spørsmål vedr kobling dac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer maxibully sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål vedr kobling dac

heisann har et noobie spørsmål her
    ang hegels dac hd 10
    kan jeg koble til en forsterker gjennom xlr og samtidig ha en annen forsterker koblet til rca utgangene
    det jeg prøver å si er kan jeg for eksempel koble til et sett forsterker m høytaler på balansert og et på ubalansert samtidig og skifte ettersom jeg bruker de respektive forsterkerne
    tenkte for eksempel og ha en rørforsterk på ubalansert og en ec forsterk på balansert

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moa ord så ønsker du å koble deg til xlr inngang på en forsterker og rca inngang på en annen. Det burde vel gå bra..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp men det burde gå bra det ja?
    så det vil ikke ha noe å si om dacen står oppkoblet på både balansert og ubalansert samtidig?

så da kan jeg altså ha t forskjellige annlegg oppkoblet på en gang (slik at jeg slipper å koble om for hver gang jeg ønsker bytte fra en forsterker til en annen?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal være helt uproblematisk. Regner med at de to forsterkerne dine også har hvert sitt sett høyttalere - hvis ikke, blir det straks litt verre.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men xlr og rca utgang kan spille forskjelling / passe forskjelling alt avhengig av forsterker. Xlr utgangen på min BelCanto gir bedre lyd enn rca utgangen - i alle fall i mine ører 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Dette skal være helt uproblematisk. Regner med at de to forsterkerne dine også har hvert sitt sett høyttalere - hvis ikke, blir det straks litt verre.

selfølgelig

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ..men xlr og rca utgang kan spille forskjelling / passe forskjelling alt avhengig av forsterker. Xlr utgangen på min BelCanto gir bedre lyd enn rca utgangen - i alle fall i mine ører 8) .
    jepp tenkte å bruke xlr til electrocompaniet fra hd10
    og rca ut til en liten rørsak

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •