Surround vs Stereo - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 695
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Dette var et såpass rotete innlegg at jeg er litt usikker på hva du mener. Det er jo prisverdig at du ikke tar alt du leser i blader for god fisk i allefall. Hadde alle i denne diskusjonen vært like kritiske til øvrige inntrykk de fikk også, så hadde det nok vært lettere å bli enige.

Hvis du har testet ICE-forsterkerne til Pioneer på 800-serien og ikke fått dette til å låte bra, så må jeg jo bare beklage at du ikke har fått dette til å spille slik du ønsker. Jeg forsikrer deg om at det fungerer veldig bra her.

jeg tviler ikke på at du er fornøyd med det du har, men er bare ikke enig i prinsippet om at receivere skal hauses slik opp, imo er det rene konsument produkter som de gjerne ser at du bytter ut neste år pga forbedringene som er gjort, slike produkter er i mine øyne ikke brukanes til annet enn flerkanaleri
    beklager at forrige innlegg ble rotete, har middagg på ovnen her samtidig og en skokk unger på vei hjem

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis ikke jeg tar helt feil så er det vel de som tuner lyden i pioneer recveivere som byttet ut type chassis skruer fordi det hadde lydmessig bonuser.
    for de som bare er ute etter underholdning , at det skal låte greit, så holder denne løsningen lenge, men skal man derimot utforske 2 kanals lyd seriøst er det i mine øyne en blindgate å begynne i enden med streaming og receiver.
    Aner ikke hva du snakker om ref chassis skruer.

Så nå er ikke streaming av musikk egnet til å gi god lyd heller? Det var ikke nok å disse receivere? Aner vi en viss motvilje mot moderne teknologi og digitale medier generelt, ikke receivere spesielt?

Du sier du er bekymret for at folk skal "tro på" at de får god lyd med receivere. Jeg er bekymret for at folk skal "tro på" at de må bruke 40,000 i et dedikert stereooppsett for å få god lyd når de aller helst vil kombinere alt i ett anlegg i stuen sin. Det er mange veier til Rom.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange vet ikke bedre , fordi de blir presentert fakta her inne som tilsier at de ikke går glipp av noe lydmessig ved å kjøre en receiver som hjerte i oppsettet, kan jo lure på hvor mange som da har hørt ett oki stereo oppsett
    kontra ett receiver oppsett
    hvis en receiver til 20 k er så j.... bra , hvorfor skal man da komme med en ny modell samme år eller neste år ? hvor alt igjen er så ....... mye bedre ?
    det som regnes som gode eq idag er latterlig forbigått om 2-3 år
    receivere er konsument produkter og det å hause slike produkter frem som Tha Bomb og bang for the bucks er jo tragisk feil
    det er nødvendige produkter å ha for de som ser film og spiller , men kan ikke måle seg mot hva man finner til musikk lytting i stereoverdenen
    ihvertfall hvis målet er å få best mulig lyd ?

Glimrende innlegg, og pluss 10 fra meg. Tror mange lar seg hjernevaske til å tro at surroundreceiver gir like god lyd når man ser all propagandaen hjemmekinomafian lirer av seg her inne i diverse tråder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva du snakker om ref chassis skruer.

Så nå er ikke streaming av musikk egnet til å gi god lyd heller? Det var ikke nok å disse receivere? Aner vi en viss motvilje mot moderne teknologi og digitale medier generelt, ikke receivere spesielt?

Du sier du er bekymret for at folk skal "tro på" at de får god lyd med receivere. Jeg er bekymret for at folk skal "tro på" at de må bruke 40,000 i et dedikert stereooppsett for å få god lyd når de aller helst vil kombinere alt i ett anlegg i stuen sin. Det er mange veier til Rom.

poenget mitt med skruene er at hvis det å bruke en spessiell type skrue i chassis har noe å si lydmessig, hva har da ikke alt det som presses inn i boksen å si ? forøvrig det lydstudio som pioneer bruker som ville bytte de skruene

mange veier til rom ja, er streaming på høyde med det beste? jeg har ikke bare vinylspiller, har cd spiller og dac også nyvinninger innen teknologi er bra det, men ikke nødvendigvis når det er konsument produkter vi snakker om, jeg snakker ikke om de som vil ha en boks i stua til alt, men til de som er ute etter best mulig lyd uavhengig om de må da ha flere bokser.
    man må ikke legge 40 i slikt opplegg, er billigere med ett godt stereo oppsett i 2 kanaler enn tilsvarende i 5/7 kanaler
    klipach b3, marantz 6003 cd spiller og en forsterker fra 7 serien spiller som bare det, til en god pris f.eks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Glimrende innlegg, og pluss 10 fra meg. Tror mange lar seg hjernevaske til å tro at surroundreceiver gir like god lyd når man ser all propagandaen hjemmekinomafian lirer av seg her inne i diverse tråder.

tror alle er ute etter det samme egentlig, og som deg begynte jeg i andre enden allså i kinoenden tidlig 90 tallet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet også selv med en surround forforsterker litt før 90-tallet og rundt 90-tallet. Men her var det utrolig mye dårlig lyd kontra stereo. Tiden før dette/90-tallet så var ikke så bra. Derav veksten av stereo. Man fikk MYE mer for kronene investert. Men det spranget er nå ganske innsnevret mener nå jeg.
    At det kommer nye modeller år etter år er ganske kjipt ja.
    Men dere må tenke på at de få siste årene har det kommet nye "systemer" år etter år. HDMI version 1, 1.1, 1.2, 1.3 og nå 1.4. 1.5 SNART?
    HD-lyd formatene, Forbedringer i audessey korrigering osv..
    For å ikke snakke krigen på hd og blueray.
    Så det er ikke uten grunn det har kommet nye modeller.

Det er som mobiler det, man skal ha det aller siste! OG IKKE FÅ MEG TIL Å TRO AT DERE IKKE HAR ET GANSKE NYTT MOBIL! (ikke eldre enn 1-3år)
    Og det trots alt dere ikke bruker eller har behov for halvparten av dill/dallet.

Skjønner ikke poenget med dette. Til trådstarter, vet hva du vil frem til, men hva vil du oppnå? at stereo er best uansett og dermed rettferdiggjøre at ditt oppsett er så mye bedre lyd enn kompisen din som har reciever i stereo lyd?
    La oss ta det motsatt: "Har du så mye bedre kino lyd enn kompisen din?
    Jeg og noen andre her er nysgjerrig på hva slags utstyr du har hatt som du har sammenlignet med som gjør deg så anti-reciever..
    Hva for slags oppsett har du nå?
    Så lenge alle er fornøyd med hver sitt oppsett, da spør jeg SO WHAT?

HA EN GOD PÅSKE!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Startet også selv med en surround forforsterker litt før 90-tallet og rundt 90-tallet. Men her var det utrolig mye dårlig lyd kontra stereo. Tiden før dette/90-tallet så var ikke så bra. Derav veksten av stereo. Man fikk MYE mer for kronene investert. Men det spranget er nå ganske innsnevret mener nå jeg.
    Men dere må tenke på at de få siste årene har det kommet nye "systemer" år etter år. HDMI version 1, 1.1, 1.2, 1.3 og nå 1.4. 1.5 SNART?

Det er som mobiler det, man skal ha det aller siste! OG IKKE FÅ MEG TIL Å TRO AT DERE IKKE HAR ET GANSKE NYTT MOBIL! (ikke eldre enn 1-3år)
    Og det trots alt dere ikke bruker eller har behov for halvparten av dill/dallet.

Skjønner ikke poenget med dette. Til trådstarter, vet hva du vil frem til, men hva vil du oppnå? at stereo er best uansett og dermed rettferdiggjøre at ditt oppsett er så mye bedre lyd enn kompisen din som har reciever i stereo lyd?
    Jeg og noen andre her er nysgjerrig på hva slags utstyr du har hatt som du har sammenlignet med som gjør deg så anti-reciever..

HA EN GOD PÅSKE!

god påske til deg også sluttpoenget er jeg enig i, absolutt det viktigste
    nå er jeg ikke trådstarter, men jeg har vel vært såpass frempå at jeg får legge hodet for hugg jeg også
    jeg har en receiver som ikke er fjorårsmodell engang , en marantz sr 6003
    en upa 1 til center og så har jeg hovedvekt på stereodelen med mc og an, rega ,an og pro ject på signaldelen
    hvis jeg hadde vært mer kino enn 2 kanals interesert ville jeg kjørt
    prossesor uten tvil + effekt og sikkert ett par subber
    vil bare legge til at jeg absolutt ikke er imål lydmessig men jeg er nærmere enn jeg noengang har vært
    har dessuten ikke noe imot receivere
    generellt, til sin bruk er de kjekke, men å si at de er løsningen å alt er å dra det ett stykke for langt
    innmat,påvirkning, kompromiss er stikkord

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan

HA EN GOD PÅSKE!

God påske til deg også Martin Logan, og fint innlegg.

For å ta det siste først, så har aldri målet mitt i denne tråden vært å rakke ned på andre sitt oppsett, eller flagge mitt hat mot surround. Åpningsinnlegget kom til hodet ganske spontant, og jeg følte for å fortelle min historie i kortversjon,- med en tanke om at mange ville kjenne seg igjen. Det har også vist seg at flere kjenner seg igjen. Jeg har funnet tilbake til min musikk/anleggs interesse for alvor etter at den har vært i respirator en stund. Og det mye takket være lytten på hifiklubben med et enkelt stereoanlegg: 1 cd spiller, forsterker og 2 høyttalere. Hverken mer eller mindre, musikkglede i fokus,- ingenting annet. Borte var bablignen om nye streamingtjenester, hvilke flotte nye funksjoner det var i de nyeste surroundreceiverne, thx, spotify ready og gud vite alt som blir proppet inn i de nye surroundforsterkerne.

Du har naturligvis rett i at forskjellene var enorme tidligere (90 tallet), men jeg mener at forskjellene er der merkbart også per idag. Og som det har blitt påpekt er det en jungel av formater, dekoding, funksjoner som stadig skal presses inn i den samme boksen: surroundreceiveren. Jeg er av den klare oppfating at slikt går utover lydkvaliteten på en eller annen måte. Det spyttes ut nye receivere i ett tempo som er nærmest faretruende, og dette er forbruksvare i høyeste grad. Derfor er jeg som flere andre meget skeptisk til kvaliteten og ønsker få frem de negative sidene ved denne utviklingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler din oppfatning på mange punkter. :-D
    Mitt oppsett er mer mot stereo. For det er det jeg bruker det mest til. Derav Surroundforforsterker og effekt. Da føler jeg at jeg begge deler. Har riktig nok ikke det hotteste på markedet av dekoder, audessey osv.. Men har andre løsninger slik at jeg slipper å kjøpe nytt år etter år..
    Min frue syns selv jeg burde vært innlagt på Veum (mentalsykehus) de dagene jeg sitter for meg selv sent på kvelden dempet lys og øynene lukket og leker Stevie Wonder og hører på musikk

Men utrolig morsomt og stor glede når jeg skal sette en film eller to.
    Prøvde en tid tilbake bare med stereo, men savnet kom også når jeg skulle se på film. Ikke bare glede for meg men også hele familien.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er noe usikker på om det faktum at det er mange komponenter i en boks nødvendigvis forringer lyden, eller om det bare er en "følelse" man har når man titter nedi. Eller om det er noe som henger igjen som fordommer fra "alt-i-ett" eller "rack"-anleggene som hifiklubben gjorde et stort nummer av å disse på nittitallet.

Ser man litt annerledes på det, kan man si at det er mange fordeler. I mitt anlegg har jeg ingen andre analoge kabler enn høyttalerkablene. Det vil si at alt signal kan gå digitalt og tapsfritt helt til D/A-konverteren som så har svært kort vei å gå til forsterkertrinnet (i samme boksen).

Et signal som går via separat DAC til en separat forforsterker og så separat en effektforsterker, har en svært lang gå som analogt signal. Risikoen for påvirkningen av støy og tap av signal i kjeden er dermed mye større.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er noe usikker på om det faktum at det er mange komponenter i en boks nødvendigvis forringer lyden, eller om det bare er en "følelse" man har når man titter nedi. Eller om det er noe som henger igjen som fordommer fra "alt-i-ett" eller "rack"-anleggene som hifiklubben gjorde et stort nummer av å disse på nittitallet.

Ser man litt annerledes på det, kan man si at det er mange fordeler. I mitt anlegg har jeg ingen andre analoge kabler enn høyttalerkablene. Det vil si at alt signal kan gå digitalt og tapsfritt helt til D/A-konverteren som så har svært kort vei å gå til forsterkertrinnet (i samme boksen).

Et signal som går via separat DAC til en separat forforsterker og så separat en effektforsterker, har en svært lang gå som analogt signal. Risikoen for påvirkningen av støy og tap av signal i kjeden er dermed mye større.

det svaret der linger på synsing og ikke veldig gjennomtenkt, tenk på alt som deler strøm der inne i receiveren og kikk på kvaliteten på kablingen innvendig. angående dissingen fra hfk på 90 tallet kan jeg bare si at jeg handler svært sjelden noe fra den kjeden og hører ikke så mye på det som sies fra den kanten heller
    men utifra ditt ståsted burde det jo være mulig å lage high end stereo rack anlegg i blinde
    en jevn god skjermet kabel fra pre til effekt er noe helt annet enn en kabel innvendig i receiveren dessverre, de aller fleste kabler innvendig er vel knapt nok skjermet i det hele tatt , alt dette har jo noe med at man må holde byggekostnader nede, har ingen ting med at det er den beste løsningen lydmessig , viktigere er det å få interegrert alt som må til for å få solgt produktet, er jo ikke tvil om at visse ting må være med i en slik boks
    uavhengig om kvaliteten på produktet egentlig forringes
    i stereoverdenen må produktene levere på en annen måte iom at dolby digital,hdmi 1.4 osv osv ikke ekstisterer, er langt mindre krim krams selv om noe dog overdriver noe etter min mening

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det svaret der linger på synsing og ikke veldig gjennomtenkt, tenk på alt som deler strøm der inne i receiveren og kikk på kvaliteten på kablingen innvendig.
    Synsing er en populær sport i denne tråden. All den tid lydkvaliteten som kommer ut av høyttalerne her hjemme er så høy som den er, kan jeg ikke annet enn konkludere med at kritikken av surroundreceivere er sterkt overdrevet.

Vi er egentlig tilbake til der vi var for en 5-10 sider siden, vi er rett og slett uenige i hvor stor kvalitetsforskjell det er mellom f.eks en surroundreceiver og stereoforsterker i 15,000kr klassen. Vi blir nok hverken mer eller mindre enige om vi diskuterer 10 sider til.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing er en populær sport i denne tråden. All den tid lydkvaliteten som kommer ut av høyttalerne her hjemme er så høy som den er, kan jeg ikke annet enn konkludere med at kritikken av surroundreceivere er sterkt overdrevet.

Vi er egentlig tilbake til der vi var for en 5-10 sider siden, vi er rett og slett uenige i hvor stor kvalitetsforskjell det er mellom f.eks en surroundreceiver og stereoforsterker i 15,000kr klassen. Vi blir nok hverken mer eller mindre enige om vi diskuterer 10 sider til.

nei, helt klart enig i det, utgangspunktet er jo ganske forskjellig vil jeg si
    og vi har nok også en grunnleggende forskjellig mening på hva høy lydkvalitet er også

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, helt klart enig i det, utgangspunktet er jo ganske forskjellig vil jeg si
    og vi har nok også en grunnleggende forskjellig mening på hva høy lydkvalitet er også
    Tja, det er mulig jeg er mindre opptatt av å tyne ut den siste prosenten. Jeg er mest av alt opptatt til å lytte til musikk på en så praktisk måte som mulig. Derfor synes jeg f.eks Spotify er det beste siden oppskjært brød. Jeg er dog opptatt nok av god lydgjengivelse til at jeg har tweaket i månedsvis for å få bassgjengivelsen til å sitte perfekt, og til at jeg har kjøpt 804s. Men det er kanskje bare mid-fi høyttalere i din verden, hva vet jeg.

Så lenge begge er fornøyd med eget oppsett så er vel alt fint, antar jeg. Jeg synes bare det er synd hvis folk basert på enkelte overdrevne uttalelser i denne tråden får inntrykk av at selv ikke receivere i 20,000kr klassen er brukbare overhodet i stereo, for det er rett og slett ikke sant.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er mulig jeg er mindre opptatt av å tyne ut den siste prosenten. Jeg er mest av alt opptatt til å lytte til musikk på en så praktisk måte som mulig. Derfor synes jeg f.eks Spotify er det beste siden oppskjært brød. Jeg er dog opptatt nok av god lydgjengivelse til at jeg har tweaket i månedsvis for å få bassgjengivelsen til å sitte perfekt, og til at jeg har kjøpt 804s. Men det er kanskje bare mid-fi høyttalere i din verden, hva vet jeg.

Så lenge begge er fornøyd med eget oppsett så er vel alt fint, antar jeg. Jeg synes bare det er synd hvis folk basert på enkelte overdrevne uttalelser i denne tråden får inntrykk av at selv ikke receivere i 20,000kr klassen er brukbare overhodet i stereo, for det er rett og slett ikke sant.

Du lirer av deg mye vås, så mye at jeg ikke greier la det få stå ifred. Vi er visst grunnleggende uenig i det meste, fordi jeg er en stor motstander av Spotify. Den er med på å undergrave de fysiske musikkformatene som vinyl og cd plater. Jeg er av den gamle skolen og elsker å ha en fysisk spiller til å lese av platene mine. For ikke å snakke om sjarmen med cover, booklet, spesialutgaver av utgivelser osv. Men dette er nok til 40 andre tråder.

Recievere i 20 000 kr klassen er naturligvis brukbare på stereo, ingen i denne tråden har påstått noe annet. Men når ble brukbar lyd interessant for musikk/hifiinteresserte mennesker? Er ikke målet for de aller fleste utenom de som driter cash best mulig lyd pr krone?Jo, selvsagt er det målet.(jada, jeg vet at surround og film er viktigere for noen). Kjøper du derimot en stereoforsterker til 20 000 kr er du faktisk på high end nivå hva gjelder lydgjengivelse. Og gjett hva: Du slipper å bytte forsterker neste år eller om 2 år fordi det har kommet noen flere funksjoner og dekodingsystemer som man bare _må_ ha. For ikke å snakke om annenhåndsverdi på bruktmarkedet som er av en annen verden fordi en stereoforsterker ikke blir avleggs på samme måte. Måtte flere snart innse disse fordelene, og hoppe av dette sirkuset.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som dog i høyeste grad har noe å si er kvaliteten på komponente som brukes og det som faktisk skjer når man presser ett chassis fullt av de nesten oppe på hverandre
    kan ikke være vanskelig å se det ?
    Poenget mitt var jo nettopp dette, komponent kvaliteten kan være bedre i en enhet til 20000,- som er solgt i enorme kvanta. En i en enhet til 20 000,- som selges i 200 enheter.

Su skal være rimelig dårlig i økonomi for ikke å skjønne at sluttsummen på et produkt ikke nødvendigvis har noe som helst med kvaliteten på det som er inni.

Om det at kassa er full av komponenter eller tom har noe med lydkvaliteten å gjøre har jeg liten kompetanse å si noe om. Bortsett fra at det finnes en del såkalte high end produkter med rimelig fulle kasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

i dine øyne er det brukbart men ikke nødvendigvis mine er en av forskjellene, og det er langt mer enn 1 % igjen å tyne ut
    804s er sikkert gode ht for de som liker bw, jeg gjør jo ikke det, men såvidt meg bekjent henter man ikke maks ut av noen bw ht med receivere
    jeg tyner % for % med videre oppgraderinger på min pre, som forøvrig er av typen byggesett, og man finner svært lite dårlige komponenter innvendig inkludert kabling, kontra min egen receiver er det en helt annen verden
    man har jo kompromiss løsningen med å ha pre med cinemagjennomgang da, det funker for mange
    er ikke meningen å personlig gå til angrep på deg og beklager hvis det oppfattes slik, blir bare engasjert i enkellte tråder
    har forøvrig ikke oppfattet deg som annet enn saklig

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er jeg ikke enig, selvfølgelig hjelper det lydmessig å ha en prossesor kontra receiver som pre men at en slik matcher en stereopre til samme pris?
    hva har du testet da ?
    På prosessor siden har jeg testet en Rotel og en Marantz 8003. På pre siden har jeg testet en Nelson Pass, en Electrocompaniet, en Thule. Og helt ærlig, forskjellene var ikke store på noen av dem. Selv om prisforskjellen var stor. så på dette grunlaget har jeg kommet frem til at forforsterkere ikke er så forskjellige som mange skal ha det til.

Jeg har også testet en del effektforsterkere, og bortsettfra evnene til å trekke lasten, og evnen til å spille høyt, hører jeg heller ikke de store forskjellene her heller (når de klarer å trekke lasten). (her har jeg testet Electorcompaniet aw 400, Meridian 507, Meridian 507 biampet, Meridian 605 og en Arcam (denne fikk store problemer ved litt volum, men spilte jeg lavt, så var forskjellene små.)

Har også testet noen cd spillere, og heller ikke her finner jeg de store forskjellene. Jeg hører heller ikke stor forskjell på spotefy kontra cd, eller flac.

Høytalere har jeg også testet en del, og her er forskjellene mye større, men hvor de står er viktigere en hvilke de er. Men jeg må si at jeg synes at høytalere er noe av det du får klart mest igjen for å putte penger i.

Så miljøet høytalerne står i, og har man ikke mulighet for å justere dette, EQ. Her er de store forskjellene og her får man mye igjen for pengene. så derfor er jo alt prate til de som ikke har prøvd det siste, og roper høyt om forskjellene på allt det andre, meg fullstendig uforståelig.

Men du sier jo det i noen andre innlegg, er man seriøs lytter så er det viktig. Vel jeg er kanskje ikke en seriøs nokk lytter.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Poenget mitt var jo nettopp dette, komponent kvaliteten kan være bedre i en enhet til 20000,- som er solgt i enorme kvanta. En i en enhet til 20 000,- som selges i 200 enheter.

Su skal være rimelig dårlig i økonomi for ikke å skjønne at sluttsummen på et produkt ikke nødvendigvis har noe som helst med kvaliteten på det som er inni.

Om det at kassa er full av komponenter eller tom har noe med lydkvaliteten å gjøre har jeg liten kompetanse å si noe om. Bortsett fra at det finnes en del såkalte high end produkter med rimelig fulle kasser.

Og man skal også være rimelig dårlig i økonomi for ikke å skjønne at det er billigere å produsere et produkt som krever færre komponenter fordi det har færre oppgaver å utføre. Forøvrig vet hverken du eller andre her inne hvilken avanse den enkelte produsent tar på receivere kontra integrert stereoforsterker, med mindre dere jobber sentralt hos noen av disse selskapene.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Og man skal også være rimelig dårlig i økonomi for ikke å skjønne at det er billigere å produsere et produkt som krever færre komponenter fordi det har færre oppgaver å utføre. Forøvrig vet hverken du eller andre her inne hvilken avanse den enkelte produsent tar på receivere kontra integrert stereoforsterker, med mindre dere jobber sentralt hos noen av disse selskapene.

Det jeg prater om er ikke samme produsent som produserer forskjellige produkter. Men en stor produsent av Recivere i 20 + klassen mot en liten produsent av stereo forsterkere i 20 + klassen.

Utover dette er det veldig mange ting som spiller inn på utsalgsprisen, og komponentkostnaden er vel en av de minste. Dette sier egentlig ingen ting annet en att din kjepphest om at et produkt med få fungsjoner til en gitt pris må være mye bedre enn et produkt til samme pris med mange fungsjoner ikke bør ha noe som helst med sannheten å gjøre.

Og nei jeg vet ikke hvilken avanse de forskjellige har heller. Det jeg vet er at en forhandler av Pioneer har mye mindre rabatter på veiledende en normalt sett i bransjen (som er 40%).

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •