Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 61 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1207
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

At mange produsenter der ute mikser dårlig ved å kvele dynamikken i produksjonen er naturligvis synd, men det har ingenting med denne tråden å gjøre - som handler om at streaming undergraver platebransjen. Spotify og MP3 har ingenting med loudness war å gjøre.

Det har alt med det å gjøre, fordi fokuset dreies fra kvalitet på musikken, både den faktiske musikken artistene og bandene produserer,- for ikke å snakke om lydkvaliteten på det som produseres,- til et ensidig massekonsumfokus.Og nå begynner jeg å bli lei av å forklare deg selv de enkleste ting bare så det er sagt, du demonsterer det jeg mener med fornektelse og bagatellisering i et nøtteskall.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hybris, du skal ha cred for at du orker

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Og bare så det er nevnt så er jeg direkte stolt over at et av mine favorittband gjennom tidene, nemlig Pink Floyd ikke har noe av musikken sin tilgjengelig på spotify.
    Men de er på Wimp, så hva er du stolt av?
    Og bortsett fra det har jeg vel ikke vært borti en kar som kan kværne så mange setninger ut av nemlig det, at han er sur fordi alle andre ikke liker det samme som han. Din mening er ikke almengyldig, forhold deg til virkeligheten.

Og utover det, så er du ikke engang gjennomført, du hører på nymotens cder over en BD spiller. Hva er nå det for nostalgi. Hadde du hatt venyl, pratet om hvor koselig det var med å snu platene, hvor mye behageligere lyd det var i LP, hvor viktig det var med rør, og lettdrevende høytalere, så hadde du ihvertfall vært gjennomført. Nå har du bare hengt deg opp i et medium som vil dø, og som ingen andre en deg bryr seg om.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bare så det er nevnt så er jeg direkte stolt over at et av mine favorittband gjennom tidene, nemlig Pink Floyd ikke har noe av musikken sin tilgjengelig på spotify.
    Det er bare pga. litt uenighet om pris. Jeg gleder meg å se deg spise hatten den dagen Pink Floyd er i spotify! Hva får deg til å tro at de ikke vil være det? Hvis Spotify tilbyr dem nok penger, tror du virkelig at Pink Floyd tenker : "Nei, våre fans liker musikken best gjennom CD. " For noe sprøyt...! Noe artikkel du har lest? Eller direkte kontakt med folk fra serien "den sjette sans" som tilsier at P.L aldri noen gang kommer til å være i Spotify?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har alt med det å gjøre, fordi fokuset dreies fra kvalitet på musikken, både den faktiske musikken artistene og bandene produserer,- for ikke å snakke om lydkvaliteten på det som produseres,- til et ensidig massekonsumfokus.Og nå begynner jeg å bli lei av å forklare deg selv de enkleste ting bare så det er sagt, du demonsterer det jeg mener med fornektelse og bagatellisering i et nøtteskall.
    Ja, rent bortsett fra at Spotify Premium har nettopp god lydkvalitet - så da må jeg be deg forklare en gang til hvordan et lydformat som både har høy tilgjengelighet og høy lydkvalitet er negativt for musikkelskere.

Vil du slutte å høre på Pink Floyd hvis du får 1000 andre band tilgjengelig ved et tastetrykk? Sluttet du å se på Nytt på Nytt på NRK etter at du fikk 20 TV-kanaler til? Argumentene dine holder ikke vann.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse, siden de er på wimp så føler du deg vel ikke stor nå. LOL
    Åssen er stoltheten din nå?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at streaming trekker fokus vekk fra kvalitet er mildt sagt en drøy påstand! Og si at The Loudness War har noe som helst med streaming å gjøre er også en drøy påstand, og faller som nevnt tidligere på sin egen urimelighet! Radio kan i stor grad ta på seg skylden for det fenomenet. Og streaming har du jo knapt prøvd!

Verden kan ikke defineres i "true" og "false"...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Det er bare pga. litt uenighet om pris. Jeg gleder meg å se deg spise hatten den dagen Pink Floyd er i spotify! Hva får deg til å tro at de ikke vil være det? Hvis Spotify tilbyr dem nok penger, tror du virkelig at Pink Floyd tenker : "Nei, våre fans liker musikken best gjennom CD. " For noe sprøyt...! Noe artikkel du har lest? Eller direkte kontakt med folk fra serien "den sjette sans" som tilsier at P.L aldri noen gang kommer til å være i Spotify?

Kan du slutte å ta setninger ned fra himmelen og tilskrive meg dem? Jeg har aldri sagt at PF aldri kommer til å legge musikken sin tilgjengelig på spotify: Jeg har sagt at jeg er stolt over at det ikke er tilfelle pr idag, og heller aldri har vært tilfelle. Som et av mine desiderte favorittband er det gledelig at de holder stand mot faenskapet sålenge som mulig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Å si at streaming trekker fokus vekk fra kvalitet er mildt sagt en drøy påstand! Og si at The Loudness War har noe som helst med streaming å gjøre er også en drøy påstand, og faller som nevnt tidligere på sin egen urimelighet! Radio kan i stor grad ta på seg skylden for det fenomenet. Og streaming har du jo knapt prøvd!

Verden kan ikke defineres i "true" og "false"...

Det er spot on all den tid fokuset er iferd med å bli fullstendig feil hvor man hele tiden jakter på flest mulig tusen låter tilgjengelig hvor som helst og når som helst, men ingenting på kvaliteten på det som produseres og ikke minst eventuelt vil bli produsert i fremtiden. Les den svenske artikkelen som det ble linket til tidligere hvis ikke du har gjort det, der blir dette skildret på en svært treffende måte.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spot on all den tid fokuset er iferd med å bli fullstendig feil hvor man hele tiden jakter på flest mulig tusen låter tilgjengelig hvor som helst og når som helst, men ingenting på kvaliteten på det som produseres og ikke minst eventuelt vil bli produsert i fremtiden. Les den svenske artikkelen som det ble linket til tidligere hvis ikke du har gjort det, der blir dette skildret på en svært treffende måte.
    Men hvor har du det fra at alle jakter på flest mulig tusen låter og at ingen bryr seg om kvaliteten? Det er jo rene spekulasjoner fra din side.

Jeg er svært opptatt av lydkvalitet, ellers hadde jeg ikke hatt høyttalere til 40,000. Spotify bruker jeg til å lytte til de artistene jeg allerede har som favoritter, i tillegg til å oppdage andre, gode artister innenfor samme sjanger. Jeg bruker det IKKE til å jakte på flest mulig låter.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Men hvor har du det fra at alle jakter på flest mulig tusen låter og at ingen bryr seg om kvaliteten? Det er jo rene spekulasjoner fra din side.

Jeg er svært opptatt av lydkvalitet, ellers hadde jeg ikke hatt høyttalere til 40,000. Spotify bruker jeg til å lytte til de artistene jeg allerede har som favoritter, i tillegg til å oppdage andre, gode artister innenfor samme sjanger. Jeg bruker det IKKE til å jakte på flest mulig låter.

Du og flere her inne fabler jo ustanselig om all musikken dere har tilgjengelig med blant annet spotify, mens dere er helt blinde for de negative sidene ved utviklingen. Dere er i så måte førsteklasses eksempler på spørsmålet ditt i første avsnitt: massekonsum kjemisk renset for kvalitetssans.

Og dere her inne er naturligvis heller ikke i den verste enden av skalaen, da dere iallfall har et snev av hifi/musikkinteresse innabords. Man kan bare tenke seg til folks flest holdninger til dette ettersom nedlasting, youtube, streaming og alskens lavpanna komprimerte formater spiser mer og mer av markedet på både musikk og film. I lengden dreper man kvaliteten på både selve produktet (filmen, musikken), men også lydkvaliteten på musikken. Som det påpekes i artikkelen har vi idag lydutstyr og teknologi for å spille inn musikk i en sinnsyk kvalitet og hva vil markedet ha? Komprimerte mp3 filer lastet ned på en laptop for å spille av på anlegg til 50 laken,- det komplette vanvidd. Forstå det den som kan.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig vil jeg kort nevne at jeg har fått varm støtte for mitt budskap fra et par debattanter den siste tiden på personlig melding, og det betyr mye for meg. Dere det gjelder vet hvem dere er selv

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du og flere her inne fabler jo ustanselig om all musikken dere har tilgjengelig med blant annet spotify, mens dere er helt blinde for de negative sidene ved utviklingen. Dere er i så måte førsteklasses eksempler på spørsmålet ditt i første avsnitt: massekonsum kjemisk renset for kvalitetssans.

Og dere her inne er naturligvis heller ikke i den verste enden av skalaen, da dere iallfall har et snev av hifi/musikkinteresse innabords. Man kan bare tenke seg til folks flest holdninger til dette ettersom nedlasting, youtube, streaming og alskens lavpanna komprimerte formater spiser mer og mer av markedet på både musikk og film. I lengden dreper man kvaliteten på både selve produktet (filmen, musikken), men også lydkvaliteten på musikken. Som det påpekes i artikkelen har vi idag lydutstyr og teknologi for å spille inn musikk i en sinnsyk kvalitet og hva vil markedet ha? Komprimerte mp3 filer lastet ned på en laptop for å spille av på anlegg til 50 laken,- det komplette vanvidd. Forstå det den som kan.
    Har det noengang slått deg at ikke alle har lik musikksmak? At tjenester som Spotify MÅ ha ekstremt mange låter i biblioteket for at alle skal få lyttet til SIN favorittmusikk? Når man går inn i en platebutikk så er det naturligvis positivt at den har et godt utvalg, så også med Spotify.

Ikke fordi at alle skal lytte til all musikken, men for at alle skal finne SIN musikk. Naturligvis fabler vi om at Spotify har masse musikk, fordi det er helt genialt å ha tilgang på all musikk man liker på ett sted.

"Markedet" har vært godt fornøyd med søplekvalitet i alle år, kassettspilleren morfaren min hadde på kjøkkenet hadde elendig lyd, men det var det utstyret han hadde tilgjengelig til å lytte til musikk - uten at han tenkte spesielt mye over at det låt dårlig. Og han var musiker.

Det må snart være mulig å få inn i skolten at det ikke er noe nytt at folk flest (eller "bermen" som du ynder å kalle dem) ikke er interessert i lydkvalitet. Det har de aldri vært.

Streamingtjenester som Spotify, som du ynder å dømme nord og ned, har hundre ganger bedre lydkvalitet enn det anlegget til 99.9% av befolkningen klarer å gjengi. Spotify er altså på ingen som helst måte hverken flaskehalsen med tanke på lydkvalitet, eller årsaken til at lydkvaliteten er dårlig.

Hvis du vil starte en egen tråd og sutre over The Loudness War så må du gjerne det, men for siste gang - det har for hel**ete ingenting med Spotify å gjøre.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Hybris, du skal ha cred for at du orker
    Takk, forstår ikke helt hvorfor jeg gidder selv..
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha lest litt her har jeg bestemt meg for å kjøpe en sb, for å teste opp mot noen aktuelle dacer over tid, håper den kan konkurere mot de for da kan jeg kjøpe en mc275 til oppsett nr 2 istedenfor en kostbar dac i oppsett 1 i værstefall ryker sb in i oppsett nr 2

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour:

Nok får være nok. Du må være det minst innsiktsfulle mennesket jeg noen gang har vært borti - uansett fora. At folk gidder å diskutere med deg er et sjeldent under.

Du skal få lov til å ha meningene dine i fred - men husk at den store majoriteten har et helt annet syn. Platebransjen er nødt til å tilpasse seg trendene i markedet, uansett hvorvidt du liker det eller ei.

Digitale streaming tjenester er en gyllen mulighet for platebransjen til å få skuta på rett kjøl. Dessuten er fremtiden ekstremt lys hva gjelder kvalitet og potensiale slike tjenester besitter.

Digital distribusjon har kommet for å bli. Så får vi håpe at CD'er og LP'er fortsetter å være tilgjengelig for samlere og nostalgikere.

EDIT:
    Uansett - din tekniske kompetanse virker til å være på et uhyre lavt nivå. Derfor vil dine personlige synsinger innen dette feltet være svært lite interessant.

Fremtiden har uante muligheter hva gjelder økt båndbredde for folk flest, samt lagringskapasitet både hos sluttbruker og tilbyder. Derfor skal du heller ikke se bortifra at fremtidens streming også vil by på f.eks. flac-filer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour,

Jeg synes du er helt utrolig... du fortjener neste en hedersplass et eller et annet stedet... men vet ikke helt hvor.

Vi som benytter oss av streaming lytter mer på musikk enn noen sinne. Å jo, jo flere kanaler vi har jo mer ser vi på TV - det er vel bevist. Det er slik at vi ikke presser mest mulig låter, vi bare slapper helt av mens du løper frem og tilbake og blar i tusenvis av gamle CDer. I mens så har vi nyeste album tilgjengelig på et blunk... med en avslappende cognac... mens du er i butikken og blar i tusenvis av CDer, så sitter jeg og hører på akkurat DEN musikken du prøver å finne. Den tiden du bruker på å gå i skytteltrafikk mellom CDhylla-bluray spilleren-sofaen, så lytter vi på musikk.

Vet du forskjellen på Spotify og Wimp? Hvis du vet det så er du ikke stolt lenger... for det er "ingen" forskjell bortsett fra at Pink Floyd er på WIMP.

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne tråden og flere startet av Gilmour, begynner jeg å lure på om det ikke er en eller annen som bare vil lage litt oppstyr på forumet.

Har nesten vondt for å tro at noen kan ha disse bastante meningen og oppfatningene, uten å ha noen som helst respekt for andres meninger og opplevelser.

Om dette ikke stemmer så har han min dypeste sympati, for det kan ikke være enkelt å være den som alltid har rett, men "ingen" som er enige

-Reddal

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    ADMIN EDIT: slettet quote.
    Den var helt unødvendig og strider mot "Voltaire-toleranse-prinsippet" og er vel ikke i tråd med forumets regler heller.....

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour: Jeg har store problemer med å forstå hvorfor en fil på en CD er mer verdt enn en fil på en harddisk?

Knekker CD så mister jeg filen
    Dør harddisken så mister jeg filen.

Jeg kan brenne ut filen på harddisk til CD. Gjør det musikken mer verdt?

I bilen min har jeg CD spiller og SD kort leser. Jeg kan altså velge å brenne filen til CD eller bare DRA den inn på SD kortet. Mener du at det ene formatet er mer verdt enn det andre? Begge to er plastdingser.

Jeg har faktisk aldri hatt en CD i bilen, men jeg har 2 x 16GB SD kort som ga meg musikk gjennom hele europa i fjor sommer.

Jeg foreslår at du heller velger å streame, og så får du heller kjøpe en bok om favoritt artisten din hvis du vil ha noe å bla i når du lytter.

Side 25 av 61 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •