Surround vs Stereo - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35
Viser resultater 681 til 695 av 695
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tror ikke det bare var meg som ikke likte lyden, ikke min erfaring ihvertfall fra butikk ihvertfall

hadde det vært knall så hadde du vel solgt noe mer , ikke minst pga opphausingen i norsk hifi presse
    Jeg er ikke så sikker på om potensialet var større. Vi solgte 480 forsterkere på 2 år, og da vi stoppet produksjonen hadde vi stor ordrereserve. Det som stoppet oss var helt andre faktorer (vi ventet i over 1 år på levering av flere aluminiumskomponenter, og da vi fikk dem manglet bunnplatene. Vi hadde da stått 4 måneder uten å kunne levere. Vi forsøkte å finne alternativer for å få tak i bunnplater selv om vi allerede hadde betalt for dem, men i juni fikk vi innbrudd og alle halvferdige forsterkere ble stjålet. Da hadde vi ikke lenger moduler til 6.1, og vi manglet en del andre deler også.)

Kunsten å få en forsterker til å låte dårlig er jo alltid grei å ha i bakhånd om man vil forsøke å fortelle noen at de er idioter. Problemet er at det finnes de som kan fortelle deg hva du har gjort feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig synes jeg det er merkelig at hybris slipper unna da han insinuerte at forsterkere er så enkle å lage til lav kost.
    når så snickers kommer inn så skal jeg flåes for å legge det frem , merkelig
    men ikke uventet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har polarisert seg to grupper her og den "siden" du hoppet inne på
    mener det jeg forteller deg, angående prosuksjon av 2 kanals utstyr
    kanskje ta den diskusjonen med de som rett ut har sagt at det er såre enkellt å lage en forsterker og at det er snake oil produkter
    Dersom det er en mening du er uenig i, og jeg ikke har gitt uttrykk for denne meningen, så foreslår jeg at du diskuterer den med noen andre.

Hvis du vil diskutere forsterkere så spør på en skikkelig måte.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig synes jeg det er merkelig at hybris slipper unna da han insinuerte at forsterkere er så enkle å lage til lav kost.
    når så snickers kommer inn så skal jeg flåes for å legge det frem , merkelig
    men ikke uventet
    Det blir jo ikke det samme. Du "angriper" person/firma, og det har jeg så langt jeg kan se ikke sett at Hybris har gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg er ikke så sikker på om potensialet var større. Vi solgte 480 forsterkere på 2 år, og da vi stoppet produksjonen hadde vi stor ordrereserve. Det som stoppet oss var helt andre faktorer (vi ventet i over 1 år på levering av flere aluminiumskomponenter, og da vi fikk dem manglet bunnplatene. Vi hadde da stått 4 måneder uten å kunne levere. Vi forsøkte å finne alternativer for å få tak i bunnplater selv om vi allerede hadde betalt for dem, men i juni fikk vi innbrudd og alle halvferdige forsterkere ble stjålet. Da hadde vi ikke lenger moduler til 6.1, og vi manglet en del andre deler også.)

Kunsten å få en forsterker til å låte dårlig er jo alltid grei å ha i bakhånd om man vil forsøke å fortelle noen at de er idioter. Problemet er at det finnes de som kan fortelle deg hva du har gjort feil.

for meg er lyd en subjektiv opplevelse, og at du skal drite meg ut pga jeg aldri opplevde å få god lyd fra dine produkter sier vel sitt om hvor ufin du også kan være, helt uten å få tilsnakk forøvrig , hmmmmmm 2+2

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det blir jo ikke det samme. Du "angriper" person/firma, og det har jeg så langt jeg kan se ikke sett at Hybris har gjort.

angriper ? kan jeg ikke legge frem min erfaring og opplevelse av midgaard produkter her inne ? hmmmm, minner meg om premier leauge dommere du, skal være upartisk..............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er en mening du er uenig i, og jeg ikke har gitt uttrykk for denne meningen, så foreslår jeg at du diskuterer den med noen andre.

Hvis du vil diskutere forsterkere så spør på en skikkelig måte.

har ingenting å spørre deg om angående forsterkeri, bare ikke haus opp din egen posisjon fordi du er en konstruktør
    merkelig måte å fremme seg på til ett firma å være forøvrig, når jeg i min tid konfronterte levererandører med at utstyret ikke var brukelig ble jeg aldri møtt slik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med ingen lydmessige forskjeller i praksis, eller skal vi kverulere idag ?
    det er jo ikke helt uvanlig fra din kant mener jeg
    hehe, har lest noen av dine innlegg her fra før, mot kjell b bla,
    vi snakker ikke om at det er annet enn lydmessig/kvalitetsmessig forskjeller på watt, avhengig av bla konstruksjonen

hvis en watt er en watt åkke som så grunnlurte du en god del mennesker med dine produkter ihvertfall, som jeg forøvrig mener at du gjorde uansett kronemessig, du er vel en av de produsentene som brukes mot oss i stereo hjørnet her inne i tråden, med lav byggekostnad og skyhøy utsalgspris for keiserens nye klær
    Du mener at disse innleggene blir skrevet med normal høflighet?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angriper ? kan jeg ikke legge frem min erfaring og opplevelse av midgaard produkter her inne ? hmmmm, minner meg om premier leauge dommere du, skal være upartisk..............

Helt klart, dette begynner å stinke for å si det rett ut. Det har vært kastet vanvittige påstander rundt i hytt og pine i denne tråden hele tiden, mens når du våger å si din mening om produktene til en av veteranene her inne så trues det med utkastelse og dermed strupe deg som debattant. Minner meg litt om tilstandene nede i Irak, hvor de som ytrer meninger man helst ikke vil høre så blir de strupet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du mener at disse innleggene blir skrevet med normal høflighet?
    nei, men synes du svarene hans var det ? har sagt min mening som sagt og om jeg kom over som uhøflig så er det noe annet enn å insinuerere eller gå til person angrep

har forøvrig aldri bedt noen sleike meg i ræva slik snikcers sier, men det er vel oki uttrykt ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg er lyd en subjektiv opplevelse, og at du skal drite meg ut pga jeg aldri opplevde å få god lyd fra dine produkter sier vel sitt om hvor ufin du også kan være, helt uten å få tilsnakk forøvrig , hmmmmmm 2+2
    Et produkts maksimale kvalitet er det man hører når det er perfekt matchet. For eksempel har du høyttalere som du aldri vil kunne få til å låte bra verken på en trasistorforsterker eller på en nøytral rørforsterker.

Den enkleste måten å sammenlikne forsterkere på er ved å bruke romkorreksjon og korrigere for hvert forsterkerbytte. Først da får man vite hvordan forsterkeren håndterer transienter, hvor mye hørbar forvrengning den har osv.

Karpmanbabbelet ditt gidder jeg ikke kommentere. Karpman drama triangle - Wikipedia, the free encyclopedia.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart du kan det, men det er kanskje feil tråd?

Her, f.eks (dette eksempelet er for høyttaler, men det finnes sikkert for forsterkeri også):
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-bilder-7.html

Produsenters produkter diskuteres jo opp og ned her inne, men da helst i dedikerte tråder vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig så opplevde jeg at de som kjøpte midgaard ofte kjøpte de uhørt, ihvertfall i butikken, leveringsproblemer kjenner jeg godt til, da det var ett svare ******* til tider å forklare hvorofor ting aldri dukket opp, der ligger vel en av grunnene til mindre salg enn man kunne hatt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et produkts maksimale kvalitet er det man hører når det er perfekt matchet. For eksempel har du høyttalere som du aldri vil kunne få til å låte bra verken på en trasistorforsterker eller på en nøytral rørforsterker.

Den enkleste måten å sammenlikne forsterkere på er ved å bruke romkorreksjon og korrigere for hvert forsterkerbytte. Først da får man vite hvordan forsterkeren håndterer transienter, hvor mye hørbar forvrengning den har osv.

Karpmanbabbelet ditt gidder jeg ikke kommentere. Karpman drama triangle - Wikipedia, the free encyclopedia.

nei, hev deg over det du skulle ønske dette ble forklart når man skulle selge forsterkeren din, de fleste forsterkere jeg har vært borte i har jeg klart å få potensialet ut av i butikken, ved nettopp matching, kanskje din var for eksperter rett og slett og at utstyret i butikken var for low fi og uegnet til bruk sammen med midgaard? hva vet jeg

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, men synes du svarene hans var det ? har sagt min mening som sagt og om jeg kom over som uhøflig så er det noe annet enn å insinuerere eller gå til person angrep

har forøvrig aldri bedt noen sleike meg i ræva slik snikcers sier, men det er vel oki uttrykt ?
    Jeg ser at Snickers også ble "engasjert", men det kan ikke sammenlignes.

Jeg har forøvrig valgt å stenge denne tråden. Dersom noen har problem med det kan jeg kontaktes via PM.

Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •