Surround vs Stereo - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 695
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Hegel forsterkere gjør det forøvrig bra i tester da sammenlignet med masseproduserte to kanals integrerte fra andre leverandører i samme prisleie.

Det overrasker meg heller ikke at Hegel gjør det meget bra med sine stereoforsterkere sammenlignet med andre produsenter.Det de konstruerer er absolutt kvalitet Jeg ønsket bare å påpeke at argumentet om billigere deler/komponenter hos de store produsentene er et ugyldig argument i denne sammenheng, da disse rimelige komponentene også kommer integrerte stereoforsterkere tilgode. Ergo er man like langt: Man får mer og bedre lyd med en integrert to kanals, enn en surroundprosessor.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen tall på hvor mange surround receivere kontra to kanals som blir solgt i Norge per år? Får litt inntrykk i denne tråden at to kanals er vanvittig nisje.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hegel er dårlig da det er så billig
    Bruker sikkert billige å alt for mange komponenter som foringer lyden (he he)
    HigherFi-Ultimate - The Worlds Best and Most Expensive Audio Amp and Amplifiers

Fått på en Goldmund eidos 20bd til 100 000 til litt cd lyd eller downmix til stereo
    (koster bare 35 ganger så mye som en oppo bdp 83 så da er den vel minst 35 ganger så bra)

Er vel slik at mengde produsert , etterspørsel , land osv vil påvirke priser mye

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen tall på hvor mange surround receivere kontra to kanals som blir solgt i Norge per år? Får litt inntrykk i denne tråden at to kanals er vanvittig nisje.
    Kunne jo vært interessant, men vil tippe det selges flere surroundreceivere hvertfall, hvor mye mer vet jeg ikke.

Tenker hvertfall at folk som kjøper f.eks DENON PMA-A100 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben i dag gjør det litt av samme grunn som folk kjøper dyr klokke. Det er gøy og ha og oser kvalitet, men viser ikke nødvendigvis tiden bedre enn en langt billigere klokke.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kunne jo vært interessant, men vil tippe det selges flere surroundreceivere hvertfall, hvor mye mer vet jeg ikke.

Tenker hvertfall at folk som kjøper f.eks DENON PMA-A100 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben i dag gjør det litt av samme grunn som folk kjøper dyr klokke. Det er gøy og ha og oser kvalitet, men viser ikke nødvendigvis tiden bedre enn en langt billigere klokke.

Nei, men den forsterkeren fra Denon spiller musikk bedre i stereo enn en surroundforsterker til 25-30 000 kr, og det er poenget.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du hadde fått litt mer forståelse for dine synspunkter hos hifisentralen, Gilmour:grin:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du hadde fått litt mer forståelse for dine synspunkter hos hifisentralen, Gilmour:grin:

Hehehe Det kan absolutt være. Har vel lagt hodet mitt for hogg her ved å gå hardt ut, så det er greit nok, hehe. Gøy at det skaper litt engasjement her på forumet også, moro iblant det

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Nei, men den forsterkeren fra Denon spiller musikk bedre i stereo enn en surroundforsterker til 25-30 000 kr, og det er poenget.
    Og på hvilket grunlag sier du det? Har du prøvd.

Det at du har testet to produkter i en prisklasse gjør ikke dine funn gyldige i andre prisklasser eller med andre produkter.

Du er rett og slett for kategorisk i dine utalelser, uten første hånds kunskap i hva du utaler deg om (bortsett fra de konkrete produktene du testet). Og du slår fast din synsing som en sannhet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Og på hvilket grunlag sier du det? Har du prøvd.

Det at du har testet to produkter i en prisklasse gjør ikke dine funn gyldige i andre prisklasser eller med andre produkter.

Du er rett og slett for kategorisk i dine utalelser, uten første hånds kunskap i hva du utaler deg om (bortsett fra de konkrete produktene du testet). Og du slår fast din synsing som en sannhet.

Jeg sier det på grunnlag av grunnleggende allmennkunnskap. Trenger du å teste ut i praksis om brus er søtere enn saft liksom? Det er allment kjent i hifimiljøer at man i flere prisklasser må doble kjøpesummen for å komme opp i samme kvalitet. At en topptrimmet Denon stereoforsterker til 20 laken spiller bedre enn surroundprosessorer til noen få lapper mer er ikke akkuratt noen bombe av en påstand, det er nærmest ren logikk.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier det på grunnlag av grunnleggende allmennkunnskap. Trenger du å teste ut i praksis om brus er søtere enn saft liksom? Det er allment kjent i hifimiljøer at man i flere prisklasser må doble kjøpesummen for å komme opp i samme kvalitet. At en topptrimmet Denon stereoforsterker til 20 laken spiller bedre enn surroundprosessorer til noen få lapper mer er ikke akkuratt noen bombe av en påstand, det er nærmest ren logikk.
    Det er alment kjent i hifimiljøer at man også skal bruke 10% minimum av totalbudsjettet på kabler, det gjør det ikke noe mere sant alikevell.

Og ja, jeg trenger å teste om brus er søtere en saft, for det kan det jo være, eller ikke være, spørs jo hvilken saft, hvor sterk, og hvilken brus. Du har ikke dårligere eksempler vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en fantastisk diskusjon... :-D

Synes det er helt utrolig at det er marked for stereoforsterkere hvis det som sies her stemmer. :-)
    Folk må jo være utrolig dumme... Meg inkludert!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I din verden er det logisk, jeg er helt uenig. Det er hyggelig at du har fått til et oppsett med en lyd du er fornøyd med, og tilfeldigvis stod det en receiver i ditt forrige oppsett som du ikke synes låt like bra.

Mange andre her på forumet har funnet godlyden MED en surroundreceiver. Muligheten til manuelt eller automatisk justere lyden med EQ gjør eksempelvis at forutsetningen for god lyd i bassen er langt bedre med en surroundreceiver enn med en tradisjonell stereoforsterker. Det er mange veier til Rom.

Det virker også som om du tror det er komponentprisen som er hoveddelen av det du betaler når du kjøper en forsterker, det stemmer overhodet ikke. Deleprisen er en svært liten del av totalprisen på det produktet du plukker opp hos din forhandler.

PS: Brus og ferdigblandet saft har omtrent samme sukkerinnhold.
    --
    Thorbjørn

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Det er alment kjent i hifimiljøer at man også skal bruke 10% minimum av totalbudsjettet på kabler, det gjør det ikke noe mere sant alikevell.

Og ja, jeg trenger å teste om brus er søtere en saft, for det kan det jo være, eller ikke være, spørs jo hvilken saft, hvor sterk, og hvilken brus. Du har ikke dårligere eksempler vel?
    Hehe, himmel og hav, tar jo helt av det greiene her, kan vel ikke si at jeg ikke så det komme :P Var jo en debatt fra starten av for å skape krangel :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Enda en fantastisk diskusjon... :-D

Synes det er helt utrolig at det er marked for stereoforsterkere hvis det som sies her stemmer. :-)
    Folk må jo være utrolig dumme... Meg inkludert!

Jepp, merkelig greier at det er marked for avleggse to kanals forsterkere hvis surroundbokser til samme pris gjør like god jobb

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, himmel og hav, tar jo helt av det greiene her, kan vel ikke si at jeg ikke så det komme :P Var jo en debatt fra starten av for å skape krangel :P

Det var egentlig ikke min misjon fra starten av, tro meg på det. Men når jeg får servert påstander som er direkte tøv så må man få lov å reagere tross alt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når jeg får servert påstander som er direkte tøv så må man få lov å reagere tross alt.
    Hei, det var min replikk.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hei, det var min replikk.

Isåfall kom jeg deg i forkjøpet. Hvorfor er det egentlig markedet for stereoforsterkere hvis surroundforsterkere med 40 andre funksjoner og innganger implementert gjør jobben like bra til samme pris?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, merkelig greier at det er marked for avleggse to kanals forsterkere hvis surroundbokser til samme pris gjør like god jobb
    En stereoforsterker eller effektforsterker til 20,000 vil høyt sannsynlig ha mer effekt og/eller kraftreserver enn en 7-kanals surroundforsterker til samme pris - så har du behov for dette er det jo dumt å kjøpe en surroundforsterker. En stereoforsterker vil også være enklere i bruk og estetisk kanskje se bedre ut. men nå var det vel i utgangspunktet lydkvaliteten vi diskuterte.

Og ser vi på DENON PMA-A100 og legger merke til at de f.eks reklamerer med at føttene på forsterkeren er laget av jern for bedre lydkvalitet, så behøver vi vel ikke lure så veldig på at det er mye gimmick ute og går her.
    --
    Thorbjørn

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig ikke min misjon fra starten av, tro meg på det. Men når jeg får servert påstander som er direkte tøv så må man få lov å reagere tross alt.
    sier ikke at det var din hensikt, ble kanskje missforstått der, men bare sier at det var 100% sikkert fra starten av at en slik tråd ville utvikle seg sånn, er jo som alle kabeltrådene etc. er det en ting som er sikkert med slike tråder er at det blir litt krangling :P

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall kom jeg deg i forkjøpet. Hvorfor er det egentlig markedet for stereoforsterkere hvis surroundforsterkere med 40 andre funksjoner og innganger implementert gjør jobben like bra til samme pris?
    Det er mange konservative mennesker der ute. Og hvis jeg ikke hadde ønsket å bruke surround hadde ikke jeg kjøpt surroundforsterker heller.

Men ser vi f.eks på Harman Kardon (som jeg oppfatter som en produsent med relativt edruelig forhold til lydkvalitet), så markedsfører de to (2) stereoforsterkere og 10 surroundforsterkere.

De har også litt mer moderne stereoforsterkere som har både subutganger og innebygget EQ. Flink produsent som følger med i timen, med andre ord.

EDIT: Ser at Pioneer også har 2 stereoforsterkere og 10 surroundforsterkere. Så det sier vel endel om markedet.
    --
    Thorbjørn

Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •