Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1207
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Javel, offline playlist,- wow, imponerende. Musikksamlingen er fortsatt ingenting, kun filer på en pc. Det er hele poenget mitt. Uten et fysisk format har man i realiteten ingen musikksamling.
    Det er forsåvidt korrekt. Med wimp/Spotify eier du ikke filene slik du gjør om du ripper en CD til harddisk.

Om man ripper (finnes det ikke et norsk ord for dette - "filisere"?) til harddisk og setter CD platene i esker på loftet, så har du en musikksamling - på 2 steder faktisk

Det med cover og bilder/tekst er jeg langt på vei enig med deg, Gilmour. Og det er egentlig ingenting som her kan måle seg med LP plater. Vel og bra med CD og inlay booklet og alt det der, men LP cover er lettere å lese for oss som er såpass opp i årene at vi ønsker oss lengre armer............

Cover/tekster/info på iPhone/iPad/PC er nice to have, og kun det

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men er det riktig at platebransjen blir presset til å tilby Mp3/streaming fordi musikktyvene stjeler produktet deres uten skam? Er du kanskje selv en av de som uten å blunke lastet ned ulovlig fra Napster o.l for noen år siden?
    Jeg har lastet ned drøssevis av musikk, og jeg gjør det faktisk den dag i dag.

Platebransjen må innse at de ikke greier å beskytte produktet sitt, så hvorfor ikke tilby folk det de vil ha?
    Hvis jeg hadde kjøpt meg en plate i butikken så hadde jeg uansett rippet den til disk og kasta plata opp på loftet - Ergo det er den digitale fila jeg sitter igjen med, det er den jeg vil ha.
    Hadde man kunne kjøpt lossless-filer på nett så hadde jeg kjøpt det.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men er det riktig at platebransjen blir presset til å tilby Mp3/streaming fordi musikktyvene stjeler produktet deres uten skam? Er du kanskje selv en av de som uten å blunke lastet ned ulovlig fra Napster o.l for noen år siden?
    De som alle andre bedrifter i verden trenger å tilpasse seg markedet, Ettersom markedet endrer seg.
    Alle som nekter å gjøre dette vil dø... om det gjelder musikk, eller den lokale vannprodusenten på Voss....

Det andre "personsangrepet" gidder jeg ikke svare på en gang.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Jeg har lastet ned drøssevis av musikk, og jeg gjør det faktisk den dag i dag.
    Shame on you! *

* forutsatt at du laster ned opphavsbeskyttet materiale uten å betale for det

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    De som alle andre bedrifter i verden trenger å tilpasse seg markedet, Ettersom markedet endrer seg.
    Alle som nekter å gjøre dette vil dø... om det gjelder musikk, eller den lokale vannprodusenten på Voss....
    På Vatnestrøm i Iveland, mener du vel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Voss_(water)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt spørsmålet jeg.. Eller rettere sagt du skjønner ikke..
    Hvorfor skulle ikke de ikke gjøre det?
    DET KALLES MOT TILTAK! En måte å redusere, forhåpentligvis fjerne ulovlig nedlasting. Er en innlegg her tidligere som skriver at han gikk fra nedlasting til spotify.. Garantert flere også her som har gjort det samme!

Skjønner du ikke at det så la meg forklare med teskje..
    Ok, la oss si Spotify ikke fantes.. Tråden din ville da het, "Ulovlig nedlasting undergraver platebransjen"..

Se nå for deg alle som brukte spotify lastet ned ulovlig isteden. Nå kan du vel se for deg hvor mye penger går tapt da fremfor spotify/wimp. Ville du da si Spotify/wimp har hatt en virkning? Et enkel JA og Nei svar holder.

Markedet må nå da bare tilpasse seg inntekt fortjeneste.. Det vil da si at MTV Cribs programmet må nå da bare vise 2-3 ferrari i garasjen, et mindre stort basseng og mindre bling, bling. Ikke få meg til å tro at musikkbransjen ikke er grådig. Det er en bransje som alle andre bransjer og hensikten er å tjene å penger.. Dessuten er det lettere og bedre for nye artister å gjøre seg til kjenne! Og ikke bare de store som kan sole seg i glansen. Som mange andre her har påpekt så har Spotify utvidet musikk smaken, hørt på utallige nye artister/band..
    Resultatet er da flere musikere i bransjen!
    Hadde det kun vært CD, og et nytt band fikk et dårlig salg av sin første cd utgivelse så er det mindre sjanser for at de kommer med en cd 2.
    Som du selv påpeker så koster det enormt mye for forarbeid. Tenk da på kostnadene med cd, reklame, osv... en kostnad nye band/artister sliter med.
    Og tenk på hvor langt artistene kan nå ut til nye fans, og da tenker jeg på f. eks. cd-album med norske artister er vanskelig å få tak i asia eller utlandet generelt.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand

Det andre "personsangrepet" gidder jeg ikke svare på en gang.

Så hvis jeg forstår det rett så bagateliserer du her lovbrudd som ulovlig nedlasting av musikk som faktisk er en vare du skal betale for? Da er det platebransjen sin feil at folk velger å utføre kriminelle handlinger? Interessant konklusjon.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    På Vatnestrøm i Iveland, mener du vel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Voss_(water)
    hehe takk for rettelsen=P

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skulle platebransjen servert et tilbud om Mp3/nedlasting/streaming for 12 år siden? Fordi musikktyvene som skamløst herjet på nettet i årevis skal få viljen sin gjennom lovbrudd?
    Fordi det var det markedet ville ha. De kunne samtidig med at MP3 dukket opp kommet med dette tilbudet, så hadde piratmarkedet aldri tatt av. De kunne altså vært proaktive i stedenfor reaktive. Men platebransjen er like konservativ som du er, så den tanken falt dem ikke inn.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et fair poeng,men da bør man ikke forsøke borforklare det jeg sier heller: Nemlig at uten et fysisk format har man i realiteten ingen musikksamling. Og det er da heller stusselig og trist spør du meg om man er seriøst musikkinteressert.
    Poenget er jo at du ikke TRENGER noen musikksamling når all musikk er tilgjengelig direkte på nettet når og hvor du vil, inkludert offlinetjeneste for de tilfellene man ikke har nettet tilgjengelig (som blir sjeldnere og sjeldnere)

Dette er jo helt fantastisk om man er seriøst musikkinteressert.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Fordi det var det markedet ville ha. De kunne samtidig med at MP3 dukket opp kommet med dette tilbudet, så hadde piratmarkedet aldri tatt av. De kunne altså vært proaktive i stedenfor reaktive. Men platebransjen er like konservativ som du er, så den tanken falt dem ikke inn.

Ergo mener du altså at platebransjen pent må endre produktplattform fordi musikktyver skamløst stjeler produktene til plateselskapene på nett. Det er høyst interessant at det ser ut til at flere her inne åpenlyst forsvarer kriminelle handlinger uten å blunke og legger ansvaret på plateselskapene for andres uakseptable handlinger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstår det rett så bagateliserer du her lovbrudd som ulovlig nedlasting av musikk som faktisk er en vare du skal betale for? Da er det platebransjen sin feil at folk velger å utføre kriminelle handlinger? Interessant konklusjon.
    På lik linje med at norske bedrifter må rette seg etter at det er faktisk MYE billigere å produsere i kina...
    Må film og musikkbransjen rette seg etter at det er faktisk MYE lettere å laste ned en sang kontra å dra på butikken for å kjøpe.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra et rent rettslig eller etisk utgangspunkt er det ikke riktig at folk laster ned, men det forandrer ikke den faktiske situasjonen - og den må plateselskapene forholde seg til enten de vil eller ikke.

Jevnlig skjer det store eller små revolusjoner som gjør at både lovverket og markedet må forandres radikalt for å kunne fungere igjen. Det er det som er i ferd med å skje nå.

Hvis man tror mennesket er et grunnleggende etisk og ærlig dyr så tar man nok feil, det er i likhet med de fleste dyr grunnleggende opportunistisk. Når en vare både er gratis og enklere tilgjengelig enn den lovlige varianten, og man i tillegg kan få tak i den totalt uten risiko for konsekvenser - så er det en selvfølge at man velger dette fremfor det lovlige produktet. Det lønner seg på alle mulige måter, alternativet har ingen fordeler.

Artister og plateselskap må enten gjøre noe med produktet sitt, eller begynne å tjene penger på andre ting, som konserter og produktplassering (noe som langt på vei har skjedd).
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergo mener du altså at platebransjen pent må endre produktplattform fordi musikktyver skamløst stjeler produktene til plateselskapene på nett. Det er høyst interessant at det ser ut til at flere her inne åpenlyst forsvarer kriminelle handlinger uten å blunke og legger ansvaret på plateselskapene for andres uakseptable handlinger.
    Fasiten på dette spørsmålet ser vi jo, så jeg forstår ikke hvorfor du diskuterer det. Se forøvrig min forrige post.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OG hvem er det som vrir og vender nå.. Ingen her forsvarer kriminelle..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Fra et rent rettslig eller etisk utgangspunkt er det ikke riktig at folk laster ned, men det forandrer ikke den faktiske situasjonen - og den må plateselskapene forholde seg til enten de vil eller ikke.

Jevnlig skjer det store eller små revolusjoner som gjør at både lovverket og markedet må forandres radikalt for å kunne fungere igjen. Det er det som er i ferd med å skje nå.

Hvis man tror mennesket er et grunnleggende etisk og ærlig dyr så tar man nok feil, det er i likhet med de fleste dyr grunnleggende opportunistisk. Når en vare både er gratis og enklere tilgjengelig enn den lovlige varianten, og man i tillegg kan få tak i den totalt uten risiko for konsekvenser - så er det en selvfølge at man velger dette fremfor det lovlige produktet. Det lønner seg på alle mulige måter, alternativet har ingen fordeler.

Artister og plateselskap må enten gjøre noe med produktet sitt, eller begynne å tjene penger på andre ting, som konserter og produktplassering (noe som langt på vei har skjedd).

Igjen går du i bresjen og langt på vei forsvarer lovbrudd, da forstår jeg hvilket nivå det ligger på. Som jeg skrev tidligere i tråden så er holdningen følgende: Bare jeg selv får all verdens musikk gratis i stua så gir jeg blanke F i alt annet.

Da forstår jeg hvilket nivå det ligger på, så i rest my case. Forøvrig greit å vite hvordan det står til med folks moral og etikkholdninger her til fremtidige diskusjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snur det på hode igjen - Svennand har et meget godt poeng.

Du skjønner at tjenster som Spotify /wimp er ikke ulovelig - det er frivillig for ALLE parter. Dem og dem som er brukere av dette gjør nettopp det stikk motsatte av det du sier - dem tar lovbrudd alvorlig. Hele poenget et jo at disse tjenestene er ER tiltak mot lovbrudd.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen går du i bresjen og langt på vei forsvarer lovbrudd, da forstår jeg hvilket nivå det ligger på. Som jeg skrev tidligere i tråden så er holdningen følgende: Bare jeg selv får all verdens musikk gratis i stua så gir jeg blanke F i alt annet.

Da forstår jeg hvilket nivå det ligger på, så i rest my case. Forøvrig greit å vite hvordan det står til med folks moral og etikkholdninger her til fremtidige diskusjoner.
    Nå har platebransjen begynt å selge DRM-frie digitale filer, og i tillegg tilbyr de streaming. Det vil si at det finnes ikke lenger noen argumenter igjen for å laste ned ulovlig. Synes du dette er grunnleggende positivt eller grunnleggende negativt?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz

Du skjønner at tjenster som Spotify /wimp er ikke ulovelig .

Jepp, det vet jeg. Det var heller ikke disse to jeg siktet til, men ulovlig nedlasting som sterkt har bidratt til situasjonen som er en realitet idag.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis? Hvem har sagt noe om gratis? 'Vi' betaler da for tjenesten Spotfiy som gir oss tilgang til musikken.

Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •