Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1207
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kom igjen Gilmour, senest i forrige innlegg betegner du Spotify som en jallatjeneste. Du snakker nedsettende om spotify og de som bruker det i nesten hvert eneste innlegg.

Du vrir og vrenger på det jeg sier, jeg har nå flere ganger redegjort for hva jeg legger i berme og hvem jeg mener inngår i det. At jeg syns spotify er et konsept som tar bort utrolig mye av gleden med musikk(og som har vært det i årevis), samt en annenrangs kilde i et anlegg må jeg nesten fritt få lov å mene.

Dessuten har flere gått amok i perioder med spam og avsporinger i denne tråden, det ser jeg også på som bermeoppførsel.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Du vrir og vrenger på det jeg sier, jeg har nå flere ganger redegjort for hva jeg legger i berme og hvem jeg mener inngår i det. At jeg syns spotify er et konsept som tar bort utrolig mye av gleden med musikk(og som har vært det i årevis), samt en annenrangs kilde i et anlegg må jeg nesten fritt få lov å mene.

Dessuten har flere gått amok i perioder med spam og avsporinger i denne tråden, det ser jeg også på som bermeoppførsel.
    For det første aner du ikke hva Spotify er, hvordan det kan brukes, eller hvilken lydkvalitet det innehar. Å oppsummere Spotify som "jalla streamingprogram på en laptop" viser dette svært tydelig.

Du har selv uttalt at du har hørt totalt 3-4 låter, og det via en PC eller laptop.
    Du har dermed ingen forutsetning for å uttale deg om hvorvidt dette er en annenrangs kilde mtp. kvalitet. Om du mener det er annenrangs fordi det ikke er et fysisk medium så må du jo gjerne mene det. For min del har mediet musikken transporteres på ingenting med musikken i seg selv å gjøre.

Gleden av musikk for de fleste av oss består av å lytte til musikk via vårt primære anlegg, typisk stereoanlegget i stua. Primærfokuset ligger på musikken som kommer ut av anlegget, ikke hvor musikken kommer fra. Spotify står ikke i veien for dette, ergo fjerner det ingen musikkglede. Det er mulig det fjerner eierglede, men jeg er ikke interessert i å eie, jeg er interessert i å lytte.

Forøvrig har du uttalt at du aldri vil høre på spotify på anlegget ditt, "så dypt synker du ikke". Hva sier det om oss som bruker spotify? Du sier videre at "bermen får høre på spotify", som om det kun er bra nok for bermen. Så presterer du å si at ditt inntrykk er at de som nå omfavner spotify er den samme bermen som totalt ukritisk laster ned ulovlig.

Her har vi altså et antall tilfeller hvor du sidestiller brukere av spotify med annenrangs borgere. Dette er personangrep på et stort antall av forumets brukere, og klare brudd på forumreglene i min bok. Og det basert på deres bruk av en tjeneste du har minimal kjennskap til. Håper moderatorene også gjør sin vurdering av dette.
    --
    Thorbjørn

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg er av den klare oppfatning at platebransjen egentlig ikke ønsker gå i denne retningen, men de er blitt presset opp i et hjørne etter mange år med skjødesløst musikktyveri på nettet. Og ikke minst tror jeg at streaming skader det fysiske formatet i et fremtidig perspektiv, og isåfall tar man vekk noe av det som veldig mange finner glede i hva gjelder både vinyl og cd skiver: Nemlig å samle, få tak i sjeldne utgivelser og bygge opp en samling som er ens egen. Denne gleden lar jeg ikke dagens streamingfanskare ta fra meg uten kamp.
    Den bransjen sa en gang at VHS kom til å bli dommedagen for dem.
    Likeså med DVD, CDer osv...

De mener også at ei viss dame er skyldig ørten million fordi ho hadde delt 20 sanger...

Spør du meg snakker vi om en skitten lobbybransje som bare har godt av å bli presset til å tenke nye veier. Slik får man på sikt bedre utvalg,bedre kvalitet osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TA DISSE VISE ORDENE TIL DEG NÅ... Men du er vist en hissigpropp som MÅ ha siste ord.. Samme problem som i forrige tråd som ble stengt. Du kan aldri ha et ordentlig tråd hvor du blir tatt seriøst dersom du ikke lar andre ha andre meninger som du ikke godkjenner. Du har verken hørt seriøst og grundig vurdert verken på spotify eller recievere. Hadde du gjort det så kan jeg love deg at du nok sannsynlig ville bommet i en blindtest.
    Ikke? Mener du? Da kan nok flere her gi deg en blindtest Hvor du skal velge ut hva som er spotify og hva som er reciever. Hva sier du? Tar du utfordringen dersom noen gir deg muligheten?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff :P Mye tull her.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selv forfektet (og rapportert) andres personkarakteristikker av deg, og da viser det utrolig dårlig dømmekraft å gjøre det samme overfor andre. At du "ser på andres oppførsel som bermeoppførsel" er ikke noe bedre enn å kall dem en berme. Skjerpings!

Til alle debattanter: Jeg har tidligere påpekt at temperaturen i denne tråden må ned, og gjentar det en siste gang
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platebransjen har ødelagt platebransjen, ikke Spotify eller noe annet. Spotify og andre lignende tjenester kan kanskje berge det som er igjen av denne bransjen. De visste om mp3 på 90-tallet med gjorde ingenting for å gjøre lovlige alternativer tilgjengelig. De kan steke i sitt egen fett nå.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har all musikken min på harddisk og bruker flittig Spotify Premium. Jeg kunne aldri tenkt med å gå tilbake til fysisk media, foruten LP.
    Jeg finner det komisk at "noen" kaller en genial tjeneste for jalla, uten å ha forutsetninger for det.

Forøvrig mener jeg denne tråden er såpass meningsløs at den kunne vært lagt inn på et fysisk medie (for de som vil ha det) og fjernet fra nettet.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg er av den klare oppfatning at platebransjen egentlig ikke ønsker gå i denne retningen, men de er blitt presset opp i et hjørne etter mange år med skjødesløst musikktyveri på nettet.
    Platebransjen har malt seg opp i det hjørnet helt selv. Hvis de hadde presentert et tilbud om nedlasting av DRM-fri MP3 for typ 12 år siden, så hadde verden sett litt annerledes ut i dag.

Folk hadde blitt vant til å betale for digital musikk langt tidligere, og langt færre hadde blitt pirater i utgangspunktet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.
    Musikkbransjen har tviholdt på sitt fysiske medium altfor lenge, de har 'nektet' å tilpasse seg markedet - som tydelig vil ha sangene digitalt.
    Når de i tillegg greier å tilby sanger i latterlig dårlig kvalitet, så sier det seg selv at man ikke betaler for et ræva produkt, når det samme produktet ligger gratis ute på bukta.
    Jeg vil si at at ulovlig nedlasting er et biprodukt av at musikkbransjen har nektet å omstille seg, tror at de aller fleste over 18 ikke har noe problem med å betale for en sang/cd/album hvis de får det slik de vil ha det.

Streaming av musikk er kommet for å bli, det er hva dagens marked vil ha.

Kvaliteten på spotify er helt topp for min del, selv om man faktisk man merke seg en og annen sang som sniker seg inn innimellom med enten lav bitrate eller noe annet muffens.

99,- i mnd for å ha tilgang til så mye musikk, samme om jeg er hjemme, i bilen (med mobilen) eller på fest hos en kompis, er helt sjenialt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vrir og vrenger på det jeg sier, jeg har nå flere ganger redegjort for hva jeg legger i berme og hvem jeg mener inngår i det.
    Verken Hybris eller noen andre vrir og vrenger på det du sier.... det guotes og refereses til det du skriver - det kan ikke misforståes.

Etter mitt hode så kan denne tråden stenges - det er rett og slett ikke mer som kan belyses og debatteres her, den går bare i ring med fokus på deg - Den har virkelig kommet sjeivt ut, det er nesten som jeg lurer på om det er en spøk fra din side?? Er vi virkelig så lett lurt, at én person klarer å hause opp et helt forum?

Edit: Det ser mer eller mindre ut som alle vi andre er enig -så hvorfor fortsette debatten?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Platebransjen har malt seg opp i det hjørnet helt selv. Hvis de hadde presentert et tilbud om nedlasting av DRM-fri MP3 for typ 12 år siden, så hadde verden sett litt annerledes ut i dag.

Folk hadde blitt vant til å betale for digital musikk langt tidligere, og langt færre hadde blitt pirater i utgangspunktet.

Hvorfor i all verden skulle platebransjen servert et tilbud om Mp3/nedlasting/streaming for 12 år siden? Fordi musikktyvene som skamløst herjet på nettet i årevis skal få viljen sin gjennom lovbrudd?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    I en liknende tråd her på AVForum for fire-fem(?) år siden delte leirene seg nærmere midten blant deltakerne. Den gang var utgangspunktet fildelingsnettverk. Det politisk korrekte ble å støtte kjøp av musikk på vinyl/CD. D.v.s. de som var for fildeling uten vederlag til artist ble borte fra tråden.
    Jo da, teknologien ved streaming lå den gang langt under mulighetene av i dag. Likevel føler jeg ikke at forbedret teknologi tilbyr noen kvalitetsgaranti for sluttbrukeren eller gir ham flere rettigheter.

Om platebransjen lider som følge av streamingstjenestene? Det vet jeg ikke. Derimot vet jeg at komprimering av formatene skjer med grov kniv (the Loudness War). Dynamikken (avstanden mellom bunn og topp) i musikken komprimeres for å virke høyere og være bedre tilpasset billig og dårlig avspillingsutstyr og smal båndbredde.

Svineriet er dessverre massivt til stede også på CD-mediet, særlig siden midten av 90-tallet. Men her er det særlig teknikere og studiofolk som må ta til vettet.

Jeg synes Gilmour står ufortjent alene i denne meningsstormen og synes han angripes for motiv som ofte ikke hører til under temaet. Og siden det er høytid for korsfestelser (god påske!) våger jeg å vedkjenne min dissenterstatus: Jeg foretrekker å ha musikken på CD framfor å streame, jeg også. Har hverken Spotify, Wimp eller andre streamingstjenster, av flere grunner.

1] Jeg får fullformatet og ikke et nedstrippa Mp3-format.
    2] Får tilgang til lagringsenheten/CDen som musikken ligger på. Antar jeg er materialist, men ikke bare. Å eie primærkilden/CDen gir muligheter for avspilling via flere medier og formater - bærbart, hjemmestreaming/trådløst, deling med andre.
    3] Blir uavhengig av å være online eller ha nettdekning for musikklytting.
    4] Og ja, eiergleden ved å kunne holde i/samle på CDene som musikken ligger på. (For min del er ikke vinyl aktuelt for tida, selv om jeg har 2-300 LPer på lager et sted.)
    5] Som en utvidelse ved det å føle eierglede ved å besitte det fysiske lagringsmediet (CD/vinyl), konstituerer dette også meg som person. Valget uttrykker mine verdier og hvem jeg er. Konservativ, utviklingsfiendlig, miljøkriminell ressurssløser... kall det whatever. Men jeg vil for all del ikke være tvunget til å høre på pinglepop og musepip som følge av en grådig musikkformidlingsbransje.

Vil også føye til et punkt til på listen din over fordeler fysisk format. Faktum er at man ikke har noen musikksamling med Spotify eller andre streamingtjenester. Bare filer på en pc. Skjer det noe med Spotify for eksempel som gjør at de ikke er oppe og går så har man ingenting, absolutt ingenting igjen. Det å eie sin egen musikk og ha sin egen samling er noe ganske annet ja.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skulle platebransjen servert et tilbud om Mp3/nedlasting/streaming for 12 år siden? Fordi musikktyvene som skamløst herjet på nettet i årevis skal få viljen sin gjennom lovbrudd?
    Det kalles ny teknologi!
    De siste 12 årene er har verden blitt mer og mer "på nett".
    Det er der de fleste trives, og det er derfor også der kundemassen er...

Dette begynner bare å bli latterlig.

Nesten så man begynner å lure om hele tråden bare er en dårlig spøk, eller for å få "stor tråd" pinsen sin=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også føye til et punkt til på listen din over fordeler fysisk format. Faktum er at man ikke har noen musikksamling med Spotify eller andre streamingtjenester. Bare filer på en pc. Skjer det noe med Spotify for eksempel som gjør at de ikke er oppe og går så har man ingenting, absolutt ingenting igjen. Det å eie sin egen musikk og ha sin egen samling er noe ganske annet ja.
    Åhå!, blir frustrert.
    Offline playlist..................

Du har tydeligvis ingen erfaring med spotify, og ergo burde du ikke få uttalt deg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Åhå!, blir frustrert.
    Offline playlist..................

Du har tydeligvis ingen erfaring med spotify, og ergo burde du ikke få uttalt deg.

Javel, offline playlist,- wow, imponerende. Musikksamlingen er fortsatt ingenting, kun filer på en pc. Det er hele poenget mitt. Uten et fysisk format har man i realiteten ingen musikksamling.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Det kalles ny teknologi!
    De siste 12 årene er har verden blitt mer og mer "på nett".
    Det er der de fleste trives, og det er derfor også der kundemassen er...

Dette begynner bare å bli latterlig.

Nesten så man begynner å lure om hele tråden bare er en dårlig spøk, eller for å få "stor tråd" pinsen sin=P

Ja, men er det riktig at platebransjen blir presset til å tilby Mp3/streaming fordi musikktyvene stjeler produktet deres uten skam? Er du kanskje selv en av de som uten å blunke lastet ned ulovlig fra Napster o.l for noen år siden?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, offline playlist,- wow, imponerende. Musikksamlingen er fortsatt ingenting, kun filer på en pc. Det er hele poenget mitt. Uten et fysisk format har man i realiteten ingen musikksamling.
    For 99% av oss har den fysiske plata ingenting å si.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    For 99% av oss har den fysiske plata ingenting å si.

Det er et fair poeng,men da bør man ikke forsøke borforklare det jeg sier heller: Nemlig at uten et fysisk format har man i realiteten ingen musikksamling. Og det er da heller stusselig og trist spør du meg om man er seriøst musikkinteressert.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nå selvfølgelig plukke ut harddisken da, hvis du absolutt vil ha noe "pynt" i stua...

Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •