Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1207
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det er nøyaktig like mye sjel i en cd-plate med tilhørede litteratur som i en hvilken som helst gråstein jeg finner ute i skauen.

Du må klare å innse at dette er ikke er noe mer enn din personlige oppfatning, og ikke noe som gjelder allmenheten.
    +1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nøyaktig like mye sjel i en cd-plate med tilhørede litteratur som i en hvilken som helst gråstein jeg finner ute i skauen.

Du må klare å innse at dette er ikke er noe mer enn din personlige oppfatning, og ikke noe som gjelder allmenheten.
    +1

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alt overmål er det en oppfatning som hører til minoriteten. Så å be platebransjen agere basert på den er en svært dårlig idé.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+ 1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour,

1) - Du snur alt på hode!
    Din hypotese og dere som er forkjemper for det fysiske medie gjør alt annet enn å gangne musikkbransjen. Til vil være å kjøre utviklingen baklengs - tilbake til mindre penger og større tap. Det vil være å gå tilbake til opprinnelig problem hvor musikk ikke selges, men "stjeles"".

2) - Det er streaming/filer verden vil ha!
    Utviklingen og interessen taler for seg selv - den lar seg vanskelig bort forklares.
    (Og ja, det er selv du tror noe annet)

3) - Lydkvaliteten er meget god.
    Det er vanskelig å høre forskjell fra en CD, og det er sikkert ikke en umulighet å skille disse. Kvaliteten er så god at selv folk med dyre anlegg kan nyte musikken i dette formatet. MEN JA, CD er såvitt bedre for dem som ønsker det.

4) - Sjel og sjarm med fysisk medie?
    For deg, men ikke for "resten" av verden. Du kan ikke tillegge andre dine vaner og rutiner - for det et ikke annet enn det! Det virker som du tror du er mer kvalitetsbevist og bedre enn andre, da tar du skammelig feil. Vær så snill å kom ned fra kjepphesten din, den kler deg rett og slett ikke.

5) - Bruke PC?
    Vel, alt tyder på at du ikke har greie på hva du snakker om. Det holder ikke å ha prøvd Spotify med et par sanger på PC'en, for deretter uttale seg så kraftig som du gjør. Her er det noe du ikke har skjønt - du trenger ikke sitte med en PC i fanget - du kan rett og slett bruke hva du vil! Alt fra vanlig fjernkontroll til fjernkontroll med skjerm til mobil til iPod til iPhone til Ipad til PC. Du får det slik du ønsker og har behov for - både med liten og stor skrift.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Jeg syns det begynner å lukte TROLL:-D
    Jeg synes det begynner å lukte promp her...

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du Gilmour har klart å få "alle" mot deg her inne (et lite og snevert nerdeforum for musikk og musikkavspilling) tyder vel på at du står veldig alene i denne verden.

Prøv å inse at din holdning er du alene om, og se heller å kjøp deg en god platespiller så du virkelig tar skrittet helt ut. Å kjøre cd plater med en bd spiller er jo ikke en ekte entusiast løsning. Du får få deg rør, plater og horn, så er du ihvertfall gjennomført.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Det at du Gilmour har klart å få "alle" mot deg her inne (et lite og snevert nerdeforum for musikk og musikkavspilling) tyder vel på at du står veldig alene i denne verden.

Prøv å inse at din holdning er du alene om, og se heller å kjøp deg en god platespiller så du virkelig tar skrittet helt ut. Å kjøre cd plater med en bd spiller er jo ikke en ekte entusiast løsning. Du får få deg rør, plater og horn, så er du ihvertfall gjennomført.

Jeg er vant til å stå noe alene i diskusjoner,slik blir det når man ikke følger saueflokken i tide og utide. Når bjellesauen trekker over fjellet følger flokken etter, slik er det bare.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette begynner å bli en rimelig meningsløs tråd, da det er en trådstarter som har bestemt seg for hva som er "rett" og alle argumenter om hvorfor en benytter streaming av Spotify bare preller av som vann på den berømte gåsa. Det er et særdeles dårlig utgangspunkt for diskusjon, i hvert fall en fruktbar en.

Ordet streaming er forøvrig et dårlig ord, da dette også dekker bruken av det å streame sin musikk (trådløst eller kablet) i eget nettverk fra disker som en selv har rippet ut av egne CD-plater som en da har kjøpt gjennom alle år. Er dette da også "forbudt", Gilmour?

Å sammenligne Spotify med Napster er i utgangspunktet håpløst. Napster ble erklært ulovlig er et fildelingssystem av brukere. Spotify er i høyeste grad lovlig, og har støtte og tillatelse til bruk av de plateselskapene som er representert der.

Å kalle streaming for "bermens måte" å høre på musikk på, er en grov generalisering og et godt eksempel på manglende ydmykhet og kunnskap. Se på en av verdens mest seriøse HIFI-produsenter som Linn. De har sett i hvilken retning markedet er på vei, og var en av de første (om ikke den aller første) seriøse HIFI-produsenten som kuttet ut CD-spilleren til fordel for DS-produkter. Når så samme produsent sitter på et plateselskap som gjør alle sine utgivelser tilgjengelig, i tillegg til CD/SACD, i høyoppløselige formater langt over 16/44-redbookstandarden, da går også kvalitetsargumentet ditt filleveien. Å kalle dem som ikke bruker CD-spiller, men DS-produkter for "ikke-seriøse" blir for dumt. Det håper jeg du også ser. Den aller beste lyden jeg noengang har fått høre er fra et anlegg til en meget god venn av meg der Linn Akurate DS og aktive høyttalere stod for serveringen.

At du nyter din musikk fra en "seriøs" kilde som BD7004, blir her nesten litt trist siden du er såpass kvalitetsbevisst. Du har mye å hente på å bytte kilde du og, til en skikkelig god dedikert CD-spiller. For å bruke din egen argumentasjonsteknikk. ;-)

Jeg har lest trådene dine med interesse, og du har vært et friskt pust de siste ukene, men i denne tråden synes jeg du bare rir din forutinntatte mening høyt på en hvit hest. Kom ned og lukt litt på gresset, ta diskusjonen for hva det er verdt med plusser og minuser. For da kan det kanskje komme noe godt ut av det. Skyttergravsargumentasjon bærer sjelden frukter, men kan til nød være underholdende. Underholdningen har for min del opphørt nå.
    Ja hadde Spotify beveget seg i en retning lik Linn hadde de kanskje fått meg på lasset og. Kanskje det kommer en Lossless variant nå som de faser ut gratis varianten. De burde få litt ledig kapasitet....

Til de som lurer så har jeg testet Spotify på PC med BelCanto USB Dac.

Mulig jeg er kresen. Var i Operaen forrige året og synes lyden var dårlig der og 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja hadde Spotify beveget seg i en retning lik Linn hadde de kanskje fått meg på lasset og. Kanskje det kommer en Lossless variant nå som de faser ut gratis varianten. De burde få litt ledig kapasitet....

Til de som lurer så har jeg testet Spotify på PC med BelCanto USB Dac.

Mulig jeg er kresen. Var i Operaen forrige året og synes lyden var dårlig der og 8)

Jeg syns det står respekt av synet og valget ditt. Positivt at ikke alle følger bermen i alt og ett.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg er vant til å stå noe alene i diskusjoner,slik blir det når man ikke følger saueflokken i tide og utide. Når bjellesauen trekker over fjellet følger flokken etter, slik er det bare.
    Slike utsang burde kanskje du også holde for deg selv.

Men man er ikke i en saueflokk selv om man velger det som er mest fornuftig.

Geir Arne

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som følger bjellesauen får ferskt gress. De som står igjen, må spise tørt oppskåret brød.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen sitter og hører radio mens han kjører bil:
    "Vær forsiktig, en gal mann kjører i feil kjøreretning på motorveien"
    Mannen: "En!? Alle kjører i gal retning!"

---

Når det gjelder inntektsmuligheter innen online streaming, så må man jo tenke på at man leier som flere nevner. Det vil si at man kan tjene penger på samme person måned etter måned, og skal det bli noe av må artistene bli kompensert riktig, men for at det skal skje må det komme inntekter til spotify, enten via betaling eller annonser.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    De som følger bjellesauen får ferskt gress. De som står igjen, må spise tørt oppskåret brød.
    Kanskje dagens mest fornuftige utsagn.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når det gjelder inntektsmuligheter innen online streaming, så må man jo tenke på at man leier som flere nevner. Det vil si at man kan tjene penger på samme person måned etter måned.
    Meget godt poeng.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Jeg spiser ikke tørt oppskåret brød selvom jeg ikke fotfølger saueflokken, tvert imot spiser jeg indrefilet av beste kvalitet hver eneste dag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg spiser ikke tørt oppskåret brød selvom jeg ikke fotfølger saueflokken, tvert imot spiser jeg indrefilet av beste kvalitet hver eneste dag.
    En ting skal du ha. Du er kveldens underholdning, etter spotify vel og merke.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    En ting skal du ha. Du er kveldens underholdning, etter spotify vel og merke.

Geir Arne

Yey, sølvplass etter spotify, neimen ikke dårlig for en bråkmaker og kverulant som meg8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart. Indrefilet er the best thing since sliced bread.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når det gjelder inntektsmuligheter innen online streaming, så må man jo tenke på at man leier som flere nevner. Det vil si at man kan tjene penger på samme person måned etter måned, og skal det bli noe av må artistene bli kompensert riktig, men for at det skal skje må det komme inntekter til spotify, enten via betaling eller annonser.
    Mer forutsigbare inntekter, enn hits som selger en uke, og så er det tørke i et par måneder før selskapet klarer å gulpe opp neste. Prinsippet med abonnement kan gjøre livet lettere for bransjen på sikt, sett at mange nok tar det i bruk.

Skal ikke se bort fra at Spotify kunne innført et nivå over dagens premium, med lossless (ikke at jeg tror jeg vil høre forskjell). Litt dyrere, for smakens skyld.

Skal ikke kommentere de sauene.... ålreite dyr de....

Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •