Trenger jeg cd-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg cd-spiller?

Hei

Etter en del oppgraderinger, har jeg begynt å kjøpe cd-plater. Før hørte jeg på mp3 av litt tvilsom kvalitet.
    Jeg bruker blu-ray spiller, LG BD-370 som cd-avspiller. Den har jeg koblet til digitalt til min forsterker, XTZ Class A100D3. Bruker altså dac'en i forsterkeren.

Jeg har sett litt på cd-spillere i det siste. Ligger ofte mye spennende på bruktmarkedet. Cd-spillere som kostet ny rundt 20k, selges ofte for halvparten.
    Vil en cd-spiller i denne prisklassen (som er noen år gammel), gi bedre lyd enn min nåværende kilde? Jeg tenker da selvfølgelig på å koble den analogt til forsterker.
    Eller vil dette bare være bortkastede penger?
    Jeg er også litt skeptisk til å kjøpe brukt cd-spiller. Vet ikke hvordan kvaliteten er. Ingen angrerett, ingen garanti. Blir cd-spiller ødelagt har jeg vel tapt de pengene...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan (kanskje bør) er å kjøpe deg en ekstern DAC og bruke LG'en som drivverk.

Da kobler du bare LG'en med coax/optisk inn i DAC'en som da gjør signalet om til analogt. Lydkvaliteten vil heve seg mange hakk, og det som oftest til en langt lavere pris enn en dedikert cd-spiller. Litt avhengig av prisklasse du er på utkikk etter selvsagt.

Cambridge DacMagic, Abrahamsen V.6, Hegel har noen, +++ Sjekk de ut

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Det du kan (kanskje bør) er å kjøpe deg en ekstern DAC og bruke LG'en som drivverk.

Da kobler du bare LG'en med coax/optisk inn i DAC'en som da gjør signalet om til analogt. Lydkvaliteten vil heve seg mange hakk, og det som oftest til en langt lavere pris enn en dedikert cd-spiller. Litt avhengig av prisklasse du er på utkikk etter selvsagt.

Cambridge DacMagic, Abrahamsen V.6, Hegel har noen, +++ Sjekk de ut
    XTZ Class A100D3 har sikkert en helt OK DAC innebygga da...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæsken, det tenkte jeg faktisk ikke på, skumleste bare tråden.. My bad.

Har selv hatt A100, men dog i første utgaven uten innebygget DAC, sikkert derfor jeg missa litt :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •