Forskjell på RCA kabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Beklager på det sterkeste at du ikke forstår en spøk, selv når det står klistret et "dette er en spøk"-ikon ved siden av spøken.
    Det var igrunn ikke bare den kommentaren jeg kommenterte, det var også at du ikke skjønte vitsen med eksterne da-konvertere, legger man sammen de to oppfattet jeg det som at stereoforsterkere (endatil uten DAC) var håpløst umoderne, og ja, jeg så smiley'en, og skjønte at det ble "sagt" i en fleipete tone...
    Skal se om jeg får oppgradert humoren også neste gang jeg er innom Soundgarden...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Jeg kjøpte kablene og opplever nå noe rart. Når de tilkoblet DAC'en forvrenges lyden ut av hodetelefonutgangen. Hvis jeg kobler de fra, blir det bra igjen. Hva i all verden kommer dette av? Er det noe feil med dac'en?
    Har fått testet litt mer. Lyden er forvrenges når dac'en er tilkoblet forsterker. Jeg har prøvd med XTZ kablene og vanlige RCA kabler. Akkurat det samme. Lyden er fin selv om kablene står i dac'en bare den ikke er tilkoblet forsterker. Men kobler jeg den til forsterkeren forvrenges lyden i hodetelefonutgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden forvrenges ikke hvis forsterker står på, på samme inngang som dac'en er koblet til. Skifter jeg inngang på forsterker, forvrenges lyden. Merkelig...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at til bedre anlegg til lettere er det å høre forskjell på rca kabler.
    Alt blir mer kritisk liksom.. om du har en tja.. billig pre og resten er godt utstyr, så vil den pre'en, bremse anlegget ditt..
    Har en bare gode nok komponenter så står det på kablene.. men det er min erfaring. Så kan det helt sikkert diskuteres hva er godt nok?
    Men det må nok bli opp til hver enkelt, og hver enkeltes økonomi.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Sier bare til trådstarter, sjekk selv, og ikke hør på noen, det er det beste. 8)
    +1!

Om andre ikke hører støy og forskjell på kabler, mens andre gjør det, kommer an på hva ledningskrøll og hva de får ut av stikkontakten sin. Støy (magnetfelt) er noe som alltid har, og alltid vil lage trøbbel signaler. Har du støy, så trenger du skjermede kabler. Tror du at du har støy, så prøv skjermede kabler. Er du fornøyd med lyden så kan du godt bruke "lisser", men det skader nok ikke å legge en hundrelapp eller tre i det for kvalitetens skyld, da det ofte viser seg at de billigste produktene har høyere feilprosent enn de overstående.

Men alt i alt så er kobber, kobber. Sølv er sølv, og gull er gull, og hva som har best ledeevne er ingen tvil om. Derimot er behovet individuelt.

Er selv serviceingeniør i rolls-royce, og jobber ute på båt med alt fra enkle 4-20mA signal, til bus-styringer. Støy er og kan være et problem!

-Thomas-

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Ta en titt her :blindtest

Er ikke alltid at høy pris er en garanti for bedre kvalitet og egenskaper.

Føler meg ganske så sikker på at mange av de som påstår at de hører forskjell på "lakris lisser" og dyrere kabler hadde fått problemer med "bevise" dette i en seriøs (blind)test. Tror faktisk eg kunne ha satset noen kroner på det...

Litt om bakgrunn for mine påstander her : På 1990 tallet var eg en gryende "kabelnisse" som slukte rått alle artikler i hifi magasiner ang (store)forskjell på kabler, og stilte aldri spørsmål ved slike påstander fra venner og kjente. Så begynte eg å teste dette, med alt fra dyrere ferdige kabler, DIY kabler fra Eltek (Dynabel i dag) egne oppskrifter på DIY kabel etter tips fra utenlandske hifi magasin, og billige noname kabler.
    Resultatet ble ikke som forventet og som den potesielle kabelnisse eg var, hadde håpet på. Rett og slett skuffet ble eg når forskjellen/forbedringen uteble.
    Når eg i tillegg til dette senere har studert fysikk som en del av min utdanning, og ikke minst søkt info på nett ang dette, så har eg betydelig større problem med å akseptere påstander fra produsenter og hifi magasiner (og medlemmer her inne) ang forskjeller på kabler.
    Med alder og erfaring så er eg blitt mye flinkere til å stille kritiske spørsmål ved allt fra politikk til hifi.
    Håper dette var litt oppklarende:smile:

Siste blintest i samarbeid med leserne her inne.

http://avforum.no/forum/kabler/11332...ml#post1702429

So da så Siden du linket til sånt..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    +1!

Om andre ikke hører støy og forskjell på kabler, mens andre gjør det, kommer an på hva ledningskrøll og hva de får ut av stikkontakten sin. Støy (magnetfelt) er noe som alltid har, og alltid vil lage trøbbel signaler. Har du støy, så trenger du skjermede kabler. Tror du at du har støy, så prøv skjermede kabler. Er du fornøyd med lyden så kan du godt bruke "lisser", men det skader nok ikke å legge en hundrelapp eller tre i det for kvalitetens skyld, da det ofte viser seg at de billigste produktene har høyere feilprosent enn de overstående.

Men alt i alt så er kobber, kobber. Sølv er sølv, og gull er gull, og hva som har best ledeevne er ingen tvil om. Derimot er behovet individuelt.

Er selv serviceingeniør i rolls-royce, og jobber ute på båt med alt fra enkle 4-20mA signal, til bus-styringer. Støy er og kan være et problem!

-Thomas-
    +1
    Høyttalere:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •