Spotify (streaming) undergraver platebransjen! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1207
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Quote slettet av Admin

Jeg har ikke kalt noen personlig her inne snylter, men omtalt personer generelt som kun laster ned musikk ulovlig og streamer gratis for snyltere. Innlegget ditt blir rapportert til moderator, dette er grove personangrep og soleklart brudd på forumsreglementet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å roe ned debatten her gutter
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er ikke sludder og vrøvl. At du som en av de fremste forkjemperne av streaming og nedlasting her inne legger din hånd over musikktyvene som har herjet skjødesløst på nettet i årevis med ulovlig nedlasting og fildeling er fint lite overraskende.Oppskriftsmessig så det holder. Platebransjen ble presset til å finne en annen plattform enn cd plater fordi musikktyvene stjal produktene deres på nettet, istedet for å betale for musikken i butikken som lovlydige folk. Det er fakta og så langtifra sludder og vrøvl som man kan komme.
    Historikken er en separat diskusjon, poenget er at de nå endelig har funnet en plattform som kundene vil ha OG er villig til å betale for. Kutter de ut den er de tilbake der de startet,og der du ikke vil at vi skal være: Nemlig med piratkopiering og null penger til plateselskap og artister.

Hva er hovedargumentet ditt her egentlig? At fysiske CDer er kult, eller at alle piratene må straffes, og for å få til det ønsker du samtidig å frarøve samtlige andre betalende kunder muligheten til å få musikken på den formen de ønsker (digitalt)? Ingen av de høres på meg ut som spesielt gode argumenter for å legge ned Spotify og tilsvarende tjenester.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kalt noen personlig her inne snylter, men omtalt personer generelt som kun laster ned musikk ulovlig og streamer gratis for snyltere. Innlegget ditt blir rapportert til moderator, dette er grove personangrep og soleklart brudd på forumsreglementet.
    Personlig har jeg betalt for Spotify siden det ble mulig, og synes alle andre burde gjøre det også - men gratisversjonen av Spotify er reklamefinansiert, den er altså ikke "gratis" som sådan. Det blir som å si at folk snylter når de ser på TV3 fordi det er annonsørene som betaler og ikke TV-titteren.
    --
    Thorbjørn

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget ditt blir rapportert til moderator
    Kanskje like greit. Noen har kortere lunte enn andre.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan syns det er så kvalmt du vil, det bryr jeg meg fint lite om. Jeg mener det okke som at folk som ikke greier forstå sjarmen med papiraviser /fysisk musikkformat mangler fundamental forståelse. Greit at du foretrekker papiravis, men at du overhode ikke forstår forskjellen blir bare for dumt. At du også skryter hemningsløst av oppskjært brød avslører at du for eksempel ikke vet at ferdig oppskjært brød blir mye fortere tørt og uspiselig enn normalt brød som ikke er oppskjært. Men la meg gjette: det er mye viktigere for deg å slippe de to sekundene det tar å skjære en brødskive enn alt annet, som for eksempel tørt brød?

Er ikke dette kverulering? Jeg bare spør..

Jeg har forstått at mange synes det er greit at du verdsetter fysiske formater, mens din forståelse for at vi ikke trenger fysiske formater ofte borteblir..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Historikken er en separat diskusjon, poenget er at de nå endelig har funnet en plattform som kundene vil ha OG er villig til å betale for. Kutter de ut den er de tilbake der de startet,og der du ikke vil at vi skal være: Nemlig med piratkopiering og null penger til plateselskap og artister.

Hva er hovedargumentet ditt her egentlig? At fysiske CDer er kult, eller at alle piratene må straffes, og for å få til det ønsker du samtidig å frarøve samtlige andre betalende kunder muligheten til å få musikken på den formen de ønsker (digitalt)? Ingen av de høres på meg ut som spesielt gode argumenter for å legge ned Spotify og tilsvarende tjenester.

Det var ikke null inntekter til platebransjen før piratene overtok fullstendig, de tjente greit på både cd og vinylsalg. Det er ikke bransjen selv som har tatt intiativ til å finne frem til spotifyplattformen, de har som sagt blitt presset til det gjennom årevis med musikktyverier online. Personlig er jeg som sagt en forkjemper for fysisk musikkformat også i fremtiden, og ser heller at platebransjen/økokrim/politiet hadde straffet piratene og alle som ble tatt for musikktyveri med strenge straffer som sved på pungen. Da hadde konsertbillettene slupper å øke fordi artistene trenger økte inntekter, artistene hadde følt seg skikkelig satt pris på ved å gi ut ett fysisk album osv. Hadde dagens situasjon med streaming vært et resultat av et frivillig valg tatt av artister og platebransje hadde jeg sett annerledes på dette, men det er altså ikke situasjonen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje like greit. Noen har kortere lunte enn andre.

Geir Arne

Kortere lunte, du er ikke lite frekk. Serverer et innlegg hvor du går til det skrittet å indirekte stemple meg som en person med psykisk diagnose for så å hevde at jeg har kort lunte. Du skulle vært sparket ut fra forumet av moderator for det innlegget som ble slettet.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele pointet er at det er langt mer sjarm/sjel i en fysisk booklet/bilder/signaturer, enn knøttliten skrift på en laptop/ipad.

For deg ja, helt åpenbart ikke for veldig mange andre.

Jeg syns det begynner å lukte TROLL:-D

Mvh
    Peter

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har stått for svært lite argumentasjon i denne tråden, men derimot tillagt meg meninger jeg ikke har ytret, spammet ned tråden med off topic vås og konstruert fantasifulle påstander. Slikt innbyr ikke til mye godvilje fra min side. Og nei: Mitt mål er ikke få alle på forumet til å slutte streame, da det naturligvis er umulig og faller på sin egen urimelighet.
    Har jeg aldeles ikke, har bla kommet med konkrete linker til info i media om akkurat denne problemstillingen, faktiskt gjort litt research om emnet, istedenfor å trekke konklusjoner om at streaming ikke er bra for musikkindustrien.

Uansett, dette går helt over styr, og blir bare mer og mer irritert av å lese i denne tråden, hopper heller av og lar de som vil styre her inne, går jeg heller tilbake til å lese innlegg som handler om noe konkret innen hifi og ting som faktiskt er ment for dette forumet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortere lunte, du er ikke lite frekk. Serverer et innlegg hvor du går til det skrittet å indirekte stemple meg som en person med psykisk diagnose for så å hevde at jeg har kort lunte. Du skulle vært sparket ut fra forumet av moderator for det innlegget som ble slettet.
    Mente at jeg har kortere lunte. Slapp av.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke null inntekter til platebransjen før piratene overtok fullstendig, de tjente greit på både cd og vinylsalg. Det er ikke bransjen selv som har tatt intiativ til å finne frem til spotifyplattformen, de har som sagt blitt presset til det gjennom årevis med musikktyverier online. Personlig er jeg som sagt en forkjemper for fysisk musikkformat også i fremtiden, og ser heller at platebransjen/økokrim/politiet hadde straffet piratene og alle som ble tatt for musikktyveri med strenge straffer som sved på pungen. Da hadde konsertbillettene slupper å øke fordi artistene trenger økte inntekter, artistene hadde følt seg skikkelig satt pris på ved å gi ut ett fysisk album osv. Hadde dagens situasjon med streaming vært et resultat av et frivillig valg tatt av artister og platebransje hadde jeg sett annerledes på dette, men det er altså ikke situasjonen.
    Men her mener du altså at platebransjen og artistene skal diktere ovenfor sine forbrukere hvordan de skal motta og nyte musikk? Det er ikke slik verden fungerer (heldigvis). Bedrifter som ikke klarer å tilby det markedet ønsker, de går under.

Det var i ferd med å skje med plateselskapene, men nå har de endelig tatt til fornuften og begynt å lytte til markedet. Men nå vil du altså at de skal snu igjen. Det vil jo på ingen måte være til hverken plateselskapenes eller artistenes beste, så da forstår jeg ikke hvordan du kan mene det.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, istedet for å jobbe hardt for kopisperrer slik platebransjen gjorde, og heller hadde jobbet for en løsning for forbrukeren som var bedre enn piratkopiering kunne dette kanskje vært unngått. Men ettersom platebransjen innførte CD'er som gjorde det mulig å gjøre perfekte kopier er det klart at piratene blir fristet til å forsøke seg. Det sier seg vel og nesten selv at det er kjekkere å jobbe for å knekke et piratbeskyttet-medie enn det er å jobbe for å 100% piratbeskytte mediet. Derfor må kanskje platebransjen få fingeren ut å gjøre musikk bedre tilgjengelig for oss brukere enn piratene klarer. Personlig føler jeg streaming kanskje kan være veien å gå.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Men her mener du altså at platebransjen og artistene skal diktere ovenfor sine forbrukere hvordan de skal motta og nyte musikk? Det er ikke slik verden fungerer (heldigvis). Bedrifter som ikke klarer å tilby det markedet ønsker, de går under.
    .

Selvsagt skal platebransjen og artister som lager og produserer en vare bestemme dette? Det sier seg selv, og det har de all rett til.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Aldri diskuter med idioter. De drar deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring."
    Geir Arne
    Liker signaturen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Liker signaturen din.
    Hadde tenkt å si det selv

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt skal platebransjen og artister som lager og produserer en vare bestemme dette? Det sier seg selv, og det har de all rett til.
    I såfall kan de ikke klage på synkende inntekter.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, nei.

Eller, for å være litt mer nøyaktig: Ja, de KAN bestemme det. At de SKAL det er en litt annen sak. Og hvor LURT det er, det er en HELT annen sak.

Ford kunne godt holdt fast ved å selge sin svarte T-ford fordi de mente det var best. Men i det kundene forandret mening, så hadde det ikke vært en spesielt god strategi i lengden.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Liker signaturen din.
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Hadde tenkt å si det selv
    Velger å ikke kommentere dette gutter.

Geir Arne

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele pointet er at det er langt mer sjarm/sjel i en fysisk booklet/bilder/signaturer, enn knøttliten skrift på en laptop/ipad.
    Det er nøyaktig like mye sjel i en cd-plate med tilhørede litteratur som i en hvilken som helst gråstein jeg finner ute i skauen.

Du må klare å innse at dette er ikke er noe mer enn din personlige oppfatning, og ikke noe som gjelder allmenheten.

Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •