Surround vs Stereo - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 695
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Har du noe annet å bidra med enn alskens hersketeknikker, ta sitater ut av sin opprinnelige sammenheng og å stemple meg som en amatør på bakgrunn av et par hundre innlegg, eller er denne råtne grøten det du er kapabel til å servere?
    Råtne grøten er din

Ta deg sammen

(du har ikke svart meg eller andre om hva du hadde av surround som du i dag sitter så bitter over å ha eid)
    Her er svaret... http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1650235

Nesten alt jeg hadde limt inn var fra ditt innlegg og din start av denne tråden
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1660587

siste klipp er fra tidligere i dag (ditt usakelige angrep på randall)
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1663039

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det du prøver å si her er at min Klasse A hodetelefonforsterker er kraftigere enn min Pioneer receiver? Det må jeg si.

dettte er vel toppen av kransekaka fra deg idag, nevnte jeg hodetlf forsterkere her ? det jeg påsto var at min mcintosh 2x100 watt klasse a ikke svetter engang der receiveren begynner å få pusteproblemer
    har lettdrevne ht forresten 102db

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes gode og dårlige produkter innen både stereoforsterkere og receivere naturligvis. Jeg valgte ikke den forsterkeren jeg har helt tilfeldig.

Men rent generelt vil jeg nok tro de kraftigste modellene hos de fleste produsentene evner å drive relativt greie laster i 2 kanaler. De er tross alt laget for å spille 5-7 kanaler.

Noen andre eksempler nedenfor i noenlunde samme klasse (inkluderte Pioneeren til slutt til sammenligning), dette er amerikanske utgaver av forsterkerne, så det er ikke sikkert alle typebetegnelsene er like som i Norge. Dårligste her er Yamaha, som har oppgitt 140W i 2 kanaler og klarer kun rundt 50-60W i 5-7 kanaler.

Marantz SR7500 (Rated Power: 125W into 8 ohms, two channels driven):
    Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 91.2 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 74.6 watts

Onkyo TX-NR5008 (Rated power: 145W into 8 ohm, 2 channels driven):
    0.1% distortion at 79.1 watts

0.1% distortion at 78.7 watts

Sony STR-DA4600ES (Rated power: 120W into 8 ohms, all channels driven):
    0.1 percent distortion at 81.0 watts

0.1 percent distortion at 78.2 watts

Yamaha RX-Z7 (Rated power: 140W into 8 ohms, 2 channels driven):
    0.1% distortion at 63.0 watts

0.1% distortion at 47.1 watts

Pioneer SC-37 (LX-83) (Rated power: 140W into 8 ohms, two channels driven):
    0.1% distortion at 135.7 watts

0.1% distortion at 125.4 watts

ja , du jeg har vært igjennom disse testene her, fant ut at bla sr6003 på tross av hva som ble skrevet i norske blader var sterkere enn de konkurentene den ble testet mot
    hva er poenget ? du synes tydeligvis at pre og effekt i pioneer er godt nok for ditt bruk, helt greit det, men ikke kom å si at det holder en skyhøy klasse fordi du påstår det, for det er rett og slett latterlig dessverre
    selv om du deler på 80 som forresten ikke er to hele oktaver over det dine ht kan spille, er ikke bare under 80 at bw er kresne på forsterkeri
    men du burde absolutt ta dette videre på andre forumer også da du tydeligvis kan spare mange bw fantaster for latterlig mye penger for å få ut potensialet i dem, lykke til med å få andre til å tro på det sier jeg
    ikke minst på hfs , mange som hadde fått seg en liten vekker der må jeg si

må jo nesten si at dette er såpass oppsiktsvekkende at her bør norske hifi blader kjenne sin besøkstid å komme på besøk hos deg å dele denne opplevelsen videre med sine lesere, tydeligvis at hele verden vil bedras og at receivere er veien mot lyset i enden av tunnelen når det gjelder god lyd

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Råtne grøten er din

Ta deg sammen

(du har ikke svart meg eller andre om hva du hadde av surround som du i dag sitter så bitter over å ha eid)
    Her er svaret... http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1650235

Nesten alt jeg hadde limt inn var fra ditt innlegg og din start av denne tråden
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1660587

siste klipp er fra tidligere i dag (ditt usakelige angrep på randall)
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1663039

Det eneste du har på menyen er altså usaklig vås som ikke har noe med diskusjonen å gjøre, fri fantasi i forhold til min kompetanse, og å tillegge meg saker og ting du ikke vet noe som helst om. Når du kun har slikt skrap og irrelevant nonsens å lire av deg foreslår jeg at du ligger unna tastaturet videre i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke klart å bånne receiveren, men nå er jo 804s ganske ressurssterke høyttalere, så hvis du har en stue på 100 kvadrat du ønsker å fylle på fest så kan det jo hende du trenger noe enda kraftigere. Det har ikke jeg.

Vet ikke hvorfor du ikke har tro på biamp med denne receiveren når jeg viser deg målinger som indikerer det motsatte? Effekten er målt til 135.7W når den driver fem (5) kanaler, og ca 150W ved 2 kanaler. Tallenes tale sier jo da at hver av de fire kanalene som brukes ved biamp har minst 140W tilrådighet. Det burde duge greit til å holde kontroll på 804s, spesielt når jeg som nevnt avlaster den ved å kjøre de to nederste oktavene til en aktiv subwoofer.

så disse målingene som alle produktene er utsatt for beviser at det er gode sterke watt vi snakker om her ? 804s krever langt mer enn receiver kvalitetswatt for å toppes, tror du ikke meg på det så lurer jeg seriøst på hva du vet om merket du har hatt så mye av

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja , du jeg har vært igjennom disse testene her, fant ut at bla sr6003 på tross av hva som ble skrevet i norske blader var sterkere enn de konkurentene den ble testet mot
    hva er poenget ? du synes tydeligvis at pre og effekt i pioneer er godt nok for ditt bruk, helt greit det, men ikke kom å si at det holder en skyhøy klasse fordi du påstår det, for det er rett og slett latterlig dessverre
    selv om du deler på 80 som forresten ikke er to hele oktaver over det dine ht kan spille, er ikke bare under 80 at bw er kresne på forsterkeri
    men du burde absolutt ta dette videre på andre forumer også da du tydeligvis kan spare mange bw fantaster for latterlig mye penger for å få ut potensialet i dem, lykke til med å få andre til å tro på det sier jeg
    ikke minst på hfs , mange som hadde fått seg en liten vekker der må jeg si

må jo nesten si at dette er såpass oppsiktsvekkende at her bør norske hifi blader kjenne sin besøkstid å komme på besøk hos deg å dele denne opplevelsen videre med sine lesere, tydeligvis at hele verden vil bedras og at receivere er veien mot lyset i enden av tunnelen når det gjelder god lyd

Ja, her bør hifipressen komme i samlet flokk for å se hvordan en Pioneersurroundreceiever presser B&W til det aller ytterste. Hva med å sende en mail til lyd og bilde med forespørsel om de vil komme på studietur hjem til Hybris med hele redaksjonen?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

...
    ærlig talt..............kutt ut

Håper du ryker på hue ut av avforum for din oppførsel overfor andre medlemmer.

Byebye

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ærlig talt..............kutt ut

Håper du ryker på hue ut av avforum for din oppførsel overfor andre medlemmer.

Byebye

Den som burde ryke på hodet ut er deg, for å spre dritt om meg og fantasere fritt om min kompetanse som du ikke vet noe som helst om.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som burde ryke på hodet ut er deg, for å spre dritt om meg og fantasere fritt om min kompetanse som du ikke vet noe som helst om.
    har nå i løpet av siste dag lest fort igjenom denne tråden her, og makan til arrogant drittsekk som det du er, kan jeg ikke huske å kommet borti før. for all del, morro at du liker hifi, samt være med å diskutere ting her. men måten du avfeier andre, og i hovedsak sier at du vet og kan alt, mens alle andre ikke har peiling overhode, er bare tåpelig.

og når blant annet hygen på en god og sakelig måte (syntes ihvertfall jeg) forteller deg at det du sier er bare vås, noe jeg forøvrig er helt enig i, kommer du med idiotiske kommentarer som dette:

Har du noe annet å bidra med enn alskens hersketeknikker, ta sitater ut av sin opprinnelige sammenheng og å stemple meg som en amatør på bakgrunn av et par hundre innlegg, eller er denne råtne grøten det du er kapabel til å servere?
    for 4 år siden kunne jeg nok kansje vært enig med deg at stereo forsterkere hadde gitt mye bedre stereo lyd kontra en reciver i samme prisklasse, men med tanke på den særdeles store fremgangen på reciverfronten, og at det faktisk selges mye flere av disse, så trenger ikke nødvendigvis en 20k reciver være noe dårligere i stereo enn det en 20k stereo forsterker.
    jeg hadde selv lyngdorf tda2200 som kostet 25k som stereoforsterker, som jeg var veldig fornøyd med. men måtte selge denne fordi jeg ville gå over til surround, så nå kjører jeg mine b&w 805S rett på min denon reciver som kostet 15k. ble jo en smule dårligere lydkvalitet fra reciveren, men er langt fra den store forskjellen som du later til å tro. jeg kan fint spille opp i mot 90-100 db på mine høytallere uten å merke noe på lyden.

når du skal holde til på et forum kan du bare ikke holde på slik du gjør nå, viktig ting du bør huske på er at når folk sier deg imot, bør du ikke ta det som en personlig fornærmelse.
    til dere andre mest aktive i denne tråden, kan jeg bare si at jeg er imponert over at dere har greid å stort sett svare på en sakelig måte, og at dere har fortsatt å giddet å prøve, selv om det er tydelig at dere like gjerne kunne pratet til en murvegg istedet
    når du kommer med så mange bastante meninger, som i mine øyne virker helt feil, igjennom hele denne tråden, så forstår jeg veldig godt at folk begynner å stille spørsmålstegn med hva du faktisk kan.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så disse målingene som alle produktene er utsatt for beviser at det er gode sterke watt vi snakker om her ? 804s krever langt mer enn receiver kvalitetswatt for å toppes, tror du ikke meg på det så lurer jeg seriøst på hva du vet om merket du har hatt så mye av
    Sterke watt, og svake watt? Receiver watt? Hva er det du snakker om? Høres ut som noe nylært svada en 14 åring har fått presantert på hifi klubben for å fortelle han at oppgitte watt ikke nødvendigvis er det produktet yter.

Her vises det til hva produktet yter og watt er da watt. Jeg anbefaler at du tenker litt igjennom hva du skriver før inkompetansen din kommer enda tydligere fram. Og du snakker om at en B&W 804s er en slik tungdreven høytaler. Hvor har du det fra? Har den impedansefall ned mot 1 ohm kanskje?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    har nå i løpet av siste dag lest fort igjenom denne tråden her, og makan til arrogant drittsekk som det du er, kan jeg ikke huske å kommet borti før. for all del, morro at du liker hifi, samt være med å diskutere ting her. men måten du avfeier andre, og i hovedsak sier at du vet og kan alt, mens alle andre ikke har peiling overhode, er bare tåpelig.

og når blant annet hygen på en god og sakelig måte (syntes ihvertfall jeg) forteller deg at det du sier er bare vås, noe jeg forøvrig er helt enig i, kommer du med idiotiske kommentarer som dette:

Jeg stempler ikke alt som andre kommer med som vås,- tvert imot har jeg anerkjent fleres bidrag i denne tråden. Dog er det utrolig at man nærmest må begynne på bunn med å diskutere side opp og side ned om en stereoforsterker gir bedre lyd enn en surroundreceiver til samme pris. Og når det toppes fra enkelte med at receiveren fra Onkyo skal spille bedre i stereo enn Marantz Pm15S1 blir det for meg på grensen til useriøst. Hvis jeg er en drittsekk for å påpeke disse tingene rett ut, så be it det kan jeg leve med.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Sterke watt, og svake watt? Receiver watt? Hva er det du snakker om? Høres ut som noe nylært svada en 14 åring har fått presantert på hifi klubben for å fortelle han at oppgitte watt ikke nødvendigvis er det produktet yter.

Her vises det til hva produktet yter og watt er da watt. Jeg anbefaler at du tenker litt igjennom hva du skriver før inkompetansen din kommer enda tydligere fram. Og du snakker om at en B&W 804s er en slik tungdreven høytaler. Hvor har du det fra? Har den impedansefall ned mot 1 ohm kanskje?

Det burde ikke komme som noen overrakelse på deg at surroundreceivere er svært strømsvake sett i forhold til dedikerte stereoforsterkere,- selvom de kan ha oppgitt samme wattmengde skorter det ofte på strømforsyningen og jeg vil tippe at det er dette jokris har i tankene her.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle

for 4 år siden kunne jeg nok kansje vært enig med deg at stereo forsterkere hadde gitt mye bedre stereo lyd kontra en reciver i samme prisklasse, men med tanke på den særdeles store fremgangen på reciverfronten, og at det faktisk selges mye flere av disse, så trenger ikke nødvendigvis en 20k reciver være noe dårligere i stereo enn det en 20k stereo forsterker.
    jeg hadde selv lyngdorf tda2200 som kostet 25k som stereoforsterker, som jeg var veldig fornøyd med. men måtte selge denne fordi jeg ville gå over til surround, så nå kjører jeg mine b&w 805S rett på min denon reciver som kostet 15k. ble jo en smule dårligere lydkvalitet fra reciveren, men er langt fra den store forskjellen som du later til å tro. jeg kan fint spille opp i mot 90-100 db på mine høytallere uten å merke noe på lyden.

.

Naturligvis selges det mange surroundreceivere, det er helt i takt med utviklingen fordi de stadig utvikles og preses full av nye funksjoner/tilkoblinger. Det betyr dermed ikke at de er det man får best lyd for pr krone, noe som er den påstanden jeg har forholdt meg til nær sagt hele veien gjennom denne etterhvert monsterlangetråden. Det selges også bøttevis med Grandiosa i Norge, men Grandiosa er kanskje ingen spesielt kvalitativt god pizza?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når det toppes fra enkelte med at receiveren fra Onkyo skal spille bedre i stereo enn Marantz Pm15S1 blir det for meg på grensen til useriøst. Hvis jeg er en drittsekk for å påpeke disse tingene rett ut, så be it det kan jeg leve med.

Om en person mener at hans Onkyo Receiver låter bedre en hans Marantz Pm15S1 så kan du vel neppe påpeke eller mene noe om det. Han har hørt begge deler i sitt eget oppsett, du har ikke. Han har også en egen smak som du ikke kan diskutere.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en person mener at hans Onkyo Receiver låter bedre en hans Marantz Pm15S1 så kan du vel neppe påpeke eller mene noe om det. Han har hørt begge deler i sitt eget oppsett, du har ikke. Han har også en egen smak som du ikke kan diskutere.

Det kan jeg utvilsomt, fordi påstanden faller på sin egen urimelighet. Når jeg blir presentert for den slags hårreisende påstander så reagerer jeg. At en Onkyo surroundreceiver som er priset under Pm15S1 skal slå den i stereogjengivelse tar for meg kaka av hva som er blitt påstått i denne tråden, og det forteller en god del.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg utvilsomt, fordi påstanden faller på sin egen urimelighet. Når jeg blir presentert for den slags hårreisende påstander så reagerer jeg. At en Onkyo surroundreceiver som er priset under Pm15S1 skal slå den i stereogjengivelse tar for meg kaka av hva som er blitt påstått i denne tråden, og det forteller en god del.
    her gir du meg svært fort nok et godt eksemplet på det jeg mente i mitt forrige innlegg. hvordan i all verden kan du sitte her og kalle det hårreisende påstander at andre syntes at en surround reciver er bedre enn en stereo reciver? du har da ikke peiling på hvordan rommet til alle andre er osv? hvis noen har vanskelige rom hvor romkorreksjonen i en reciver greier å rette opp noen feil har jeg ikke noe vanskeligheter med å forstå at en reciver kan gi bedre lyd enn en ren stereoforsterker, men det er jo helt umulig for deg å greie å forstå dette. det og bare avfeie hva andre har opplevd av egne lydopplevelser hjemme i egne stuer på dette viset, er direkte idiotisk og respektløst overfor andre. og når du tydeligvis ikke greier å få stort andre med deg begynner du med direkte personangrep i stedet for. at noen kan holde på slik i et forum som dette, er noe jeg ikke liker i det hele tatt, og skulle ønske en moderator hadde kommet med advarsel og stengt deg ute, om du insisterer på å fortsette med dette tullet....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at det faller på sin egen urimelighet finner jeg noe merkelig da du ikke har testet det spesifikke oppsettet i et gitt rom. Forøvrig virker det for meg som at du kanskje er et offer (som så mange av oss) av gode markedsføringsavdelinger. At noe koster mer betyr ikke nødvendigvis at det er bedre (2kanaler vs 5-7). Om du kan lese litt om prissegmentering tror jeg ville gjøre denne debatten og deg selv godt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour; jeg vil komme med et aldri så lite råd til deg.

Jeg kjenner få, om ingen, som har så mye spisskompetanse om receivere og multikanallyd enn Hygen. Og måten han forklarer tingene på her inne står det respekt av.

Det er veldig beklagelig for forumet at dere har falt ut med hverandre slik situasjonen er nå.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjære Skaper! Er det mulig?

Hei

Kansje på tide å legge ned skittkastingen her?
    Begge leire her har rett og galt !

- Som oftest, vil en stereo-forsterker være "sterkere", mer Watt og ha en kraftigere strømforsyning enn en receiver til samme pris! Noen som er uenig i det?
    - Det er ikke alltid, men det er mer regelen enn unntaket.
    - Her sier jeg ingenting om at nødvendigvis LÅTER BEDRE, da det alltid vil være en smakssak.
    - En receiver vil jo i de fleste tilfeller være "dyrere" enn stereoforsterkere pga. "alt det nye" de blir markedsført med, det har ihvertfall vært slik de siste årene.

Blir ofte brukt eksempler her, i 20.000,- klassen osv......

Hegel H200 vs Pioneer SC-LX83 er liksom i samme prisklasse, omtrent alle vil si at Hegel forsterkeren her spiller fletta av Pioneer receiveren.
    Har selv hatt begge disse hjemme hos meg selv og fått testet endel, er enig i at Hegel forsterkeren er "sterkest" av disse to, men den låter nødvendigvis ikke best, for det er jo en smakssak hos den enkelte.
    Men er det riktig å sammenligne disse to når Pioneer receiveren "bare kostet" meg 14.995,-, eller dem som kjøper den idag til 12-13.000,-?
    Er rimlig sikker på at denne Pioneeren kan spille fletta av de fleste stereoforsterkere her i 10-15000,- klassen!
    Så påstanden om at receivere ikke gjør det bra i stereo, er bare tull!

Receiverne er kansje noe "overpriset" med en gang dem kommer på markedet og i butikken, da de kan markedsføres med "alt det nye og siste".
    Kansje derfor vi har fått oppfatningen med at stereoforsterkere til samme pris alltid er mye bedre og sterkere osv.....
    Men når receiveren har vært på markedet en stund, og ikke lengre er "nyhet" og faller ned på "riktig pris" er det nok ikke sikkert at stereoforsterkeren til sammme pris alltid vil være et bedre kjøp.

Jaja, uansett, slutt å krangle, nyt musikk med stereoforsterker og/eller med receiver, God Påske Alle Sammen ! :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm , lurer på hvems inkompetanse som kommer frem egentlig, for meg høres det ut som om at jeg diskuterer med en som ikke var født når jeg kjøpte meg min første receiver engang
    hvis du mener watt er watt så får det stå for din regning, som tidligere fortallt så kuttet jeg ut hfk egentlig før jeg hadde begynt å handle der
    hvis du mener 804s er en ht som krever lite av forsterker så er vi ganske enkellt veldig uenig, er ikke bare impedansefall som bestemmer hvor lett en ht drives eller hva den krever av forsterkeren, det vet du????????

Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •