Surround vs Stereo - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 695
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette innlegget er mye mulig det beste i hele denne tråden. Thumbs up!
    Subjektivitet er stikkordet her.

Isåfall kan vi diskutere til krampa tar oss over 2000 sider til, hvis vi skal følge mentaliteten du her skisserer. Skal man følge denne mentaliteten er det meningsløst å debattere noe som helst, all den tid man kan fraskrive absolutt alle detaljer til den enkeltes smak. Indrefilet er ikke kvalitativt bedre enn kjøttdeig fordi 1 prosent foretrekker kjøttdeig, Ferrari er ikke en bedre bil enn Ford fordi 0,5 prosent foretrekker Ford med ekstremt gode dekk osv osv osv. Fullstendig latterlig, om jeg skal si det rett ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Men du sa jo rett ut at en receiver begynte å få problemer før du hadde dradd 1W ut av en klasse A forsterker? Hodetelefonforsterkeren min yter mer enn 1W, og den er klasse A.

Så enten formulerer du deg litt klønete her, eller så hevder du at min hodetelefonforsterker bør banke en receiver. Og det er selvfølgelig bare tull.
    det er sant det gjorde jeg, men hvorfor dras en hodetlf forsterker inn i bildet ?
    en hodetlf forsterker bør banke en receiver lydmessig ja, mener du motsatt ?
    på komplisert musikk så vil ikke en god klasse a forsterker begynne å svette der receiveren kneler var vel poenget mitt, sorry hvis det kom klønete over:-D

uansett så har vi vel en forskjellig mening om hva som legges i watt, jeg mener det er stor forskjell på receiverwatt,klasse a watt,rørwatt og ab watt
    selv om det blir noe på sidelinjen av diskusjonen her
    du mener vel på tross av at recevier tømmes drastisk fortere enn f.eks klasse a watt , så er en watt en watt uten forskjell ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunnleggende feil i denne argumentasjonen, og det er at "konsumentprodukt" frontes som noe negativt. Det å lage en god forsterker er ikke rakettforskning. Du behøver ikke sitte på Kjeller og klø deg i skjegget mens du bygger en sær monoblokk-konstruksjon med trepaneler på sidene som du selger i 500 eksemplarer til 50,000kr stykket for å oppnå god lyd.

Tvert i mot er det svært trolig at en masseprodusert forsterker med en stor R&D-avdeling i ryggen klarer dette vel så bra.

Konsumprodukt som surroundreceivere faktisk er, må da være negativt på alle mulige måter. Har du fått med deg argumentene til jokris på dette tidligere i tråden? Hva tror du må til for å selge stereoforsterkere kontra surroundbokser i 15-20 k klassen? Får man etter ditt syn 100 tilkoblingsmuligheter, dekodingsystemer og eq gratis på kjøpet som en gave fra produsent når man kjøper receiver?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så si meg en ting når man oppgir at en receiver måles til 5 x105 watt (f.eks ) men bare 2x140 watt i stereo, hvordan går dt regnestykket opp?
    skjønner hva du mener og jeg håper du setter deg inn i dette fremover sånn at du tar ett valg utifra kunnskap, håper ikke dette taes galt opp, er i beste mening men får ikke ordlagt det annerledes her og nå
    Når det foreligger (ref mine tidligere innlegg) klar dokumentasjon på at en rekke av receiverne yter opp mot 5x100W (og flere inkludert nevnte Pioneer) mer enn dette - hvorfor sitter du fortsatt og argumenterer for at de ikke har strøm nok til å drive to (2) høyttalere?

Det gir jo ingen mening overhodet å komme med påstander som tidligere i tråden har blitt dokumentert som feilaktig.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hvis du greier å legge sammen 2+2 og ikke gjøre deg vanskelig så forstår du garantert at jokris sikter til at surroundreceivere er meget kjent for å ha mye skrytewatt når man oppgir faktisk effekt, og svake strømforsyninger relativt til 2 kanals stereoforsterkere.
    Ja, men nå har jeg vært grei og lagt frem dokumentasjon på en hel rekke receivere og deres REELLE EFFEKTKAPASITET. Hvis noen misforstod innlegget mitt så viste de hvor mye forsterkerne faktisk yter, ikke hva produsenten hadde oppgitt.

Dermed foreslår jeg at dere slutter å snakke om papirwatt, skrytewatt og receiverwatt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt noe om hvilken klasse Pioneer holder, nå må du slutte å legge ord i munnen på meg. Jeg bare avkreftet dine grunnløse påstander om at receivere ikke har strømreserver nok til å drive høyttalere som f.eks 804 ved å vise til konkrete effektmålinger. Sist jeg sjekket var det to oktaver mellom 20hz og 80hz. Høyttaleren fores med 20-80hz hvis signalet inneholder det, og vil således avlastes 2 oktaver.
    ja men det virket som om du mente at ht din ble avlastet 2 oktaver
    du har sagt at du har svært høy klasse på lyden hjemme med pioneer og bw, ikke meg som har sagt det.
    det er ikke en påstand at receivere ikke har nok strømstyrke til å yte det du påstår, skjerp deg,her er det du som synser og påstår ting så det holder, milevis fra hva andre mener, har ikke snakket med en annen person som påstår det du gjør faktisk, nemmelig å dra ht fullt ut med en receiver
    det at din pioneer kan testet til 2x140? watt bekrefter vel ingenting om hvorvidt den drar ht dine fullt ut ?

utifra din teori så skulle din pioneer være istand til å holde kontroll på bw langt over hva min mc er istand til da den yter bare 2x100 watt og watt er bare watt uten forskjell

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det foreligger (ref mine tidligere innlegg) klar dokumentasjon på at en rekke av receiverne yter opp mot 5x100W (og flere inkludert nevnte Pioneer) mer enn dette - hvorfor sitter du fortsatt og argumenterer for at de ikke har strøm nok til å drive to (2) høyttalere?

Det gir jo ingen mening overhodet å komme med påstander som tidligere i tråden har blitt dokumentert som feilaktig.

herregud, kaller du det du la frem bevis på dine påstander ? jesus christ allmighty
    selger du receivere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men nå har jeg vært grei og lagt frem dokumentasjon på en hel rekke receivere og deres REELLE EFFEKTKAPASITET. Hvis noen misforstod innlegget mitt så viste de hvor mye forsterkerne faktisk yter, ikke hva produsenten hadde oppgitt.

Dermed foreslår jeg at dere slutter å snakke om papirwatt, skrytewatt og receiverwatt.

hvor i den testen står det noe som helst om hvor kapable de watten er ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud, kaller du det du la frem bevis på dine påstander ? jesus christ allmighty
    selger du receivere ?

Som du tidligere foreslo så burde vi sende mail til alskens hifipresse og rapportere om en verdensnyhet hjemme hos Hybris: Gratis demonstrasjon av hvordan du får ut maks av B&W høyttalere med surroundreceiver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du skal ta deg et kurs i grunnleggende elektro før du diskuterer videre. Det er ingenting som heter receiverwatt og det er ingenting som heter kvalitetswatt.

hehe, og det er det du har lært deg ut av elektro ? det finnes ikke forskjell på kvaliteten på watt ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sant det gjorde jeg, men hvorfor dras en hodetlf forsterker inn i bildet ?
    en hodetlf forsterker bør banke en receiver lydmessig ja, mener du motsatt ?
    på komplisert musikk så vil ikke en god klasse a forsterker begynne å svette der receiveren kneler var vel poenget mitt, sorry hvis det kom klønete over:-D

uansett så har vi vel en forskjellig mening om hva som legges i watt, jeg mener det er stor forskjell på receiverwatt,klasse a watt,rørwatt og ab watt
    selv om det blir noe på sidelinjen av diskusjonen her
    du mener vel på tross av at recevier tømmes drastisk fortere enn f.eks klasse a watt , så er en watt en watt uten forskjell ?
    Det er ingen teknisk forskjell på en hodetelefonforsterker og enhver annen forsterker. Når du bruker ord som "knele" og "svette" regner jeg med at du snakker om yteevne, ikke kvalitet. Hvis det kun er kvalitet du snakker om så beklager jeg at jeg misforstår.

Min forsterker yter opp mot 2x150W kontinuerlig i 8ohm 20-20,000hz. Kontinuerlig betyr hele tiden. Det vil si at den ikke tømmes drastisk fortere, den tømmes ikke i det hele tatt så lenge jeg ber forsterkeren min levere mindre enn dette. En watt er en watt ja.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunnleggende feil i denne argumentasjonen, og det er at "konsumentprodukt" frontes som noe negativt. Det å lage en god forsterker er ikke rakettforskning. Du behøver ikke sitte på Kjeller og klø deg i skjegget mens du bygger en sær monoblokk-konstruksjon med trepaneler på sidene som du selger i 500 eksemplarer til 50,000kr stykket for å oppnå god lyd.

Tvert i mot er det svært trolig at en masseprodusert forsterker med en stor R&D-avdeling i ryggen klarer dette vel så bra.

wow, du bør virkelig ta deg en reality check

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du sikter til mitt innlegg her. Vil nok en gang be deg om å ikke totalt omskrive mine uttalelser for å få meg til å fremstå som en idiot, og deretter bruke det som egne argumenter.

Jeg har aldri sagt at en receiver danker ut alt jeg har prøvd av stereoutstyr (jeg har faktisk ikke sagt at det har danket ut noe som helst), og for å gjenta meg selv for ørtende gang så er det INGEN forsterkere enten de har 1 eller 10 kanaler og enten det er klasse A, AB eller D som bør presses over sin yteevne hvis lydkvalitet står i sentrum.

men hvis watt er watt så fortell meg da hvorfor stereowatt er sterkere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen teknisk forskjell på en hodetelefonforsterker og enhver annen forsterker. Når du bruker ord som "knele" og "svette" regner jeg med at du snakker om yteevne, ikke kvalitet. Hvis det kun er kvalitet du snakker om så beklager jeg at jeg misforstår.

Min forsterker yter opp mot 2x150W kontinuerlig i 8ohm 20-20,000hz. Kontinuerlig betyr hele tiden. Det vil si at den ikke tømmes drastisk fortere, den tømmes ikke i det hele tatt så lenge jeg ber forsterkeren min levere mindre enn dette. En watt er en watt ja.

er du klar over hvor høyt du da skal kunne spille med 150 watt på dine ht ? bare sånn for å teste om den leverer det den skal mener jeg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men det virket som om du mente at ht din ble avlastet 2 oktaver
    du har sagt at du har svært høy klasse på lyden hjemme med pioneer og bw, ikke meg som har sagt det.
    det er ikke en påstand at receivere ikke har nok strømstyrke til å yte det du påstår, skjerp deg,her er det du som synser og påstår ting så det holder, milevis fra hva andre mener, har ikke snakket med en annen person som påstår det du gjør faktisk, nemmelig å dra ht fullt ut med en receiver
    det at din pioneer kan testet til 2x140? watt bekrefter vel ingenting om hvorvidt den drar ht dine fullt ut ?

utifra din teori så skulle din pioneer være istand til å holde kontroll på bw langt over hva min mc er istand til da den yter bare 2x100 watt og watt er bare watt uten forskjell
    Jeg tror vi trenger en tydeliggjøring på hva du mener med "drar dine ht fullt ut".

I tillegg vil jeg gjerne ha en liste over hvilke watt som finnes, og hvordan du definerer de forskjellige / hvordan de måler opp mot hverandre - så hadde det vært lettere å følge argumentene dine. Hvor mange rørwatt går det på en receiverwatt f.eks?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du klar over hvor høyt du da skal kunne spille med 150 watt på dine ht ? bare sånn for å teste om den leverer det den skal mener jeg
    Nei, men jeg er sikker på at du kan fortelle meg det. Jeg har en db-Måler her, så jeg kan fort teste det og filme resultatet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis watt er watt så fortell meg da hvorfor stereowatt er sterkere ?
    Jeg synes jo heller du skal fortelle meg det, da det er din påstand og ikke min.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi trenger en tydeliggjøring på hva du mener med "drar dine ht fullt ut".

Forslag: Å få ut maksimalt av høyttalerne dine. Ren kvalifisert gjetning fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I tillegg vil jeg gjerne ha en liste over hvilke watt som finnes, og hvordan du definerer de forskjellige / hvordan de måler opp mot hverandre - så hadde det vært lettere å følge argumentene dine. Hvor mange rørwatt går det på en receiverwatt f.eks?

du mener det ikke er forskjell på watt, jeg mener det finnes sterke watt, svake watt og direkte fritt fall watt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men jeg er sikker på at du kan fortelle meg det. Jeg har en db-Måler her, så jeg kan fort teste det og filme resultatet.

kanskje du skulle tatt elektro da ?

Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •