Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 61 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1207
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står om at elektroniske bøker undergraver bokbutikkene i USA i Dagens Næringsliv i dag. En av de store amerikanske bokhandlerne har søkt konkursbeskyttelse (Chapter 11), mens den andre holder seg på bena (men har også lansert e-bokversjon i konkurranse med amazons kindle). Amerikanske forbrukere har trykt netthandel og e-bøker til sitt bryst.

Hvor skal dette ende?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Står om at elektroniske bøker undergraver bokbutikkene i USA i Dagens Næringsliv i dag. En av de store amerikanske bokhandlerne har søkt konkursbeskyttelse (Chapter 11), mens den andre holder seg på bena (men har også lansert e-bokversjon i konkurranse med amazons kindle). Amerikanske forbrukere har trykt netthandel og e-bøker til sitt bryst.

Hvor skal dette ende?
    Det er klart at bedrifter som driver med noe som ikke lenger etterspørres får midlertidige problemer. Som følge av dette må enten bedriften og/eller de ansatte omskolere seg. Det er en helt naturlig utvikling. Noe av forskjellen i våre dager er at utviklingen går så grådig fort, så det blir tidvis tungt å holde tritt.

Regner med at ingen mener at vi fortsatt burde hatt vernede bedrifter som laget dampmaskiner.
    --
    Thorbjørn

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    SACD? Jo, det må du med mindre du har klart å knekke koden for ripping......
    Det var snakk som ting som jeg allerede har......

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg skal ikke kverulere, men du bruker musikk "på farten" altså i bilen, ikke sant? Hadde det ikke vært fint å slippe å brenne CD-plater med MP3 for å ha i bilen?
    Definitivt. Er bare litt treg når det gjelder å sette meg inn i små dingser som mp3-spiller og smartphoner, men det er et handicap som jeg er klar over i motsetning til mange andre. Litt av poenget mitt med noen av mine tidligere innlegg, er at selv uten en masse gadgets (bare pc) så er streaming og mp3 genialt. Slik du bruker det blir det genialt gange 2.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er klart at bedrifter som driver med noe som ikke lenger etterspørres får midlertidige problemer. Som følge av dette må enten bedriften og/eller de ansatte omskolere seg. Det er en helt naturlig utvikling. Noe av forskjellen i våre dager er at utviklingen går så grådig fort, så det blir tidvis tungt å holde tritt.

Regner med at ingen mener at vi fortsatt burde hatt vernede bedrifter som laget dampmaskiner.
    I Norge har vi jo et fikset marked for bøker. Mens "bransjen" i Norge krangler om priser på e-bøker og plattform, står iPad og Kindle rett utenfor og banker på døren.

Bøker på Kindle er utrolig lettvindt og ikke minst rimelig. Kan sitte på toget og laste ned hvilken som helst bok. iPad blir forøvrig det samme, selv om jeg ikke har denne enda, men jeg vet det finnes en Kindle app.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    iPad blir forøvrig det samme, selv om jeg ikke har denne enda, men jeg vet det finnes en Kindle app.
    Jeg har lest "kadaver" av Alekander Nordaas på min Android telefon med den offisielle Kinde-Appen til Android...

Var faktisk helt kurrant selv på mobilskjermen, skriften (som man endrer selv) er helt passe "pocket-størrelse", kan ha sort bakgrunn om kvelden for å hvile øynene, å bytte side er bare et trykk på skjemen, det hele var bare så enkelt...

Nå er Kadaver stort sett den eneste boken som er verd å lese på Kindlestore akkurat nå(/da).
    Håper utvalget av Bokmål bøker øker raskt nå...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser bøker på engelsk også, så da blir utvalget brått mye større.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd eller Spotify?

Svaret her blir selvsagt begge deler. Som ekte musikkelsker vet jeg så altfor godt at Spotify mangler masse, masse god musikk, og da er cd alternativet. Spotify er et lettbrukt og fantastisk bra instrument som jeg selvsagt abonnerer på, men samtidig kjøper jeg det jeg liker best på cd. Det er noe eget med den identitetsbyggingen som en cd-hylle bidrar med, og det er mye lettere å mimre med en hylle. Med kun Spotify går ofte musikken i glemmeboken for godt.

Argumentene om at bildene i cd-coveret osv. er viktig kjøper jeg bare delvis. Argumentene om at Spotify-brukerne er umoralske tyver uten sans for kvalitet er bare tullball.

Jeg får se hvor lenge jeg fortsetter å kjøpe cd-er, men så lenge Spotify kun har rundt 65-70 % av musikken jeg er interessert i, holder ikke det alene. Likevel er Spotify de 1200 kronene jeg årlig får klart mest igjen for.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woke up this morning – or did I?

Aaa-h, jeg strekker meg og graver tankespredt med pekefingeren i navlegropa, - må ha duppet av et øyeblikk. Dønninger fukter flomålet nedenfor og jeg føler meg som en nyfødt skyllet opp av urhavet på evighetens første dag. Noen har brukt Tryllestavsverktøyet med innstillinger høyt over det virtuelle redigeringsprogrammets egen default-verdi på 32 og har siden trykket Filter>Render>Clouds. Den Photoshop-perfekte himmelen gjør all tenkning til en forbrytelse. Jeg gir opp å plassere noe som helst i rekkefølge.

Likevel er det en mark som kryper rundt inne i hodet.

Alt synger i velvære over utsikten til nok en perfekt dag uten sprekk i pixelbildet. Ingen plagsomme inntrykk å bearbeide. Forhåndsinnstillingene følger malen i Actions og all rendring er satt på Auto. Assosiasjoner, minner, preferanser, - å like eller ikke like; alt er borte fra tablået. Musikk svever usynlig og full av ømhet gjennom et rom som er både utenfor og inne i meg på samme tid. Jeg har ingen fysisk begrensning og kan føle ting tusen mil borte. Minner, hendelser, personer og steder er her, immaterielt til stede. Hvordan jeg ankom ”hit” vet jeg ikke, men har heller ikke hastverk med å være noen andre steder. Har rett og slett ikke behov for å finne ut av dette.

Men en plagsom vane med å tenke dukker opp - hvor fra, fra navlegropen? Jeg ser på den fuktige lodotten som har samlet seg nede ved negleranden på venstre pekefinger. Kooperativt uproduktive tanker trenger seg på - om opphav og fortid, betydningen av ansvarlighet og verdien av personlige valg og om navlens egentlige funksjon. Kjetteriene borer seg langsomt inn i den digitalperfekte Photoshop-idyllen.

Så slår det meg, - rammer som med kraften av en 5000 watts rævrister under en blu-ray-filmet Metallica-konsert; noe her er ikke bit-perfekt! Jeg ser utover de andre lyserøde kroppene som ligger bak 5-D-brillene sine og utfører uregelmessige armbevegelser i takt med hendelser i sine online-streamede, interaktive psyko-holografier. Basstromma til Lars Ulrich skreller et par årganger av hornlaget på sneglehuset i venstre øre og hodet fylles av usynkron lyd og flimrende jitter. En uperfekt kopi av tidligere hendelser dukker plutselig opp, halvveis uti ”Master of Puppets”. Med ubehagelig klarhet trer et minne fram: Jeg har nettopp gjort det av med mine private eiendeler! Gitt bort alt som ”sto og tok opp plass”! Jeg kjørte av gårde kasse på kasse med musikkutstyr og filmgreier; plater, kassetter, hele CD-samlingen, DVD-arkivet, store tunge forsterkere fra 70-tallet, radioer, analoge spillere av ulike format og høytalere. Kasse på kasse, hele dritten - fakta det vekk!

Sjokket ved oppdagelsen gjør meg først handlingsløs mens marken i hjernen kryper rundt. Så husker jeg at jeg også overførte hele min identitet, mitt liv og alle private rettigheter til Microsofts og andre programutvikleres eie for evig og alltid. (Særlig de audio-visuelle streamingstjenestene :twisted.

Meningen var god, den. Å oppnå evig liv og frihet fra hjulet, være hipp og moderne og skli gjennom livet på Visa-kort med 100G-mobil i neven. Friheten fra maset med eiendeler og suvenirer samlet gjennom et langt og strevsomt liv syntes forlokkende. Oppgavene var greie de; å tjene selskapenes interesser sammen med alle de andre – å gå opp i en større enhet - et trendy, sosialt fellesskap. En liten hake i feltet til venstre for knappen `download` bare, under `User Agreement`: Terms of use … Read and accept … I hereby give up all rights … After my death … Serve and abide ... For eternity… .

Kroppene i solstolene bortover stranda er ikke mennesker, men bugs. Vennligsinnede riktignok, men like fullt bugs. Bevegelsene deres i lufta er ikke respons på en førstepersons interaktive multimedia-opplevelser. Og 5-D-”brillene” er ikke briller, men laserobjektiver, fasettøyne som viljeløst skanner dataprogrammenes talløse filer. Armbevegelsene jeg først trodde var uttrykk for medopplevelse bak ”brilleglassene” er puppetmasterens scriptede programfunksjoner for de stakkars sjelene som streamer og strigler online-programmene for The Eye in the Sky.

Franz `zeezar` Kafka, bug nr. 1213GZ.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Woke up this morning – or did I?

Aaa-h, jeg strekker meg og graver tankespredt med pekefingeren i navlegropa, - må ha duppet av et øyeblikk. Dønninger fukter flomålet nedenfor og jeg føler meg som en nyfødt skyllet opp av urhavet på evighetens første dag. Noen har brukt Tryllestavsverktøyet med innstillinger høyt over det virtuelle redigeringsprogrammets egen default-verdi på 32 og har siden trykket Filter>Render>Clouds. Den Photoshop-perfekte himmelen gjør all tenkning til en forbrytelse. Jeg gir opp å plassere noe som helst i rekkefølge.

Likevel er det en mark som kryper rundt inne i hodet.

Alt synger i velvære over utsikten til nok en perfekt dag uten sprekk i pixelbildet. Ingen plagsomme inntrykk å bearbeide. Forhåndsinnstillingene følger malen i Actions og all rendring er satt på Auto. Assosiasjoner, minner, preferanser, - å like eller ikke like; alt er borte fra tablået. Musikk svever usynlig og full av ømhet gjennom et rom som er både utenfor og inne i meg på samme tid. Jeg har ingen fysisk begrensning og kan føle ting tusen mil borte. Minner, hendelser, personer og steder er her, immaterielt til stede. Hvordan jeg ankom ”hit” vet jeg ikke, men har heller ikke hastverk med å være noen andre steder. Har rett og slett ikke behov for å finne ut av dette.

Men en plagsom vane med å tenke dukker opp - hvor fra, fra navlegropen? Jeg ser på den fuktige lodotten som har samlet seg nede ved negleranden på venstre pekefinger. Kooperativt uproduktive tanker trenger seg på - om opphav og fortid, betydningen av ansvarlighet og verdien av personlige valg og om navlens egentlige funksjon. Kjetteriene borer seg langsomt inn i den digitalperfekte Photoshop-idyllen.

Så slår det meg, - rammer som med kraften av en 5000 watts rævrister under en blu-ray-filmet Metallica-konsert; noe her er ikke bit-perfekt! Jeg ser utover de andre lyserøde kroppene som ligger bak 5-D-brillene sine og utfører uregelmessige armbevegelser i takt med hendelser i sine online-streamede, interaktive psyko-holografier. Basstromma til Lars Ulrich skreller et par årganger av hornlaget på sneglehuset i venstre øre og hodet fylles av usynkron lyd og flimrende jitter. En uperfekt kopi av tidligere hendelser dukker plutselig opp, halvveis uti ”Master of Puppets”. Med ubehagelig klarhet trer et minne fram: Jeg har nettopp gjort det av med mine private eiendeler! Gitt bort alt som ”sto og tok opp plass”! Jeg kjørte av gårde kasse på kasse med musikkutstyr og filmgreier; plater, kassetter, hele CD-samlingen, DVD-arkivet, store tunge forsterkere fra 70-tallet, radioer, analoge spillere av ulike format og høytalere. Kasse på kasse, hele dritten - fakta det vekk!

Sjokket ved oppdagelsen gjør meg først handlingsløs mens marken i hjernen kryper rundt. Så husker jeg at jeg også overførte hele min identitet, mitt liv og alle private rettigheter til Microsofts og andre programutvikleres eie for evig og alltid. (Særlig de audio-visuelle streamingstjenestene :twisted:.

Meningen var god, den. Å oppnå evig liv og frihet fra hjulet, være hipp og moderne og skli gjennom livet på Visa-kort med 100G-mobil i neven. Friheten fra maset med eiendeler og suvenirer samlet gjennom et langt og strevsomt liv syntes forlokkende. Oppgavene var greie de; å tjene selskapenes interesser sammen med alle de andre – å gå opp i en større enhet - et trendy, sosialt fellesskap. En liten hake i feltet til venstre for knappen `download` bare, under `User Agreement`: Terms of use … Read and accept … I hereby give up all rights … After my death … Serve and abide ... For eternity… .

Kroppene i solstolene bortover stranda er ikke mennesker, men bugs. Vennligsinnede riktignok, men like fullt bugs. Bevegelsene deres i lufta er ikke respons på en førstepersons interaktive multimedia-opplevelser. Og 5-D-”brillene” er ikke briller, men laserobjektiver, fasettøyne som viljeløst skanner dataprogrammenes talløse filer. Armbevegelsene jeg først trodde var uttrykk for medopplevelse bak ”brilleglassene” er puppetmasterens scriptede programfunksjoner for de stakkars sjelene som streamer og strigler online-programmene for The Eye in the Sky.

Franz `zeezar` Kafka, bug nr. 1213GZ.

Glitrende innlegg og like glitrende skrevet, mer er det egentlig ikke å si.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah. Vi er alle maktesløse puppets, slaver av systemet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan kanskje konkludere vismannens ord ovenfor med å skrive litt om på et urgammelt indisk ordspråk:

Du trenger bare 5 ting her i livet:
    - en kappe
    - en stav
    - en geit
    (der stopper det indiske....)
    - et Spotify abonnement
    - en dingz til å spille av ovennevte

Resten kan du selge!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @zeezar:
    Bare sørg for å se et foredrag med David Icke i blandt og noen Illuminati-dokumentarer i ny og ne, så holder du seg våken....

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan kanskje konkludere vismannens ord ovenfor med å skrive litt om på et urgammelt indisk ordspråk
    Hvis du eier mer enn 3 ting, er det tingene som eier deg....

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Nettopp. Men ordspråket er flere tusen år siden.
    Det må derfor være naturlig med en viss inflasjon i antall ting man kan eie før tingene eier deg. Så 5 i 2011 synes jeg høres akseptabelt ut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Glitrende innlegg og like glitrende skrevet, mer er det egentlig ikke å si.
    Nå var du plutselig enig ja.....

"Så husker jeg at jeg også overførte hele min identitet, mitt liv og alle private rettigheter til Microsofts og andre programutvikleres eie for evig og alltid. (Særlig de audio-visuelle streamingstjenestene ."

Er det ikke da herlig å tenke på at det er nettop slike utviklere som gav oss Compact Disc (CD) mediumet i sin tid (og DVD og Blue Ray senere) ???

Holdningen til enkelte her inne og motstanden mot dagens teknologi, får meg til å tenke på motstanden mot farge-tv her i landet på slutten av 1960 og begynnelsen på 1970 tallet. Norge var faktisk sist ute av de europeiske land, når det gjelder innføring av farge-tv (1972 i Norge). Resten av den historien kjenner vel de fleste ? det var vel faktisk ikke så farlig med farge-tv, var det vel ?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå eier man ikke en dritt med et Spotify abonnement, så akkurat den går bra... :P
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Men nå eier man ikke en dritt med et Spotify abonnement, så akkurat den går bra... :P
    Akkurat, og makan til tomhet og meningsløshet skal man lete lenger etter! For å fortsette på det filosofiske sporet, og for å gi oss puppets et visst håp:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Vel, sist jeg sjekket var jeg eier av mitt abonnement.
    Slik jeg eier avisabonnementet men ikke eier avisa og innholdet. Capische?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @zeezar:
    Bare sørg for å se et foredrag med David Icke i blandt og noen Illuminati-dokumentarer i ny og ne, så holder du seg våken....

Hehe

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sist jeg sjekket var jeg eier av mitt abonnement.
    Slik jeg eier avisabonnementet men ikke eier avisa og innholdet. Capische?
    Poenget er vel at Spotify ikke er en gjenstand. понимаешь?

Side 19 av 61 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •