men det er forskjell på å drite og fise.

2) - Analogi - som du/dere presenter kabler som gull og grønneskoger, så presenterer dere Spotify og Apple som krig og fordrevelse. Kabel argumentet er neppe usakelig - sammenhengen er andre klarer bare ikke å forholde seg til hvordan dere beskriver deres oppfattning av ting.

3) - Jeg bruker DACen som står i min Primare som er gjennomsnittelig meget god. Forøverig så kjører helt OK CD-spiller til Primare... Jeg er ikke intressert i noe mer, det er utstyr som jeg vil påstå er over gjennomsnittet og godt nok for dem fleste.
    Venyl kjenner jeg ikke til - noe jeg heller ikke har argumentert fra eller til...
    hvor i tråden har jeg nevnt noe om kabler ?
    det andre har jeg ingen saklige svar på dessverre

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å si at kom ikke her å fortell....8)

Har ikke testet all verden, da jeg ikke likte lyden, men da koblert jeg en Dell laptop til anlegget med BelCanto USB DAC. Det er samme DAC som jeg bruker på CD spilleren, som forøvrig har en like bra DAC innebygd.

Noe senere fikk jeg det bekreftet ved "Blind testen" til Tiger -som det ikke ble noe av da den ble torpederte av en som ikke har vært her inne siden eller skiftet navn. Akkurat samme harde lyden på Spotify sporene, og da lå alle sporene i format Waw, Flac og Spotify på samme PC og ble spilt av på samme program så alle betingelser var like. Var ikke mange som hørte forskjell men jeg hørte det klart.

For all del Spotify er helt ok til ukritisk lytting, men duger ikke for med når jeg setter meg ned. Som sagt før: Livet er for kort til det nest beste.

Eksakt, livet er for kort til det nest beste. At vi befinner oss på et forum med lyd og (musikk?) entusiaster er nesten helt ubegripelig. Hvorfor går vi ikkei retning SACD og andre toppformater for musikk istedet for i motsatt retning som tilsier massekonsum og kvantitet fremfor kvalitet? Hadde musikkinteresserte kjøpt musikk fysisk istedet for å streame på youtube, Spotify/Wimp og gud bedre hva alle disse programmene heter så ville vi for alt vi vet kanskje hatt et godt utvalg SACD i butikkene allerede slik vi har blu-ray?

Til Hybris med flere som ustanselig babler om at markedet vil ha dette: Tro meg, såpass har jeg fått med meg. Mye av min kritikk (og den svenske artikkelen) går jo på mangelen på kvalitetssans hos markedet de seneste årene og at det er trist hvilken retning utviklingen har tatt som en følge av markedets sugen etter komprimerte musikkfiler.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forøvrig enig at trådstarter har benyttet seg av svært uheldige ordlag her i tråden

Tja, det er vel andre enn meg som har brutt grensene i denne tråden all den tid både Martin Logan og Zatz har hatt forholdsvis stygge personangrep mot meg, og flere debattanter har også tendert over mot personlig hets i min retning. Zatz sitt innlegg (angrep) har blitt slettet av moderator igår kveld ser jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Til Hybris med flere som ustanselig babler om at markedet vil ha dette: Tro meg, såpass har jeg fått med meg. Mye av min kritikk (og den svenske artikkelen) går jo på mangelen på kvalitetssans hos markedet de seneste årene og at det er trist hvilken retning utviklingen har tatt som en følge av markedets sugen etter komprimerte musikkfiler.
    Igjen påberoper du din kvalitetsnorm som den eneste riktige. Det er jo DU og DINE krav til musikklytting som er avvikende, ikke andres. Du er naturligvis i din fulle rett til å synes at dette er trist, det er ikke det som er problemet.

Jeg synes det er trist at ikke alle bilprodusenter lager bare bakhjulsdrevne driftebiler med sinnsyk styling slik at det hadde vært lett å få tak i. Men jeg går da ikke rundt og synes at alle familiefedrene som vil ha en praktisk stasjonsvogn er idioter og mangler kvalitetssans av den grunn. De vil ha kvalitet de også, de er bare opptatt av andre kvaliteter enn meg.

Er det mulig å være så usannsynlig trangsynt?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Tja, det er vel andre enn meg som har brutt grensene i denne tråden all den tid både Martin Logan og Zatz har hatt forholdsvis stygge personangrep mot meg, og flere debattanter har også tendert over mot personlig hets i min retning. Zatz sitt innlegg (angrep) har blitt slettet av moderator igår kveld ser jeg.

det har jeg også addressert Gilmour :-D

Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •