Klipsch eller B&W? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 403
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Det styrker jo teorien min B&W blir rett og slett "feil" som oppgradering fra CV. Blir rett og slett en for stor overgang
    Har tross alt hatt dem i 5-6 år da, testet mot forskjellig elektronikk, men det har liksom aldri funket for meg...
    CV synes jeg forøvrig suger balle, siden det ser ut som du var av den oppfatning av at jeg liker lydsignaturen

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dødfødt diskusjon.

B&W og Klipsch-eiere er som hund og katt. De gjør alt de kan for å såre hverandre maksimalt med nedsettende bemerkninger om "fiendens" høyttalervalg
    Men hva med meg som elsker både B&W og Klipsch og har lyst på begge to ?

Hva "er" jeg ? 8)

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Har tross alt hatt dem i 5-6 år da, testet mot forskjellig elektronikk, men det har liksom aldri funket for meg...
    CV synes jeg forøvrig suger balle, siden det ser ut som du var av den oppfatning av at jeg liker lydsignaturen
    Ok, så du har altså valgt 2 forskjellige par høyttalere du syns suger? Godt forarbeid før kjøpet med andre ord :P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Men hva med meg som elsker både B&W og Klipsch og har lyst på begge to ?

Hva "er" jeg ? 8)
    Haha Du er en "mangelvare" (i alle fall i denne tråden) eller muligens en ekstremt tolerant person? Type "jeg liker alle, jeg"

Ikke vet jeg hvilken kategori du havner i, men selvfølgelig. Det finnes de som faller utenfor "norm" også. Jeg kan vel mer eller mindre si jeg liker både B&W og Cerwin. På forskjellige måter såklart, men alikevel. Skulle jo tro jeg har malaria eller en annen drøy sykdom for å komme med en slik uttalelse...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

Den konklusjonen blir vel litt for enkel for et så stort og proft selskap som b&w..
    Ikke det at jeg vet det, men vil tro noen av deres ansatte er i verdenstoppen når det gjelder lyd og høytaler konstrukjon
    hmmm, det er jo ett argument som begge parter kan bruke, pwk fikk jo samme oppfinnerpris som f.eks edison
    og fordi om de velger å gjøre det enkellt så gjør de det geniallt enkellt, det er vel ingen andre produsenter som klarer å matche klipsch på specs og lettdrevenhet, og begge disse faktorene er jo viktig for å gjenngi Musikk (ikke hifi) mange eksempler på at komplisert ikke er nødvendigvis det samme som best
    blir en smaksak fra ende til annen , men for de som kjøper de for utseende så vil jeg anbefale å kikke på billig ht som "hermer" etter utseende til noen bw modeller, men da går prislappen ned og det er kanskje ikke gunstig for noen :wink:

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor diskuterer dette så voldsomt.
    Vi har alle egne oppfatninger av lyden i et HiFi anlegg. Noen foretrekker B&W og noen fortrekker Dali.. Smak og behag!
    Stikk på HiFi Klubben, Soundagarden, Elkjøp Expert og hør med dine egne ører. Hva du synes låter best!

B&W, Dali, Klipsch er alle gode høytallere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har lytta til mye av 800-serien til B&W, og det var en skikkelig nedtur... Vært på 4-5 foskjellige demoer, og alle var kjedelige. Eneste jeg har hørt som var bra er 601 og NAD

Tror de har brukt litt mye tid på å lage en rettest mulig kurve.. og midt oppi der mista de sjela til musikken.

så sant som det er sagt :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Vi har alle egne oppfatninger av lyden i et HiFi anlegg. Noen foretrekker B&W og noen fortrekker Dali.. Smak og behag!
    Stikk på HiFi Klubben, Soundagarden, Elkjøp Expert og hør med dine egne ører. Hva du synes låter best!

det er også sant subjektivt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Da bør du prøve CM8/9 også. Sinnsyk oppgradering EDIT- Men selvfølgelig fortsatt milevis fra Klipsch-lyden

nesten rart du ikke har bw da du virker helt solgt på de :wink:

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hmmm, det er jo ett argument som begge parter kan bruke, pwk fikk jo samme oppfinnerpris som f.eks edison
    og fordi om de velger å gjøre det enkellt så gjør de det geniallt enkellt, det er vel ingen andre produsenter som klarer å matche klipsch på specs og lettdrevenhet, og begge disse faktorene er jo viktig for å gjenngi Musikk (ikke hifi) mange eksempler på at komplisert ikke er nødvendigvis det samme som best
    blir en smaksak fra ende til annen , men for de som kjøper de for utseende så vil jeg anbefale å kikke på billig ht som "hermer" etter utseende til noen bw modeller, men da går prislappen ned og det er kanskje ikke gunstig for noen :wink:

Klart det argumentet gjelder begge parter..
    Begge er tross alt på topppen i verden når det gjelder konstrukjon av høytalere.. Og har selvfølgelig den beste ekpertise deretter..
    Nettopp pga av dette syntes jeg det innlegget jeg siterte ble en for enkel konklusjon (den nederste delen av det)

Vi kan vel bare bli enig om at det av de 2 merkene som vinner avstemmningen er best For enig blir vi aldrig..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Vi kan vel bare bli enig om at det av de 2 merkene som vinner avstemmningen er best For enig blir vi aldrig..
    Eller det er det merket flest har.

Ingen er best spør du meg, alt til sin smak.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesten rart du ikke har bw da du virker helt solgt på de :wink:
    Hadde jeg lett etter en høyttaler i prisklasse 13-20K så hadde jeg nok fort valgt dem. Litt på rom og elektronikk også, selvfølgelig. Meget mulig neste hakk på stigen for min del blir 803D

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke det at jeg er noen ekspert på dette men jeg syns B&W vs Dali er mer faktum en smak. B&W >> Dali any day of the week lissom 8)

Mens B&W vs Klipsch er kanskje smak og behag om de liker smooth og fine toner eller om du liker lyden som klasker i trynet...

Virker som begge har de beste til det de driver med

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at jeg er noen ekspert på dette men jeg syns B&W vs Dali er mer faktum en smak. B&W >> Dali any day of the week lissom 8)

Mens B&W vs Klipsch er kanskje smak og behag om de liker smooth og fine toner eller om du liker lyden som klasker i trynet...

Helt enig. Det skulle vell egentlig være Dali VS B&W enn B&W vs Klipsch.

For meg så er ikke Klipsch noe serlig fin spillende, BW er mer for fin spillende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig med mye av det du sier, men klipsch er så uendelig mye mer enn noe som klasker deg i trynet :-D

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med mye av det du sier, men klipsch er så uendelig mye mer enn noe som klasker deg i trynet :-D
    Nei :???: :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei :???: :evil:
    etterpåklokskap er verdens beste kunnskap mens uvitenhet..........bare er uvitenhet :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etterpåklokskap er verdens beste kunnskap mens uvitenhet..........bare er uvitenhet :twisted: :twisted:
    Hehe, synes klipsch skrek i ørene ved høyt volum jeg da, ikke noe god opplevelse.. :twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig rf82 som står på stua nå spiller mye penere når det trengs enn hva 683gjorde! 683 var faktisk skremmende skuffende å ha hjemme ettersom de stort sett får gode kritikker! Så hvem som skal bruke de er en viktig faktor!

Kjedelig bass og slitsom diskant var faktorer, og fyldig mellomtone, dog ikke veldig dynamisk.

Dama likte de godt med en gang pga utseende- helt til disse platformene de står på for å unngå å velte kom på.. Det ødela litt. Etter noen dager og uker lurte selv hun på; når skal vi bytte de ut?

Det var liksom "kjedeli" å høre på musikk.. Fant ikke roen når musikken kom på.. Og på film? Utklassing..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, synes klipsch skrek i ørene ved høyt volum jeg da, ikke noe god opplevelse.. :twisted: :twisted: :twisted:

683 har slitsom diskant selv ved moderate volum. Og bassen våkner ikke før volumet er mye høyere enn med f.eks Klipsch, noe som betydde at ved musikk nyting måtte volumet høyere- en liten ulempe..

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •