Klipsch eller B&W? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 403
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Håper ikke det var det beste de kunne prestere for å si det sånn.
    Jeg mener ikke at dette er dårlige høyttalere av den grunn, men til nå har alle sett jeg har hørt vært dårlig satt opp dessverre. Kunne godt tenkt meg å testet i eget oppsett
    Hvorfor ikke låne noe Pall. og teste da :-D På noe sikkelig gromt rør oppsett

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare å låne uten videre, men skal hinte innpå hos Audicompaniet når anledningen byr seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare å låne uten videre, men skal hinte innpå hos Audicompaniet når anledningen byr seg
    :-D

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss titte litt nærmere på det du skrev. Her har jeg delt opp spørsmålene dine, og besvart dem av "beste" evne. Under finner vi de postene dine jeg trakk slutningene mine fra.

Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Står det noen plass at jeg syntes B&W sugde??
    - Du har helt rett ang om du skrev at B&W suger. Det gjorde du ikke. Du modererete deg til å si at "de aldri funket for meg". Jeg dro nok konklusjonen om at du mente de sugde ut i fra dette, samt at påfølgende setning fra din del var at CV sugde. Men CV har du jo også valgt å kjøpe ved en tidligere anledning om jeg leste posten din rett... Jeg har en tendens til å tro at man velger å kjøpe et sett høyttalere fordi man liker dem. At jeg trodde det i dette tilfellet må jeg bare beklage.

Hva vet du om jeg likte høyttalerene da jeg kjøpte dem?
    - Vet jeg riktig nok lite om. Bare antok at du kikket litt rundt før du valgte B&W, noe det nå ikke virker som du gjorde :/ Beklager igjen.

Vet du om jeg kjente til Klipsch i kjøpsøyeblikket??
    - Igjen, nei. Bare antok det da du skrev du hadde "Hatt lyst på Klipsch helt siden jeg fikk B&W i hus faktisk..."

Les alltid gjennom innleggene og tenk litt mer før du avfeier min oppfattning så bastant fordi den avviker fra din...
    - Syns nesten det kunne se ut som jeg hadde lest innleggene dine ved litt gjennomgang og ettertanke... En må tåle å få lese et innlegg eller to som "går en imot". Fra min side var det nok litt humoristisk tone over mine innlegg. Men skjønner selvfølgelig at man ikke hører "toner" i skriftlige forum :P Sorry

- Her følger de opprinnelige postene:
    Har tross alt hatt dem i 5-6 år da, testet mot forskjellig elektronikk, men det har liksom aldri funket for meg...
    CV synes jeg forøvrig suger balle, siden det ser ut som du var av den oppfatning av at jeg liker lydsignaturen
    Tja, jeg gikk fra CV, til 603 S3 og skal i neste uke hente hjem RF82MkII Hatt lyst på klipsch helt siden jeg fikk B&W i hus faktisk....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns om-byggingen av garasjen gått raskere jeg...

Bare sånn for og slenge ut en tanke ... du har jo erfaring, ører og troverdighet til og kunne teste litt lyd produkter for hjemmekino...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om dette er en diskusjon om Klipsch vs. BW683. Burde man ikke sammenligne høyttalere i samme prisklasse?
    Når det gjelder elektronikk er det jo så enkelt at er matchen dårlig spiller det dårlig uansett. Selv har jeg tilgode å høre et godt palladium oppsett, men som eier av bl.a 802 skjønner jeg vel ikke bedre.......:roll:

det er vel en generell diskusjon i utgangsunket, bw vs klipsch
    palladium har jeg hørt svært lite av selv, og jeg synes vel diskusjonen skulle holdt seg på ett nivå de fleste av deltakerne befinner seg utstyrsmessig
    smaken er jo som baken om du har 802 eller ikke .....

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, begge deler:wink: = olebrum

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er vel en generell diskusjon i utgangsunket, bw vs klipsch
    palladium har jeg hørt svært lite av selv, og jeg synes vel diskusjonen skulle holdt seg på ett nivå de fleste av deltakerne befinner seg utstyrsmessig
    smaken er jo som baken om du har 802 eller ikke .....
    Joda, men etter å ha lest tråden ser jeg at det stadig går igjen at man liker Klipsch over BW fordi man finner 683 tam i bassen. Kommentaren med 802 var kun en spøk, men poenget er jo at man fint kan være objektiv i bedømmelsen av "det andre" merket selv om man er eier av et av dem. Det behøver ikke være sort/hvitt.
    Når det gjelder Klipsch og hvor lettdrevne de er, så er min erfaring at en høyttaler som RF63/83krever like mye kvalitet på strømsiden som tilsvarende prisede B&W høyttalere for å yte det de er gode for. Begge merker vil spille ukontrollert på en receiver. Utover dette har alle selvfølgelig sin egen smak å forholde seg til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Syns om-byggingen av garasjen gått raskere jeg...
    Jeg også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet 683 med Nad 375 og syns de låt veldig bra til den prisen og vurderte å bytte ut mine Dali 909. Men så satte jeg på en t785hd på 909, og da ble 683 som små stativ høytalere å regne. Lyden i 683 var kanskje litt finere i midten, men volumet nådde ikke opp til Dali sine 4 10". Da gjenstår det å prøve ut cm9 og klipsch. Litt vanskelig med klipsch,da ingen selger de her i Trondhjæm og hjemme lån blir vanskelig. Skal aldri kjøpe høytalere uten hjemmelån ihvertfall. Syns både B&W og Klipsch ser bra ut jeg. Liker utseende på begge, men har enda ikke hørt Klipsch, så hva som er best for meg vet jeg enda ikke. Heldigvis har WAF ingen verdens ting å si for meg når det kommer til lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men etter å ha lest tråden ser jeg at det stadig går igjen at man liker Klipsch over BW fordi man finner 683 tam i bassen. Kommentaren med 802 var kun en spøk, men poenget er jo at man fint kan være objektiv i bedømmelsen av "det andre" merket selv om man er eier av et av dem. Det behøver ikke være sort/hvitt.
    Når det gjelder Klipsch og hvor lettdrevne de er, så er min erfaring at en høyttaler som RF63/83krever like mye kvalitet på strømsiden som tilsvarende prisede B&W høyttalere for å yte det de er gode for. Begge merker vil spille ukontrollert på en receiver. Utover dette har alle selvfølgelig sin egen smak å forholde seg til

skjønte den
    enig i mye der , slike tråder har dog en egen evne til å tråkke begge leire på foten dessverre , meg inkludert , jeg er ikke så veldig opptatt av hva andre har eller liker så lenge de selv er fornøyd, men jeg er dog blitt såpass "glad" i klipsch at jeg kanskje skriker litt høyt av og til for å få frem poenget
    at klipsch ikke bare er en film ht som treffer deg smekk i trynet
    mange av modellene kan så mye, mye mer enn det, jeg hadde også litt
    galt bilde av de pga hva jeg hadde lest om de, før jeg hørte de og ble solgt
    alt utstyr bør jo jobbes med for å få ut potensialet uansett hva det heter
    angående rf63 så er det en krevende ht ja, men den leverer også hva jeg oppfatter som knallbra med receiver, hvis man tenker på at det er nettopp en receiver som forer den men den er ett rasedyr som fortjener og krever
    dyr elektronikk for å vise seg fra sin beste side og da Skinner den virkelig
    hvis utseendet ikke plager deg nevneverdig foreslår jeg en lytt til hønna fra klipsch kontra palladium, noe i heritage familien ihvertfall, er der sjela til klipsch er :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Testet 683 med Nad 375 og syns de låt veldig bra til den prisen og vurderte å bytte ut mine Dali 909. Men så satte jeg på en t785hd på 909, og da ble 683 som små stativ høytalere å regne. Lyden i 683 var kanskje litt finere i midten, men volumet nådde ikke opp til Dali sine 4 10". Da gjenstår det å prøve ut cm9 og klipsch. Litt vanskelig med klipsch,da ingen selger de her i Trondhjæm og hjemme lån blir vanskelig. Skal aldri kjøpe høytalere uten hjemmelån ihvertfall. Syns både B&W og Klipsch ser bra ut jeg. Liker utseende på begge, men har enda ikke hørt Klipsch, så hva som er best for meg vet jeg enda ikke. Heldigvis har WAF ingen verdens ting å si for meg når det kommer til lyd.

håper du får til en lytt hjemme og får en god opplevelse uansett valg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med det som er sagt over her.
    Noen vil foretrekke B&W og andre Klipsch. Man vil aldri kunne bli enig om at det ene er bedre enn det andre.
    Kommer helt an på preferanser.

Hadde alle likt det samme så hadde det ikke fantes så mange høyttalerprodusenter som det gjør :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å lese denne tråden ass.... :-D

To leire som prøver (med ulike hersketeknikker og relativt dårlig argumentasjonsteknikker) å overbevise den andre om at sitt valg er best. :-D

Hadde det ene merket vært oppløst og vedtatt bedre enn det andre, så tviler jeg på at begge hadde eksistert! ;-)

Heldigvis er det med lyd som med "alt" annet - noen liker BMW, noen liker Audi. :-)

Personlig er jeg stolt eier av B&W CM9, og har mer enn nok trøkk, fantastisk mellomtone og en silkemyk diskant. Fantastiske allround-høyttalere. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

To leire som prøver (med ulike hersketeknikker og relativt dårlig argumentasjonsteknikker) å overbevise den andre om at sitt valg er best. :-D

Hadde det ene merket vært oppløst og vedtatt bedre enn det andre, så tviler jeg på at begge hadde eksistert! ;-)

Heldigvis er det med lyd som med "alt" annet - noen liker BMW, noen liker Audi. :-)

Personlig er jeg stolt eier av B&W CM9, og har mer enn nok trøkk, fantastisk mellomtone og en silkemyk diskant. Fantastiske allround-høyttalere. :-)

ikke led andre inn i den fella til hifi ******* som heter bw nå da :twisted: :twisted:

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri fått en skikkelig demo på Palladium serien til Klipsch jeg heller, så håper den dagen dukker opp. Men sånn rent generelt valg av hi-end i større klasser, skulle det ikke forrundre meg et øyeblikk om 804, 803 eller 802 hadde havnet i stua her om penger ikke hadde vært noe problem. :-) Så jeg retter meg selv, og sier meg enig med Olebrum. Ja takk, begge deler :-D

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke led andre inn i den fella til hifi ******* som heter bw nå da :twisted: :twisted:
    Du mener Klipsch her skjønner jeg :P Når du snakker om hi-fi ******* altså Fikk hørt på CM8 igjen i dag. Herlig høyttaler altså

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både B&W og klipsch er jo flotte høytallere. Er ikke noe og si på det men foretrekker forskjellig selvfølgelig

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva folk her hadde syntes om f.eks. Dali Mentor 6 og JBL LS80. Disse kriger jo i samme klasse som CM9 og RF63(dog ingen i mkII-serien) men er merker jeg ser på litt som "brobyggere" om dere skjønner hva jeg mener.

Bare for å kaste noen planker til på bålet.

Geir Arne

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Men Audi A6 er jo bedre enn noen andre BMW'er til samme pris og Audi R8 > alle BMW'er..

Og Audi Q5/7 > BMW X3/5

Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •