Klipsch eller B&W? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 403
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    min erfaringer tilsier at klipsch konsentrerer seg 100% på lyd mens bw satser på 80% møbel 20%lyd ihvertfall kontra pris
    Satt vel å ventet på at dette skulle bli usakelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med her.
    Sitter med Klipsch RF-82 som jeg vurderte å bytte ut med et par CM7.
    Gikk bort til den lokale B&W forhandleren og lånte et par en helg, så inviterte jeg hjem til meg en kompis som er B&W fan samt selgeren på butikken der jeg lånte CM7.
    Konklusjonen fra samtlige av oss var at CM7 ikke kunne måle seg med RF-82.
    Litt utrolig siden jeg har Rotel elektronikk, som er anbefalt til B&W og frarådet her inne til Klipsch.

Etter den shoot-outen så blir Klipsch værende her, men elektronikk kan prøves ut før noe skjer noen endringer.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Har en kompis med 802D og må si at det er det mest oppskrytte jeg har hørt til min musikk smak,maken til kjedelig lyd til en pris som rett og slett er lureri men som sagt det er til min musikk smak,mulig det låter ok på orkester,klassisk,opera etc

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lytta til mye av 800-serien til B&W, og det var en skikkelig nedtur... Vært på 4-5 foskjellige demoer, og alle var kjedelige. Eneste jeg har hørt som var bra er 601 og NAD

Tror de har brukt litt mye tid på å lage en rettest mulig kurve.. og midt oppi der mista de sjela til musikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig til mye drittslenging og usaklige kommentarer det var her da, men som mange skriver, det er jo hva man selv liker som betyr noe.

Selv har jeg hørt B&W og Klipsch av rimelige modeller (5-10k) og jeg må si at begge merkene har veldig gode høyttalere. For min del trakk Klipsch det lengste strået, dette på grunn av at dynamikken og råskapen til Klipsch passet min smak veldig godt.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Merkelig til mye drittslenging og usaklige kommentarer det var her da, men som mange skriver, det er jo hva man selv liker som betyr noe.

Selv har jeg hørt B&W og Klipsch av rimelige modeller (5-10k) og jeg må si at begge merkene har veldig gode høyttalere. For min del trakk Klipsch det lengste strået, dette på grunn av at dynamikken og råskapen til Klipsch passet min smak veldig godt.
    Enig her.

Har hørt mye Klipsch og B&W. Og tar man den vanlige 683/RF82 shootouten syntes jeg ikke de er SÅ forskjellige. Klipsch har litt mer sprut i toppen og B&W litt mer fylde. Med rett elektronikk spiller begge veldig bra men jeg liker best lyden av 683. Denne har også masser av dynamikk med rett elektronikk, men har noe mer varme. I andre ende av skalen syntes jeg det er litt større forskjell. Palladium har litt samme karakter som "opphavet", mens 800-serien (gamle) er vesentlig mer hifi. Og med feil matching rett og slett kjedelig. Men disse kan også rockes opp om det er intensjonen. Håper også at nye Diamond serien er bedre på det punktet. Alle tester heller i allefall i den retningen.

Geir Arne

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Enig her.

Har hørt mye Klipsch og B&W. Og tar man den vanlige 683/RF82 shootouten syntes jeg ikke de er SÅ forskjellige. Klipsch har litt mer sprut i toppen og B&W litt mer fylde. Med rett elektronikk spiller begge veldig bra men jeg liker best lyden av 683. Denne har også masser av dynamikk med rett elektronikk, men har noe mer varme. I andre ende av skalen syntes jeg det er litt større forskjell. Palladium har litt samme karakter som "opphavet", mens 800-serien (gamle) er vesentlig mer hifi. Og med feil matching rett og slett kjedelig. Men disse kan også rockes opp om det er intensjonen. Håper også at nye Diamond serien er bedre på det punktet. Alle tester heller i allefall i den retningen.

Geir Arne
    Har selv rf82 og har hatt 683, og de er vidt forskjellige høytalere med store forskjeller lydmessig.. Opplevde faktisk diskant i 683 som mye hissigere..

Mye du skriver her kan jeg dog si meg enig i:-) jeg klarer å skjønne at noen foretrekker lyden i 683, men på annen side så skjønner jeg det likevel ikke om du skjønner..

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av locotrond
    Slenger meg med her.
    Sitter med Klipsch RF-82 som jeg vurderte å bytte ut med et par CM7.
    Gikk bort til den lokale B&W forhandleren og lånte et par en helg, så inviterte jeg hjem til meg en kompis som er B&W fan samt selgeren på butikken der jeg lånte CM7.
    Konklusjonen fra samtlige av oss var at CM7 ikke kunne måle seg med RF-82.
    Litt utrolig siden jeg har Rotel elektronikk, som er anbefalt til B&W og frarådet her inne til Klipsch.

Etter den shoot-outen så blir Klipsch værende her, men elektronikk kan prøves ut før noe skjer noen endringer.
    Som tidligere nevnt i tråden er CM7 "det sorte fåret" i CM-serien. Er en grunn til at arvtageren CM8 er kommer for å si det slik. Du har ikke hørt CM-serien før du har prøvd CM8 eller 9. CM7 vil jeg påstå er et godt hakk under 683 lykdvalitets-messig...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Helt på trynet sammenlikning egentlig
    Det var ikke ment som en sammenlikning i det hele tatt. Det eneste jeg sier er at jeg ser mange CV-eiere som oppgraderer til Klipsch (og forøvrig Dali). Så begge disse ER slik sett en CV mkII. Dette gjelder da i de aller fleste tilfeller de lavere seriene selvfølgelig. Ikke mange som hopper rett fra CV til de dyreste seriene av noe som helst merke.

Når det er sagt er det også veldig få som hopper rett fra CV til B&W. Men det har nok mye med hvor vanvittig forskjellige de er. Som å sammenligne en Range Rover med en Ford GT40

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Du satt å ventet på at det skulle bli usaklig, for så å komme med en "spydig" bemerkning :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Evighetsdiskusjon

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hehe! Evighetsdiskusjon
    Denne tråden var i utgangspunktet nesten designet for å skape debatt/kjegling (kanskje mest sansynlig ubevisst). Disse to høyttalermerkene står for temmelig forskjellig lydsignatur. Vil nesten dra det så langt som å si at dersom du liker Klipsch, så er det store odds for at du misliker B&W (kanskje til og med hater). Og det samme gjelder da selvfølgelig andre veien...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Som tidligere nevnt i tråden er CM7 "det sorte fåret" i CM-serien. Er en grunn til at arvtageren CM8 er kommer for å si det slik. Du har ikke hørt CM-serien før du har prøvd CM8 eller 9. CM7 vil jeg påstå er et godt hakk under 683 lykdvalitets-messig...
    Jeg har kun hørt sorte fåret og 683, og foretrakk definitivt sorte fåret :-p

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødfødt diskusjon.

B&W og Klipsch-eiere er som hund og katt. De gjør alt de kan for å såre hverandre maksimalt med nedsettende bemerkninger om "fiendens" høyttalervalg
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden var i utgangspunktet nesten designet for å skape debatt/kjegling (kanskje mest sansynlig ubevisst). Disse to høyttalermerkene står for temmelig forskjellig lydsignatur. Vil nesten dra det så langt som å si at dersom du liker Klipsch, så er det store odds for at du misliker B&W (kanskje til og med hater). Og det samme gjelder da selvfølgelig andre veien...
    Godt sagt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner dette, er bra høyttalere begge to

Liker Klipsch, men misliker ikke B&W for de.
    Har ikke hørt 800 serien til B&W og Palladium serien til Klipsch enda, har sikkert gått glipp av noe

Men som sagt, alle kan ikke like de samme merke, da hadde de blitt kjedelig på AVforum

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg har kun hørt sorte fåret og 683, og foretrakk definitivt sorte fåret :-p
    Da bør du prøve CM8/9 også. Sinnsyk oppgradering EDIT- Men selvfølgelig fortsatt milevis fra Klipsch-lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke ment som en sammenlikning i det hele tatt. Det eneste jeg sier er at jeg ser mange CV-eiere som oppgraderer til Klipsch (og forøvrig Dali). Så begge disse ER slik sett en CV mkII. Dette gjelder da i de aller fleste tilfeller de lavere seriene selvfølgelig. Ikke mange som hopper rett fra CV til de dyreste seriene av noe som helst merke.

Når det er sagt er det også veldig få som hopper rett fra CV til B&W. Men det har nok mye med hvor vanvittig forskjellige de er. Som å sammenligne en Range Rover med en Ford GT40
    Tja, jeg gikk fra CV, til 603 S3 og skal i neste uke hente hjem RF82MkII Hatt lyst på klipsch helt siden jeg fikk B&W i hus faktisk....

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av BGuarden
    Tror de har brukt litt mye tid på å lage en rettest mulig kurve.. og midt oppi der mista de sjela til musikken.[/QUOTE]

Den konklusjonen blir vel litt for enkel for et så stort og proft selskap som b&w..
    Ikke det at jeg vet det, men vil tro noen av deres ansatte er i verdenstoppen når det gjelder lyd og høytaler konstrukjon

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Tja, jeg gikk fra CV, til 603 S3 og skal i neste uke hente hjem RF82MkII Hatt lyst på klipsch helt siden jeg fikk B&W i hus faktisk....
    Det styrker jo teorien min B&W blir rett og slett "feil" som oppgradering fra CV. Blir rett og slett en for stor overgang

Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •