kabler er bortkastede penger!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne diskusjonen blir for dum til å blande seg inn i, men såpass kan jeg trygt påstå; jeg hører langt større forskjell på to ulike CD-er enn på to ulike kabler... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Denne diskusjonen blir for dum til å blande seg inn i, men såpass kan jeg trygt påstå; jeg hører langt større forskjell på to ulike CD-er enn på to ulike kabler... 8)
    Hva har det med noe å gjøre da? CD'er har jo ingenting med kabler å gjøre. Jeg hører myyyye større forskjell på 2 forsterkere enn 2 forskjellige kabler, men det betyr da ikke at jeg kan få et bedre inntrykk av en kabel enn en annen, og hvis det er for dumt å blande seg inn så hvorfor gjøre det da?

EDIT: mistanke om at du tullet litt?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    EDIT: mistanke om at du tullet litt?
    Hehe... :wink:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det artige er jo at de fleste som sier at det ikke er noen forskjell neppe kjører lampettleding rund baut i anlegget sitt. Hvorfor ikke lurer jeg på. Det er vel kanskje den billigste kabelen man kan få tak i og den glir lett inn i ethvert hjem siden den har en viss WAF.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det artige er jo at de fleste som sier at det ikke er noen forskjell neppe kjører lampettleding rund baut i anlegget sitt. Hvorfor ikke lurer jeg på. Det er vel kanskje den billigste kabelen man kan få tak i og den glir lett inn i ethvert hjem siden den har en viss WAF.
    Hehe..Det har da ikke alltid med hva man hører heller. Jeg har kompiser som kjøper anlegg basert kun på at det ser kult ut. Hvis en hvit fin kabel med kvalitetsfølelse får meg til å like anlegget bedre så er jo det bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hver mann for seg selv mener jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe akkurat dette er jo veldig rett for min del, jeg bytta fra noen lakris-snører til høyttalerkabel som koster 2500kr og jeg må si jeg ble litt skuffa.........hørte ingen forskjell men jeg har da kablene enda og har ingen planer om å selge de for å koble på "billig kabler" igjen

Samme med andre kabler bak anlegget jeg har kjøpt, jeg kjøper jo aldri d billigste selv om jeg ikke har troa på at lyden blir bedre med kabler til 1000kr kontra 100kr.........litt rart egentlig8)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig bruker man ikke lampettledning! Selv om man antageligvis godt KUNNE ha gjort det. Man er da litt forfengelig. Og som kona sier: skal du først ha alle disse kablene, kan de like gjerne se litt allright ut.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

visdomsord

Vi blir som regel lettere overbevist av grunner som vi selv har funnet, enn av grunner som skyldes en annens ånd.
    Blaise Pascal

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel kabel på gulvet der...

I dag så fant jeg nye kabler i loftstuen. Jeg har egen kabelprodusent som legger igjen nye litt da og da. Han er veldig opptatt av god lyd, men har missforstått hele kabel-greia.

Drit ute, møkka hund:evil:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    I dag så fant jeg nye kabler i loftstuen. Jeg har egen kabelprodusent som legger igjen nye litt da og da. Han er veldig opptatt av god lyd, men har missforstått hele kabel-greia.

Drit ute, møkka hund:evil:
    Hahahaha, tror ikke jeg bytter Nordost-kablene mine mot den der ihvertfall ;P

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igjen da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig hvor mye man kan snakke rundt kabeler, men jeg kan bytte min mening igjenn da, og denne kan ingen motsi:

JEG ble overasket over hvor lite effekt "billig-uisolert" har i forrhold til "dyr-isolert, og mener selv at det er annet, som jeg hadde byttet ut i stereoen min, før kabelene!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av philip lauritzen
    JEG ble overasket over hvor lite effekt "billig-uisolert" har i forrhold til "dyr-isolert, og mener selv at det er annet, som jeg hadde byttet ut i stereoen min, før kabelene!
    Pent formulert

Og man kan også skrive:
    ...og mener selv at det er annet, som jeg hadde endret/byttet ut i lytterommet, før kabelene! (ref: akustiske tiltak)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det har du rett i, er det noen som vet om et stev hvor jeg kan kjøpe billig isolering, eller hva nå det heter??? eventuelt, hvor man får tak i sånn svart skommgummi, som ser ut som eggekartong?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av philip lauritzen
    ja, det har du rett i, er det noen som vet om et stev hvor jeg kan kjøpe billig isolering, eller hva nå det heter??? eventuelt, hvor man får tak i sånn svart skommgummi, som ser ut som eggekartong?
    svart skumgummi får du vel på biltema? som ser ut som eggkartong :P

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •