Surround vs Stereo - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 695
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Forslag: Å få ut maksimalt av høyttalerne dine. Ren kvalifisert gjetning fra min side.

bingo

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du tidligere foreslo så burde vi sende mail til alskens hifipresse og rapportere om en verdensnyhet hjemme hos Hybris: Gratis demonstrasjon av hvordan du får ut maks av B&W høyttalere med surroundreceiver

oh yes :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg synes jo heller du skal fortelle meg det, da det er din påstand og ikke min.

oki , da har jeg missforstått, du mener dine 150 watt kan måle seg med hvilken som helst andre 150 watt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg som sagt å misjonere dine resultater videre til andre med samme ht, audigon f.eks eller noe sånt, er ganske revolusjonært disse påstandene om hvor godt pioneer leverer varene sine

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki , da har jeg missforstått, du mener dine 150 watt kan måle seg med hvilken som helst andre 150 watt ?
    +1

En watt er en watt okker som. MEN 50 watt klasse a føles og oppleves sinnsykt mye kraftigere enn 150watt klasse d eller ab! Det har vel noe med hvordan forsterkeren er bygget, strømforsyning etc, men en opplevd forskjell på Receiver watt på 150w og en massiv 80watt mastadont av en klasse a forsterker vil i alle tilfeller oppleves kraftigere og dra høytalerne/kontrollere de på en måte ingen surround receivere i samme prisklasse vil klare.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg hopper inn i en diskusjon jeg ikke har noe med her men en watt er en watt uansett hvordan man vrir på det man kan ikke si 2watt når det egentlig er 1watt det er helt umulig... men fra forsterker til forsterker så pleier watt å være målt under forskjellige forhold, "skrytemerker" pleier for eksempel å måle watt på bare 1 kanal i 6ohm pga da kan de oppgi mye effekt selvom strømforsyningen ikke klarer å levere det samme med fullt ut på alle kanaler samtidig, de fleste hjemmekino recievere måler watt på begge frontkanalene samtidig i 8ohm å til 2 kanals bruk vil de fleste klare å levere det dem sier. har et annet eksempel på å bruke watt til å forvirre uvitende kunder, en kompis komenterte forsterkeren min her forleden å spurte meg hvor mye futt det var i den, da jeg svarte at det er 200watt fikk han hakeslepp å spurte hvordan i alle dager noen kunne være så teit å lage en så stor boks på bare 200 watt når hans ultra kompakte LG hjemmekino system var oppgitt til 850watt (som da er hver kanal målt hver for seg for så å bli lagt sammen i en total sum + det lille ekstra den kan gi før boksen tar fyr)... jeg forstod med en gang at den diskusjonen ikke var noe å prøve seg på hehe.. enyhow watt er watt men det kan tolkes forskjellig, de fleste potente 2 kanals forsterkere yter som regel mer enn de oppgir

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall kan vi diskutere til krampa tar oss over 2000 sider til, hvis vi skal følge mentaliteten du her skisserer. Skal man følge denne mentaliteten er det meningsløst å debattere noe som helst, all den tid man kan fraskrive absolutt alle detaljer til den enkeltes smak. Indrefilet er ikke kvalitativt bedre enn kjøttdeig fordi 1 prosent foretrekker kjøttdeig, Ferrari er ikke en bedre bil enn Ford fordi 0,5 prosent foretrekker Ford med ekstremt gode dekk osv osv osv. Fullstendig latterlig, om jeg skal si det rett ut.
    Men kjære deg, det er jo nettop det som er poenget. Hva ønsker man egentlig å oppnå med denne tråden? Tråden legges jo opp på en slik måte at man skal diskutere i det uendelige. Det finnes jo ikke et fasitsvar her, det er jo helt opplagt. Alle produkter er så individuelt forskjellige at det ikke er mulig å generalisere slik du tydeligvis ønsker.

Sammenligningen med biler kan man på sett og vi si, blir det samme. Man kan ikke si at en Ferrari er bedre enn en Ford, eller en hvilken som helst annen normal bil, for den saks skyld. At en nyere Ferrari er teknisk overlegen, tilbyr mye bedre kjøre-egenskaper etc. er enkelt å forstå, men det gjør den ikke til en bedre bil for barnefamilien som har andre krav, eksempelvis plass. Ergo så kan man ikke si at det er en bedre bil for alle.

Det er utgangspunktet for diskusjonen som gjør at tråden utvikler seg som den gjør, og dersom du selv, som trådstarter, ikke klarer å se det, så er det absolutt ingen poeng i å fortsette denne tråden i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    mulig jeg hopper inn i en diskusjon jeg ikke har noe med her men en watt er en watt uansett hvordan man vrir på det man kan ikke si 2watt når det egentlig er 1watt det er helt umulig... men fra forsterker til forsterker så pleier watt å være målt under forskjellige forhold, "skrytemerker" pleier for eksempel å måle watt på bare 1 kanal i 6ohm pga da kan de oppgi mye effekt selvom strømforsyningen ikke klarer å levere det samme med fullt ut på alle kanaler samtidig, de fleste hjemmekino recievere måler watt på begge frontkanalene samtidig i 8ohm å til 2 kanals bruk vil de fleste klare å levere det dem sier. har et annet eksempel på å bruke watt til å forvirre uvitende kunder, en kompis komenterte forsterkeren min her forleden å spurte meg hvor mye futt det var i den, da jeg svarte at det er 200watt fikk han hakeslepp å spurte hvordan i alle dager noen kunne være så teit å lage en så stor boks på bare 200 watt når hans ultra kompakte LG hjemmekino system var oppgitt til 850watt (som da er hver kanal målt hver for seg for så å bli lagt sammen i en total sum + det lille ekstra den kan gi før boksen tar fyr)... jeg forstod med en gang at den diskusjonen ikke var noe å prøve seg på hehe.. enyhow watt er watt men det kan tolkes forskjellig, de fleste potente 2 kanals forsterkere yter som regel mer enn de oppgir

jeg får være enda klarere med hva jeg mener da, teknisk sett så er 1 watt det samme som en annen watt, men det er forskjell på watt for det, kvalitetsmessig, styrkemessig, evne til å holde ht i kontroll når man spiller, evnen til å dra frem de minste nyanser i musikken, plassere ting fjellstøtt
    og bare rett og slett spille høyere når volumet økes, ikke vrenge, ikke komprimere, ikke få pusteproblemer i det hele tatt, rett og slett kontrolere ht fullt utog slippe alt ut

hvorfor bruke sub til alt under 80 hvis receiver watt er så bra ?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

En watt er en watt okker som. MEN 50 watt klasse a føles og oppleves sinnsykt mye kraftigere enn 150watt klasse d eller ab! Det har vel noe med hvordan forsterkeren er bygget, strømforsyning etc, men en opplevd forskjell på Receiver watt på 150w og en massiv 80watt mastadont av en klasse a forsterker vil i alle tilfeller oppleves kraftigere og dra høytalerne/kontrollere de på en måte ingen surround receivere i samme prisklasse vil klare.
    Den vil ikke bare "oppleves" kraftigere, den er også mye mye mer strømsterk. Transformatoren/ene i en Klasse A med 80W må være enorme, og opp til det nivået som høytallerene kan spille med den effekten vil den mest sansynlig ha stålkontroll. ( Om det er en seriøst klasse A forsterker ).

Kan gi ett eksempel, har en del forsterkere hjemme som jeg har testet på mine Glenair 15. Forsterkeren jeg bruker nå er Klasse A 10W som veier ca 20kg. Denne er mye mye kraftigere en Marantz Surround receiveren min som er oppgitt til å gi mye mye mer. Den 10Watteren har også mere kontroll en f.eks 70Watteren fra Electrocompaniet som ikke skrøyter på seg effekt.

Dette er vel ikke noe som folk er uenig i får jeg håpe, da må de ut og teste litt er min påstand

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris:
    Mener du at "reciver-Watt" aldri vil spille like høyt som "stereo-Watt" ? Eller som CV mener, at siden veldig mange stereoforsterkere er bygget på klasse- a og b, så vil de være bedre enn klasse D?

Kan du utdype?

Hvilke formler/fysikk kan jeg bruke for å finne ut hva en stereo forsterker kan gi, kontra en surround Reciver?

EDIT:

Er jeg en tømrer er en Ferrari ganske upraktisk. Jeg vil heller ha en kassebil. (Selv om en ferrari vinner på de fleste parametre)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får være enda klarere med hva jeg mener da, teknisk sett så er 1 watt det samme som en annen watt, men det er forskjell på watt for det, kvalitetsmessig, styrkemessig, evne til å holde ht i kontroll når man spiller, evnen til å dra frem de minste nyanser i musikken, plassere ting fjellstøtt
    og bare rett og slett spille høyere når volumet økes, ikke vrenge, ikke komprimere, ikke få pusteproblemer i det hele tatt, rett og slett kontrolere ht fullt utog slippe alt ut

hvorfor bruke sub til alt under 80 hvis receiver watt er så bra ?
    Muligens det eneste argumentet som er 100% sikkert i denne tråden, er at 1W = 1W. Det finnes ikke svake watt eller sterke watt. Ei heller "fritt fall watt".

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Den vil ikke bare "oppleves" kraftigere, den er også mye mye mer strømsterk. Transformatoren/ene i en Klasse A med 80W må være enorme, og opp til det nivået som høytallerene kan spille med den effekten vil den mest sansynlig ha stålkontroll. ( Om det er en seriøst klasse A forsterker ).

Kan gi ett eksempel, har en del forsterkere hjemme som jeg har testet på mine Glenair 15. Forsterkeren jeg bruker nå er Klasse A 10W som veier ca 20kg. Denne er mye mye kraftigere en Marantz Surround receiveren min som er oppgitt til å gi mye mye mer. Den 10Watteren har også mere kontroll en f.eks 70Watteren fra Electrocompaniet som ikke skrøyter på seg effekt.

Dette er vel ikke noe som folk er uenig i får jeg håpe, da må de ut og teste litt er min påstand
    Klasse A kontra klasse D er en annen diskusjon. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jokris:

Er jeg en tømrer er en Ferrari ganske upraktisk. Jeg vil heller ha en kassebil. (Selv om en ferrari vinner på de fleste parametre)

Ja du greide å øke nivået av kverulering enda litt til Ostemannen?:-D Gongrats sier jeg bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men kjære deg, det er jo nettop det som er poenget. Hva ønsker man egentlig å oppnå med denne tråden? Tråden legges jo opp på en slik måte at man skal diskutere i det uendelige. Det finnes jo ikke et fasitsvar her, det er jo helt opplagt. Alle produkter er så individuelt forskjellige at det ikke er mulig å generalisere slik du tydeligvis ønsker.

Sammenligningen med biler kan man på sett og vi si, blir det samme. Man kan ikke si at en Ferrari er bedre enn en Ford, eller en hvilken som helst annen normal bil, for den saks skyld. At en nyere Ferrari er teknisk overlegen, tilbyr mye bedre kjøre-egenskaper etc. er enkelt å forstå, men det gjør den ikke til en bedre bil for barnefamilien som har andre krav, eksempelvis plass. Ergo så kan man ikke si at det er en bedre bil for alle.

Det er utgangspunktet for diskusjonen som gjør at tråden utvikler seg som den gjør, og dersom du selv, som trådstarter, ikke klarer å se det, så er det absolutt ingen poeng i å fortsette denne tråden i det hele tatt.

dette blir jo subjektivt din mening dette her at det ikke går an å skille mellom receiver og stereo produkter i 2 kanaler, selvfølgelig er det mulig
    men da må man akseptere noen ting om hva en receiver er i bunn og grunn er
    det har jo ingen ting med at hfk disset kompaktanlegg på 90 tallet å gjøre
    som hevdet tidligere i tråden, det går på rett og slett at den ene tingen er laget for å gjøre mange oppgaver, gjerne samtidig og den andre tingen er laget for noe mye enklere oppgaver, men dog like krevende på mange måter
    det har rett og slett med ren og skjær logikk og en porsjon sunn fornuft å gjøre,
    så kan man si at man allikevel foretrekker receiver og det er jo fair enough

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie

takk maddie, men det er nettopp dette det strides om

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir jo subjektivt din mening dette her at det ikke går an å skille mellom receiver og stereo produkter i 2 kanaler, selvfølgelig er det mulig
    men da må man akseptere noen ting om hva en receiver er i bunn og grunn er
    det har jo ingen ting med at hfk disset kompaktanlegg på 90 tallet å gjøre
    som hevdet tidligere i tråden, det går på rett og slett at den ene tingen er laget for å gjøre mange oppgaver, gjerne samtidig og den andre tingen er laget for noe mye enklere oppgaver, men dog like krevende på mange måter
    det har rett og slett med ren og skjær logikk og en porsjon sunn fornuft å gjøre,
    så kan man si at man allikevel foretrekker receiver og det er jo fair enough

+ 10. Det handler rett og slett om ren logikk og sunn fornuft når alt kommer til alt. Men ønsker man å kverulere på absolutt alle detaljer og fakta slik også utrolig nok moderator legger opp til(og støtter) så er dette en farse, om ikke det har vært det tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris:
    Mener du at "reciver-Watt" aldri vil spille like høyt som "stereo-Watt" ? Eller som CV mener, at siden veldig mange stereoforsterkere er bygget på klasse- a og b, så vil de være bedre enn klasse D?

Kan du utdype?

Hvilke formler/fysikk kan jeg bruke for å finne ut hva en stereo forsterker kan gi, kontra en surround Reciver?

EDIT:

helt enig i det med ferrarien, og jeg er ikke ute etter å disse de som velger receiver i det hele tatt, det er disse påstandene om at receivere er tha bomb, som klarer alt den skal og i tillegg gruser stereoutstyr, alt til samme pris
    høres nesten ut som en elkjøp reklame egentlig når man tenker over det

ved å se på følsomheten på din ht vil du kunne vite hvor høyt den skal spille ved 1 watt målt på 1 m avstand, deretter dobles forbruket av watt pr db,hvis jeg nå ikke surrer helt i hodet mitt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + 10. Det handler rett og slett om ren logikk og sunn fornuft når alt kommer til alt. Men ønsker man å kverulere på absolutt alle detaljer og fakta slik også utrolig nok moderator legger opp til(og støtter) så er dette en farse, om ikke det har vært det tidligere.
    må si meg enig her, går vel an å skjære igjennom for moderator her med noen enkle fakta i tilfelle ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse A kontra klasse D er en annen diskusjon. 8)

nei
    pioneeren som har gått igjen her er vel en slags klasse D og man får klasse a stereoutstyr i prisrangen det snakkes om

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Muligens det eneste argumentet som er 100% sikkert i denne tråden, er at 1W = 1W. Det finnes ikke svake watt eller sterke watt. Ei heller "fritt fall watt".

da ser vi kanskje forskjellig på dette, jeg bruker omtalen av watt som sterk, svak eller fritt fall avhengig av konstruksjonen og hva den kan levere

Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •