Teknisk problem: Tv slår seg på automatisk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teknisk problem: Tv slår seg på automatisk.

Hei folkens.

Jeg har en liten teknisk issue med min nyinnkjøpte Marantz blu-ray spiller BD7004 og min Phillips Led tv fra 7000 serien. Bruker Marantz spilleren som multispiller, altså til både dvder, blu-rays og cd plater. Problemet som har oppstått er at led skjermen slår seg på automatisk når jeg trykker på play på Marantzen. Hvilket er kjipt når jeg skal høre cd plater og foretrekker at skjermen er avslått. Hva er det som gjør at tven automatisk slår seg på når jeg trykker inn play knappen på blu-ray spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi Cec

Hei,

Sjekk dette. De fleste TV på markede idag har ett system som heter HDMI-CEC. Dette er ett system som gjør det mulig for din tv å kommunisere med de andre enhetene via HDMI kablen. Dette HDMI CEC systemet har en funksjon som kan skru dine enheter av og på. Philips kaller ofte dette systemet for EasyLink. Skru av systemet og test...

Jørgen@Harmony

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen@harmony
    Hei,

Sjekk dette. De fleste TV på markede idag har ett system som heter HDMI-CEC. Dette er ett system som gjør det mulig for din tv å kommunisere med de andre enhetene via HDMI kablen. Dette HDMI CEC systemet har en funksjon som kan skru dine enheter av og på. Philips kaller ofte dette systemet for EasyLink. Skru av systemet og test...

Jørgen@Harmony

Aha, stemmer. så det går via hmdikabelen altså som signaliserer til tven at den skal slå seg på? Må jeg da rote i menyene på led skjermen for å få slått av dette?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst, glimrende. Takk for hjelpen!:grin: