Hvor viktig er design innen hifi for deg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte Swans M3 med tilhørende stativ uten å høre med fruen om hun likte designet. Trodde det ville være selvfølge (er jo ganske waf). Var ikke snakk om at de fikk stå i stua.. Så forskjellig kan smaken være. De store stygge Dynavoice M65 derimot, de fikk audiens på ubestemt tid:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes selv at høyttalere bør se like ut, altså fra samme produsent, foruten subb. slik at fronter og senter matcher designmessig. Høyttalere kan se helt ræv ut, så lenge de spiller bra.

Men når jeg ser etter forsterkere/avspillere så er jeg mer kresen på utsene. Jeg har så og si alle komponentene mine svarte, for at det skal se litt stilrent ut, så børstet sølv er ikke så velkommen. Farger bør ikke skille seg så enormt mye ut. Heller ikke fasongen på spilleren.

Liker bedre utsenet på Denon sine recivere/forsterkere/avspillere enn NAD sine tilsvarende ting.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Jeg kjøpte Swans M3 med tilhørende stativ uten å høre med fruen om hun likte designet. Trodde det ville være selvfølge (er jo ganske waf). Var ikke snakk om at de fikk stå i stua.. Så forskjellig kan smaken være. De store stygge Dynavoice M65 derimot, de fikk audiens på ubestemt tid:-D

Hmm... spesielt.

Du har ikke glemt en bursdag el.? Kjøpt Norvegia istedenfor Jarlsberg kanskje? :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design er avgjørende for handel for min del. Ikke det at jeg kjøper det fineste, men er det ikke pent nok hjelper det ikke hvor bra det spiller.

Geir Arne

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Hmm... spesielt.

Du har ikke glemt en bursdag el.? Kjøpt Norvegia istedenfor Jarlsberg kanskje? :P
    Hun mente de passet bedre på ett gammeldags kontor med chesterfield stil

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg betyr det ganske mye at jeg liker utseende på både høytalere og kompoenter. Jeg ville nok ikke kjøpt et produkt som jeg ikke likte designet på selv om lyden var svært god. Da ville jeg heller satt kjøpet på vent og lett til jeg fant noe som passer meg på alle måter. Ettersom alt skal stå i stua blir høytalerne et møbel som jeg mener må passe inn.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegg skal først og fremst høres. Derfor kommer denne funksjonen selvfølgelig i første rekke. Utseende (og eventuelle medboere) får underordne seg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker jeg bryr meg mindre og mindre om designet. Hjelper ikke at det er grisepent når lyden ikke er bra. Design skal følge funksjon mener jeg. Får man begge deler er det flott selvsagt, men det lar seg vanskelig gjøre har jeg kommet frem til.
    Men bryr meg såpass at jeg legger ekstra penger i å få piano framfor matt svart.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr mye.

Er en del av interiøret og må matche med resten. Dessuten synes jeg eieglede betyr mye det også, mye kulere å ha komponenter i skikkelige materialer, f.eks høyttalere i ekte tre. Det er verdt å betale for, selv om det ikke alltid gjenspeiler seg i lyden.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hjelper ikke at det er grisepent når lyden ikke er bra.
    Det hjelper da vitterlig ikke at det er grisestygt heller hvis lyden ikke er bra.
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det hjelper da vitterlig ikke at det er grisestygt heller hvis lyden ikke er bra.
    :-D
    I det minste så kan anlegget fungere som pent møblemant liksom. :-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det betyr mye.

Er en del av interiøret og må matche med resten. Dessuten synes jeg eieglede betyr mye det også, mye kulere å ha komponenter i skikkelige materialer, f.eks høyttalere i ekte tre. Det er verdt å betale for, selv om det ikke alltid gjenspeiler seg i lyden.

Helt enig! Eierglede er kjempeviktig for meg også. Det øker også motivasjonen til å ta ekstra pent vare på komponentene man har. Har blant annet alltid hatt veldig sansen for champagne/sølvfinishen på komponentene til Denon og Marantz. Det ser griselekkert ut,spesielt på de noe mer påkostede modellene med solid byggekvalitet. Hifikomponenter skal etter min mening være tunge og velbygde, jeg er absolutt ingen fan av de knøttsmå blu-ray spillerne til Samsung og LG for å ta et helt konkret eksempel.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr mye. Men det virker som at min smak er veldig anderledes en min familie og venner.
    Godt jeg har en snill kone.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som sier design ikke betyr noe, tror jeg (i beste mening) enten lyver eller er ubeskjedne. Selvsagt betyr design noe. Det er bare det at hva som regnes som "pent" og "stygt" varierer mye. Samt hva man legger i begrepet design.

På den annen side tror jeg man tolererer ganske mye "dårlig design" dersom en komponent låter bra. De aller, aller fleste er ute etter komponenter som spiller slik de liker, og det skal se ganske anderledes ut enn hva man aksepterer for man går videre til neste kandidat på lista.

Jeg tror form og farge betyr mindre enn funksjonalitet, som også kan / må ansees som en del av designet. Tror derfor at funksjonalitet, som en del av designet, er mer enn show-stopper enn form og farge.

But, that´s just me...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det 50/50, Lyd og design er svært viktig for meg hvertfall og jeg må være 100% fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart design teller,hadde ikke hadt Nagra i rommet om jeg hadde fått deg grise billig det ser ut som sykehus aperater

O

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Klart design teller,hadde ikke hadt Nagra i rommet om jeg hadde fått deg grise billig det ser ut som sykehus aperater

O
    Hvem er det du skal ha grise billig? Meg, eller HoPPe´S. Håper på sistnevnte, for jeg selger meg aldri billig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvem er det du skal ha grise billig? Meg, eller HoPPe´S. Håper på sistnevnte, for jeg selger meg aldri billig.
    se der ja! en liten skrive feil
    O

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    Ser du på to ting på en gang eller? unaturensgang på dvd samt at du er på forumet?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg lite om design,er ytelsen som teller for meg.
    Jeg har ingen WAF å ta hensyn til så det er vel en av grunnene til at det er ytelsen som er viktigst for meg.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •