Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 61 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1207
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Til de som lurer så har jeg testet Spotify på PC med BelCanto USB Dac.

Mulig jeg er kresen.
    Kan man spørre om hva du opplever som forbedring på CD?

Og ikke minst, du sammenlignet såklart samme sangen fra samme album? Og hvilken type musikk?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg spiser ikke tørt oppskåret brød selvom jeg ikke fotfølger saueflokken, tvert imot spiser jeg indrefilet av beste kvalitet hver eneste dag.
    Når du ikke har smakt annet, så er det bare noe du tror... hadde du spist indrefile så hadde du hatt saueflokken med deg!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når det gjelder inntektsmuligheter innen online streaming, så må man jo tenke på at man leier som flere nevner. Det vil si at man kan tjene penger på samme person måned etter måned, og skal det bli noe av må artistene bli kompensert riktig, men for at det skal skje må det komme inntekter til spotify, enten via betaling eller annonser.
    Syns World of Warcraft (av alle ting) er et passende eksempel her. Software as a service i spillindustrien ble jo i praksis innført for å motvirke piratkopiering. Og nå tjener Blizzard mer på det hver eneste måned enn noen kunne drømt å tjene på et komplett utgivelse av et vanlig spill!

Får man nok mennesker til å abonnere blir det svimlende summer av det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Mannen sitter og hører radio mens han kjører bil:
    "Vær forsiktig, en gal mann kjører i feil kjøreretning på motorveien"
    Mannen: "En!? Alle kjører i gal retning!"
    Haha... denne synes jeg beskriver tråden veldig godt....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det står respekt av synet og valget ditt. Positivt at ikke alle følger bermen i alt og ett.
    berme m1 (fra lty, besl med lat. fermentum 'gjær')
    1 grums, bunnfall i vin og andre gjærende drikker
    2 usleste befolkningslag; utskudd byens b-

Burde vi kanskje rapportere deg til moderatorene også i samtlige innlegg du nevner "berm", da du tydeligvis mener ganske mange av oss faller innunder denne kategorien?

Jeg synes det er svært spesielt at du gang på gang kommer med uttalelser som tyder på at enkelte deler av befolkningen er mindreverdig sammenlignet med deg selv. Enten årsaken måtte være at de lytter til receivere, spotify eller spiser grandiosa.

Jeg trodde denne type mindreverdighetstankegang er og har vært uglesett siden rundt 1945, og kan ikke si jeg finner det spesielt tiltalende.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Når du ikke har smakt annet, så er det bare noe du tror... hadde du spist indrefile så hadde du hatt saueflokken med deg!

Ikke prøv deg, jeg har smakt annet flere ganger. Annenrangs mat tiltaler meg bare ikke, beklager. Spotify skal ikke inn som kilde på mitt anlegg så sant jeg greier å spore opp _en_ eneste plateforretning i hele verden som kan sende meg skiver i posten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Til de som lurer så har jeg testet Spotify på PC med BelCanto USB Dac.

Mulig jeg er kresen. Var i Operaen forrige året og synes lyden var dårlig der og 8)
    Ikke for å dra inn kabeldebatten, men jeg synes det lukter litt placebo her.....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    berme m1 (fra lty, besl med lat. fermentum 'gjær')
    1 grums, bunnfall i vin og andre gjærende drikker
    2 usleste befolkningslag; utskudd byens b-

Burde vi kanskje rapportere deg til moderatorene også i samtlige innlegg du nevner "berm", da du tydeligvis mener ganske mange av oss faller innunder denne kategorien?

Jeg synes det er svært spesielt at du gang på gang kommer med uttalelser som tyder på at enkelte deler av befolkningen er mindreverdig sammenlignet med deg selv. Enten årsaken måtte være at de lytter til receivere, spotify eller spiser grandiosa.

Jeg trodde denne type mindreverdighetstankegang er og har vært uglesett siden rundt 1945, og kan ikke si jeg finner det spesielt tiltalende.

Noe forskjell på å angripe meg som enkeltperson med anklager om psykiatriske diagnoser slik ganilsen gjorde eller sammenlignet med å kritisere en gruppe for å være saueflokk/berme som bare følger hverandres meninger? Herregud.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Herregud" er misbruk av navn. Og på 2. påskedag da. Skjerpings.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å dra inn kabeldebatten, men jeg synes det lukter litt placebo her.....
    Jeg legger en kabel i hele tråden, og går og legger meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøv deg, jeg har smakt annet flere ganger. Annenrangs mat tiltaler meg bare ikke, beklager. Spotify skal ikke inn som kilde på mitt anlegg så sant jeg greier å spore opp _en_ eneste plateforretning i hele verden som kan sende meg skiver i posten.
    Slik du beskrev ditt forhold til spotify så har du ikke mer luktet et par ganger, du må faktisk spise.... Siden vi så fint er inne på lukter - så synes jeg det lukter fordommer, myter og en god posjon placebo.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe forskjell på å angripe meg som enkeltperson med anklager om psykiatriske diagnoser slik ganilsen gjorde eller sammenlignet med å kritisere en gruppe for å være saueflokk/berme som bare følger hverandres meninger? Herregud.
    Når du angriper en gruppe, angriper du også samtlige enkeltpersoner i gruppen.

Hvis jeg stemmer Høyre, og du sier at alle som stemmer Høyre er idioter, da kaller du jo meg en idiot. Og det liker jeg svært dårlig.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik du beskrev ditt forhold til spotify så har ikke mer luktet et par ganger, du må faktisk spise.... Siden vi så fint er inne på lukter - så synes jeg det lukter fordommer, myter og en god posjon placebo.

Fantaser deg frem til akkuratt hva du måtte ønske om det så måtte være myter, placebo eller fordommer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kritiserte gruppen som syntes booklet er viktigere enn musikken. Har ikke nevnt deg med ord en eneste gang. Get your facts straight.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Kritiserte gruppen som syntes booklet er viktigere enn musikken. Har ikke nevnt deg med ord en eneste gang. Get your facts straight.

Geir Arne

Hahaha, som om ikke angrepet var rettet mot meg,- det var åpenlyst for absolutt alle. Heldigvis har man oppegående moderatorer her inne som fjernet ditt nedrige angrep på flekken.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hele pointet er at man har ulike prioriteringer og bruksmønster for musikklyttingen. Jeg har aldri kjøpt så mye CD-er som etter at jeg kjøpte Spotify Premium. Skulle jeg velge mellom dem; vet ikke hva jeg ville valgt nettopp fordi de oppfyller ulike behov.
    Kan ikke dette innlegget få summere opp denne håpløse tråden?

Denne uttalelsen gjelder meg også... Ny CD'er kommer inn etter at jeg oppdager noe nytt med mitt Spotify FREE abonnement...
    CDene forøvrig rippes med en gang til FLAC og legges bort...

Vi har alle ulike behov, Gilmour har et behov for å holde i noe fysisk, mens veldig mange andre her meg inkl. har behov for noe som er praktisk...

Av nysgjerrighet Gilmour : Når om du kjører bil, hører du på radio? CD? Minnepenn? (håper på et ærlig svar her)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at du er fornøyd med annenrangs annlegg da, når du er så opptatt av musikk. Men det gjengir kanskje bookleten perfekt?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg legger en kabel i hele tråden, og går og legger meg.
    I det minste ikke gjør det her... gjør det på do... uansett - ække sikkert tastaturet ditt tåler det....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Når du angriper en gruppe, angriper du også samtlige enkeltpersoner i gruppen.

Hvis jeg stemmer Høyre, og du sier at alle som stemmer Høyre er idioter, da kaller du jo meg en idiot. Og det liker jeg svært dårlig.

For å si det rett ut gir jeg blanke F i om du liker det eller ikke. Jeg har ikke angrepet noen enkeltpersoner i denne tråden, og således holdt meg godt innenfor reglementet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er en lang avhandling av følgende:

Side 13 av 61 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •