Klipsch eller B&W? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 403
    Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Helt enig rf82 som står på stua nå spiller mye penere når det trengs enn hva 683gjorde! 683 var faktisk skremmende skuffende å ha hjemme ettersom de stort sett får gode kritikker! Så hvem som skal bruke de er en viktig faktor!

Kjedelig bass og slitsom diskant var faktorer, og fyldig mellomtone, dog ikke veldig dynamisk.

Dama likte de godt med en gang pga utseende- helt til disse platformene de står på for å unngå å velte kom på.. Det ødela litt. Etter noen dager og uker lurte selv hun på; når skal vi bytte de ut?

Det var liksom "kjedeli" å høre på musikk.. Fant ikke roen når musikken kom på.. Og på film? Utklassing..
    Uenig

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Uenig

Og det har jeg full forståelse for.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, synes klipsch skrek i ørene ved høyt volum jeg da, ikke noe god opplevelse.. :twisted: :twisted: :twisted:

høres ikke slik ut nei, jeg har hatt samme opplevelse med bw, før det ble høyt tom

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres ikke slik ut nei, jeg har hatt samme opplevelse med bw, før det ble høyt tom
    83-68.. hvme viste Klipsch vs B&W var så spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det positive med en slik avstemning er at det tilbakeviser at klipsch anbefales fordi alle her inne har det, som hevdet i tidligere slike tråder
    jeg har dog alltid ment at det anbefales av de som liker musikk og film og ikke har waf høyt opp på prioriteringslisten foran eller jevnt med lydkvalitet

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp gått fra leilighet til hus, og gikk derfor fra B&W til Klipsch 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ok, så du har altså valgt 2 forskjellige par høyttalere du syns suger? Godt forarbeid før kjøpet med andre ord :P
    Står det noen plass at jeg syntes B&W sugde?? Hva vet du om jeg likte høyttalerene da jeg kjøpte dem? Vet du om jeg kjente til Klipsch i kjøpsøyeblikket??
    Les alltid gjennom innleggene og tenk litt mer før du avfeier min oppfattning så bastant fordi den avviker fra din...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 2 par med B&W DM604S3. Jeg ble helt frelst når jeg hørte 602S3, som da var den første skikkelige stativ høyttalern jeg hørte, føre jeg bestemte meg for å kjøpe 604S3. Men nå pr i dag, sitter jeg med 3 paret med Klipsch, og jeg kommer IKKE til å gå tilbake til B&W. B&W er en knakende god høyttaler, men jeg syntes rett og slett B&W ble litt for nøytral og kjedelig i lengden, og Klipsch hadde mer sprut, og jeg hører dog på mye pink floyd o.l, og da ble Klipsch valget mitt. Min konklusjon. Hører du på rolig musikk, som jazz osv, er nok B&W overlegen i forhold til Klipsch. Rock'n Roll osv så er Klipsch en klar kandidat.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Står det noen plass at jeg syntes B&W sugde?? Hva vet du om jeg likte høyttalerene da jeg kjøpte dem? Vet du om jeg kjente til Klipsch i kjøpsøyeblikket??
    Les alltid gjennom innleggene og tenk litt mer før du avfeier min oppfattning så bastant fordi den avviker fra din...
    Tror det var ment som en spøk siden begge leirene klager over at motstanderen er søppel. Altså er begge søppel.

Geir Arne

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer ikke og diskutere dette egentlig. For alle er jo fornøyd med det mann har. B&W og Klipsch er begge veldig gode høytallere. Men hører jo ofte, til musikk B&W, fungerer også til film selvfølgelig. Klipsch fungerer best på film, men fungerer sikkert også godt til musikk.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si at det ene er bedre enn det andre men jeg har nå 683 og er bare delvis fornøyd, jeg savner trykk og dynamikk og der faller ihvertfall 683 igjennom, flott lyd og en utrolig mellomtone men lite morofaktor. Ser noen klager over slitsom diskant men det har aldri vært noe tema her. Mange har nok for lite effekt på disse også derfor blir mange skuffet av den grunn.
    Når det er sagt så har jeg veldig lyst til og prøve Klipsch for å se om det er noe for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer ikke og diskutere dette egentlig. For alle er jo fornøyd med det mann har. B&W og Klipsch er begge veldig gode høytallere. Men hører jo ofte, til musikk B&W, fungerer også til film selvfølgelig. Klipsch fungerer best på film, men fungerer sikkert også godt til musikk.

godt innlegg, men er egentlig en myte det angående at de er klart best på film kontra musikk
    ellers enig at det er lite konstruktivt å diskutere, bra ikke alle liker det samme :lol:

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner

Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jeg skal ikke si at det ene er bedre enn det andre men jeg har nå 683 og er bare delvis fornøyd, jeg savner trykk og dynamikk og der faller ihvertfall 683 igjennom, flott lyd og en utrolig mellomtone men lite morofaktor. Ser noen klager over slitsom diskant men det har aldri vært noe tema her. Mange har nok for lite effekt på disse også derfor blir mange skuffet av den grunn.
    Når det er sagt så har jeg veldig lyst til og prøve Klipsch for å se om det er noe for meg.
    Bruker du ren sorround reciver?

I så fall, skjønner jeg at du ble skuffet. ble kjempe skuffet selv, når jeg bare hadde NAD T747 sorround reciver. Synes ikke bassen var noe særlig.
    Må innrømme jeg ble skuffet!

Kjøpte meg NAD 165bee forforsterker koblet den opp til min 275bee og det er noe HELT annet! lyd messig er alt bedre, men spessielt bassen .

Litt av et opplegg jeg har lagd for meg selv nå da. Stereo swith som jeg kjører c275bee effektforsterkern inn i. Og ut er det 3 kanaler med 1 til Sorround anlegget og 1 til stereo forforsterkeren Nå er jeg veldig fornøyd.
    Litt dumt og måtte bytte over når mann skal se tv film. Men det er det verdt synes nå jeg

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Yamaha som pre (noen dager til) og har et Rotel monster til effekt. Får snart Rotel pre også.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jeg har samme oppfatningen av 683, som deg.
    Den er meget god til prisen, og leverer bra paa de fleste punkter. Men det er begrenset hvor mye trykk de leverer, spesielt med et begrenset budsjett paa forsterkersiden.
    Diskanten har aldri vaert slitsom eller skarp paa 683 i mine oppsett, her er det "verre" med Klipsch som boer matches med omhu, kan det virke som.

Men, noe av det foerste som slo meg med Klipsch er den utrolig avslorende og folsomme horndiskanten. Fikk frem detaljer jeg aldri har hort for, selv paa moderat lydnivaa!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg har samme oppfatningen av 683, som deg.
    Den er meget god til prisen, og leverer bra paa de fleste punkter. Men det er begrenset hvor mye trykk de leverer, spesielt med et begrenset budsjett paa forsterkersiden.
    Diskanten har aldri vaert slitsom eller skarp paa 683 i mine oppsett, her er det "verre" med Klipsch som boer matches med omhu, kan det virke som.

Men, noe av det foerste som slo meg med Klipsch er den utrolig avslorende og folsomme horndiskanten. Fikk frem detaljer jeg aldri har hort for, selv paa moderat lydnivaa!

Enig i det her..

Om man invisterer i en sub kan man kanskje eliminere disse trykk problemene..
    Verre om diskant eller mellomtonen var 683 svakhet for å si det sånn

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en forforsterker stereo og koble opp mot effektleddet ditt.. Dette gjorde jeg og ble veldig godt fornøyd. mye mer trykk da.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om dette er en diskusjon om Klipsch vs. BW683. Burde man ikke sammenligne høyttalere i samme prisklasse?
    Når det gjelder elektronikk er det jo så enkelt at er matchen dårlig spiller det dårlig uansett. Selv har jeg tilgode å høre et godt palladium oppsett, men som eier av bl.a 802 skjønner jeg vel ikke bedre.......:roll:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Virker som om dette er en diskusjon om Klipsch vs. BW683. Burde man ikke sammenligne høyttalere i samme prisklasse?
    Når det gjelder elektronikk er det jo så enkelt at er matchen dårlig spiller det dårlig uansett. Selv har jeg tilgode å høre et godt palladium oppsett, men som eier av bl.a 802 skjønner jeg vel ikke bedre.......:roll:
    Spilte ikke palladium bra på OHC i helga?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det var det beste de kunne prestere for å si det sånn.
    Jeg mener ikke at dette er dårlige høyttalere av den grunn, men til nå har alle sett jeg har hørt vært dårlig satt opp dessverre. Kunne godt tenkt meg å testet i eget rom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •