kabler er bortkastede penger!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av philip lauritzen
    vet det kommer til å bli lit diskusjon, men etter min mening har ikke kabler av noe slag noe å si.

jeg byttet vanlig utgang på pcen til en dac, og hørte synnsykt gos forskjeld, men da jeg prøvde å trekke en uisolert kobbertråd (en tråd jeg tok ut av en kabel) hele 6 meter forbi 16 stikkkontaker, og alt mulig elektronikk, får og så høre ossen lyden ble annerledes på høytalerene, ble det ikke en dritt forskjel, og derfor mener jeg at å kjøpe dyre kabler bare er noe tull. clas ohlsom holder selv på de dyreste high-end anleggene.
    Og da har du selvfølgelig prøvd i et high-end anlegg?
    Du har så vidt sluttet å bruke (grøss) lydkortet i pcen som direkte kilde og du mener resten av anlegget er så grenseløst oppløst at du burde hørt forskjell på kabler?
    Du tror ikke det kan være andre begrensninger i anlegget som gjør at en ht-kabel ikke har den helt store betydningen?
    Tror ikke jeg hørte de helt store forskjellene på kabler i anlegget jeg hadde på gutterommet jeg heller, men jeg hører det veldig godt i anlegget jeg har nå....

Hmmm, antagelig var vel dette bare trolling, jeg HÅPER dette bare var trolling....
    Hvis ikke: Kos deg med CO-kabler, de holder helt klart i anlegg opp til et visst nivå, og så lar du oss andre, som hører veldig god forskjell på kabler, fortsette med det uten å protestere så innst inn i ******* bastant før du får prøvd sjøl, ok?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hver dag universelle sannheter åpenbarer seg på forumet

Notat til meg selv: kjøp aksjer i Clas Ohlson

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Og da har du selvfølgelig prøvd i et high-end anlegg?
    Du har så vidt sluttet å bruke (grøss) lydkortet i pcen som direkte kilde og du mener resten av anlegget er så grenseløst oppløst at du burde hørt forskjell på kabler?
    Du tror ikke det kan være andre begrensninger i anlegget som gjør at en ht-kabel ikke har den helt store betydningen?
    Tror ikke jeg hørte de helt store forskjellene på kabler i anlegget jeg hadde på gutterommet jeg heller, men jeg hører det veldig godt i anlegget jeg har nå....

Hmmm, antagelig var vel dette bare trolling, jeg HÅPER dette bare var trolling....
    Hvis ikke: Kos deg med CO-kabler, de holder helt klart i anlegg opp til et visst nivå, og så lar du oss andre, som hører veldig god forskjell på kabler, fortsette med det uten å protestere så innst inn i ******* bastant før du får prøvd sjøl, ok?
    hmm, jo bedre anlegget er jo mindre har vel kabler si? Derimot jo dårligere annlegget er jo mer har kabler si? eller?

Tenker at et bra anlegg har så godt utgangspunkt at det høres bra ut uansett, et dårlig hifi annlegg vil jo høres ganske crap ut, men kanskje gode kabler kan fikse litt på det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden og den andre tråden du har startet (bytte bøyler på nad c375bee) er vel strengt tatt "litt" selvmotsigende!??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet det kommer til å bli lit diskusjon, men etter min mening har ikke kabler av noe slag noe å si.

jeg byttet vanlig utgang på pcen til en dac, og hørte synnsykt gos forskjeld, men da jeg prøvde å trekke en uisolert kobbertråd (en tråd jeg tok ut av en kabel) hele 6 meter forbi 16 stikkkontaker, og alt mulig elektronikk, får og så høre ossen lyden ble annerledes på høytalerene, ble det ikke en dritt forskjel, og derfor mener jeg at å kjøpe dyre kabler bare er noe tull. clas ohlsom holder selv på de dyreste high-end anleggene.
    Ok.
    Opplest og vedtatt.
    Denne testen var plenty nok vitenskapelig for meg :-)

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kansje du bør lytte mer etter! Jeg hørte iallefall STOR forskjell på både bass, mellomtone og diskant.

Prøv VDH (Van Den Hul)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vanskelig å feste lit til dette uten en riktig utført ABX-blindtest, eventuelt litt målinger ...
    Selv om jeg syntes "testen" trådstarter gjorde er litt søkt, og på litt galt grunnlag er det vel du så må komme med målinger. Man har målt kabler i laaaaaang tid UTEN å finne forskjeller i påvirkning. Elektriske egenskaper måles derimot lett, men har enda ikke sett en måling som tyder på at det blir bedre lyd av den grunn.

Er forsåvidt enig med trådstarter. Byttet ut en ormepark til 45k over til Clas produkter. Bruker nå RKUB kabel på mine 50k høyttalere og må si jeg har problemer med å høre forskjell.

Den dagen jeg hører en forskjell skal jeg endre standpunkt å søke etter hva forskjellen kommer av.

Men jeg er ikke enig med trådstarter i at godt isolerte kabler ikke har noe for seg.

Geir Arne

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...

Ser innom og konstater at det er enda en fullstendig meningsløs kabeltråd

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ser innom og konstater at det er enda en fullstendig meningsløs kabeltråd
    Er ikke konklusjonen den vanlige til syvende og sist da?

1. De som legger penger i kablene forsvarer de med nebb og klør.

2. "clasi-gjengen" stempler dem som idioter som kaster bort penger

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Er ikke konklusjonen den vanlige til syvende og sist da?

1. De som legger penger i kablene forsvarer de med nebb og klør.

2. "clasi-gjengen" stempler dem som idioter som kaster bort penger
    1. Kommer helt an på hva du mener med det?
    Jeg er av den formening at det er opp til den enkelte hvor mye de vil bruke av penger på kabler, men at jeg råder å bruke på noen med gode plugger og ledere. Da helst å unngå de med tinnplugger.
    2. Kaster bort penger? Njæh.. Bruker man 50-60000 på en komponent så er det vel litt drøyt å koble den til en annen med det billigste man finner?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Selv om jeg syntes "testen" trådstarter gjorde er litt søkt, og på litt galt grunnlag er det vel du så må komme med målinger. Man har målt kabler i laaaaaang tid UTEN å finne forskjeller i påvirkning. Elektriske egenskaper måles derimot lett, men har enda ikke sett en måling som tyder på at det blir bedre lyd av den grunn.

Er forsåvidt enig med trådstarter. Byttet ut en ormepark til 45k over til Clas produkter. Bruker nå RKUB kabel på mine 50k høyttalere og må si jeg har problemer med å høre forskjell.

Den dagen jeg hører en forskjell skal jeg endre standpunkt å søke etter hva forskjellen kommer av.

Men jeg er ikke enig med trådstarter i at godt isolerte kabler ikke har noe for seg.

Geir Arne
    Sorry, jeg burde kanskje satt en smiley i innlegget. Det var ment som en spøk og parodi på kabeltrådene generelt. En kabeltråd er liksom ikke komplett uten ABX-blindtesting og målinger.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    1. Kommer helt an på hva du mener med det?
    Jeg er av den formening at det er opp til den enkelte hvor mye de vil bruke av penger på kabler, men at jeg råder å bruke på noen med gode plugger og ledere. Da helst å unngå de med tinnplugger.
    2. Kaster bort penger? Njæh.. Bruker man 50-60000 på en komponent så er det vel litt drøyt å koble den til en annen med det billigste man finner?
    +42

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm, jo bedre anlegget er jo mindre har vel kabler si? Derimot jo dårligere annlegget er jo mer har kabler si? eller?

Tenker at et bra anlegg har så godt utgangspunkt at det høres bra ut uansett, et dårlig hifi annlegg vil jo høres ganske crap ut, men kanskje gode kabler kan fikse litt på det ?
    Gode kabler, som slipper igjennom all informasjonen (/søpla) de blir gitt vil i beste fall avsløre svakhetene i et dårlig anlegg....
    Shit in > shit out
    En kabel kan trekke fra et signal, den kan ikke gjenskape ting som allerede har forsvunnet tidligere i avspillingskjeden...

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i det heletatt vanskelig for og ta en person som ikke klarer å stave ordet forskjell rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, greit da, dere har alle et godt poeng, men jeg kan si det på en annen måte da, og denne uttalesen står jeg på:

det er mye man kan bytte ut i et anlegg til f.eks 5 eller 10 tusen kroner,før man tenker på kabeler.

dere har rett i at drit inn, er drit ut, og det jeg prøver å si er at som sagt ovenfor, det er greit å bruke litt penger på komponenter, før man tenker på kabeler.

enkelt og greit: det er greit og ha gode kabeler i dyre anlegg, men kabeler er nok litt opskrytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fantastisk tråd dette her

Hvorfor kan det aldri bli fred i kabelens verden? Hvorfor er det så vanskelig å godta at noen mener å høre forskjell på div. utstyr og kabler og andre ikke. Kjempefint og ikke minst billig for de som ikke kan høre forskjell, fantastisk og magisk for de som føler/vet de fant nå en kabel som løftet hele anlegget enda et hakk opp i jakten på perfeksjon. Jeg tviler alltid til motsatt er bevist, men placebo effekt eller ikke så gikk støynivået ned og detaljene opp da jeg byttet fra crap/umerkede høyttalerkabler til the chord company odyssey 2 i mine ører.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, noen liker dyre merkeklær og andre liker dyre kabler. Hva **** er forskjellen når det fins X antall produkter som kan gjøre samme nytten for BRUKEREN.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET VAR VIRKELIG GODT SAKT!!!!!:twisted: :twisted: :twisted:

DA ER VI ENIG DER!!!

det er jo hva man selv hør..... "host" hark" opplever av lyd som teller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET VAR VIRKELIG GODT SAKT!!!!!:twisted: :twisted: :twisted:

DA ER VI ENIG DER!!!

det er jo hva man selv hør..... "host" hark" opplever av lyd som teller
    Hehe...Forstod ikke helt hva du ville oppnå med det svaret. Er mulig jeg misforstod djevelhodene og sarkasmen?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Sorry, jeg burde kanskje satt en smiley i innlegget. Det var ment som en spøk og parodi på kabeltrådene generelt. En kabeltråd er liksom ikke komplett uten ABX-blindtesting og målinger.
    Hehe, ok.

Var i litt for seriøst modus så overså den. No harm done.

Geir Arne

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •